Chrissies Logbog


Chrissie
 Share

Recommended Posts

Hyggelig log du har gang her, har du et bestemt træningsprogram du bruger til dine løbetræninger, eller er det mere på gefühl? :smile:

Jeg har ikke noget bestemt program jeg løber, det er nok mere på gefühl :bigsmile: Har bare et mål pr. uge lige i øjeblikket og det er: En løbetur der ca svarer til den distance jeg gerne vil løbe (altså til løB), en der er noget længere og til sidst en kort hvor det bare gælder om at løbe til (kan være på løbebånd så man også kan holde øje med tiden osv.) - derudover vil jeg gerne ha lidt styretræning med til benene, for jeg har prøvet et par skader.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 360
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hehe, ej, jeg kan nu godt forstå dig hvis du ikke har ville ud i det vejr der har været her idag, det kan få selv mig til at tage i fitness istedet for en løbetur ude. Det har bare regnet, regnet, sneet og været rigtig blæsende her :unhappy: Vi skal ha lidt forårsvejr, det er så lækkert at løbe i :4thumbup:

og held og lykke med turen, man kan blive helt afhæning af det løberi! :tongue:

Jeg syntes alså i piver, bare fordi det sner og blæser lidt :tongue: jeg var lige ude og prøve min nye cykel(Trek 5000) mine fingere var helt røde efter at jeg hade kørt i 10 min og jeg var ved at blive blæst ud foran bilerne, jeg regner ikke med jeg skal ud på cykel før om 2 til 4 uger, så jeg er næsten lige så pivet som Millemarie :bigsmile: Jeg kom af med 10.200.- for Cykel, lås, pedaler og noget cykel tøj, uha det var dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes alså i piver, bare fordi det sner og blæser lidt :tongue: jeg var lige ude og prøve min nye cykel(Trek 5000) mine fingere var helt røde efter at jeg hade kørt i 10 min og jeg var ved at blive blæst ud foran bilerne, jeg regner ikke med jeg skal ud på cykel før om 2 til 4 uger, så jeg er næsten lige så pivet som Millemarie :bigsmile: Jeg kom af med 10.200.- for Cykel, lås, pedaler og noget cykel tøj, uha det var dyrt.

Ja, hvad er det også lige for et vejr at komme med nu her hvor det endelig skulle være forår?! :unhappy: Lyder lækkert med ny cykel og det hele, min cykel kunne vist godt træne til en kærlig hånd hvis ikke den snart skal erstattes af en anden, har haft den et godt stykke tid, lidt over 7 år vil jeg tro...

Lidt kedelig vejret skulle komme imellem dig og cyklen lige her til at starte med, men blir helt sikker godt senere på foråret :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træningen idag

Morgen træning: 7 km løb - lidt koldt, men det var heldigvis før alt det snevejr startede!

Puls

Avg: 92% :heartpump:

Max: 78% :heartpump:

Eftermiddag: ½ times mavetræning :bigsmile:

Tog så selv lidt ben-styrketræning bagefter :4thumbup:

Så syns jeg har været dejligt aktiv idag - på trods af vejret.

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noget bestemt program jeg løber, det er nok mere på gefühl :bigsmile: Har bare et mål pr. uge lige i øjeblikket og det er: En løbetur der ca svarer til den distance jeg gerne vil løbe (altså til løB), en der er noget længere og til sidst en kort hvor det bare gælder om at løbe til (kan være på løbebånd så man også kan holde øje med tiden osv.) - derudover vil jeg gerne ha lidt styretræning med til benene, for jeg har prøvet et par skader.

Lyder fornuftigt, heller ingen grund til at planlægge sig selv fuldstændigt, når det fungerer. Det er osse vigtigt at anvende lidt ekstra styrketræning på benene, idet det forebygger skader som kan opstå ved løb. Hvilket du jo osse gør.:smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagens træning

13,8 km Løb

Max: 95 % :heartpump:

Avg: 85 % :heartpump:

Det var pænt koldt udefor men mærkede det ikke når jeg først kom igang :smile: Det var jo lækkert vejr.

Onsdagens træning

Spinning 60 min

Max: 92 % :heartpump:

Avg: 80 % :heartpump:

Det var en go time, men havde dog lidt problemer med at slappe af i skuldrene, lidt irriterende...! fik dog lige et par strækøvelser jeg skal lave hver dag, så håber jeg det går over.

Link to comment
Share on other sites

Lyder fornuftigt, heller ingen grund til at planlægge sig selv fuldstændigt, når det fungerer. Det er osse vigtigt at anvende lidt ekstra styrketræning på benene, idet det forebygger skader som kan opstå ved løb. Hvilket du jo osse gør.:smile:

Yes så tror jeg har tæ :4thumbup: nkt på det hele

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagens træning

13,8 km Løb

Max: 95 % :heartpump:

Avg: 85 % :heartpump:

Det var pænt koldt udefor men mærkede det ikke når jeg først kom igang :smile: Det var jo lækkert vejr.

Onsdagens træning

Spinning 60 min

Max: 92 % :heartpump:

Avg: 80 % :heartpump:

Det var en go time, men havde dog lidt problemer med at slappe af i skuldrene, lidt irriterende...! fik dog lige et par strækøvelser jeg skal lave hver dag, så håber jeg det går over.

Det er en god puls du er oppe på, hvor hurtig løber du i gennemsnit?

God påske.

Link to comment
Share on other sites

Det er en god puls du er oppe på, hvor hurtig løber du i gennemsnit?

God påske.

Lige pt er det ikke vildt hurtigt :blush:

4 km´eren løber jeg jeg ca 12 km i timen

7 km´eren løber jeg ca 10 km i timen

13,8 km´eren løber ca 8,2-9,2 km i timen (men her går jeg så også indimellem)

Go påske til dig også :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lige pt er det ikke vildt hurtigt :blush:

4 km´eren løber jeg jeg ca 12 km i timen

7 km´eren løber jeg ca 10 km i timen

13,8 km´eren løber ca 8,2-9,2 km i timen (men her går jeg så også indimellem)

Go påske til dig også :4thumbup:

12 km/t er meget fint, godt gået :smile:

Link to comment
Share on other sites

12 km/t er meget fint, godt gået :smile:

Ja, jeg skal bare kunne holde mig på 12 km i timen eller derover på den 5 km distance så skal jeg nok få den løbet på 25 min :tongue: Har det bare underligt med at løbe stærkere, er bange for at falde eller lign. er lidt usikker på benene når jeg kommer op omkring de 12-13 km i timen - især udenfor... hmm.. men det ervel bare øvlese der skal til kunne jeg forstille mig.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg skal bare kunne holde mig på 12 km i timen eller derover på den 5 km distance så skal jeg nok få den løbet på 25 min :tongue:

Jeg synes du er supersej Chrissie :superman: Du er hermed udnævnt til min løbe-helt. Det skal blive spændene at følge dine fremskridt :bigsmile:

Jeg kan slet ikke forestille mig, at mine små ben skulle kunne bevæge sig med 12 km/h... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du er supersej Chrissie :superman: Du er hermed udnævnt til min løbe-helt. Det skal blive spændene at følge dine fremskridt :bigsmile:

Jeg kan slet ikke forestille mig, at mine små ben skulle kunne bevæge sig med 12 km/h... :blink:

Hvor er du dejligt, løbe-helt ligefrem, det er jeg ikke blevet kaldt før, men jeg tager glædeligt titlen til mig :superman:

Jeg syns også det er lidt vildt når man kommer op i den hastighed og derover, det er lidt skræmmende, men også fedt at kunne løbe så hurtigt i længere tid :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg skal bare kunne holde mig på 12 km i timen eller derover på den 5 km distance så skal jeg nok få den løbet på 25 min :tongue: Har det bare underligt med at løbe stærkere, er bange for at falde eller lign. er lidt usikker på benene når jeg kommer op omkring de 12-13 km i timen - især udenfor... hmm.. men det ervel bare øvlese der skal til kunne jeg forstille mig.

Det er alså godt gået, når jeg løber på løbebånd og det går stærkt så er jeg på 10 km/t, jeg har lige kørt 2 timer på cross, der sage den jeg hade kørt 8,5 km 4,25 km/t det kan bare ikke passe.

Det kan være at man skal bruge en anden teknik når man kommer op i hastighed.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Fredags træning

20 min powerwalk

styrketræning

20 min crosstrainer

20 min arc trainer

Max 91% :heartpump:

Avg 76% :heartpump:

(skal lige siges jeg havde tændt mit pulsur under styrketræningen også...)

Fik derudover målt min fedtprocent :dry: som ikke var videre imponerende... desværre, vidste da godt den ikke lå på 20 men altså alligevel.

den så sådan ud:

Højde 175 cm

Tøj 0,5 kg

Vægt 65,7 kg

Bmi 21,5

Bmr 1516

Fedtprocenten 27,4

Fedt i kg 18

FFM 47,7

TBW 34,9

Konklusionen er så at jeg skal ha gjort et eller andet ved den fedtprocent og så skulle der gerne komme lidt mere muskler på også.

Overvejer at lægge noget powerwalk ind i træningen om morgenen inden morgenmaden + der skal til at drikkes lidt proteinpulver igen så der kommer lidt mere muskelvækst, eller så jeg i det mindste beholder de jeg har. derudover kan jeg vel heller ikke komme ud af at der skal strammes op på kosten igen.

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Fredags træning

20 min powerwalk

styrketræning

20 min crosstrainer

20 min arc trainer

Max 91% :heartpump:

Avg 76% :heartpump:

(skal lige siges jeg havde tændt mit pulsur under styrketræningen også...)

Fik derudover målt min fedtprocent :dry: som ikke var videre imponerende... desværre, vidste da godt den ikke lå på 20 men altså alligevel.

den så sådan ud:

Højde 175 cm

Tøj 0,5 kg

Vægt 65,7 kg

Bmi 21,5

Bmr 1516

Fedtprocenten 27,4

Fedt i kg 18

FFM 47,7

TBW 34,9

Konklusionen er så at jeg skal ha gjort et eller andet ved den fedtprocent og så skulle der gerne komme lidt mere muskler på også.

Overvejer at lægge noget powerwalk ind i træningen om morgenen inden morgenmaden + der skal til at drikkes lidt proteinpulver igen så der kommer lidt mere muskelvækst, eller så jeg i det mindste beholder de jeg har. derudover kan jeg vel heller ikke komme ud af at der skal strammes op på kosten igen.

Ja, der er vel ikke andet at gøre end træne noget mere hvis du vil ned i fedt% :tongue: jeg tør ikke tænke på hvad min fedt% er på når vi er lige høje og jeg vejer 36,3 kg mere :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, der er vel ikke andet at gøre end træne noget mere hvis du vil ned i fedt% :tongue: jeg tør ikke tænke på hvad min fedt% er på når vi er lige høje og jeg vejer 36,3 kg mere :blink:

Ej tror ikke det er planen med mere træning, så kører jeg mig selv fuldstændig ned... skal også kunne være frisk til jobbet.

Det er kosten der skal fat i det er den det er galt med... og det værste ved det er.. Jeg ved det jo godt at man ikke kan ha en lav fedtprocent og leve evigt af ikke helt sunde ting. desværre.

Link to comment
Share on other sites

Ej tror ikke det er planen med mere træning, så kører jeg mig selv fuldstændig ned... skal også kunne være frisk til jobbet.

Det er kosten der skal fat i det er den det er galt med... og det værste ved det er.. Jeg ved det jo godt at man ikke kan ha en lav fedtprocent og leve evigt af ikke helt sunde ting. desværre.

Træningen kommer først derefter jobbet :bigsmile:

Ja det er jo sjover at spise hvad man har lyst til(som er hvad jeg gør lige nu) i stedet for hele tiden tænke på hvad man spiser :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træningen kommer først derefter jobbet :bigsmile:

Ja det er jo sjover at spise hvad man har lyst til(som er hvad jeg gør lige nu) i stedet for hele tiden tænke på hvad man spiser :blush:

Fo mig kommer træningen nogen gange før og nogen gange efter jobbet. det er en dum ide at træne mere end jeg gør syns jeg. Jeg vil gerne kunne holde motivationen oppe og det kan jeg ikke hvis jeg træner mig død i træningen - hvis du forstår :smile:

Jeg spiser også bare hvad jeg lyster lige i øjeblikket, det er jo også fint en gang imellem men syns jeg har behov for at stramme op på det hele. Det er ikke rigtig nok for mig mere at vægten er nogenlunde okay, jeg vil gerne ha folk kan se jeg bruger så mange timer om ugen i et træningscenter. Så derfor bliver kosten jo nød til også at følge med. Har snakket med en tidligere instruktør omkring det og hun har givet mig et par ideer til at komme igang... Så der er jo ikke andet for end at prøve.

Link to comment
Share on other sites

Fo mig kommer træningen nogen gange før og nogen gange efter jobbet. det er en dum ide at træne mere end jeg gør syns jeg. Jeg vil gerne kunne holde motivationen oppe og det kan jeg ikke hvis jeg træner mig død i træningen - hvis du forstår :smile:

Jeg synes nu også, at dit træningsniveau er meget meget passende. Man kan hurtigt komme til at føle, at man ikke laver andet end at rende rundt i arbejdstøj eller træningstøj :tongue: Angående din fedt%, så tror jeg det må være en fejlmåling, jeg har efterhånden ikke den helt store tiltro til de tanita vægte :blink: Jeg synes ikke, det lyder korrekt med din højde og vægt...

Men hvis du gerne vil have at træningen kan ses, så skal fedt% jo ned.......... Men der er heldigvis et par måneder til sommer, så du har god til tid at tage det i et roligt tempo, hvis du er træt af at være på kur.. :wink:

Jeg er jo selv ALTID på kur, så når du har brug for en taber-ven, så skal jeg nok være her :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fo mig kommer træningen nogen gange før og nogen gange efter jobbet. det er en dum ide at træne mere end jeg gør syns jeg. Jeg vil gerne kunne holde motivationen oppe og det kan jeg ikke hvis jeg træner mig død i træningen - hvis du forstår :smile:

Jeg spiser også bare hvad jeg lyster lige i øjeblikket, det er jo også fint en gang imellem men syns jeg har behov for at stramme op på det hele. Det er ikke rigtig nok for mig mere at vægten er nogenlunde okay, jeg vil gerne ha folk kan se jeg bruger så mange timer om ugen i et træningscenter. Så derfor bliver kosten jo nød til også at følge med. Har snakket med en tidligere instruktør omkring det og hun har givet mig et par ideer til at komme igang... Så der er jo ikke andet for end at prøve.

Ja jeg forstår det godt, jeg kan sagtens snakket, jeg har jo besluttet dette halvår står på træning og ikke meget andet, Du skal ikke så meget at du bliver træt af det igen :tongue:

Jeg tror sagtens at det kan ses alt det du træner :smile:

Jeg syntes det hjælper at gøre det til en konkurance enten mod en selv eller mod nogle andre, klart sjovest mod andre, jeg tænker også på andre former for træning, nu jeg har købt en cykel, skal den jo bruges :tongue: evt noget kampsport for afvekslings skyld.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu også, at dit træningsniveau er meget meget passende. Man kan hurtigt komme til at føle, at man ikke laver andet end at rende rundt i arbejdstøj eller træningstøj :tongue: Angående din fedt%, så tror jeg det må være en fejlmåling, jeg har efterhånden ikke den helt store tiltro til de tanita vægte :blink: Jeg synes ikke, det lyder korrekt med din højde og vægt...

Men hvis du gerne vil have at træningen kan ses, så skal fedt% jo ned.......... Men der er heldigvis et par måneder til sommer, så du har god til tid at tage det i et roligt tempo, hvis du er træt af at være på kur.. :wink:

Jeg er jo selv ALTID på kur, så når du har brug for en taber-ven, så skal jeg nok være her :4thumbup:

Jeg ved ikke med den fedtprocent, men blev da lidt overrasket over hvor høj den egentlig var, troede eller havde håbet den var noget lavere... Men altså kosten har heller ikke været helt fedtprocentvenlig vil jeg så sige. Jeg må bare lærer at man ikke kan æde som man vil og så stadig ha en lav fedt% - kan godt være jeg kunne for 1½ år siden (der lå den på 20 og spiste stort set det samme som nu), men okay kroppen ændre sig vel også...

Det værste ved min kost er helt klart mit slik og chokoladeforbrug, kunne være man skulle prøve en kold tyrker og så droppe slikket - derfindes jo supergode protein alternativer. Har jeg jo fundet ud af :bigsmile: takket være dig Millemarie.

Ja jeg forstår det godt, jeg kan sagtens snakket, jeg har jo besluttet dette halvår står på træning og ikke meget andet, Du skal ikke så meget at du bliver træt af det igen :tongue:

Jeg tror sagtens at det kan ses alt det du træner :smile:

Jeg syntes det hjælper at gøre det til en konkurance enten mod en selv eller mod nogle andre, klart sjovest mod andre, jeg tænker også på andre former for træning, nu jeg har købt en cykel, skal den jo bruges :tongue: evt noget kampsport for afvekslings skyld.

Tja, man kan da sikkert godt se jeg ikke sidder stille hele dagen lang... men ja, det er jo nok bare forfængelighed...

Jeg syns jeg varriere træningen, men som Millemarie siger så kan man godt til sidst føle at man ikke laver anet end arbejde og træning.

Cyklen er helt klart en go ting, bare surt det har været så dårligt vejr, har hørt det skulle blive bedre hen ad weekenden og i næste uge. Bruger selv løbeturene og svømning som lidt alternativt til fitness.

Link to comment
Share on other sites

Det værste ved min kost er helt klart mit slik og chokoladeforbrug, kunne være man skulle prøve en kold tyrker og så droppe slikket - derfindes jo supergode protein alternativer. Har jeg jo fundet ud af :bigsmile: takket være dig Millemarie.

:blush: ja jeg er også en værre sliksøster.... desværre.

Jeg kan ikke huske, om jeg har givet dig linket, men på denne hjemmeside, er der masser af desserter og kager man kan lave for få kalorier http://opskrifter.heede.dk/ (Under desserter og bagværk)

De er ikke proteinrige, og de tager desværre længere tid at lave, end det tager at åbne en Bounty. Men de tilfredsstiller ofte min søde tand, når jeg synes min mund keder sig. Det er selvfølgelig ikke gratis i kalorieregnskabet, men det pynter absolut bedre end slik. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:blush: ja jeg er også en værre sliksøster.... desværre.

Jeg kan ikke huske, om jeg har givet dig linket, men på denne hjemmeside, er der masser af desserter og kager man kan lave for få kalorier http://opskrifter.heede.dk/ (Under desserter og bagværk)

De er ikke proteinrige, og de tager desværre længere tid at lave, end det tager at åbne en Bounty. Men de tilfredsstiller ofte min søde tand, når jeg synes min mund keder sig. Det er selvfølgelig ikke gratis i kalorieregnskabet, men det pynter absolut bedre end slik. :bigsmile:

Uha ja, bounty er nu altså min store svaghed, skal dog lige ha styr på slikket på arbejdet det er det der er værst - det gik også meget godt idag, selvom det var lidt fristende, både kagen i kantinen og slikket - Men jeg klarede dagen uden noget usundt :bigsmile: Jeg var til fordrag med Ib Norvin (tidligere med i fitness konkurrencer og virker til at have styr på kosten) her i onsdags. Han nævnte at efter 14 dages afholdenhed skulle det ikke være nogen sag at komme uden om slikskålen og bedre kunne fokusere på det sunde, så ja det har jeg tænkt mig at prøve. Indtil videre har jeg klaret næsten 1 dag. Yes :blush:

De opskrifter der er inde under det link du gav mig ser rigtig godt ud, mmm.. blir helt lækkersulten! Især en opskrift inde under diverse - søde sager -"Kolde chokokys" :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share