Per Kyneb færdig i styrkeløft.


panser
 Share

Recommended Posts

Måske er det meget anderledes for peaking programmer, men jeg tror nu ikke at mange træner tæt på 100% hver uge.
I WSB programmet køres der til 100 % af max i en ME øvelse hver uge. I Canadian non linear programmet køres der til max 3RM og max 6RM hver uge. Max 3RM vil svare til +90 % og nogen gange også +95 %.
Jeg oplever en vis dobbeltmoral eller frelsthed hos mange SL'ere her på MOL, der hævder at doping, ikke findes i SL.

Det er så din egen personlige fortolking, som må stå for egen regning. Jeg er ikke på nogen måde mildere ved styrkeløftere generelt. Jeg er ret sikker på at styrkeløftere i østlandene gør massivt brug af AS i deres træning. Jeg er også ret sikker på at styrkeløftere i USA gør massivt brug af AS. Faktisk er det nok mere fakta end spekulation, da mange indrømmer brugen af AS. Stort set alle i WSB indrømmer at de anvender "supplements". Så mere frelst er vi altså ikke. Jeg siger bare at danske løftere, under de opstændigheder som eksistere i DSF idag, med stor sansynelighed er 100 % rene. Jeg har sagt at jeg ikke kan sige noget med sikkerhed. I teorien kan hele bundtet være dopet. Jeg mener bare udfra min analyse af alle relevante punkter, at det er ret usansyneligt at nogen af landsholdsløfterne bruger noget. Specielt efter det udspil der har været efter Frank Jørgensen sagen. Det er kun en idiot som kan finde på at bruge noget nu. Og dem jeg har snakket med af løftere, virker meget intelligente og mentalt velfungerende ;)

Jeg finder det blot usandsynligt at der ikke er.
Hvorfor ?? Også udfra de omstændigheder i DSF som jeg har stillet op. Hvem er dum nok til at tage noget under de omstændigheder ??? Bringe forbundet og DSF´s eksistens i fare.
men jeg synes ikke det er fair at BB altid skal stå model til dopingprojisering fra andre sportsgrene.

Jeg kan ikke se hvordan man kan gøre det ?? BB er fyldt med dopeheads. Det er et faktum som du ikke benægter. Hvordan man man smide noget over på bodybuilderne som ikke i forvejen er der ?? Jeg kan ikke forstå hvor du vil hen.

PS: Hvis der skal være en ring til træffet, skal det være en Sumo-ring

Den køber jeg også :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I WSB programmet køres der til 100 % af max i en ME øvelse hver uge. I Canadian non linear programmet køres der til max 3RM og max 6RM hver uge. Max 3RM vil svare til +90 % og nogen gange også +95 %.
Det er heller ikke helt uhørt, at BB'ere laver 3 og 6RM max. Ikke udpræget normalt, men det forekommer dog. Ifølge det jeg kan se, er WSB det eneste SL program, der konsekvent benytter sig af % nær de 100 og de er dopede, siger du selv? Jeg påstår ikke at det ikke kan lade sig gøre at træne på den måde uden AS, men påstår bare at AS vil gøre det langt nemmere at træne på den måde.
Hvorfor ?? Også udfra de omstændigheder i DSF som jeg har stillet op. Hvem er dum nok til at tage noget under de omstændigheder ???

Som du selv siger kan det ikke udelukkes at der bruges doping i SL. Om det er AS eller måske noget andet, er ikke til at sige, men det forekommer mig usandsynligt at sproten er ren, når alle andre sportsgrene, i en vis udstrækning, ikke er det.

QUOTE  

men jeg synes ikke det er fair at BB altid skal stå model til dopingprojisering fra andre sportsgrene.

Jeg kan ikke se hvordan man kan gøre det ?? BB er fyldt med dopeheads. Det er et faktum som du ikke benægter. Hvordan man man smide noget over på bodybuilderne som ikke i forvejen er der ?? Jeg kan ikke forstå hvor du vil hen.

Min pointe er at det er for letkøbt at aflede opmærksomhed fra egne rækker, ved at sige "nej doping, det er kun BB der er dopinginficeret". Cykelrytterne gjorde det i stor udstrækning, med netop de samme argumenter om at doping ikke var præstationsfremmende for cykelryttere. Alle ved at BB har et dopingproblem, så det er let at blive enige om dette istedet for at se på doping indenfor egne rækker. På den måde snakker man sig selv til rette om at det er nogle andre der har et problem, og ikke muligvis ens egen sport.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge det jeg kan se, er WSB det eneste SL program, der konsekvent benytter sig af % nær de 100 og de er dopede, siger du selv?

Nu ved jeg ikke om du med ovenstående sætning forsøger at indikere at de netop kun kan gøre det de kan fordi de er dopede. Hvis det er tilfældet, så har du misforstået pointen. For Louie Simmons og hans løftere fandt lige netop ud af at de IKKE kunne køre med over 90 % særligt længe i samme øvelse, før deres løft fik tilbagegang. Også selvom de var på AS. Da maximum effort metoden er den bedste metode til at øge 1RM, så kom Louie uden om problemet ved at bruge en rotationsmetode af forskellige øvelser, for at undgå den udbrændthed som øjensyneligt opstod ved hyppige løft over 90 % i samme løft. Han henholdt sig til at nervesystemet reagerede negativt på løft over 90 % i længere end 5-6 uger. Dette kunne undgåes ved at rotere mellem forskellige ME løft, for derved at ramme forskellige neuromuskulære baner (dog indenfor et overførligt område). Så udfra dette kan man umiddelbart konkludere at AS IKKE har nogen positiv indflydelse på CNS restitution (eller hvad subsystem der nu må være tale om er skyld i problematikken).

Men vi når nok aldrig til enighed. Det ville nok kræve at du havde en større indsigt i hvordan stemningen er i DSF for tiden. Og da det ikke er tilfældet, så kommer vi nok ikke længere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Craw> en anden ting som er lidt sjovt, er at du siger det her:

jeg har ikke noget imod hverken SL eller SL'ere. Det jeg har noget imod er bare, at BB altid er den oplagte prygelknabe. Alle ved at BB er doping inficeret, så det er alt for let bare at kaste aben over til BB og sige at man ikke bruger doping i fx SL, pga "teorien" om AS's manglende virkning ift. styrkeløft. Jeg oplever en vis dobbeltmoral eller frelsthed hos mange SL'ere her på MOL, der hævder at doping, ikke findes i SL.

Men det virker jo meget som om du gør lidt af det samme, bare med modsat fortegn. Du står i bodybuilding lejren, som er oversvømmet med dopeheads. Du bevæger dig blandt folk som tager let på brugen af AS. Det er den mest naturlige ting i verden at bruge den slags for en aspirerende bodybuilder. Derfor må alle andre da også tage noget. Det kan da ikke passe at styrkeløfterne ikke tager noget, når alle mine brødre i bodybuilding gør. Kan du se problemet her ?? Bare fordi bodybuilding er overrendt af mennesker som tager let på doping, så behøver man ikke udpeger andre sportsgrene til at være på samme måde. Jeg har snakket med både bodybuildere og styrkeløftere, og jeg kan klart mærke en forskel i holdningen til doping. En meget STOR forskel.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke om du med ovenstående sætning forsøger at indikere at de netop kun kan gøre det de kan fordi de er dopede.
Den sætning der følger skulle redegøre for dette.
Jeg påstår ikke at det ikke kan lade sig gøre at træne på den måde uden AS, men påstår bare at AS vil gøre det langt nemmere at træne på den måde.
Så udfra dette kan man umiddelbart konkludere at AS IKKE har nogen positiv indflydelse på CNS restitution (eller hvad subsystem der nu må være tale om er skyld i problematikken).
Eller man kan konkludere at forced reps, negativer, supersæt mm. ikke har nogen nævneværdig effekt på CNS restitution.
Men vi når nok aldrig til enighed. Det ville nok kræve at du havde en større indsigt i hvordan stemningen er i DSF for tiden. Og da det ikke er tilfældet, så kommer vi nok ikke længere.

Såvidt jeg kan se, er der to områder i diskussionen.:

1) Forekommer der doping i DSF/SL?

2) Kan SL'ere bruge AS til noget?

I nr 1, kommer vi nok ikke videre. Ikke fordi det skulle kræve noget større kendskab til DSF, men fordi hverken det jeg siger eller det du siger kan hverken be- eller afkræftes.

mht. punkt 2, så har jeg ikke set skyggen på bevis, at AS ikke skulle kunne øge en SL's styrkepotentiale. Vi er vist enige om at AS kan afkorte vejen op til dette?

Link to comment
Share on other sites

Bare fordi bodybuilding er overrendt af mennesker som tager let på doping, så behøver man ikke udpeger andre sportsgrene til at være på samme måde. Jeg har snakket med både bodybuildere og styrkeløftere, og jeg kan klart mærke en forskel i holdningen til doping. En meget STOR forskel.

Jeg tror ikke det er fordi jeg er BB'er at jeg kalder det "dobbeltmoral". Det har bare længe været konstateret at eliteidræt gør brug af doping. Alle ved det foregår i BB og nu også cykling. For bare et par år siden ville det være utænkeligt at kæde cykling og doping sammen. Så jeg vil sige at det ikke handler om, at jeg siger det jeg gør, pga. det jeg ser i BB, men pga det man ser i alle sportsgrene på eliteniveau. Med det in mente, har jeg svært ved at tro på at det lige i SL ikke eksisterer. Måske er det forkert, men det er ikke til at vide. Fakta er at alle sportsgrene er under mistanke, ikke kun SL.

Link to comment
Share on other sites

Måske er det forkert, men det er ikke til at vide. Fakta er at alle sportsgrene er under mistanke, ikke kun SL.

Det er jeg for så vidt enig i. Men man er uskyldig indtil andet er bevist. Styrkeløft har de sidste par år bevist at det er en forholdsvis ren sport. Mange dopingtest -> meget få positive prøver -> antagelig en ren sport. Det er jo ikke tilfældet i f.eks cykling og bodybuilding. Her tages atleterne på stribe. OK, i bodybuilding og stærkmand tages måske ikke så mange, men det skyldes at der ikke testes. Man kunne med rimelig god grund antage at sportsgrene hvor doping kan være en stor hjælp, og hvor der ikke testes, er der masser af dopeheads at finde. Det synes jeg er bundlogisk.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke tilfældet i f.eks cykling og bodybuilding. Her tages atleterne på stribe. OK, i bodybuilding og stærkmand tages måske ikke så mange, men det skyldes at der ikke testes.

I dansk cykling bliver der vel heller ikke taget så mange atleter i dopingkontrollen. På internationalt niveau er det vel heller ikke vanvittigt mange. Jeg tvivler på at der tages flere cykelryttere end fx atletikudøvere.

Og hehe hvis ingen positivtest betyder en ren sport, så er dansk BB pletfri B)

Stadigvæk, så vil jeg mene det er lidt naivt at tro at få positivtests betyder en ren sport. Det er muligt det er tilfældet i visse sportsgrene, men i andre sprortsgrene betyder det bare at atleterne og deres læger er blevet dygtigere. IOC's dopingansvarlige har medgivet, at de kunne knalde stort set alle atleter ved OL, hvis der var politisk vilje til det.

Link to comment
Share on other sites

Og hehe hvis ingen positivtest betyder en ren sport, så er dansk BB pletfri
Nu ved jeg godt du skrev..hehe...men det var selvfølgelig underforstået at der testes ofte.
Stadigvæk, så vil jeg mene det er lidt naivt at tro at få positivtests betyder en ren sport. Det er muligt det er tilfældet i visse sportsgrene, men i andre sprortsgrene betyder det bare at atleterne og deres læger er blevet dygtigere

Nu er styrkeløft jo ikke organiseret sport hvor atleterne har private læger og dets lige. Selvom nogen ikke mener det er relevant, så mener jeg stadigvæk at det er en vigtig faktor, om hvorvidt der er penge at hente i sporten. Kun bodybuildere er dumme nok til at dope sig for en plastikpokal ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Selvom nogen ikke mener det er relevant, så mener jeg stadigvæk at det er en vigtig faktor, om hvorvidt der er penge at hente i sporten. Kun bodybuildere er dumme nok til at dope sig for en plastikpokal

Hovhov man får også t-shirts og drikkedunke :tongue:

Men der er faktisk andre sportsgrene hvor man doper sig, selvom der ikke er vanvittigt mange penge involveret. Penge er selvfølgelig en vigtig faktor, men ligeså vigtig en faktor er det, at alle gerne vil vinde og være den bedste, koste hvad det vil. Nogen doper sig endda uden nogensinde at være med i konkurrencer.

Link to comment
Share on other sites

Jo der bliver faktisk testet i dansk BB i 2001 blev 3 bbere testet positive til DM, problemet er bare at det ikke bliver offentliggjort :retard: DBFF skriver i stedet "VACCANT" i deres resultatliste i stedet for de dømte atleters navne, føj for en straf hvaaaaa :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ifølge forbundets hjemmeside og nyhedsbrev, så var 2002 en undtagelse hvor der ikke blev testet. Fremover vil alt hvad der hedder dopingkontrol overgå til doping Danmark, så man kan håbe det vil gøre en forskel.

I 2003 hedder det sig at ALLE top 3 atleter bliver testet.

Link to comment
Share on other sites

Er alle der løber en sundhedsrisiko mindre begavet -> i relation til ovenstående eller har de psykiske problemer.

I såfald - så synes jeg da rygere kan karakteriseres som BÅDE, Mindre begavede, psykisk ustabile og selviske.

Fordi de -

1: Frivilligt indtager kræftfremkaldende stoffer i store mængder og nemt bruger 1.000 kr. om måneden på det.

2: De ryger mere når de er stressede eller måske i underbevidstheden fordi det ser cool ud - "sådan gør de jo på film"

3: Passiv rygninger er også relativt usundt.

Lad det være sagt med det samme - ovenstående kan naturligvis ikke karakteriseres som værende mindre begavet eller psykisk ustabilt.

Kan "krudthoved-BBere" så karakteriseres som hjernedøde?

Det kan godt være nogle blive hjernedøde, læs grotesk aggressive, at skidtet - men de bliver vel ikke mindre begavede og er vel ikke nødvendigvis psykisk ustabile i det øjeblik de starter på skidtet.

De har vel et mål/ideal om at blive større og efter deres egen smag - pænere og vinde pokaler blandt ligesindede og ligespisende...da de fleste vel efterhånden godt ved, at det nye engang rent æstetisk i de fleste pigeøjne er rippede fitnesstyper, der som regel er mest foretrukne blandt pigerne - trods alt - og ikke groteske muskelbundter.

Jeg kan ærligt talt ikke se forskellen på anaboler og rygning - bortset fra at dem der tager anaboler, de gør det for at opnå et eller andet mål - rygere opnår vel ikke andet end "hygge og afslapning" samt få styr på nerverne med deres smøger - en dyr pris for noget der kan være så sundhedsskadeligt kombineret med den livsstil, som hvoedparten af danskerne lever med.

De fleste BBere spiser jo rent faktisk KERNESUNDT udover deres anabole-skidt.

Som nævnt - jeg krudter ikke og kunne aldrig finde på det - JO, hvis der IKKE var NOGEN som helst sundhedsrisiko ved det - men så ville det nok heller ikke være ulovligt. :) - Ganske som en cykelrytter for 10 år siden ikke ville fornægte brugen af letvægtscykler, når de engang ville blive opfundet - fordi det kunne gøre ens mål hurtigere opnåeligt og uden yderligere sundhedsrisiko.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har snakket med både bodybuildere og styrkeløftere, og jeg kan klart mærke en forskel i holdningen til doping. En meget STOR forskel.

Nu er størsteparten de trænede mennesker jeg har snakket med været bodybuildere, og jeg kan tydeligt mærke at doping er en meget accepteret bestanddel indenfor BB :(

Jeg har tit stødt på holdningen om at man ikke kan blive stor eller stærk uden brug af AS, tit ofte postuleres det med største sikkerheden i stemmen at alle som løfter om 150 kg i bænkpres, må være på AS. Det betragter jeg som en af symptomerne på at AS er så udbredt blandt BB.

Det som jeg hæfter mig meget ved, er de signaler som DSF udsender, hvor de tydelig gør det klart at doping er fuldkomment uacceptabelt hvorimod det er lidt mere tvivlsomt hvor DBFF står henne i denne her sag, synes jeg.

Styrkeløft og vægtløftning har også sine problemer doping, men de respektive forbund har trodsalt gjort en stor indsats for at komme det til livs, hvilket jeg håber at også DBFF vil gøre.

Link to comment
Share on other sites

Det som jeg hæfter mig meget ved, er de signaler som DSF udsender, hvor de tydelig gør det klart at doping er fuldkomment uacceptabelt hvorimod det er lidt mere tvivlsomt hvor DBFF står henne i denne her sag, synes jeg.

Ifølge DBFF er forbundet naturligvis imod doping. Balladen har bare tidligere været at der ikke har været råd til at teste, da forbundert har ca 250 medlemmer og ikke får statsstøtte. Nu hvor opgaven er overgået til Doping Danmark, burde der ske fremskridt isagen....7....9....13..

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da bare det er glædeligt hvis DBFF kunne rydde op i deres rækker også ;) Så kunne det sågar være at man kunne overveje at stille op en dag, når man bliver træt af at træne for styrke :D På den anden side, så ville det indebære at man skulle til at træne læg. Føj da. For ikke at nævne ordet diæt :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

>Lawman

Du glemmer at lange størstedelen af rygerne begyndte på deres cancerstænger i de tidlige teenage år. Jeg vil ikke kalde sådan en 13 årig bebumset knægt for særlig fornuftig og begavet. Man er jo ikke skide smart i de der hormonbetyngede teenage år og nogle beslutninger som virker rationelle på det tidspunkt kommer tit til at fremstå som dybt åndsave når man bliver lidt ældre.

:lol:

Og, nej, jeg er ikke selv ryger :angel:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share