Chrissies Logbog


Chrissie
 Share

Recommended Posts

Øv :unhappy: Men sådan er det desværre nogle gange, man får proppet noget i hovedet inden man har tænkt sig om :4slap: Kender det desværre alt for godt selv :4whistling:

Men idag er en ny dag, så op på hesten igen, så ryger de kilo hurtigt af igen. :superman:

Ser forøvrigt PERFEKT ud med kostplanen....

P.S ..... Desperate Housewifes fortjerne nu også lidt hygge :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 360
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, det er rigtig surt med de 1,1 kg havde i det mindste håbet den bare havde stået stille, men på den anden side så havde jeg nok heller ikke gjort så meget ved kosten osv.

Dagen idag blev sådan:

Morgen: en banan (kom sent ud a døren)

Snack: 1 grovbolle m ost (tænkte det nok var en go ide eftersom jeg ikke fik noget morgenmad)

Frokost: 1 stykke kernerugbrød m kylling, dertil 1 banan + 1 æble

Aftensmaden: 1 potion wokret m. flute (det var hvidløgsflute - elsker det bare!)

Snack: Vindruer + nødder (og så hoppede der lige en bounty + 10 vingummi i munden også.. ups!)

Træningen blev på 1 t. og ca. 15 min.

Stepmaskine, løbebånd og "arc trainer" (som jeg fandt ud af den sidste maskine hed som vi har i centeret :wink:cybex-arc-trainer-600a.jpg (her er et billede til de nysgerrige)

Puls i dag var: avg 160 :heartpump: og max 180 :heartpump:

Så syns maden gik okay, bedre end igår er i hvert fald helt sikkert + jeg var hos min mor her til aften og hun har jo altid lidt lækkert (slik, kager div.) på bordet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er rigtig surt med de 1,1 kg havde i det mindste håbet den bare havde stået stille, men på den anden side så havde jeg nok heller ikke gjort så meget ved kosten osv.

Dagen idag blev sådan:

Morgen: en banan (kom sent ud a døren)

Snack: 1 grovbolle m ost (tænkte det nok var en go ide eftersom jeg ikke fik noget morgenmad)

Frokost: 1 stykke kernerugbrød m kylling, dertil 1 banan + 1 æble

Aftensmaden: 1 potion wokret m. flute (det var hvidløgsflute - elsker det bare!)

Snack: Vindruer + nødder (og så hoppede der lige en bounty + 10 vingummi i munden også.. ups!)

Træningen blev på 1 t. og ca. 15 min.

Stepmaskine, løbebånd og "arc trainer" (som jeg fandt ud af den sidste maskine hed som vi har i centeret :wink:cybex-arc-trainer-600a.jpg (her er et billede til de nysgerrige)

Puls i dag var: avg 160 :heartpump: og max 180 :heartpump:

Så syns maden gik okay, bedre end igår er i hvert fald helt sikkert + jeg var hos min mor her til aften og hun har jo altid lidt lækkert (slik, kager div.) på bordet.

Damm den maskine ser advanceret ud :w00t:

Maden ser fin ud, men bounty + 10 vingummi :bottom:

Link to comment
Share on other sites

Damm den maskine ser advanceret ud :w00t:

Maden ser fin ud, men bounty + 10 vingummi :bottom:

Maskinen er ikke så avanceret, minder meget om en step/crosstrainer, hehe

Ja det var desværre svært at holde sig fra lige præcis de to ting... :dry: men det skal nok komme, det er jeg sikker på :bigsmile: Det bedste er at jeg nu i to dage har undværet slik på jobbet! Wee..!

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Maden bliver opdateret dagligt indtil jeg har fået helt styr på den, det motivere også :tongue:

Morgen: banan (ja, skulle hurtig ud a døren)

Frokost: En stor skål frugt + 1 gang cheasy vanilje yoghurt

Aftensmad: 2 stk. pizza slices (vi spiser hjemmelavet pizza hver fredag, ikke onget jeg vil undvære så derfor har jeg skåret ned på potionsstørrelsen, normalt spiser jeg 4 stk. eller til jeg er ved at revne, hehe)

Derudover 1 t og 10 min cardio

20 min på løbebånd, 20 min på step, 20 min på crosstrainer, pulsen lå på avg. 170 :heartpump: og max på 185 :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Vejede mig lige hurtig her til morgen og vægten sagde 65,7 kg =) (Bliver lidt mere motiveret i løbet af ugen hvis jeg vejer mig flere gange når jeg ved jeg har gjort det godt et par dage. (så kan det også være min mandagsvejning for en gang skyld bliver om mandagen :blush: )

Træningen idag blev desværre ikke til spinning da jeg vågnede lige da de skulle igang i centeret... øv :dry: MEN så tog jeg op og trænede lidt Cardio istedet:

5 km på løbebånd (tiden blev 26:47 min/sek)

10 min romaskine

20 min stepmaskine

20 min arc trainer

Pulsen:

Avg: 162 :heartpump: (81%)

Max: 183 :heartpump: (92%)

Maden idag

Morgen: 1 stor banan (ja, der skulle ha været havregryn og lidt mælk til den banan)

Frokost: 1 kiwi + 1 æble + 1 lille håndfuld friske dadler + Cheasy yoghurt *mums* :tongue: (og ja her skulle vi nok ha haft lidt rugbrød ind + protein)

Aftensmad: bliver 1 potion af det der bliver serveret (aftensmaden føler jeg ikke der skal gøres så meget ved)

Maden er ikke helt top - ved det, men det er jo også en af grundene til jeg poster hvad jeg spiser.

Fitness centeret jeg går i holder i øjeblikket noget event i slotsarkaderne (det lokale shoppingcenter) og derfor kommer der mange nye til. Jeg hjalp så en nystartet dame med stepmaskinen, hun havde lige være på løbebåndet og syns det så så nemt ud da jeg bare kørte derud af med musik i ørerne på steppen. Jeg satte maskinen på "Quik start" og sagde at så skulle hun "bare" træde til, hun endte dog hele tiden nede på gulvet med begge fødder selvom jeg satte maskinen på niveau 1 og sagde hun skulle træde lidt mere til. hmm.... hun syns det var mega hårdt og droppede det efter jeg forgæves havde givet alle mine gode råd... Hun måtte da virkelig ha været i dårlig kondition?!

Well alt for nu :bigsmile:

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Chrissie, jeg synes du spiser for lidt! Du kan ikke leve af en banan og lidt frugt og en sjat youghurt over en hel dag. Det er sandsynligvis derfor du ind imellem falder i vandet og spiser pizza, bounty og hvidløgsflutes hvor hvidløget jo kommer i form af en ordentlig omgang smør. Vingummierne kan du sagtens beholde som en lille godbid.

Uden at være ekspert synes jeg du skal spise noget mere, og fordelt over hele dagen og aftenen - spørg f.eks. Millemarie, hun har givet mig en masse gode råd og ved tydeligvis hvad det drejer sig om, og hun er altid sød til at hjælpe.

Held og lykke med det. Det skal nok lykkes og du kan jo ihvert fald ikke beskyldes for at være doven :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Chrissie, jeg synes du spiser for lidt! Du kan ikke leve af en banan og lidt frugt og en sjat youghurt over en hel dag. Det er sandsynligvis derfor du ind imellem falder i vandet og spiser pizza, bounty og hvidløgsflutes hvor hvidløget jo kommer i form af en ordentlig omgang smør. Vingummierne kan du sagtens beholde som en lille godbid.

Uden at være ekspert synes jeg du skal spise noget mere, og fordelt over hele dagen og aftenen - spørg f.eks. Millemarie, hun har givet mig en masse gode råd og ved tydeligvis hvad det drejer sig om, og hun er altid sød til at hjælpe.

Held og lykke med det. Det skal nok lykkes og du kan jo ihvert fald ikke beskyldes for at være doven :laugh:

Tja, du har nok ret i det er for lidt... men på den anden side vil jeg gerne ha det går lidt hurtigt for nu rammer min vægt snart det punkt hvor jeg ikke syns det er særlig sjovt at spise. Som regl har det været turen hjeme hos min mor der har trikket til at jeg spiser usundt. Det startede med at være en gange om ugen men nu ser jeg hende altså 3 gange om ugen så det er alligevel en del ekstra kalorier jeg har regnet maden/slik/snack/kage sammen på de dage jeg er hos hende kan kalorieindholdet hurtigt komme op omkring de 3000-3500 kalorier udelukkende med tomme kalorier. (ja okay måske er der et par enkelte ting der har været sunde). Det er jeg begyndt at arbejde på har fået min mor med på lidt sundt slik f.eks. mørk chokolade (70%), frugt, lidt nødder og evt. tørret frugt istedet for slik. Det er ikke min mening jeg skal blive ved med de små mængder mad, og heller ikke meningen at det kun skal være en banan om morgenen. Det er meningen jeg vil spise havregryn med mælk + lidt evt rosiner eller friske dadler på om morgenen og til frokost en salat m proteiner (skinke/kylling) eller noget groft brød med magert pålæg. Kunne godt mærke maden ikke var helt nok idag, og ved frugter ikke er nok til frokost, men når alternativet har været usundt er det altså blevet til det, det er.

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Tja, du har nok ret i det er for lidt... men på den anden side vil jeg gerne ha det går lidt hurtigt for nu rammer min vægt snart det punkt hvor jeg ikke syns det er særlig sjovt at spise. Som regl har det været turen hjeme hos min mor der har trikket til at jeg spiser usundt. Det startede med at være en gange om ugen men nu ser jeg hende altså 3 gange om ugen så det er alligevel en del ekstra kalorier jeg har regnet maden/slik/snack/kage sammen på de dage jeg er hos hende kan kalorieindholdet hurtigt komme op omkring de 3000-3500 kalorier udelukkende med tomme kalorier. (ja okay måske er der et par enkelte ting der har været sunde). Det er jeg begyndt at arbejde på har fået min mor med på lidt sundt slik f.eks. mørk chokolade (70%), frugt, lidt nødder og evt. tørret frugt istedet for slik. Det er ikke min mening jeg skal blive ved med de små mængder mad, og heller ikke meningen at det kun skal være en banan om morgenen. Det er meningen jeg vil spise havregryn med mælk + lidt evt rosiner eller friske dadler på om morgenen og til frokost en salat m proteiner (skinke/kylling) eller noget groft brød med magert pålæg. Kunne godt mærke maden ikke var helt nok idag, og ved frugter ikke er nok til frokost, men når alternativet har været usundt er det altså blevet til det, det er.

Sund slik mørk chokolade (70%)?, så vidt jeg husker er 46 energi% fedt i mørk chokolade (70%) http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=0039, men man skal jo heller ikke blive fanatisk, jeg har selv snydt med diæten næsten hele ugen :blush: , men det er ikke meget du har fået at spise i dag, man skal nok passe på at det ikke bliver alt for lidt man spiser, nogle gange skal jeg tvinge mig til at spise om aftenen efter træning, jeg siger til mig selv hvis jeg ikke spiser noget, kan jeg ikke lave så meget til træning i morgen :bigsmile:

God søndag

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Sund slik mørk chokolade (70%)?, så vidt jeg husker er 46 energi% fedt i mørk chokolade (70%)http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=0039, men man skal jo heller ikke blive fanatisk, jeg har selv snydt med diæten næsten hele ugen :blush: , men det er ikke meget du har fået at spise i dag, man skal nok passe på at det ikke bliver alt for lidt man spiser, nogle gange skal jeg tvinge mig til at spise om aftenen efter træning, jeg siger til mig selv hvis jeg ikke spiser noget, kan jeg ikke lave så meget til træning i morgen :bigsmile:

God søndag

Okay lad mig omformulere det med chokoladen så, det er sundere end mælkechokolade og man siger det skulle holde sliktrangen væk :smile: well,well som du siger skal man ikke blive for fanatisk. Ved godt jeg skal passe på med maden, men jeg vil hellere spise noget sundt (og måske ikke så mange kalorier/energi) end at spise tomme kalorier, især når jeg gerne vil tabe mig.

Hmm.. kunne ikke komme ind på dit link...

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - 1 Spinning´s time :bigsmile: med en instruktør jeg ikke har prøvet før, han passede mig sådan set rigtig godt.

Avg: 153 :heartpump: (77%)

Max: 182 :heartpump: (91%)

Grunden til den lave avg puls er nok at jeg atartede uret noget før vi startede timen, men det er bare så surt at glemme at sætte uret til og så man først finder ud af det halvvejs inde i timen eller når timen er slut.

Maden idag (stadig meget baseret på frugt, desværre)

Før træning: Et par bananer

Eftertræning: banan, æble, dadler, og figner.

Snack: knækbrød m. mager ost

I aften bliver maden nok sådan:

Aftensmad: 1-2 potioner af min mors gode salat den indeholder (rocula, iceberg, skinkestrimler, advokado, hvidløg, stægte championger, sødchillipeber, agurk, tomat, oliven, pasta m. pesto)

Snack: Jah, kunne være nogle nødder, evt saltmandler, måske frugt eller noget gulerodspinde

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Okay lad mig omformulere det med chokoladen så, det er sundere end mælkechokolade og man siger det skulle holde sliktrangen væk :smile: well,well som du siger skal man ikke blive for fanatisk. Ved godt jeg skal passe på med maden, men jeg vil hellere spise noget sundt (og måske ikke så mange kalorier/energi) end at spise tomme kalorier, især når jeg gerne vil tabe mig.

Hmm.. kunne ikke komme ind på dit link...

Nu virker linket, jeg glemte at checke om det virket :blush:

Nu har du trænet 2 dage i weekenden bravo :4thumbup:

Tror du at du får nok protein, jeg er begynde at spise nogle bønner, hvis du kan lide dem er det en god protien kilde.

Jeg skulle lige til at spørge om grunden til at instruktør passed dig, var du ikke blev presset, men så var det bare uret det var problemet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu virker linket, jeg glemte at checke om det virket :blush:

Nu har du trænet 2 dage i weekenden bravo :4thumbup:

Tror du at du får nok protein, jeg er begynde at spise nogle bønner, hvis du kan lide dem er det en god protien kilde.

Jeg skulle lige til at spørge om grunden til at instruktør passed dig, var du ikke blev presset, men så var det bare uret det var problemet :tongue:

Jah og jeg har faktisk trænet 6 dage i denne uge :4thumbup: - regner dog med at holde en hviledag imorgen (sidste hviledag var onsdag)

Hmmm... Ja, protein får jeg vist ikke det vilde af lige fortiden, har næsten lige købt noget proteinpulver som jeg vil bruge på en proteinkage. Kan godt li hvide bønner i tomatsovs :tongue: men ved ikke om det kun er de grønne der er en go kilde til protein?!. Derudover kunne det være jeg skulle smide en proteinshake ind hist og her, måske også noget hytteost...

Hehe, jeg kan godt li instruktører der er hårde og presser, jeg vil sige ham jeg havde idag lå i midten af dem jeg har prøvet, den hårdeste spinningstime jeg har prøvet der lå min puls omkring de 180 til 190 gennem det meste af timen... puha!

wow den fødevaretabel over den mørke chokolade er godt nok omfattende!

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Ja, protein får jeg vist ikke det vilde af lige fortiden, har næsten lige købt noget proteinpulver som jeg vil bruge på en proteinkage.

Lige et lille tips til proteinkagen, jeg synes, det smager godt som variant til opskriften at komme vanilieesssens i stedet for kanel. Jeg kommer også bagepulver i, så bliver der lidt flere..... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Lige et lille tips til proteinkagen, jeg synes, det smager godt som variant til opskriften at komme vanilieesssens i stedet for kanel. Jeg kommer også bagepulver i, så bliver der lidt flere..... :innocent:

Tak for tippet, Hehe, det lyder som en go ide, jeg vil prøve at lave sådan en iløbet af næste uge, glæder mig til at se resultatet..! :bigsmile: og ikke mindst smage på den..

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Jah, så er aftenen hos min mor gået og ja, maden idag har da været okay spiste 1½ potion af min mors salat, smagte rigtig godt (og denne gang undlod vi de stægte championger), tilgengæld kom der lidt ekstra skinkestrimler i og så et naan brød til (dog ugen smør eller lign.)

Snacken: Nødder

og ja, 2 stk. bounty og 10 vingummi - så længe jeg kan holde slikket på det niveau er det fint, med mig.

Denne ugens træning så sådan ud:

Mandag: Morgensvøm

Tirsdag: Morgensvøm

Onsdag: Hviledag

Torsdag: Fitness 3*kredsløbsmaskiner i 20 min

Fredag: Fitness 3*kredsløbsmaskiner i 20 min

Lørdag: Fitness 4*kredsløbsmaskiner

Søndag: "morgen" Spinning

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Jah, så er aftenen hos min mor gået og ja, maden idag har da været okay spiste 1½ potion af min mors salat, smagte rigtig godt (og denne gang undlod vi de stægte championger), tilgengæld kom der lidt ekstra skinkestrimler i og så et naan brød til (dog ugen smør eller lign.)

Snacken: Nødder

og ja, 2 stk. bounty og 10 vingummi - så længe jeg kan holde slikket på det niveau er det fint, med mig.

Denne ugens træning så sådan ud:

Mandag: Morgensvøm

Tirsdag: Morgensvøm

Onsdag: Hviledag

Torsdag: Fitness 3*kredsløbsmaskiner i 20 min

Fredag: Fitness 3*kredsløbsmaskiner i 20 min

Lørdag: Fitness 4*kredsløbsmaskiner

Søndag: "morgen" Spinning

Nice du er oppe på 6 trænings dage ligesom mig :4thumbup:

Stegte champignon smager ellers godt, min ynglingsret består af reduceret flødesove med fond, stegte champignon(friske evt. kantareller) og bacon, oksemørbrad hurtig stegt og i sovsen, tilbehør katofler, stegte løg og franske katofler billig, sundt og nærende :4thumbup:

Naan brød smager super godt, har selv spist en del af dem indtil jeg så der var 9% fedt i dem.

Ja, 2 stk. bounty og 10 vingummi gør ikke den store forskeld.

Link to comment
Share on other sites

Nice du er oppe på 6 trænings dage ligesom mig :4thumbup:

Stegte champignon smager ellers godt, min ynglingsret består af reduceret flødesove med fond, stegte champignon(friske evt. kantareller) og bacon, oksemørbrad hurtig stegt og i sovsen, tilbehør katofler, stegte løg og franske katofler billig, sundt og nærende :4thumbup:

Naan brød smager super godt, har selv spist en del af dem indtil jeg så der var 9% fedt i dem.

Ja, 2 stk. bounty og 10 vingummi gør ikke den store forskeld.

Ja, nu må vi se ugen er jo ike slut endnu, og det er kun en uge indtil videre. =) men det har også kunne ses på vægten!

Mmmm lyder lækkert med de svampe *mums* har kun prøvet champignon, ved ikke hvor meget forsel der er i smagen på svampe.

Jah, okay 9% proent fedt det er jo en del når man tænker på der ikke er noget smør på (som hvidløgsflute :wink: )

(Jeg spiste ikke slik på jobbet idag selvom vi havde en hel fyldt slikkasse til fri afbenyttelse, købte en pose snack gulerødder istedet :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Okay ja tror jeg er blevet lidt træningsafhængig :blush: hihi vågnede af mig selv klokken halv 6 (den tid jeg plejer at stå op på når jeg skal til morgensvømning), sov lidt videre til kl 6 og så fik jeg bare lyst til en tur i svømmehallen! Så det blev ikke til en hviledag idag...

Vægten huskede jeg idag! den sagde 65,4 kg (-700 gram):bigsmile:

Maden idag:

Morgen: Havregryn + mælk + figner

Frokost: salat m skinke

Snack: snackgulerødder, banan + dadler

Eftermiddagskaffen: 2 stk kage + 2 småkager

Aftensmad:2 stk pitabrød m salat (grovpita, også med skinke i salaten)

kan mækre jeg er lettere sliksulten idag så kan godt være der kommer lidt slik indenbords :innocent: (ganske rigtig der kom lidt mere ind end der plejede 5 stk. bounty, men så er der heller ikke flere af dem før om laaang tid! + 20 vingummi/lakrids), puha men så har jeg også en aftale med mig selv om jeg ikke skal spise noget sødt resten af ugen, så må vi se om det holder! - tror jeg nu godt kan lade sig gøre.

Træning idag: 1500 meter i svømmehallen (her har jeg ikke pulsur på er bange for det går i stykker)

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Okay ja tror jeg er blevet lidt træningsafhængig :blush: hihi vågnede af mig selv klokken halv 6 (den tid jeg plejer at stå op på når jeg skal til morgensvømning), sov lidt videre til kl 6 og så fik jeg bare lyst til en tur i svømmehallen! Så det blev ikke til en hviledag idag...

Vægten huskede jeg idag! den sagde 65,4 kg (-700 gram) :bigsmile:

Maden idag:

Morgen: Havregryn + mælk + figner

Frokost: salat m skinke

Snack: snackgulerødder, banan + dadler

Eftermiddagskaffen: 2 stk kage + 2 småkager

'Forventet aftensmad: 1-2 stk pitabrød m salat (grovpita)

kan mækre jeg er lettere sliksulten idag så kan godt være der kommer lidt slik indenbords :innocent:

Træning idag: 1500 meter i svømmehallen (her har jeg ikke pulsur på er bange for det går i stykker)

Sjovt du husker at veje dig, når du har haft en god uge :tongue: godt gået :4thumbup:

Jeg syntes bare det er for dårligt dem der ikke kan styre træningen og bliver afhængig, det vil aldrig ske for mig :blush::laugh: trænings afhængighed er den bedste afhængighed :4thumbup:

Kan du så få stoppet noget kød i den pita, så du får noget protien!

Nice du kan holde dig fra slik på jobbet, selv om de frister dig :bigsmile: så kan du godt tillade dig 10 vingummi, jeg har godt nok se vingummi på over 100g stykker, så længe det ikke er dem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sjovt du husker at veje dig, når du har haft en god uge :tongue: godt gået :4thumbup:

Jeg syntes bare det er for dårligt dem der ikke kan styre træningen og bliver afhængig, det vil aldrig ske for mig :blush::laugh: trænings afhængighed er den bedste afhængighed :4thumbup:

Kan du så få stoppet noget kød i den pita, så du får noget protien!

Nice du kan holde dig fra slik på jobbet, selv om de frister dig :bigsmile: så kan du godt tillade dig 10 vingummi, jeg har godt nok se vingummi på over 100g stykker, så længe det ikke er dem :smile:

Hehe, ja, det er noget værre noget, men den hjerne :wink:

Der var kød i pitabrødet skinke og for at få lidt ekstra protein i det hele kom der også ost i pitabrødet :smile:

Det er rigtig godt med slikket, hader at være afhængig af det, vil hellere spise det når jeg giver mig lov istedet for når "det bare er der" - vingummierne jeg spiser vejer dog ikke 100 g stykket, hehe så ville det jo ha været et helt kg vingummi :blink::crazy: det er ganske normale vingummi der vejer ca 5 g pr stk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Puha, jeg har været doven i denne uge indtil nu (sikkert bare fordi det gik så godt i sidste uge). Nå, men så er det op på hesten igen, maden er gået fint om dagen men om aftenen er det gået lidt amok, godt nok kun 1 potion aftensmad men bagefter komder vist også lidt for meget sødt ind, øv. Syns godt nok det er svært med at ligge det søde fra sig. især i denne perriode jeg er inde i lige nu.

Har opdateret mine træningsplaner + lavet en lille kost strategi jeg kan følge ligesom jeg har haft med træningen (som det er gået meget godt med).

Mandag: Morgensvøm

Tirsdag: Hviledag

Onsdag: Hviledag

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share