Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey, hvad er lunch squat? :smile:

Jeg ved ikke om det er det, det hedder. Men det kalder jeg det, når jeg har det ene ben foran det andet, og går ned til 90 grader i det bagerste ben. (ja jeg er ikke så god til at beskrive fysisk udfoldelse, håber det giver lidt mening :bigsmile: ).

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Styrke:

Back squat : 3X12 46

Lunch squat : 3X12 46

Dødsløft : 3X12 31

BB Benchpress : 3X12 15

DB Row : 3X12 20

DB skulderpress : 3X12 17

French press : 3X12 17

BB Curls : 3X12 10

Sidebøjninger: 3X12 22

Trænede om formiddagen idag. Jeg var ellers sikker på, at jeg ville have det hele for mig selv. Men nej, det er åbenbart pensionist dag, så der var fyldt. Men det var faktisk meget meget hyggeligt, de snakkede da gevaldigt med mig, så jeg måtte droppe Ipod'en idag.

Så tog jeg en test på løbebåndet, en af mine kollegaer havde rost cadiomaskinerne og deres tests og programmer til skyerne. Det var nu pænt øv, det tog 15 min, min puls kom knapt over 145 og til sidst da resultatet kom ??????????????? ja, så anede jeg ikke hvad jeg skulle bruge det til VO?? 5,45 max VO??? 80,? mets (kan ikke lige huske, 20 noget) HM' hvad fan' betyder det?

Nå, men den sagde at jeg havde en makspuls på 189, men kan man nu regne med det....

Ja jeg fik da mange spørgsmålstegn ud af de 15 min om ikke andet.

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

VO?? 5,45 max VO??? 80,? mets (kan ikke lige huske, 20 noget) HM' hvad fan' betyder det?

Nå, men den sagde at jeg havde en makspuls på 189, men kan man nu regne med det....

Ah hva'? har lige været inde og læse om det, tror jeg nok, VO2...... det må vist være en fejl. Men jeg jo heller ikke ligefrem held med de elektroniske ting for tiden, hvis ikke det er pulsuret eller computeren der står af, så er det cykellgterne, jeg er allere oppe på den 3. baglygte i denne måned.

Kcalindtag: 1777 33/43/24

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om det er det, det hedder. Men det kalder jeg det, når jeg har det ene ben foran det andet, og går ned til 90 grader i det bagerste ben. (ja jeg er ikke så god til at beskrive fysisk udfoldelse, håber det giver lidt mening :bigsmile: ).

Hej Millemarie

Jeg tror det er Lunges du tænker på. Du kan se, hvad jeg tænker på her. Den findes også som Dumbbell lunge, hvis du bruger håndvægte.

Jeg synes websiden exrx.net er rigtig god og overskuelig til at søge beskrivelse af øvelser og få inspiration til øvelser, hvis du gerne vil finde nye til bestemte muskelgrupper mv.

Det er rigtig hurtigt du har fået noget vægt på squat og lunges :superman:

Jeg læser med i loggen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Millemarie

Jeg tror det er Lunges du tænker på. Du kan se, hvad jeg tænker på her. Den findes også som Dumbbell lunge, hvis du bruger håndvægte.

Jeg synes websiden exrx.net er rigtig god og overskuelig til at søge beskrivelse af øvelser og få inspiration til øvelser, hvis du gerne vil finde nye til bestemte muskelgrupper mv.

Det er rigtig hurtigt du har fået noget vægt på squat og lunges :superman:

Jeg læser med i loggen :smile:

Hej Marianne.

Rart at vide, at der er nogle der holder øje med mig. Ja det er lige præcis lunges jeg tænker på, mange gange tak. Og tak for linket, det er super dejligt med dine indspark, jeg har haft rigtig god brug af det sidste du gav, mht styrke med efterfølgende spinning. :bigsmile:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Styrke

Back squat : 3X12 48,5.

Lunges : 3X12 48,5.

Dødsløft : 3X12 31.

BB Benchpress : 3X12 15 (+ stang)

DB Row : 3X12 20.

DB skulderpress : 3X12 10 (x2)

DB hammer curls : 3X12 10 (X2)

Sidebøjninger: 3X12 22.

Frenchpress: 3X12 12.

Jeg fik målet min fedt% idag, jeg ville ellers have ventet indtil jeg var på de 62 kilo, men da det er gået så laaaaaaaaaangsomt på det sidste, ville jeg lige se, om det ikke havde rykket et andet sted. Jeg har endnu ikke fået fat i en fedttang, så jeg tog den i centret på Tanita (?) vægten.

Ifølge den ligger jeg nu på 20,4 % (22,6 % d.4.9.07). Så hvis ikke andet, er der da sket lidt på det område. :bigsmile:

Jeg er begyndt at sætte spørgsmåls tegn ved de 62 kilo, jeg ved ikke om jeg skal gå efter fedt % eller kilo. Jeg ved bare, at jeg skal have en eller anden ramme jeg skal holde mig inden for, når jeg engang (i mit tempo om 10 år :tongue: ) skal til at stoppe vægttabet. Hm' lidt at tænke over Marie...

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Kcalindtag: 1908 32/52/16.

Dagens sammenbrud = 1. stk vaskemaskine. Det møg vil ikke åbne lågen!!!!!!!!!!!!!

Status over det sidste stykke tids sammenbrud: 3 stk. cykellygter (men kun de røde, så egentlig dejligt, at de bliver solgt som sæt....)

1 stk pulsur.

1 stk bilanlæg, vil ikke loade cd'er..

1 stk internet (hvis man kan snakke om det) det virker sporadisk!!!!

1 stk badevægt

og nu

1 stk vaskemaskine (håber det kan laves, eller er et engangskiks!!!).

Men det er jo også ligemeget, det er jo bare "døde" ting, så længe man har sit gode humør..... :devil: NOT!!!!

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Kcalindtag: 1908 32/52/16.

Dagens sammenbrud = 1. stk vaskemaskine. Det møg vil ikke åbne lågen!!!!!!!!!!!!!

Status over det sidste stykke tids sammenbrud: 3 stk. cykellygter (men kun de røde, så egentlig dejligt, at de bliver solgt som sæt....)

1 stk pulsur.

1 stk bilanlæg, vil ikke loade cd'er..

1 stk internet (hvis man kan snakke om det) det virker sporadisk!!!!

1 stk badevægt

og nu

1 stk vaskemaskine (håber det kan laves, eller er et engangskiks!!!).

Men det er jo også ligemeget, det er jo bare "døde" ting, så længe man har sit gode humør..... :devil: NOT!!!!

Ej, hvor lyder det dog trals med alle de ting der bare går i stykker! Håber ikke der sker mere for dig med den elektronik,

kender det selv alt for godt...!

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Styrke

Back squat : 3X12@48,5.

Lunges : 3X12@48,5.

Dødsløft : 1X12@36, 2X12@38,5

BB Benchpress : 1X12@15 (+ stang) 2X12@17,5 (+stang)

DB Row : 3X12@20.

DB skulderpress : 3X12@10 (X2)

DB hammer curls : 3X12@10 (X2)

Sidebøjninger: 3X12@22.

DB Frenchpress: 3X12@12.

Military press: 3X12@17.

Spinning 60 min:

avg: 151 /80 %

maks: 175/ 92 %

Måtte overgive mig idag og købe et par hansker til styrketræningen. Den hårde hud har været lidt undervejs efter jeg er begyndt at styrketræne. Men det er kun blevet værre efter Thorhauge har sparket mig hen til frivægtene. Så nu har jeg investeret i et par sorte hansker, jeg frygter, at det får mig til at se lige lovlig prætentiøs og "polsk kuglestøder" wanna-be agtigt ud, men de fås åbenbart ikke i lyserød (selvom det måske også ville være lige ømt nok!!!) Men men det nytter ikke noget, for det holder sku' bare ikke med lakerede negle på den ene side og håndværker-look på indersiden.

Link to comment
Share on other sites

Bare glæd dig til dødløften bliver så tung at den begynder at flå hele stykker kød af dine bare næver! :wub::tongue:

:laugh::laugh::laugh: Det lyder sku' ikke som noget, der så kan klares med en dejlig lille håndlotion!!!!!

Glæder mig forøvrigt til at se dit resultat imorgen, håber der allerede er røget et kilo på :superman: (helt mærkeligt at skrive, plejer altid at skrive "af" :blink: )

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Tag dig sammen er selfølgelig en metode, men man kan jo ikke tvinge sig selv til at være motiveret.

Måske du skulle fokusere lidt anderledes et stykke tid - du var selv inde på det på et tidspunkt. Du skrev at 62 kg egentlig bare er et tal der var sat for at have et mål - men hvad med at måle på fedtprocenter (der er der jo fin fremgang), eller centimeter rundt om maven, hoften osv.

Og hvad siger spejlet hvis du står foran det uden de lyserøde briller?? Man kan jo blive fuldstændig hypnotiseret af de der lede lysegrønne tal, der ikke gør som man håber.

Når det så er sagt, synes jeg at dit kalorieindtag er steget en lille smule hele tiden gennem de sidste par uger. Jeg har ikke kontrolleret det, så det er kun en fornemmelse - men måske du lige skulle kaste et blik på kosten igen og skifte et par ting ud. Jeg synes dog ikke du skal helt ned på det lave kalorieindtag du startede med - det giver for mange nederlag, og man bliver gal og frustreret over sig selv og ender i de der tag dig nu sammen situationer.

Det her er noget du skal gøre for og med dig selv.

Held og lykke og al mulig støtte herfra

Link to comment
Share on other sites

Tag dig sammen er selfølgelig en metode, men man kan jo ikke tvinge sig selv til at være motiveret.

Måske du skulle fokusere lidt anderledes et stykke tid - du var selv inde på det på et tidspunkt. Du skrev at 62 kg egentlig bare er et tal der var sat for at have et mål - men hvad med at måle på fedtprocenter (der er der jo fin fremgang), eller centimeter rundt om maven, hoften osv.

Og hvad siger spejlet hvis du står foran det uden de lyserøde briller?? Man kan jo blive fuldstændig hypnotiseret af de der lede lysegrønne tal, der ikke gør som man håber.

Når det så er sagt, synes jeg at dit kalorieindtag er steget en lille smule hele tiden gennem de sidste par uger. Jeg har ikke kontrolleret det, så det er kun en fornemmelse - men måske du lige skulle kaste et blik på kosten igen og skifte et par ting ud. Jeg synes dog ikke du skal helt ned på det lave kalorieindtag du startede med - det giver for mange nederlag, og man bliver gal og frustreret over sig selv og ender i de der tag dig nu sammen situationer.

Det her er noget du skal gøre for og med dig selv.

Held og lykke og al mulig støtte herfra

Kære Razzmatazz.

1000 gange tak for dit indspark...... Du har ret i alle dine observationer, kcalindtaget er steget :blush: , og der kunne jeg godt stramme op. Du har også ret i, at jeg kan lade andre ting afgøre hvornår jeg er færdig med vægtspurten. Jeg overvejer også at skifte fokus til fedtprocenten istedet for. Men som du også har observeret, så er jeg blevet hypnotiseret af tallene på vægten. At kaste håndkældet i ringen inden den står på 62, føles som at deltage i en marathon, men beslutte sig for, at man ikke gider mere efter de 40 km.

Så??? ja, har ikke lige besluttet mig for hvad jeg gør. I denne uge tror jeg, jeg tager den 1 kcaldag af gangen, mens jeg lige overvejer, om jeg vil give en sidste skalle og nå mit mål i kilo, eller om jeg bare skal forsøge at ramme en fedtprocent på 20...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share