Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Det går lidt bedre idag, også med selvynken. Jeg er sikker på, at jeg er klar igen imorgen :superman:

Det var godt at høre. Smaddertræls at være syg - men lidt nemmere når det er sådan et skodvejr som det har været idag. Hvis det ikke lige var fordi jeg skal ud af døren for at lufte hund, ville jeg sidde sammen med brændeovnen og en god film hele dagen.

Så venter vi i spænding og med tilbageholdt åndedræt på mandagsvejningen som vi har STORE forventninger til, nu du har været så artig. For du er vel ikke gået amok i "synd-for-mig-guf" i weekenden, vel?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så venter vi i spænding og med tilbageholdt åndedræt på mandagsvejningen som vi har STORE forventninger til, nu du har været så artig. For du er vel ikke gået amok i "synd-for-mig-guf" i weekenden, vel?

Jo jeg har nemlig så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :crazy: så den er i plus i denne uge :blush: men jeg har altså også været så skrækkelig skidt og følt mig helt bleg, så det var jo ikke at vide, om det "hver gang" måske var det sidste måltid :innocent::innocent::innocent:

vægt d. 26/11 = 64,9 (+ 1 kilo)

(jeg har godt nok også stået foran det stakkels køleskab mange gange i denne weekend..... håber ikke, det kommer til at kunne ses på el-regningen)

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

For ...................... da osse!! :mad: Slemme Millemarie...

Jeg har altså efterhånden også kunnet konstatere at hvis man har et underskud på 500 kcal viser det måske i bedste fald et minus på 33 gram på vægten. Har man til gengæld et overskud på 500 kcal har man staks taget 1,5 kilo på. :devil::devil: Verden er hård og uretfærdig, og det at smide noget vægt er et meget sværere projekt end jeg troede.

Nå men det er jo mandag og så starter vi allesammen forfra igen..

tilføjelse:

Har du nogen personlige erfaringer med de deciderede spisedage der er nogen der praktiserer - lidt i stil med det du snakkede om med ting man virkelig savner og får lov til at spise en enkelt dag om ugen. Det jeg har læst om går ud på at man er på kur 6 dage om ugen og den 7. dag går man amok i burgere og andet junk food for at forvirre kroppen og booste forbrændingen. Der kan vel godt være en vis fornuft i det, men alligevel virker det også ret destruktivt, ikke? Man spinker og sparer på kalorierne igennem hele ugen og så fylder man sig med junk og er lige vidt?? Eller hvad.

Rart at have dig, jeg kan spørge om alt muligt!!

knuzer

Edited by Razzmatazz
Link to comment
Share on other sites

Til Razzmatazz

Ja :blush: jeg skal nok betale hvad jeg skylder.... med renter til i næste uge.

Jeg har ikke nogen erfaring med at "snyde" stoftskiftet, på den måde, du der omtaler. Da jeg var yngre var jeg på en kur, der havde et 3 ugers forløb hvor man fik lavt kcal indtag i 3 dag (600 kcal) i 4 dage (900 kcal) og 7 dage med (1200 kcal) Teorien var også noget med at vende kroppen til en mængde kcalindtag og ride på stoftskifte bølgen efterfølgende. (det virkede fint.....men holdt ikke :tongue: )

Men jeg har læst herinde et eller andet sted, at det ikke er muligt at manipulere ens stofskifte på denne måde. Jeg tror, det var MAXPOWER, som skrev noget med, at det kun er ved mennesker, som igennem en længere periode bliver udsat for konstant udsultning/ overfodring, at stofskiftet ændre sig. Jeg tror han gav eksemplet med KZ-fanger.

Ved de danske vægtkonsulenter fik man i lang tid det råd, at man skulle køre diæt fra mandag til fredag og ÆDE LØS i weekenden, men dette var efter man havde nået sin ideal vægt (altså når man skulle holde vægten). Dette gik de hurtigt væk fra, da erfaringen viste, at folk havde svært ved de store udsvingninger i kosten (og vel fordi, min egen teori, at man som ex-overvægtigt kan sætte mere til livs i weekenden end diætisterne bag programmet lige havde beregnet ).

Mine personlige erfaringer er, at hvis jeg har spist igennem (som i denne weekend) så vil kroppe have mere, dermed sagt, jeg er mere sulten, jo mere jeg har fået at spise.

Særlig hvis jeg indtager sukker, så bliver jeg mere sliksyg/lækkersulten dagen efter.

Dette har jeg fået forklaret er pga ens blodsukker. Igennem min diæt holder jeg mig helt fra sukker og jeg kan derfor mærke, at hvis jeg får noget sukkerindholdigt så går der en :devil: i mig, og det tager et par dage at få styr på madlysten igen. Hvilket jo er irriterende at skulle kæmpe med. (det er det med den viljestyrke :unhappy: )

Såvidt jeg er informeret, så er det bedst for vægtabet at klemme ballerne sammen og køre den rene linje....

Men nå det så er sagt, så synes jeg også, man skal tage hensyn til det mentale element, jeg har holdt den ugentlige fridag af følgende grunde:

1) jeg har noget at se frem til. (det hjælper på min motivation)

2) jeg har noget at tænke tilbage på (dette bruger jeg, når jeg går ind i et klynge humør :"jeg må heller aldrig noget, det er f* også synd for mig.... nå jo i lørdags fik jeg jo egentlig banankage!!!)

3) på eller andet tidspunkt bliver kuren forhåbentlig overstået, og jeg skal håndterer alverdens mad omkring mig igen, så jeg kan ligeså godt træne mig selv i at STOPPE igen med æderriet.

4) man hverken kan eller skal udgå social kontakt, og det involverer jo ALTID mad (her i Danmark), så hvis man kan bruge ens "friaften" på det, så slipper man for (igen) at få ondt af én selv, og man slipper for at sidde og høre på faster Anna udbrede sig om at hende flødesovs i hvert fald ikke er usund.....

Men igen, jeg er desværre ikke den rette til at spørge, når det drejer sig om de store videnskabelige data omkring emnet. Jeg kan kun snakke med om mine personlige erfaringer omkring emnet (som måske heller ikke bør tages alt for alvorligt, jeg har godt nok 20 års erfaring med slankekure.... men det er jo næppe et blåstempel, nærmest det modsatte :laugh::laugh::laugh: )

Link to comment
Share on other sites

For ...................... da osse!! :mad: Slemme Millemarie...

Jeg har altså efterhånden også kunnet konstatere at hvis man har et underskud på 500 kcal viser det måske i bedste fald et minus på 33 gram på vægten. Har man til gengæld et overskud på 500 kcal har man staks taget 1,5 kilo på. :devil::devil: Verden er hård og uretfærdig, og det at smide noget vægt er et meget sværere projekt end jeg troede.

Nå men det er jo mandag og så starter vi allesammen forfra igen..

tilføjelse:

Har du nogen personlige erfaringer med de deciderede spisedage der er nogen der praktiserer - lidt i stil med det du snakkede om med ting man virkelig savner og får lov til at spise en enkelt dag om ugen. Det jeg har læst om går ud på at man er på kur 6 dage om ugen og den 7. dag går man amok i burgere og andet junk food for at forvirre kroppen og booste forbrændingen. Der kan vel godt være en vis fornuft i det, men alligevel virker det også ret destruktivt, ikke? Man spinker og sparer på kalorierne igennem hele ugen og så fylder man sig med junk og er lige vidt?? Eller hvad.

Rart at have dig, jeg kan spørge om alt muligt!!

knuzer

Hehe, nu blander jeg mig lige :tongue: gør selv det med at spare på kalorierne og så ha en dag hvor jeg går lettere amok med diverse slik, og junk. For mig virker det ganske fint :4thumbup: så det kan godt anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altså efterhånden også kunnet konstatere at hvis man har et underskud på 500 kcal viser det måske i bedste fald et minus på 33 gram på vægten. Har man til gengæld et overskud på 500 kcal har man staks taget 1,5 kilo på. :devil::devil: Verden er hård og uretfærdig, og det at smide noget vægt er et meget sværere projekt end jeg troede.

og forøvrigt

ENIG ENIG ENIG, uretfærdigt er det...... Jeg har også tænkt over hvorfor jeg skal bruge 1 time på en spinningcykel på at forbrænde 750 kcal, når jeg kan indtage dem på 10 min...... NOT FAIR, dårligt udtænkt!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, nu blander jeg mig lige :tongue: gør selv det med at spare på kalorierne og så ha en dag hvor jeg går lettere amok med diverse slik, og junk. For mig virker det ganske fint :4thumbup: så det kan godt anbefales.

Det har som sagt også virket fint for mig. Gør du det hver uge, eller kun engang imellem ?

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg har nemlig så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :crazy: så den er i plus i denne uge :blush: men jeg har altså også været så skrækkelig skidt og følt mig helt bleg, så det var jo ikke at vide, om det "hver gang" måske var det sidste måltid :innocent::innocent::innocent:

vægt d. 26/11 = 64,9 (+ 1 kilo)

(jeg har godt nok også stået foran det stakkels køleskab mange gange i denne weekend..... håber ikke, det kommer til at kunne ses på el-regningen)

Surt med det ekstra kilo :dry: håber du er kommet dig ovenpå sygdommen?! der er ikke noget værre en en snigende influenza! spiser dog efterhånden så mange vitaminpiller at det ikke tar ret meget mere end et par dage at komme sig over :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Surt med det ekstra kilo :dry: håber du er kommet dig ovenpå sygdommen?! der er ikke noget værre en en snigende influenza! spiser dog efterhånden så mange vitaminpiller at det ikke tar ret meget mere end et par dage at komme sig over :tongue:

Ja det er røv surt... men selvforskyldt :blush: Jeg er ikke helt oven på idag, men tror/håber jeg er klar til lidt træning imorgen..... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det har som sagt også virket fint for mig. Gør du det hver uge, eller kun engang imellem ?

Jeps, det bliver en gang om ugen, hver uge! hehe. Det er den dag jeg alligevel tager hen for at besøge min mor, hun laver så utrolig dejligt mad, og så byder hun altid på dessert og aftenkaffe med lidt guf til :tongue: så istedet for at bekæmpe min mors gode mad har jeg valgt at spise løs den dag og så spare kalorierne de andre dage :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeps, det bliver en gang om ugen, hver uge! hehe. Det er den dag jeg alligevel tager hen for at besøge min mor, hun laver så utrolig dejligt mad, og så byder hun altid på dessert og aftenkaffe med lidt guf til :tongue: så istedet for at bekæmpe min mors gode mad har jeg valgt at spise løs den dag og så spare kalorierne de andre dage :blush:

hehe det lyder fornuftigt og lækkert :4mewantfood: . Tænkte faktisk på om vi skulle spørge Thorhauge, om han har en dag om ugen, hvor han tillader sig selv bare ikke at spise ret meget :tongue:

Link to comment
Share on other sites

hehe det lyder fornuftigt og lækkert :4mewantfood: . Tænkte faktisk på om vi skulle spørge Thorhauge, om han har en dag om ugen, hvor han tillader sig selv bare ikke at spise ret meget :tongue:

Hehe, nårh ja, det må alligevel også være hårdt at skulle indtage så meget mad om dagen, hehe :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

hehe det lyder fornuftigt og lækkert :4mewantfood: . Tænkte faktisk på om vi skulle spørge Thorhauge, om han har en dag om ugen, hvor han tillader sig selv bare ikke at spise ret meget :tongue:
Hehe, nårh ja, det må alligevel også være hårdt at skulle indtage så meget mad om dagen, hehe :4mewantfood:

Det er ikke noget jeg benytter med vilje, men når jeg vågner en lørdag / søndag med tømmermænd klokken 14 om eftermiddagen når jeg meget sjældent at indtage 4000 kcal. Så weekenderne er engang imellem mine 'sulte'-dage.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noget jeg benytter med vilje, men når jeg vågner en lørdag / søndag med tømmermænd klokken 14 om eftermiddagen når jeg meget sjældent at indtage 4000 kcal. Så weekenderne er engang imellem mine 'sulte'-dage.

:laugh::laugh: dem med tømmermænd, det er normalt mine "ædedage"

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Back Squat : 1X12@51 2X8@56

BB Dødsløft :2X12@41 1X8@41

BB Bend over row: 3X8@43,5

DB Skulderpress : 3X12@12 (X2)

DB Hammer curls : 3X8@14 (V+H)

BB Military press: 3X8@22.

BB Up rigth row : 3X8@22

triceps torv : 1X12@27 2X12@26.

Fik endelig skubbet mig selv op i centret idag, der var ikke megen tid at give af, men jeg havde bestemt mig, at lidt er bedre end ingenting (har jo ikke været afsted siden i torsdags). Selvom jeg stadigvæk er syg, så var det faktisk ikke så hårdt som forventet og jeg var mere frisk bagefter end før :4thumbup: . Imorgen skal jeg afsted og stikkes første gange i ballen, inden jeg skal på eventyr til januar. Jeg HADER nåle, (har engang bokset en læge i maven for at undgå et stik.... :blush: men var selvfølgelig også kun 7 år gammel :innocent: , jeg håber, jeg kan styre mig imorgen....... )

kcal indtag 1654 29/53/18

Link to comment
Share on other sites

Spinning:

Avg: 157 / 83 %

Maks 178 / 94 %

Ingen styrke idag, det var ellers planen, men skulle arbejde over. Men tilgengæld skal jeg så møde sent imorgen. Jeg har ikke den store morgentræningspersonlighed, men imorgen skal jeg altså lige udnytte, at jeg har formiddagen fri....... eller bliver den jo bare brugt på ingenting :dry:

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Back Squat : 1X12@56 2X8@58,5

BB Lunges : 3X12@56

BB Dødsløft : 3X12@43,5

BB Bend over row: 3X12@43,5

DB Row : 3X12@22 (V+H)

DB Sideløft : 1X12@24 (V+H) 2X12@26

DB Skulderpress : 3X8@12 (X2)

BB Hammer curls : 3X12@22

BB Military press: 3X8@22.

BB Up rigth row : 3X12@22

BB French press : 3X12@17,5 (+stang)

triceps torv : 1X12@27 2X12@26

Det var meningen, at der skulle have været morgenspinning med på programmet, men øh :blush: Jeg kunne squtte kom op til det, var træt fra dagen før, kunne ikke få slukket for denne her lidt ligegyldige sitcom, til trods for, at jeg alligevel har set alle afsnit op til flere gange før :innocent:

Men dejligt at have weekend uden at være syg, eller have alt for mange planer (ud over en lyn-tur til Tyskland imogen). Min plan er, at komme igennem denne weekend uden at synde, jeg skylder jo lidt i vægtregnskabet :mad:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Men igen, jeg er desværre ikke den rette til at spørge, når det drejer sig om de store videnskabelige data omkring emnet. Jeg kan kun snakke med om mine personlige erfaringer omkring emnet (som måske heller ikke bør tages alt for alvorligt, jeg har godt nok 20 års erfaring med slankekure.... men det er jo næppe et blåstempel, nærmest det modsatte :laugh::laugh::laugh: )

Det var netop personlige erfaringer jeg var ude efter, så tak fordi du delte ud af dine. Også tak til Chrissie - hvis hun læser med her. Jeg tror altså ikke jeg tør prøve det, det er i forvejen enormt svært og jeg er bange for at miste motivationen, fordi jeg bliver fristet til lige at give mig selv lov. Jeg tror hurtigt jeg kunne finde en undskyldning for at flytte spisedagen, eller dele den ud over hele ugen, eller andre destruktive ting.

Så jeg taster troligt min mad ind, og nogle dage er der plads til en lille lækkerhaps, så den nyder jeg i fulde drag. Men hvorfor skal der dog være så mange kalorier i en lillebitte chokolade-bar? Øv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror altså ikke jeg tør prøve det, det er i forvejen enormt svært og jeg er bange for at miste motivationen, fordi jeg bliver fristet til lige at give mig selv lov. Jeg tror hurtigt jeg kunne finde en undskyldning for at flytte spisedagen, eller dele den ud over hele ugen, eller andre destruktive ting.

Nøjagtigt det du skriver, sker altså også tit for mig :blush: Jeg ville bare lige nævne det, så du ikke tror, at du er den eneste i verden, der har svært ved at modstå fristelserne. Det er dælme noget svært noget, det med at holde sig selv i nakken.....

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Back Squat : 1X12@56 2X12@58,5

BB Dødsløft : 3X12@43,5

BB Bend over row: 3X12@43,5

DB Row : 2X12@22 (V+H) ( Jeg har problemer med at holde fast med den vestre hånd, det er irriterende, jeg kan sagtens løfte det, men min svage venstre hånd vil ikke holde fast)

DB Sideløft : 3X12@26 (V+H) (samme problem med en vatten venstre hånd)

DB Skulderpress : 3X8@12 (X2)

BB Curls : 3X8@22

DB Hammer curls: 3X8@14 (V+H)

BB Military press : 2X12@22. 1X8@22

BB Up rigth row : 3X12@22

BB French press : 3X12@28,5

triceps torv : 2X12@27 1X8@27

Leg press : 2X12@110

Spinning 60 min:

Jeg undskyld mig.......men lorte time. Måske var det fordi, mine ben var ved at være godt og grundigt trætte, måske var det fordi, vi kørte de her serier, hvor vi skulle stoppe helt op, hård belastning og så trampe igennem.....Eller også var det fordi jeg sad lige foran musik højtaleren og ikke kunne høre et ord af hvad instruktøren sagde og derfor ikke havde styr på hvornår vi skulle have belastning på og af. Hvor end alt er, så kørte jeg røvdårligt!!!!!

Avg: 141 / 74 %

Maks: 166 / 87 %

Link to comment
Share on other sites

Nå jeg ville egentlig have oprettet et galleri til hjælp for min egen motivation som for tiden er lidt svingende (jeg mangler bare de :devil: 2 kilo) men det kan jeg ikke få til at virke. Så nu kommer der lidt billeder af formen her i loggen.

Bare så dem, der engang imellem kigger med, kan dele min begejstring i udviklingen, har jeg taget et såkaldt FØR-billeder" med. Og et fra igår.

Oktober 2006:

post-15034-1196612443.jpg

December 2007:

post-15034-1196612481.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oktober 2006:

post-15034-1196612443.jpg

December 2007:

post-15034-1196612481.jpg

Hey Millemarie :flowers:

Hvor ser det bare godt ud, det nye billede :4thumbup: Det er faktisk nogenlunde sådan jeg gerne vil min arm og skulder skal se ud :smile:

Man kan jo ikke lige se de 2 kg du gerne vil af med, men jeg er helt klar over, at de kan sidde på andre steder på kroppen end overkroppen :wink:

Og sikke en sød lille fyr :bigsmile:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Hey Millemarie :flowers:

Hvor ser det bare godt ud, det nye billede :4thumbup: Det er faktisk nogenlunde sådan jeg gerne vil min arm og skulder skal se ud :smile:

Man kan jo ikke lige se de 2 kg du gerne vil af med, men jeg er helt klar over, at de kan sidde på andre steder på kroppen end overkroppen :wink:

Og sikke en sød lille fyr :bigsmile:

- Marianne

Ja, en helt vildt lækker unge, som desværre ikke er min, jeg er hans Fister Rie (oversat = faster Marie, han er ikke helt så god til at snakke endnu) :smile:

Og ja, de 2 kilo, sidder et helt andet sted, billedet viser min bedste vinkel :wink: . I bund og grund burde man jo også vise problemområdet. Men det er ego'et ikke lige til idag. Skuldrene og armene kan jeg takke Thorhauge for, det er først efter han fik mig igang med frivægte, at der begyndte at komme lidt form på armene.

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share