Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Mandag d. 31.04: Vægt 64,8 (+300g) ("Lad mig se dig gå frem og tilbage") :blush:

Ville jo gerne komme med en undskyldning om at det sikkert er pga det nye træningsprogram, meeeeeeeeeeeeeeeen måske det kan have noget at gøre med de pandekager med is :wub: som der blev serveret til dessert igår til dessert, og måske det også har noget at gøre med den flaske rødvin i lørdags, eller også kan det tænkes at være de honningmadder der blev kørt ind i fredags... men også kun måske :innocent:

Fy du har været slem :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så begyndte jeg rigtig på arbejde idag og derfor var der ikke så meget tid tid træning. Men eftersom der idag startede et nyt hold op med ren step, og skulle det jo afprøves. Det var en fed time, instruktøren var "jomfru", men hun klarede det rigtig rigtig godt...... :4thumbup: God koreografi, lovely musik (som hun dog blev bedt om at skrue ned :sneaky2: ) Men inden timen blev det dog til en lille smugle styrke.

Chin up (UH)

1X5 -25kg

1X3 -18kg

1X4 -18kg

1X3 -18kg

Dips

5X5 -18k

Lower back

3X12@12,5kg

Crunch på gulv

3X20.

Step 60 min :wub:

avg :heartpump: 80%

maks :heartpump: 91%

Link to comment
Share on other sites

Puha, step, det har jeg aldrig været gode venner med... det der med koordination osv :innocent: har nok i at bevæge mig til daglig klumpedumpe :laugh:

:laugh::laugh: Så kan det godt være, at du skal holde dig væk fra de kænguru-stylter :tongue:

Faktisk har jeg heller ikke helt styr på det der med koordination, men jeg er blevet så gammel, at jeg er ligeglad, om jeg spasser rundt, bare jeg har det skægt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh: Så kan det godt være, at du skal holde dig væk fra de kænguru-stylter :tongue:

Faktisk har jeg heller ikke helt styr på det der med koordination, men jeg er blevet så gammel, at jeg er ligeglad, om jeg spasser rundt, bare jeg har det skægt :bigsmile:

Prøvede selv en omgang aerobic idag, er heller ikke en haj til det med koordinationen men det var nu sjovt :cooldance::cheer:

Ikke så godt med vægten - desværre er det ikke helt "gratis" med lidt rødvin og guf, en rigtig go gang græsk youghurt m honning og et par mandler er nu heller ikke dårligt, hvis det er :tongue:

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Puha, de sidste par dage har været lidt stressende og det var også lige før jeg ikke nåede træning idag, men det blev alligevel heldigvis til en omgang lyn-træning.

Ben, Biceps, Mave og lidt blandet

BB Back squat

5X5 @ 76kg (det gik over forventning, men nu har stængerne jo også fået et par dages hvile, så jeg må hellere holde den på 76 kilo næste gagng også)

Siddende benpres

5X5@130kg (den bør sættes op næste gang, men nok ikke med 10 kilo :crazy: )

Rotary calf

3X8@45kg

Preacher curl

1X4@17,5 + stang (jeg kunne bare ikke få den sidste op, så jeg ville egentlig sætte den ned i resten af omgangen, men så var der nogle der ville køre imellem, og det ville blive alt for besværligt og tidskrævende at pille af og på)

4X5@17,5kg + stang (og her var der mærkeligt nok ikke de store problemer :blink: , måske fordi der var tilskuer på :tongue: )

Cable biceps curl (V+H)

4X5@27kg

1X4@27kg V, 1X5@27kg H (den venstre ville ikke mere, så ingen vægtøgning næste gang her)

Vertical leg-hip raises + lateral flextion@10kg V+H

2X15

Crunch + skrå crunch på gulv

3X20 (endelig, endelig kan jeg mærke fremgang i mavsen :4thumbup:, jeg glæder mig faktisk til jeg kan komme igang med crunch på bænk)

BB Reverse curl

3X8@12kg

BB Wrist curl

3X8@14kg

DB sideløft (V+H)

3X8@28kg

Hele turen tog ca 1 time, men der blev heller ikke holde mange pauser :cooldance: Imorgen står den på spinning, ved mindre der kommer et eller andet i vejen, hvilket synes at have været denne uges gennemgående tema.

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke trænet Tirsdag og Onsdag? bliver det til for meget arbejde?

Nej, ingen træning og har ikke været til spinning siden i lørdags :cry: Men det er nu ikke arbejdet der kommer i vejen, det har været alt muligt andet. Men nu håber jeg, at gå en god trænings weekend i møde :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nej, ingen træning og har ikke været til spinning siden i lørdags :cry: Men det er nu ikke arbejdet der kommer i vejen, det har været alt muligt andet. Men nu håber jeg, at gå en god trænings weekend i møde :superman:

Jammen dog, det ligner slet ikke dig :blink: jeg har nu også lige haft en lidt doven uge, du må have en god oh hård trænings weekend, hvis man står tidlig op, kan der nås 2 træningspass på en dag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

post-17589-1207252996.gif kender godt følelsen :blush:

Går det ellers godt med arbejdet...??

Rikke

Hej Rikke.

Ja det går rigtig godt, jeg har været i virksomheden før, så det er super dejligt at være tilbage :bigsmile: Og tak fordi du spørger :flowers:

Jammen dog, det ligner slet ikke dig :blink: jeg har nu også lige haft en lidt doven uge, du må have en god oh hård trænings weekend, hvis man står tidlig op, kan der nås 2 træningspass på en dag :tongue:

Ja jeg har også overvejet de 2 træningspas, men det bliver for lang tid for Grev Flemming at være alene hjemme, han er i forvejen allerede lidt mopset over at jeg er startet på arbejde igen :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har også overvejet de 2 træningspas, men det bliver for lang tid for Grev Flemming at være alene hjemme, han er i forvejen allerede lidt mopset over at jeg er startet på arbejde igen :crazy:

:laugh: Ja, det går jo ikke :wink: De kære små skal jo også passes post-17589-1207254095.gif

Bare gør ligesom mig, lader Tuffi bo hos min mor, så jeg kun skal lave alt det sjove med hende :rolleyes:

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Hej Rikke.

Ja det går rigtig godt, jeg har været i virksomheden før, så det er super dejligt at være tilbage :bigsmile: Og tak fordi du spørger :flowers:

Ja jeg har også overvejet de 2 træningspas, men det bliver for lang tid for Grev Flemming at være alene hjemme, han er i forvejen allerede lidt mopset over at jeg er startet på arbejde igen :crazy:

Det var nu mest for sjov med de 2 træningspass, selv om jeg selv har tænkt på det nogle gange, men vovse er ingen undskylning, du skal bare lave noget træning han kan være med i :bigsmile:

Jeg kom lige til at tænke når du har hund bliver det MEGET svære at finde leglighed i Århus.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Det var nu mest for sjov med de 2 træningspass, selv om jeg selv har tænkt på det nogle gange, men vovse er ingen undskylning, du skal bare lave noget træning han kan være med i :bigsmile:

Jeg kom lige til at tænke når du har hund bliver det MEGET svære at finde leglighed i Århus.

Ja, det med hund og lejlighed, det passer ikke ret godt sammen.... :unhappy:

Og det med træning og hund :crazy: har prøvet, kan ikke få det til at fungere..... men tager meget gerne i mod forslag.

Link to comment
Share on other sites

Ryg, Bryst, Skulder

opvarmning med lower back og hyp. ex.

BB Deadlift

5X5@86kg

BB Bent over row

5X5@61kg (problemer med at holde fast i stangen (som sædvanlig) vægtstangen ender i de sidste reps helt nede i fingerspidserne.... ubehageligt)

Chin Up UH

4X5 -20,5kg

1X3 -20,5kg

BB Bænkpres

5X5@45kg (i bryst har jeg rigtig kunnet mærke effekten af de 5X5, jeg var ellers gået i stå i denne øvelse, men nu skal jeg allerede have mere på næste gang :4thumbup: )

Cable standing fly

5X5@30kg (skal ikke op næste gang, pga at øgningen i bænkpres nok alligevel kommer til at gøre lidt nas :innocent: )

Cable rear lat raises

3X8@12kg

DB skulderpres

jeg skulle have haft 16kg fra begyndelse, men jeg kunne ikke hitte dem

2X5@14kg

så fik jeg øje på dem

3X5@16kg

BB uprigth row

3X8@29kg.

Jeg skulle have kørt triceps også, men det var der ikke tid til. Så den må jeg tage med imorgen. Det var en dejlig omgang træning, jeg kan sagtens mærke, at jeg har haft mange pause-dage. Masser af overskud i alle muskler.

Spinning

Det samme gjorde sig gældende for spinning. Jeg har faktisk ikke været afsted i en hel uge :crazy: Så jeg var 100% tændt :superman: Det kunne godt ses på pulsen.

Avg :heartpump: 87%

Maks :heartpump: 98% :devil::devil::devil:

Jeg var lidt bange for, at den fede oplevelse med mit "flow" i lørdags, var en enlig svale og at jeg ikke kunne finde det igen.... Men det var der heldigvis ingen problemer med, og der var masser af mellemtakt til at øve det i. :bike:

Link to comment
Share on other sites

Lidt opvarmning af lænden i form af lower back høj rep, lav belastning og en del stræk på gulv.

Ben, Biceps, Mave og lidt andet blandet + det jeg skyldte i Triceps fra igår.

BB Back Squat

5X5@78 kg (det sidste sæt var INGEN fornøjelse :crazy: , men ned kom de :devil: Jeg tror lige jeg snupper endnu en omgang med de 78kg inden jeg sætter den op)

Dips

3X5 -11kg

1X4 -11kg

1X3 -11kg

Siddende benpres

5X5@135 kg (var lidt i tvivl om den skulle op efter den hårde squat omgang, men det gik faktisk okay, kom alle reps igennem :4thumbup: )

Rotary calf

3X8@50kg

Cable kick-back (V+H)

3X8@20kg (jeg så lige en helt vild cool pige lave den, så skulle den jo lige prøves, jeg er jo en ægte copy-cat :tongue: )

Triceps ex

3X8@25kg

Preacher curl

4X5@17,5 + stang

1X5@17,5 + stang (Næste gang, så SKAL jeg tage alle 5 igen :devil: )

Cable biceps one arm curl

3X5@27kg

2X4@27kg (det er den ventre arm der driller til sidst, men jeg er blevet enig med mig selv om, at det nok er bedst at lade højre følge med venstre)

DB sideløft (V+H)

2X12@28kg

BB wrist curl

3X8@14kg

BB reverse curl

3X8@12kg

Vertical leg-hip raises

3X15

Lateral flextion

2X12@20kg

Crunch + skrå (V+H)

3X20

Spinning

Jeg kunne godt mærke, at der var blevet kørt lidt for hårdt igennem til spinning igår, og at benene og maven lige havde fået en omgang :bottom: . Så spinning blev kørt i et moderat tempo. Instruktøren kørte med "frys" og efter info om spinning tidligere her i loggen, så ville jeg ikke følge trop. Jeg synes faktisk, det faldt mig lidt svært, "ikke at gøre som læren siger" :blush:

Avg :heartpump: 73%

Maks :heartpump: 84%

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

BB Back Squat

5X5@78 kg (det sidste sæt var INGEN fornøjelse :crazy: , men ned kom de :devil: Jeg tror lige jeg snupper endnu en omgang med de 78kg inden jeg sætter den op)

Hvorfor tager du de 78 kg en gang mere, hvis de alle var der? :unsure: Jeg må indrømme, at jeg på den ene side godt kan forstå dig. Jeg kan også være fristet til at tage samme vægt en gang mere, hvis de føles meget tunge, men "princippet" er jo netop, at man skal gå op i vægt, selv om man så ikke kan tage alle 5*5 næste gang :smile:

Preacher curl

4X5@17,5 + stang

1X5@17,5 + stang (Næste gang, så SKAL jeg tage alle 5 igen :devil: )

Det ser da ud til de var der alle sammen, eller er det en skrive fejl? 4 sæt x 5 reps og 1 sæt x 5 reps?

Happpy training :bigsmile: Du er garanteret også en vildt cool pige, som andre kopierer :shades:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tager du de 78 kg en gang mere, hvis de alle var der? :unsure: Jeg må indrømme, at jeg på den ene side godt kan forstå dig. Jeg kan også være fristet til at tage samme vægt en gang mere, hvis de føles meget tunge, men "princippet" er jo netop, at man skal gå op i vægt, selv om man så ikke kan tage alle 5*5 næste gang :smile:

Ja du har ret :4slap: selvfølgelig skal de op næste gang, selvom det muligvis betyder failure. Jeg syntes bare, i skrive øjeblikket, at det måske var held, at de alle var der, eftersom det var en forøgelse ifht til sidste gang jeg kørte squat. Men selvføgelig skal de op, for der er vel ikke noget der hedder held i muskel-udvikling :tease:

Det ser da ud til de var der alle sammen, eller er det en skrive fejl? 4 sæt x 5 reps og 1 sæt x 5 reps?

:laugh::laugh: Ja skrive fejl, jeg har 5 på hjernen, der skulle have stået 1X4 :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Vægt d. 7.4.08 = 64,2 (minus 600g)

Jeg er i bund og grund overrasket, jeg har ikke trænet så meget som jeg plejer, og jeg har overhovedet ikke talt kalorier. Men hele sidste uge har været stressende, og det er nok det, der har gjort udslaget.

Dagens træning stod på 1.times Step. Desværre kørte instruktøren den samme serie som sidste gang, så der gik ikke længe, inden jeg begyndte at kede mig lidt. Men jeg forstår hende nu godt, holdet er sprit-nyt, og der skal selvfølgelig være plads til at alle kan følge med. Men jeg synes nu stadigvæk, at det er et rart alternativ til spinning.

Jeg ankom lidt for tidligt til timen, og havde egentlig ikke planlagt noget styrke, så det blev til hvad der nu lige faldt mig ind.

Chin up

1X8 -25kg

5X5 -20,5kg

Lower back

1X20@10kg

1X12@15kg

1X8 @20kg

Vertical row

1X12@40kg

3X8 @50kg

Step 60min

avg :heartpump: 79%

maks :heartpump: 92%

Link to comment
Share on other sites

Vægt d. 7.4.08 = 64,2 (minus 600g)

Jeg er i bund og grund overrasket, jeg har ikke trænet så meget som jeg plejer, og jeg har overhovedet ikke talt kalorier. Men hele sidste uge har været stressende, og det er nok det, der har gjort udslaget.

Et vægttab er et vægttab :wink: godt gået :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Vægt d. 7.4.08 = 64,2 (minus 600g)

Jeg er i bund og grund overrasket, jeg har ikke trænet så meget som jeg plejer, og jeg har overhovedet ikke talt kalorier. Men hele sidste uge har været stressende, og det er nok det, der har gjort udslaget.

Dagens træning stod på 1.times Step. Desværre kørte instruktøren den samme serie som sidste gang, så der gik ikke længe, inden jeg begyndte at kede mig lidt. Men jeg forstår hende nu godt, holdet er sprit-nyt, og der skal selvfølgelig være plads til at alle kan følge med. Men jeg synes nu stadigvæk, at det er et rart alternativ til spinning.

Jeg ankom lidt for tidligt til timen, og havde egentlig ikke planlagt noget styrke, så det blev til hvad der nu lige faldt mig ind.

Chin up

1X8 -25kg

5X5 -20,5kg

Lower back

1X20@10kg

1X12@15kg

1X8 @20kg

Vertical row

1X12@40kg

3X8 @50kg

Step 60min

avg :heartpump: 79%

maks :heartpump: 92%

Tillykke med vægttabet, du har jo været en god pige :smile: selv om jeg trode du hade været en slem pige, godt gået :4thumbup:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share