Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Jeg har slet ikke disciplinen til at overholde en kur eller føre en træningslog endnu. :wub:

Mit første mål er at tabe ca. 6 kg så jeg kan komme ned under 25 på BMI skalaen, men metoden jeg har valgt er altså ikke den hurtigste. Den går simpelthen ud på at skrue lidt på kosten - spise lidt sundere, lidt flere grøntsager, lidt mindre portioner og lidt oftere, og så tilsætte regelmæssig (hård) motion i form af styrketræning og spinning. På spinningsiden har jeg haft en intro-time og en "rigtig" time, og det er helt sikkert noget jeg fortsætter med,

Det har indtil videre kun kostet 0,5 kg på vægten, (og adskillige centimeter på målebåndet,) så jeg skal nok i gang med at veje og måle som alle andre, og i det hele taget have lidt mere disciplin omkring det jeg spiser og drikker. Jeg er desværre lidt for god til lige at give mig selv en undskyldning for at stoppe et eller andet usundt i hovedet.. :devil:

Det har jo nok i bund og grund noget at gøre med hvilken indstilling man har til mad. Nogle betragter det helt klinisk som en bunke proteiner/fedt/kulhydrater i et givet mix, som bruges som brændstof og byggesten til fine muskler. De kan leve af en smooties lavet af tun og soyamælk uden overhovedet at spekulere nærmere over det. Andre - som mig - bruger mad som belønning, underholdning, trøst, hygge og den slags, og det er desværre især fedtholdige kalorierige ting der hjælper. Jeg ville gerne bevæge mig lidt mere over i tunsmoothie-drikkernes lejr, dog uden at blive fanatisk, men det er et spring, der tager lang tid, kan jeg godt mærke. :sneaky2:

Jeg kan da nævne det i din log når der er noget særligt at berette, hvis du gerne vil følge lidt med.. som det der med spinning f.ex. Det tror jeg kommer til at give noget af det gode på kilo-kontoen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg kan da nævne det i din log når der er noget særligt at berette, hvis du gerne vil følge lidt med.. som det der med spinning f.ex. Det tror jeg kommer til at give noget af det gode på kilo-kontoen.

Ja det vil jeg meget gerne. Og fedt at høre, at det har rykket sig på målebåndet, så sker der da noget.

Jeg synes det lyder, som om du har en fornuftig indstilling til vægttabet. Jeg er også mere og mere af den overbevisning, at hvis det skal lykkes og holde ved, så skal man finde ud af at tilpasse kuren til ens mentalitet/vaner, og det lyder som om, du er meget bevist over, hvad der er dine svage sider.

Jeg har selv (i denne omgang) gået meget op i min mad, ikke mindst det søde, som er min største faldgruppe og efterhånden har jeg udviklet og finjusteret en del opskrifter og fundet frem til en del madprodukter, som jeg kan have liggende og med halv god samvittighed kan fare i, hvis min mund pludselig begynder at kede sig. Mange taler om livsstils omlægning, jeg prøver at tænke på det som livsstils justering.

Og TUNSMOOTHIE :crazy: det lyder godt nok også en smugle for klamt til mig.. :laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Millemarie,

Har du haft en god weekend, og mandag :wink: ?

Knus

Anne Mette

Hej :bigsmile:

Ja, jeg har haft en fin weekend, lidt for stressende, men hyggelig. Men jeg føler slet ikke, at jeg er udhvilet til den kommende uge, så det var en hård dag idag.

Hvad med dig? Det ser ud til at du fik hygget igennem med forældrene, jeg var lige inde og kigge i din log imorges, og lige siden har jeg fantaseret om din mors banankage..... MUMS :wub: . Det vil jeg altså lave til mig selv på lørdag.......

Link to comment
Share on other sites

Hej :bigsmile:

Ja, jeg har haft en fin weekend, lidt for stressende, men hyggelig. Men jeg føler slet ikke, at jeg er udhvilet til den kommende uge, så det var en hård dag idag.

Hvad med dig? Det ser ud til at du fik hygget igennem med forældrene, jeg var lige inde og kigge i din log imorges, og lige siden har jeg fantaseret om din mors banankage..... MUMS :wub: . Det vil jeg altså lave til mig selv på lørdag.......

Hej igen girlfriend,

Jo tak, jeg har haft en rigtig dejlig weekend, hvilken mandagen desværre har været en stor kontrast til - men men i morgen venter en ny dag.

Hehe ja, den var/er (fik lidt at hygge mig med) også rigtig god. Banankage kan også sagtens laves i en fedtfattig udgave, da bananer jo indeholder en del naturligt fedtstof.

Knus

Anne Mette

Link to comment
Share on other sites

kcalindtag: 1579 29/61/10

Jeg var virkelig tæt på at tage ud og løbe 10 km idag, men også kun lige ved....................... :blush: Det er viljestyrke på et højt niveau :blink:

Jeg havde tidligere fri idag pga sidste uges alt for mange timer på jobbet, men det blev ikke udnytte i den tiltænkte grad.... Men jeg fik dog bestilt tid ved lægen til vacinationer, jeg skal nemlig til Brasilien i januar måned og det er åbenbart farligt, og RØV-DYRT... ØV.

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Back Squat : 3X8@51

BB Dødsløft :3X8@41

BB Bend over row: 3X8@41

DB Row : 2X12@22 (V+H)

DB Sideløft : 3X12@24 (V+H)

DB Skulderpress : 3X12@12 (X2)

DB Hammer curls : 1X8@12 2X8@14 (V+H)

BB Military press: 3X8@21.

BB Up rigth row : 3X8@21

BB French press : 3X12@17,5 (+stang)

DB triceps på bænk ? : 1X12@14 2X8@16.

Tid til tilståelse :blush: Efter jeg har kigget nogle af de mega seje piger herinde over skulderen (mere bestemt MarianneB :superman: ), ja så fandt jeg ud af, (igennem youtube), at jeg slet ikke har lavet dødsløft i al den her tid................ jeg har lavet Bend over row :blink:, men nu er der altså også kommet rigtig dødsløft med ind i billedet.............tror jeg, jeg må hellere kigge efter en ekstra gang.

(ved nærmere eftertanke, så har jeg faktisk haft tanken, at jeg i øvelsen egentlig mere "Hev" end "Løftede" vægtstangen, men øh videre kom tanken så åbenbart heller ikke :innocent: )

Styrke 60 min:

Avg : 150 79%

Maks : 179 94% (hm' synes ellers lige det føltes, som om jeg havde krudt i måsen idag. Men jeg må indrømme, at jeg bare sad og "hyggede" mig det meste af tiden.)

Kcalindtag: 1948 34/54/12

Triceps (tov?) : 3X12@26

Link to comment
Share on other sites

Tid til tilståelse :blush: Efter jeg har kigget nogle af de mega seje pigerherinde over skulderen (mere bestemt MarianneB :superman:) , ja så fandt jeg ud af, (igennem youtube), at jeg slet ikke har lavet dødsløft i al den her tid................ jeg har lavet Bend over row :blink:, men nu er der altså også kommet rigtig dødsløft med ind i billedet.............tror jeg, jeg må hellere kigge efter en ekstra gang.

(ved nærmere eftertanke, så har jeg faktisk haft tanken, at jeg i øvelsen egentlig mere "Hev" end "Løftede" vægtstangen, men øh videre kom tanken så åbenbart heller ikke :innocent: )

Juhuuuu :yahoo: Hvor er du sød :flowers:

Godt du kigger med i min log :smile: Jeg holder også øje med, hvor meget vægt du har på :laugh:

De der BB Bend over Row lavede jeg også i går med 41 kg - det var altså tungt synes jeg :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo ud til at det går fint med kosten. Har du lyst til at skrive din kostplan for en dag ind i loggen. Du nævnte også at du havde et lager af gode ting når lækkersulten gnaver - er det sådan noget som nødder, rosiner og den slags, eller?

Det lyder da ualmindelig lækkert og eksotisk med en tur til Brasilien, og så i det kolde og kedelige januarvejr. Misundelse!

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo ud til at det går fint med kosten. Har du lyst til at skrive din kostplan for en dag ind i loggen. Du nævnte også at du havde et lager af gode ting når lækkersulten gnaver - er det sådan noget som nødder, rosiner og den slags, eller?

Det lyder da ualmindelig lækkert og eksotisk med en tur til Brasilien, og så i det kolde og kedelige januarvejr. Misundelse!

Ja det går udemærket med kosten, (i denne uge :tongue: )

Jeg vil gerne poste min kost, det skal jeg nok gøre i aften.

Mit arsenal til den søde tand er desværre ikke så sundt, som det du nævner, men det er fedt- og kcalfattig. Jeg bruger kunstig sødemiddel til at lave desserter med, smothies, kager, budding, vanilie cream til frugten osv. Mit motto har i et stykke tid været : kan det blendes, det tror jeg nok det kan!!!

Et sikkert hit er frosne jordbær blendet med ylette lidt Sød og vanilie essens, det giver en jordbær is, med få kcal, masser af kalk og vitaminer.

Jeg har altid en kæmpe bunke gulerods salat i køleskabet (revet gulerod, igen med Sød og citron) det redder mig ofte, da det er sødt, tager lang tid at tygge og (med lidt forberedelse med regnet) er lige ved hånden.

Jeg er også blevet lidt af en haj til at lave guf, kakao guf, jordbær guf og den nye i(kke endnu finjusterede udgave) ananas guf. Det er mega hurtigt at lave og igen, få kcal..

Ellers kan nævnes sukkerfri is, eller sorbet (der er godt nok sukker i). Diverse fra Dr. Otker (igen med sød istedet for sukker) osv osv.

Jeg er klar over, at de kunstige sødemidler ikke er det sundeste i hele verden, men det hjælper i hvert fald mig til at styre væk fra de andre kcal-bomber (næsten :innocent: )

Det er ikke de søde sager, der giver mig problemer, faktisk så er det hvidt brød, der giver de største problemer, jeg har hele tiden lyst til det, og jeg har endnu ikke fundet noget det kan erstatte det. Måske skulle jeg forsøge mig med en af-brød-nings kur....

Og ja, jeg glæder mig også til min tur til Brasilien....... vildt !!!

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Back Squat : 3X8@51

BB Lunges : 2X12@51 (skulle have haft et sæt mere, men stoppede fordi.............jeg ikke gad :sneaky2: )

BB Dødsløft : 2X12@41 1X8@41

BB Bend over row: 3X12@41

DB Sideløft : 3X12@24 (V+H)

DB Skulderpress : 1X12@12 2X8@12(X2)

DB Hammer curls : 3X8@14 (V+H)

BB Military press : 3X8@22.

triceps tov : 3X12@26

BB French press : 3X12@28,5 (jeg fandt endelig ud af hvad stangen vejer.... det samme som den stang jeg bruger til squat osv.... :blush: , fordi det er jo egentlig den samme. Det kan være, jeg også skulle begynde at træne min opmærksomhed lidt :blink: )

Spinning 60 min:

Avg : 161 / 85%

Maks : 180 / 95%

Som lovet vil jeg poste min kost idag- det er heldigvis en ganske typisk dag.

Kost:

Morgenmad:

Havregryn 30g

Æggehvide 50g

Minimælk 100g

Banan 110g

formiddag:

2 æbler.

Frokost

Torskerogn 200g

Gulerod 200g

Agurk 100g

Eftermiddag:

Banan ca. 100g

klementin ca. 70g

Aftensmad:

Pastinaksuppe ca. 300g (pastinak, løg, bouillon, olivenolie, chili, citron)

Pangasius filet ca. 150g

Blandet salat ca. 200g (tomat, iceberg, peberfrugt, agurk, fennikel, pære)

Majsbrød 30g

Dessert:

Sorbet æble/hindbær 100g

Kakaoguf 210g (200g æggehvide, 10g ægte kakao, Sød)

Natmad:

Kogt kyllingefilet 200g

Gulerodssalat 100g

Kcalindtag 1720 38/49/13.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo faktisk ret meget mad til få kalorier. Jeg kan godt se at der er lidt at lære her. Igår vejede jeg min mad for første gang - havde ellers forsvoret at jeg ville hoppe på den galaj, men for at komme fra A til B er man jo nødt til at vide hvor A er, såååee...

Men altså - jeg spiser f.ex næsten 100 gr. mysli om morgen og det ligger jo langt fra dine 30 gram, så det er jo der jeg skal tage fat. Jeg skifter mellem almindelige havregryn, mysli med tørret frugt (er allergisk overfor nødder, så det begrænser desværre udvalget markant) og All Bran.

Og så den der æggehvide - jeg har set den gå igen flere steder, men hvad søren gør I med den. Ikke ned rå,vel? Yrk,.... (indsæt smiley der kaster op)

Tak for inspirationen, jeg redigerer lige lidt i mit eget forbrug og prøver at holde afstand til de der forfærdelige orange sukkerrullede abrikosflæskestykker som ligger og råber efter mig i supermarkedet..

OG så var jeg lige til spinning igår - fik ros fra instruktøren for at give den max. Var også ved at drysse af cyklen af udmattelse, men vi er der jo for at bruge os selv, ik..? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Og så den der æggehvide - jeg har set den gå igen flere steder, men hvad søren gør I med den. Ikke ned rå,vel? Yrk,.... (indsæt smiley der kaster op)

Tak for inspirationen, jeg redigerer lige lidt i mit eget forbrug og prøver at holde afstand til de der forfærdelige orange sukkerrullede abrikosflæskestykker som ligger og råber efter mig i supermarkedet..

OG så var jeg lige til spinning igår - fik ros fra instruktøren for at give den max. Var også ved at drysse af cyklen af udmattelse, men vi er der jo for at bruge os selv, ik..? :innocent:

Jo jeg spiser dem rå, men køber dem i salmonella fri bæger (agtigt ting). Jeg blander den sammen med a38, eller mælken til havregrynen. Så kan man faktisk ikke smage den.

Og ja sukkerrullede abrikosflæskestykker mumse mumse mumse :4mewantfood:

(jeg har vist forøvrigt ikke fortalt dig, at jeg igennem den lange seriøse periode af mit vægttab, havde en ugentlig "friaften". (Nu bliver det til friweekend :tongue: ) Hvis jeg har et eller andet, jeg bare hungre efter igennem ugen, så må jeg få det lørdag aften, i denne uge er det Banankage, allerhelst Catarpillar's mors Banankage, men hun bringer nok næppe ud :wink: ... men på en eller anden måde, så kan det hjælpe til at holde gejsten oppe, at man må synde engang om ugen. Og i mit stabile vægtstabs forløb indvirkede det ikke på vægtabet)

Det er fedt at læse, at du allerede giver den så meget gaz til spinning, det tog mig laaaaaaaaaaaaaaang tid inden jeg fik ordentlig gang i benene. RESPEKT

Link to comment
Share on other sites

Ja, den er god nok, jeg er syg :unhappy: . Vågnede op med hovedpine og en nyanlagt motorvej i min hals. Jeg skulle jo have været oppe i centret og hygge med styrke og spinning. I første omgang var jeg optimistisk og tænkte på at droppe spinning og bare få kørt mit program stille og roligt igennem, bare lige op i køkkenet og have et par smertestillende. Men nu er styrke også droppet, jeg havde ikke engang kræfter til at åbne glasset :blink: Og nu er min mave også begyndt at snakke til mig på en mærkeligt mistænkelig måde.......

Jeg "plejer" ellers aldrig at være syg, men efter at have smidt de mange kilo har jeg været syg hele 5 gange på bare 6 måneder. Jeg synes jo ellers, at jeg spiser så sundt som jeg aldrig har gjort før, men tja, måske kroppen lige skal tilvendes den nye tilstand, jeg fryser jo mere end jeg plejer ????

Ja, jeg er egentlig ligeglad med hvad den skal, den skal i hvert fald bare tage sig sammen. Og så lige i weekenden.

Det er meget meget meget synd for mig, endnu en af universets kosmiske konspirationer specielt udtænkt for at få Marie ned med nakken!!!!!!*

* Fik jeg nævnt, at jeg får meget ondt af mig selv når jeg er syg. Jeg er "næsten" lige så slem som mænd på det område :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er meget meget meget synd for mig, endnu en af universets kosmiske konspirationer specielt udtænkt for at få Marie ned med nakken!!!!!!*

Åååhhh nej, staaaaaaaaakkkels staaaaaakels dig. Ned under dynen med en kop varm te, remoten indenfor rækkevidde og riv dagen ud af kalenderen. Håber du kommer dig snart.

Is plejer at være godt til en øm hals :4mewantfood:

god bedring knus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share