Per Kyneb færdig i styrkeløft.


panser
 Share

Recommended Posts

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er blevet til en god historie :)

Han var med til JM i Silkeborg hvor han efter andet squat faldt om i meget stærke smerter. Han har før haft direkte brok, og fra hvad jeg hørte regnede man med at den gamle skade var brudt op. Han blev hentet af en ambulance, men jeg har ikke hørt hvordan det går med ham......

Det bliver da til en ret lang pause for ham, men færdig i styrkeløft ved jeg ikke om man kan sige....

Link to comment
Share on other sites

Ingen grund til at vi puster en masse op, som vi reelt ikke ved noget om - en fjer kan hurtigt blive til 5 høns.

Jeg var der også, og det var meget ubehageligt at se dette kraftmonster falde om - sekunder efter han løftede 370kg i squat i et af stævnets mest spektakulære løft iøvrigt.

Jeg håber han har det efter omstændighederne godt og vender stærkt tilbage.

Positive tanker og god bedring går ud til Per Kyhneb, danmarks ubestridte squatkonge. :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver da til en ret lang pause for ham, men færdig i styrkeløft ved jeg ikke om man kan sige....

Som de fleste andre som var til stede til stævnet, så vidste jeg heller ikke helt hvad det var som skete med Per. Så man forhørte sig lidt til højre og venstre. Hvad jeg kunne forstå på folk, så ville Per trække sig tilbage efter VM 2003 (som bliver holdt i Vejle Danmark). Og hvis det stadigvæk er planen, så tror jeg ikke vi ser Per på scenen mere. For jeg er ret sikker på at han med den type skade ikke kan nå at komme i form igen til VM 2003. Faktisk får folk med brok jo at vide at de aldrig mere må løfte noget tungere end en kasse øl eller sådan noget. Og hvis det brok som han havde før, virkeligt at brudt så meget op som hans smerter indikerede, så tvivler jeg på at bugvæggen nogensinde får en styrke som tillader så tunge løft igen. Men man kan jo håbe på det bedste.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

[Faktisk får folk med brok jo at vide at de aldrig mere må løfte noget tungere end en kasse øl eller sådan noget.]

Det er da vist kun i ugerne efter operationen, at man ikke må løfte noget, der er tungere end fx en kasse øl. Herefter kan man - så vidt jeg har forstået - løfte normalt og som tidligere... Ved ekstreme løft som i styrkeløft er der uden tvivl høj risiko for at skaden kommer igen.

TJ>> Hvor har du fra, at et brok, er en skade, der medfører, at man ikke må løfte tungt resten af livet?

Link to comment
Share on other sites

jeg håber ikke det er sandt det med at man ikke må løfte tungt efter brok, for jeg blev opereret for brok som 3-årig :)

Muligvis er der risiko for at en skade som den bryder op igen, hvilket per kyneb er et godt eksempel på, men er det ikke sådan med de fleste skader??

det handler vel i sidste ende om at lade være med at forcere sin træning.

Link to comment
Share on other sites

Hvor har du fra, at et brok, er en skade, der medfører, at man ikke må løfte tungt resten af livet?

Nu sagde jeg vel heller ikke at man ikke KUNNE. Jeg har bare en kammerat vis far er blevet opereret for brok gentagne gange. Han har fået at vide at han skal holde sig fra tunge løft, hvis han skal undgå at skidtet bryder op igen.

Men der er vist ikke den store tvivl om at man ikke lige umiddelbart kommer til at løfte +300 kg vægte lige med det samme. Og der er immervæk kun 1 år til VM.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Kan man egentlig udføre nogen øvelser for at forebygge/mindske risikoen for brok?

Maveøvelser? Jeg har både hørt, at de skulle mindske risikoen, og at de ikke har nogen virkning i forbindelse med forbyggelse at brok...

Nogen der ved noget?

Håber, det er OK, at jeg kort fører tråden ud ad et sidespor... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det, som Thomas J beskriver, passer meget godt med virkeligheden. Per har udskudt sin operation, netop fordi den vil betyde slutningen på hans karriere på det eliteniveau, som han befinder sig på. Og så kunne det have været fantastisk at slutte karrieren med at blive den første dansker, som lavede en total på 1.000kg. Og så ved VM i Danmark. Det ville have været den helt perfekte måde at slutte karrieren på for den bedste danske styrkeløfter nogensinde.

Jeg håber inderligt, at der er en eller anden mulighed for, at han stadig kan nå det mål. Men hvis ikke det kan lade sig gøre, så kan han under alle omstændigheder være stolt af en fantastisk karriere, hvor han har lavet nogle resultater, som bliver meget vanskelige for andre at overgå.

Link to comment
Share on other sites

dbol: jeg tror du misforstår...mine "smilies" var henvendt på dine lamme kommentarer...

Hvorfor anklage en mand for at have taget steroider bare fordi han er stærk? Fordi han har brok? come on, det er der altså mange der har.

Desuden, hvis du havde fulgt lidt med i Per Kynebs karriere, så ville du vide at han er en af Danmarks få genetiske freaks hvad styrkeløft angår. Han har simpelthen talent for det, sprøjter har ikke noget med det at gøre...

derfor endnu engang: :jehon: :ugone2far: :angry:

Link to comment
Share on other sites

Når man kan udtale sig så skråsikkert om den sportsmand i Danmark som bliver dopingtestet mere end alle andre, uden at have den mindste baggrundsviden, så må man da enten være dybt misundelig eller mentalt underudviklet. Wait a minute, det kan selvfølgelig også være begge dele :lol:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Okay IKKE fordi jeg tror at Per har brugt doping, med alle de test der har været ved ham!

Men for fanden man ved sku aldrig, hvem men skal tro på! Hvem havde feks troet at Frank jørgensen havde brugt doping helt ærlig!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share