Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Hm' :dry: ja, har gået og spekuleret lidt idag over hele balladen omkring min lænd og det faktum, at jeg ikke må lave crunch Det har vist passet mig lidt for godt :tongue: Og endvidere kniber det efterhånden også med at få lavet rygøvelserne, eftersom lænden ikke gør meget vrøvl mere, så "glemmer" jeg det ligesom :blush:

Min intention er altid, at jeg vil slutte af med det mave jeg kan lave, og et par rygøvelser :innocent: . Men så er tiden pludselig gået, og jeg skal ind til spinning. Så tænker jeg altid, at jeg jo ligeså godt kan lave de mave og rygøvelser derhjemme, og jeg føler mig endvidere altid lidt malplaceret inde i "puderummet", som jeg kalder det :tomaatit: Meeeeeeeeeeen, det bliver sku' sjældent til noget, når først jeg er kommet hjem. Så ny strategi idag, lave mave og rygøvelser først.

Og det viste sig faktisk at være en rigtig god beslutning, ikke bare fordi jeg fik lavet mine øvelser, men jeg følte mig faktisk også mere "varm" og stærk til at træne ryg, og lænden gjorde overhovedet ikke bøvl :banana:

Styrke

Mave og ryg øvelser på gulv.

Ja kender ikke lige navnet for dem, men 3X12 af hver af dem :wink:

Lower back

3X12@12,5kg

Lateral flexion

3X12@10kg

Vertical leg-hip raises

3X12

Hyper extention

3X12

BB Deadlift

1X12@51kg

1X12@61kg

2X6 @71kg

3X3 @81kg (PR)

BB Bent over row

2X12@51kg

1X12@56kg

2X4 @61kg

Cable rear lateral raises

1X12@10kg (hver side) Det er ikke fordi jeg ikke kan udføre øvelsen med begge sider på en gang, men efter et par forsøg er jeg blevet enig med mig selvom, at jeg bare ikke ejer motorikken til at udøve dem med elegance. Derfor begynder jeg, at køre den med enkelt arm.

4X8@10kg (V+H)

Cable front raise UH

1X12@20kg (V+H)

3X12@15kg (V+H)

DB Skulderpres

1X12@14kg

1X10@14kg

1X7 @14kg :gal:

BB Uprigth Row

1X12@22kg

2X12@27kg

Dips

1X2 BW

1X1 BW Så var der DESVÆRRE ikke mere tid inden spinning :4whistling:

Spinning 1.time

Avg :heartpump: 86%

Maks :heartpump: 94%

Spinning 2.time

Avg :heartpump: 78%

Maks :heartpump: 91%

Super træning uden smerter for første gang i mange uger efterhånden :superman:

(altså lige bortset fra min stakkels blå negl, som det dunkede lidt i.... :dry: )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hm' :dry: ja, har gået og spekuleret lidt idag over hele balladen omkring min lænd og det faktum, at jeg ikke må lave crunch Det har vist passet mig lidt for godt :tongue: Og endvidere kniber det efterhånden også med at få lavet rygøvelserne, eftersom lænden ikke gør meget vrøvl mere, så "glemmer" jeg det ligesom :blush:

Min intention er altid, at jeg vil slutte af med det mave jeg kan lave, og et par rygøvelser :innocent: . Men så er tiden pludselig gået, og jeg skal ind til spinning. Så tænker jeg altid, at jeg jo ligeså godt kan lave de mave og rygøvelser derhjemme, og jeg føler mig endvidere altid lidt malplaceret inde i "puderummet", som jeg kalder det :tomaatit: Meeeeeeeeeeen, det bliver sku' sjældent til noget, når først jeg er kommet hjem. Så ny strategi idag, lave mave og rygøvelser først.

Og det viste sig faktisk at være en rigtig god beslutning, ikke bare fordi jeg fik lavet mine øvelser, men jeg følte mig faktisk også mere "varm" og stærk til at træne ryg, og lænden gjorde overhovedet ikke bøvl :banana:

Kender godt det der med, at man kan lave det på et senere tidspunkt, eller derhjemme :innocent: og det bliver bare ikke til noget... Så er det godt at omstrukturere lidt... Så godt at se, det kunne lykkes idag :4thumbup:

Super træning uden smerter for første gang i mange uger efterhånden :superman:

(altså lige bortset fra min stakkels blå negl, som det dunkede lidt i.... :dry: )

:nonono::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hm' :dry: ja, har gået og spekuleret lidt idag over hele balladen omkring min lænd og det faktum, at jeg ikke må lave crunch Det har vist passet mig lidt for godt :tongue: Og endvidere kniber det efterhånden også med at få lavet rygøvelserne, eftersom lænden ikke gør meget vrøvl mere, så "glemmer" jeg det ligesom :blush:

Min intention er altid, at jeg vil slutte af med det mave jeg kan lave, og et par rygøvelser :innocent: . Men så er tiden pludselig gået, og jeg skal ind til spinning. Så tænker jeg altid, at jeg jo ligeså godt kan lave de mave og rygøvelser derhjemme, og jeg føler mig endvidere altid lidt malplaceret inde i "puderummet", som jeg kalder det :tomaatit: Meeeeeeeeeeen, det bliver sku' sjældent til noget, når først jeg er kommet hjem. Så ny strategi idag, lave mave og rygøvelser først.

Og det viste sig faktisk at være en rigtig god beslutning, ikke bare fordi jeg fik lavet mine øvelser, men jeg følte mig faktisk også mere "varm" og stærk til at træne ryg, og lænden gjorde overhovedet ikke bøvl :banana:

Super træning uden smerter for første gang i mange uger efterhånden :superman:

(altså lige bortset fra min stakkels blå negl, som det dunkede lidt i.... :dry: )

Lyder godt lænden er klar igen :4thumbup:

Du kunne jo køre spinning før du træner styrke, så have du tid til det hele.

Surt med neglen, det har det nu med at gå ud over hænderne når man træner, jeg er begynde at få hård hud på hænderne, det ser jo ud som om jeg arbejder for føden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo køre spinning før du træner styrke, så have du tid til det hele.

Surt med neglen, det har det nu med at gå ud over hænderne når man træner, jeg er begynde at få hård hud på hænderne, det ser jo ud som om jeg arbejder for føden :laugh:

Rent tidsmæssigt går det ikke med spinning før styrke, der er ikke ret mange hold i mit center, så det gælder om at holde sig til :wink:

Du skal have et par hansker, det giver også et bedre greb når du styrketræner :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Styrke

Lower back

3X12@12,5kg

Mave og ryg på gulv

3X12 af hver

Hyper extention

2X12

1X12@10kg

Lateral flextion

3X12@10kg (V+H)

Assisted Dips

1X12@25(?)

1X3 bw.

2X2 bw.

BB Back squat

1X12@51kg

1X12@61kg

1X6 @71kg

BB Back squat (halve)

1X6@71kg

2X4@81kg

2X4@91kg

BB Back lunges

3X8@51kg (V+H)

(skulle have haft siddende benpres herefter, men der var optaget. Og lige nu kommer jeg i tanke om, at jeg da aldrig fik dem lavet... :dry: )

Cable one arm biceps curl

8X6@25kg (V+H)

Supersættet (men ikke hele vejen) med

Cable Cable rear lateral raises

1x12@10kg (V+H)

1X10@11kg

1X8 @ 12kg

BB Preachers curl

1X12@10kg

2X12@12,5kg

Vertical leg-hip raises

3X12

DB one arm row

2X12@28kg (V+H)

2X6 @30kg

2X4 @32kg

2X4 @34kg (PR)

BB biceps curls

1X8@22kg

1X4@27kg (så var der udsolgt)

Triceps extension (maskine) (NY)

Jeg kan ikke huske hvor meget jeg havde på, men 3X12 af dem (og de tog fat, det rigtige sted :wink:, den kommer helt sikkert med på programmet)

Cable triceps pushdown

1X12@45kg

1X10@50kg

1X8 @55kg

1X4 @60kg

Jeg vil jo frygtelig gerne til at løbe igen, og jeg havde planlagt, at jeg skulle rundt om en sø idag. Men efter en 40 min gåtur med Grev Flemming i regnvejr, ja, så synes jeg, at jeg havde fået nok "natur" for idag. Så det blev i stedet for til løbebånd, bare for at få gang i det igen.

Løbebånd 30 min.

Avg :heartpump: 82%

Maks :heartpump: jeg kan ikke huske det, mit pulsur kan kun huske en træning af gangen, og den stod på spinning bagefter.

(Jeg synes virkelig, at det er kedeligt :blink: jeg skulle presse mig selv hele vejen for ikke bare at stoppe)

Spinning

Avg :heartpump: 83%

Maks :heartpump: 92%

Endnu en dejlig træning, med samme gode fornemmelse i kroppen efter at de dybe mave og ryg muskler er blevet varmet op (og forhåbentlig blevet trænet lidt også)

Nu må jeg se, om jeg kan få presset mig selv til at komme rundt om den sø imorgen. Jeg er sikker på, at jeg bliver glad for at få gang i løberiet igen, jeg skal bare lige :bottom: mig selv til at komme igang.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en dejlig træning, med samme gode fornemmelse i kroppen efter at de dybe mave og ryg muskler er blevet varmet op (og forhåbentlig blevet trænet lidt også)

Nu må jeg se, om jeg kan få presset mig selv til at komme rundt om den sø imorgen. Jeg er sikker på, at jeg bliver glad for at få gang i løberiet igen, jeg skal bare lige :bottom: mig selv til at komme igang.

Viborg søerne? Eller "bare" det halve? :P

Link to comment
Share on other sites

Starter med Nørresø :tongue: I sommers kunne jeg tage dem begge. Men jeg må hellere ligge lidt blødt ud, hvis jeg da ellers nogensinde kommer afsted. Det pisser nemlig ned igen i dag :dry:

Nu må du ikke være doven :tongue: , kom så igang, du ved det er fedt når du er i gang :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

UHA sikke en dejlig dejlig dejlig træning idag :wub: ikke fordi der blevet løftet specielt tungt, men det var bare FEDT og humøret var i top, da jeg ankom til centret præcis kl. 8.00 :banana:

Og det blev kun bedre efter en super-lækker spinningtime.

Måske det gode humør også har noget at gøre med, at jeg i aften, sammen med min allerste-bedste veninde skal ned til min allerste-bedste ven og hans fantastiske allerste-bedste kæreste. :4band: :blahblah::beerchug: Glæder mig :4jumpy:

Styrke:

Lower back:

3X12@12,5kg

Hyper extention + Lateral flextion V+H):

3X12

BB Deadlift:

1X12@51kg

1X12@61kg

1X10@71kg (skulle have været 12, men jeg kunne ikke holde fast mere)

4X6 @81kg

BB Bent over row:

3X12@51kg

BB Military press

3X12@22kg

BB Uprigth row

3X12@27kg

Cable rear Lateral raises (V+H)

2X8@11kg

2X8@10kg

Cable front raises UH (V+H)

3X12@15kg

2X10@20kg

DB One arm row:

2X8@32kg

2X4@34kg

Spinning med SUPER-HELLE :4jumpy:

Avg :heartpump: 86%

Maks :heartpump: 93%

Ha' en super weekend derude. :sun:

Link to comment
Share on other sites

Måske det gode humør også har noget at gøre med, at jeg i aften, sammen med min allerste-bedste veninde skal ned til min allerste-bedste ven og hans fantastiske allerste-bedste kæreste. :4band: :blahblah::beerchug: Glæder mig :4jumpy:

Håber du havde en god aften sammen med veninden :4drunk: uden alt for meget efterfølgende :ill::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rikke :bigsmile:

Jeg havde en helt fantastisk aften, men jeg slap ikke for tømmermænd, og jeg synes faktisk stadigvæk ikke, at jeg er helt på toppen :unhappy:

Øv øv... jeg har tit sagt, når jeg har tømmermænd, at jeg drikker aldrig ligeså meget mere... indtil næste gang, hvor jeg så har glemt, hvad tømmermænd er :nonono::laugh:

Det skal bare trænes væk :laugh:

Hvad er tømmermand, jeg har aldrig prøvet det :bigsmile: ikke pga mangelende forsøg :tongue:

:newtongue:

Det er sådan nogle små mænd, som hamrer på indersiden af kraniet :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Kan du SÅ komme op på den vægt, så vi kan se hvor slemt det står til :4whip:

Puha, Razzmatazz, jeg ved ikke hvad jeg skulle stille op uden dig :4thumbup: Pga. weekendens udskejelser havde jeg jo egentlig ikke lyst til at gå på vægten imorges. Men eftersom jeg vidste du ville melde dig, så måtte jeg jo på den og se realiteterne i øjnene.

Vægt d. 17/3: 65,5 (+ 600g)

Det lyder skidt, men jeg er sikker på, at det er væske og at de 600g er væk igen imorgen. Så jeg er egentlig meget lettet over at det ikke var værre. :bigsmile:

Hvordan går det med dig ? For du tid til træning, eller går det hele op i arbejde?

Link to comment
Share on other sites

Det skal bare trænes væk :laugh:

Hvad er tømmermand, jeg har aldrig prøvet det :bigsmile: ikke pga mangelende forsøg :tongue:

Jamen du er ikke gået glip af noget, kan jeg så fortælle dig :tongue:

Og tømmermænd skal ikke trænes væk, de skal have lov til at forsvinde langsomt foran fjernsynet. :wink:

Øv øv... jeg har tit sagt, når jeg har tømmermænd, at jeg drikker aldrig ligeså meget mere... indtil næste gang, hvor jeg så har glemt, hvad tømmermænd er :nonono::laugh:

:laugh::laugh::laugh: ja, jeg har det på samme måde, jeg sværger også ALTID at jeg ALDRIG vil indtage alkohol igen, altså lige indtil næste gang :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Puha, Razzmatazz, jeg ved ikke hvad jeg skulle stille op uden dig :4thumbup: Pga. weekendens udskejelser havde jeg jo egentlig ikke lyst til at gå på vægten imorges. Men eftersom jeg vidste du ville melde dig, så måtte jeg jo på den og se realiteterne i øjnene.

Vægt d. 17/3: 65,5 (+ 600g)

Det lyder skidt, men jeg er sikker på, at det er væske og at de 600g er væk igen imorgen. Så jeg er egentlig meget lettet over at det ikke var værre. :bigsmile:

Hvordan går det med dig ? For du tid til træning, eller går det hele op i arbejde?

Jamen jeg svigter dig skam ikke bare fordi jeg har lidt småtravlt. Du får ikke lov til at slappe af så længe jeg har noget at skulle have sagt. :blahblah: Jeg er enig i at det nok er væske, det sker tit hvis man har fået lidt alkohol, så du slipper for flere pisk men du får nu heller ikke nogen gufopskrift!

Desuden ved enhver jo at den bedste kur mod tømmermænd er cola, burgere og pommes frites i stride strømme. :4pizza: De skal spises væk, skal de.

Jeg får desværre slet ikke trænet - har ikke trænet næsten en hel uge, men idag skal jeg heldigvis til spinning. Jeg har fri fordi jeg har været på arbejde hele weekenden, så det skal udnyttes. Men jeg forbrænder åbenbart så meget i løbet af en arbejdsdag at jeg alligevel taber lidt, og jeg har ene mand flyttet hele vores granitsortiment, så det gælder vel for en slags vægttræning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

... men du får nu heller ikke nogen gufopskrift!

ØV :mad:

Jeg har forøvrigt lavet den chokolade/mokka mouse, den er super lækker :w00t: Helt klart en opskrift der ryger ind på top 10 listen. :icecream:

Glæder mig til den næste opskrift.... :bigsmile:

Jeg får desværre slet ikke trænet - har ikke trænet næsten en hel uge, men idag skal jeg heldigvis til spinning. Jeg har fri fordi jeg har været på arbejde hele weekenden, så det skal udnyttes. Men jeg forbrænder åbenbart så meget i løbet af en arbejdsdag at jeg alligevel taber lidt, og jeg har ene mand flyttet hele vores granitsortiment, så det gælder vel for en slags vægttræning :pumpin:

Det er flot, at du taber dig, trods travlhed på jobbet, men jeg tror nu også, at det må forbrænde en hel del at kaste rundt med sten :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Dejlig dejlig spinningtime med den fantastiske Louise ved roret. Verden er nu et herligt sted - og min krop har det 100% bedre end da vi tog afsted.

Men nu skal jeg så også på arbejde alle påskedagene, så der får jeg ikke trænet andet end at bevare neutralt/venligt ansigtsudtryk uanset hvilke spørgsmål folk finder på. DET kræver nemlig stor selvbeherskelse - men sådan er det vel indenfor alle brancher. Jeg må indrømme jeg nogengange er bekymrede over at folk skal ud og køre bil når de f.eks. ikke er i stand til at se et skilt på 2x3 meter lige foran dem. :4slap:

Hav en rigtig god påske og pas på påskeæggene, der ligger på lur ved enhver sammenkomst.

Link to comment
Share on other sites

Men nu skal jeg så også på arbejde alle påskedagene, så der får jeg ikke trænet andet end at bevare neutralt/venligt ansigtsudtryk uanset hvilke spørgsmål folk finder på. DET kræver nemlig stor selvbeherskelse - men sådan er det vel indenfor alle brancher. Jeg må indrømme jeg nogengange er bekymrede over at folk skal ud og køre bil når de f.eks. ikke er i stand til at se et skilt på 2x3 meter lige foran dem. :4slap:

:lolabove:

Men det er nu synd for dig, at den står på arbejde hele påsken. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Styrke

Lower back

3X12

Lateral flexion

3X12@10kg

hyper extention

3X12

Mave+ryg

3X12

Assisted dips

2X8 – 25

2X2 BW

BB Back Squat

1X12@51kg

1X12@61kg

2X6@71kg

BB Back ”minsquat”

2X6@81kg.

(der var ikke mere i benene i dag)

BB Back Lunges

2X12@51kg

Seated leg-press

1X12@110kg

1X10@120kg

2X4@130kg (igen udsolgt)

BB Bench pres

1X12@40kg

2x10@40kg

Cable standing fly

1X12@30kg

3X12@25kg

Cable one arm biceps curl

6X10@20kg (V+H)

Preachers curl

1X12@10kg + stang

2X12@12,5kg + stang

3X10@15kg + stang

BB biceps curl

2X4@27kg

Triceps extentions (maskine)

4X12@ ? (kan simpelthen ikke huske det igen, måske 25kg :unsure: )

Push ups

3X12

Spinning:

Avg 83%

Maks 93%

Der var ikke meget energi i dag, jeg ved ikke om det stadigvæk er alkoholen fra i weekenden der spøger, men puha det var hårdt :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share