Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Styrke

Back squat : 3X12@48,5.

Dødsløft : 3X12@38,5

BB Benchpress : 3X12@17,5 (+stang)

DB Row : 3X12@22

DB skulderpress : 2X12@11(X2) 1X12@11(X2)

DB hammer curls : 3X12@10(X2)

Sidebøjninger: 1X12@22 2X12@24

DB Frenchpress: 1X12@12. (Av, den kunne jeg ikke lave idag, den ene albue sagde mærkelige lyde)

(så istedet for)

Triceps i torv: 1X12@26 2X12@25

Military press: 3X12@17

Spinning 60 min:

Avg : 161 85%

Maks: 182 96 %

( Hvis min maks puls da ellers er 189, som den der cardiomaskine sagde at den var i sidste uge.... men mon ikke den er lidt højere)

At skrive sig bagved ørerne Marie

Motion giver altså bare én bedre humør. Jeg skal ikke ligge skjul på, at jeg ikke er helt så "overskudsagtig" som jeg ellers har været. Jeg er træt og sur og det går ikke ligefrem let med at forsage de søde sager, der skal kæmpes lidt ekstra.... Jeg GAD heller ikke afsted til træning idag, vækkeuret har haft ringet kl, 5.30 de sidste 3 dage.... og selvom jeg ikke har været afsted siden i Søndags.... så havde jeg ingen lyst, og følte også, at jeg havde ben af vat.

Men for S**** da, jeg er bare 10 cm højere efter dagens fede spinningtime, og humøret er meget meget bedre. (endnu mere træt.... men på den "fede" måde)

Kcalindtag: 1684 48/41/12

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

At skrive sig bagved ørerne Marie

Motion giver altså bare én bedre humør. Jeg skal ikke ligge skjul på, at jeg ikke er helt så "overskudsagtig" som jeg ellers har været. Jeg er træt og sur og det går ikke ligefrem let med at forsage de søde sager, der skal kæmpes lidt ekstra.... Jeg GAD heller ikke afsted til træning idag, vækkeuret har haft ringet kl, 5.30 de sidste 3 dage.... og selvom jeg ikke har været afsted siden i Søndags.... så havde jeg ingen lyst, og følte også, at jeg havde ben af vat.

Men for S**** da, jeg er bare 10 cm højere efter dagens fede spinningtime, og humøret er meget meget bedre. (endnu mere træt.... men på den "fede" måde)

Kcalindtag: 1684 48/41/12

Jeg vidste det var et klogt valg at følge dig! Da jeg startede her på MOl for kort tid siden, blev jeg anbefalet at studere disse logbøger og vælge nogle stykker ud, som jeg på en eller anden måde kan relatere mig til - det blev så til dig og Anita Rye og af vidt forskellige årsager.

Det der hul du har været i kender jeg desværre alt for godt - og ligger selv lige midt i det. Trist, træt, tung og uden lyst til noget som helst. Måske er det efterårsdepression eller noget i den retning, men nu vil jeg lade mig inspirere af dig og tage til træning imorgen - come rain or shine!

Tak Millemarie!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vidste det var et klogt valg at følge dig! Da jeg startede her på MOl for kort tid siden, blev jeg anbefalet at studere disse logbøger og vælge nogle stykker ud, som jeg på en eller anden måde kan relatere mig til - det blev så til dig og Anita Rye og af vidt forskellige årsager.

Det der hul du har været i kender jeg desværre alt for godt - og ligger selv lige midt i det. Trist, træt, tung og uden lyst til noget som helst. Måske er det efterårsdepression eller noget i den retning, men nu vil jeg lade mig inspirere af dig og tage til træning imorgen - come rain or shine!

Tak Millemarie!

:bigsmile: velbekom.

Og det er rigtig rart at vide, at jeg ikke er den eneste som "luften" er gået ud af. Jeg er sikker på, at det er efteråret der har bidt sig fast, og de mørke dage, der bare bliver længere og længere. Igår var jeg kun ude i dagslyset i 15 min da jeg cykelde fra arbejde til træning.

God idé med at tage afsted til træning, lad mig endelig vide, om det har samme positive effekt på dig, som det havde på mig igår. :laugh:

Effekten fra igår er dog aftaget natten over.... jeg er mega træt igen idag :blush:

Link to comment
Share on other sites

Styrke

Back squat : 3X12@48,5.

Lunges: 2X12@48,5

Dødsløft : 3X12@38,5

BB Benchpress : 3X12@17,5 (+stang)

DB Row : 3X12@22

DB skulderpress : 3X12@11(X2)

DB hammer curls : 3X12@11(X2)

Sidebøjninger: 3X12@24

Triceps i torv: 1X12@26 2X12@25

Military press: 3X12@17

Spinning 60 min:

avg: 159. 84%

Maks : 179. 94 %

Kcalindtag: 1646 36/48/16.........

Jeg har virkelig kæmpet med lækkersult idag, der er kommet juleslik, og det synes, at der er snebolde over det hele..... (de er F*** gode) de har jagtet mig idag, alle stedet hvor jeg er kommet ind har de ligget der med deres fine hvide sukkerovertræk..........jeg elsker de små sataner :devil: ... men idag modstod jeg :innocent: .

Tilgengæld fik jeg styr på min kakao guf. Æggehvider pisket op med lidt rigtig god ægte kakaopulver rørt ud i kogende vand og tilsat sød, konsistenses og smagen er nu perfekt.......................................................men det er nu ikke det samme som en snebold :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Skulle det nu gå helt galt med de snebolde læste jeg lige i dag at det faktisk er sundt at være overvægtig og at det er bedre at ens BMI ligger mellem 25 og 30....

Sundt at være overvægtig

Jeg tror jeg gemmer den artikel... :devil:

Det kan godt være at det er sundt for nogle ting, men for folks mentale sundhed er det vist sjældent godt.

Link to comment
Share on other sites

Skulle det nu gå helt galt med de snebolde læste jeg lige i dag at det faktisk er sundt at være overvægtig og at det er bedre at ens BMI ligger mellem 25 og 30....

Sundt at være overvægtig

Jeg tror jeg gemmer den artikel... :devil:

Det er typisk........................... Hvis bare de snart kan bestemme sig, de kloge. Jeg har ikke fået læst artiklen endnu, men glæder mig til at læse den når jeg kommer hjem i aften.

Nå, jeg kommer lige med en vægtstatus idag. Jeg skal en tur med Oslo båden i weekenden og jeg vil spare jer for endnu en omgang mandags klynk og moralske tømmermænd. Dette er under forudsætning af, at jeg ikke bliver søsyg, hvis det skulle gynge og min mave skulle bukke under for presset (eller skulle jeg sige trække sig sammen....) ja, så poster jeg selvfølgelig min vægt igen på mandag.:wink: (

Fredag d.9/11 = 64,1 (minus 400 g siden i mandags lille bitte hurra).

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Ja den type artikler er et af de bedste beviser på at den vigtigste muskel vi kan træne er den mellem ørene, så man ikke bare hovedløst følger et eller andet smart nyt "system". Det er jo meget i tråd med de der artikler hvor kaffe er sundt/kaffe er usundt, chokolade er sundt/chokolade er usundt osv. osv.

Flot vægttab - ikke mindst i lyset af at du ikke har motioneret et par dage i denne uge, og motivationen har svigtet dig lidt.

Håber du får en sjov tur uden alt for mange moralske tømmermænd! Der er garanteret et motionsrum ombord..... :innocent:

Jeg har lige meldt mig til mit livs første spinning-time på mandag!!Jeg er spændt på om jeg har nogen ben og lunger tilbage bagefter. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige meldt mig til mit livs første spinning-time på mandag!!Jeg er spændt på om jeg har nogen ben og lunger tilbage bagefter. :crazy:

:superman:

Ih, jeg glæder mig til at høre, hvordan det kommer til at gå.

Et lille råd er at tage det roligt den første gang, man skal lige finde ud af det med belastning og hastighed.

Første spinningtime jeg var til for snart 10 år siden (fuck hvor er jeg gammel :blink:, nå sidespring), der tænkte jeg de første 5 min, at :"det her, det var bare for let". Efter de næste 10 min ønskede jeg bare simpelthen at ophøre med at eksisterer.

Så giv dig lov til at finde ud af cyklen den første gang og næste gang så giv den gaz :devil:

Jeg er sikker på, at du kommer til at elske det. Eller godt kunne lide det i hvert fald :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nå, så er jeg tilbage fra mit "Minicruise", det blev ikke til søsyge, da havet var nogenlunde stille, men det gyngede da.

Det blev alligevel til en smugle motion ombord. Dette skyldes mest af alt de meget, meget, meget fulde nordmænd*. Deres succeskriterie for en scoring var åbenbart, at man bare skulle have en puls. Efter gentagne, fejlslagne forsøg på at forklare dem, at vi (mig og min veninde) ikke var interessede, slog vi over til at forsøge at sige :"PIS AF" på norsk, da heller ikke dette trængte igennem, var det så, at vi bare begyndte at løbe vores vej. Dette vidste sig at være effektivt, jeg er (og det er den rene sandhed) faktisk øm i mine ben efter at have sprunget op og ned af trapper i høje hæle.

Nå men imorgen er det mandag, og jeg skal tilbage til hverdagen. Jeg er top motiveret for at få brændt nogle kalorier af i næste uge, når mandag er overstået har jeg for engang skyld en "normal" arbejdsuge, og der skulle gerne blive tid til lidt mere træning. Jeg er stadigvæk knapt så motiveret på kost-området. Jeg har besluttet mig for, at jeg i denne uge skal have som minimumsmål at "holde" vægten. Vi kan sige, at jeg øver mig til når jeg engang er færdig med vægttabet. :blush:

kcalindtag: 1809 34/47/19

* dette er ikke et udtryk for aversion overfor nordmænd generelt, ej heller overfor de specifikke nordmænd, som der her bliver refereret til, jeg er ganske sikker på, at de til hverdag, hjemme i Norge er meget meget flinke og ordentlige mennesker.

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Tja... sindsyg dag på jobbet, og den fortsætter nok imorgen også. Jeg skal indtil videre møde tidligere ind. Men jeg håber da, at jeg kan gå til planlagt tid, jeg har planlagt en lille løbetur, som det ville være rart at få tid til.

Idag 0 motion, men 11 timers arbejde, og det skulle kun have været 8 :sneaky2:

Kcalindtag: 1430 44/47/9 (ja det var meningen, at jeg skulle have en masse motion i denne uge og bare forsøge at holde et ligevægtsindtag........... men jeg kan åbenbart ikke finde ud af at gøre noget rigtigt :tongue:, hm' men jeg er for træt til at æde mere nu..... tro det eller ej :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

Tja... sindsyg dag på jobbet, og den fortsætter nok imorgen også. Jeg skal indtil videre møde tidligere ind. Men jeg håber da, at jeg kan gå til planlagt tid, jeg har planlagt en lille løbetur, som det ville være rart at få tid til.

Idag 0 motion, men 11 timers arbejde, og det skulle kun have været 8 :sneaky2:

EKKO

kcalindtag: 1240 46/40/14

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

ØV, ikke tilfreds med valget igår, slet ikke tilfreds. Og idag der går jeg altså fra min pind kl. 15.00 ,så kan det bimle og bamle, jeg er smuttet kl. 15.00 ligeud og så skal der trænes. Jeg vil betragte det, som min egen lille demonstration over danskere ringe dømmekraft, hvis ikke i kan finde ud af at stemme rigtigt, så gider jeg ikke servicerer jer efter kl. 15.00 idag......................

Men udaf respekt for demokratiet skal jeg nok være god igen til imorgen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Styrke

Back squat : 3X12@48,5.

Lunges : 2X12@48,5.

Dødsløft : 3X12@38,5

BB Benchpress : 3X12@17,5 (+stang)

DB hammer curls : 3X12@11 (X2)

Military press: 3X12@17.

Spinning

Avg: 160 / 84%

Maks: 179 / 94%

Ja trods en fast vilje måtte jeg alligevel blive lidt længere på jobbet idag (man har vel et godt hjerte), så jeg nåede desværre ikke hele mit styrkesprgram inden det var tid til spinning.

Det er mærkeligt med det spinning og styrketræning, jeg er nok gået hen og blevet lidt små :wub: i det. I starten(for snart et år siden) kunne jeg ikke fordrage det, det var kun for at få brændt nogle kalorier af og få trænet kroppen for at slippe for nogle nasty hovedpiner. Men nu glæder jeg mig helt vildt "næsten" hver gang..... this could be the beginning of a beautiful friendship.

Kcal 1743 32/49/19

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Styrke

Dødsløft : 3X12@38,5

BB Benchpress : 3X12@17,5 (+stang)

DB Row : 2X12@22, 2X12@20

DB skulderpress : 3X12@11 (X2)

DB hammer curls : 3X12@11 (X2)

Sidebøjninger: 3X12@22.

Triceps i torv : 3@12X26

Military press: 3X12@17.

DB Benchpress: 3X12@10

I sidste uge havde jeg bøvl med mit ventre håndled, det har jeg holdt i ro og støttebind fra torsdag i sidste uge til igår, og det føles som om det er iorden igen. Men idag var det min højre albue der gjorde nas......... :sneaky2:

Spinning 60 min:

Avg = 164/ 86 %

Maks= 177/ 93%

At skrive sig bag ved ørerne...........

Jeg er færdig med selvbruner !!!! Jeg er typen, der bliver frygtelig hvid om vinteren (eller nærmest blå :crazy: ) og jeg vil helst udgå solarie af selvsamme grund. Så jeg har kastet mig ud i selvbruner, de der, der opbygger en dejlig naturlig glød over 14 dage......... JA PRØV ORANGE NATTEN OVER.

Men det værste var, at mit sved på gulvet til spinning idag også var orange........... :blush: det var altså lidt småpinligt, sad bare og håbede ,at der ikke var nogle der så, at jeg svedte maling....... Så hellere bleg.

Kcalindtag: 1560 27/51/22

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Styrke

At skrive sig bag ved ørerne...........

Jeg er færdig med selvbruner !!!!

ROFL - den cyklende ostereje..

Jeg er nu noget imponeret over dig at du både formår styrketræning OG spinning i samme træning. Nu hvor jeg selv har stiftet bekendskab med spinning ved jeg hvor hårdt det er, og jeg var i hvert fald nødt til at opgive styrketræningen den dag!

Men ellers havde du ret - det er fedt, men meget meget hårdt. JEG skal ihvert fald ikke være den første der sætter sig ned og tager belastningen af, når vi kører over de høje bakker - og DET koster... :tongue: Men det bliver vel bedre når jeg får noget mere øvelse og bedre kondition.

Har du nogle anbefalinger mht. egne cykelsko? Jeg føler ikke rigtig for at dele fodsved med hele FitnessDK

Link to comment
Share on other sites

ROFL - den cyklende ostereje..

:laugh::laugh::laugh: Ja lige præcis.

Jeg var lige ved at skrive en PM til dig om din spinning time, jeg har været meget spændt på at høre, hvad du syntes. Men dejligt at læse, at du synes, det var fedt.

Angående spinningsko så kører jeg i Viborgs fodsved. Jeg ved, at man kan købe dem online billigt, men jeg har aldrig vovet mig ud i det, da jeg ikke kan vide om de passer til min fod (jeg har nemlig prøvet at køre min storetå's negle af i dårlige spinningsko :crazy: ). Jeg mener, at sitet hedder bikebuster eller noget i den retning.

Jeg sikker på, at du efter et par timer mere i sadlen har energi til også at styrketræne, det lyder som om du giver den GAZ, så du skal hurtigt få fat i teknikken og energien.

Hvordan går det med din kur? Er der kommet resultater ? Hermed en KÆMPE opfordring til at du starter din egen log, så jeg kan følge med... :wink: (hvis du da ellers føler dig klar til det)

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

Squat : 3X12@48,5

Dødsløft :3X12@38,5

BB Benchpress : 3X12@17,5 (+stang)

DB skulderpress : 3X12@11 (X2)

DB hammer curls : 3X8@12 (X2)

Sidebøjninger: 3X12@24.

Military press: 3X12@17.

Spinning:

Avg : 157/ 83%

Maks : 182 / 96 % :superman: Jeg nærmer mig de 189 (formodet maxpuls).

Det er vildt dejligt at have weekend, denne uge har virkelig været anstrengende og stresset. Ikke fordi weekenden byder på meditation og fordybelse (jeg skal igen igen i nærkontakt med venner og rødvin.....ja det er hårdt at være mig :innocent: ), men det er i det mindste ikke arbejde. Jeg er vild med mit arbejde, men lige for tiden er det så stressende, at jeg ikke kan huske en information, der er givet til mig for 5 min siden......HURRA FOR POST-IT

kcalindtag: 1653 30/58/12

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Styrke:

Squat : 3X8@51

Lunges: 3X8@51

Dødsløft :3X8@41

DB Row : 3X12@22

DB skulderpress : 3X12@12 (X2)

DB hammer curls : 3X8@12 (X2)

Military press: 3X12@19.

Triceps (tov?) : 3X12@26

Spinning:

Avg : 162/ 85%

Maks : 182 / 96 %

Vægt d. 17/11 = 63,9 (med lidt snyd, vejede mig efter spinning :tongue: , men i Krig Kærlighed og Vægttab gælder alle kneb :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share