Mest komplette skulder øvelse?


WaveSurfer
 Share

Recommended Posts

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Med al respekt for Jhax arme, så er de nu ikke hvad jeg vil betegne som gode. De er da bestemt ikke dårlige og jeg vil ikke sige noget nedsættende om dem, da der intet belæg er for det, men de kunne da sagtens være bedre.

Ringe er måske for kraftig en vending om arme, der sidder på folk der ikke træner dem, men gode det bliver de nu aldrig. Jeg har hvertfald aldrig set noget der kan modbevise det.

Igen vil jeg påpege at jeg ikke er ude med riven efter Jhax eller andres arme :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

at Jhax' arme ikke er "vilde" nu vil jeg mene skyldes fedt%. men det ændrer ikke på den muskelmasse der er der. Det er nu godt massive arme :smile:

hvad sjovere er dem der har direkte dårlige arme som siger "no direct armwork1111!!!!!2211!!! omg!"

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg lige sige at jeg absolut ikke er noget imod isolationsøvelser, men det er nu forkert at sige at man ikke træner arme, hvis man eksempelvis laver pulldowns og og Rows.

Jo, så træner man arme. Man træner bare ikke arme isoleret.

Nu er BB jo en sport hvor specielt en meget stor biceps og nogle kuglerunde skuldre er hvad man anser som symmetrisk det pæneste.

Derfor har næsten alle BB'ere der er udover begynder stadiet også brug for at træne ekstra arme og skuldre, for at opfylde dette kropsbillede.

Det der bliver fornuftigt sagt til begyndere, der ofte slås med hvilken biceps øvelse de lige skal bruge for at få de der store arme, så er det rigtigt gode råd ren faktisk basisøvelser og kalorieoverskud.

Og det er jo fordi at du får meget mere bang for the buck med en omgang weighted chins og en enkelt solid biceps øvelse, istedet for at kører 4-5 forskellige biceps øvelser for at ramme, brachialis, Det laterale, det mediale, de lange hoved af biceps osv. når biceps rent faktisk er en meget simpel muskel at træne.

Jeg har dog fuld forståelse for at man på et senere tidspunkt eksperimetere med hvilke biceps øvelser man synes rammer bedst osv. og at nogle kan have bruge for ekstra ekstra fokus på denne lille muskel, som i BB sammenhæng og som metafor for styrke osv, har en kæmpe betydning, men som i ren anatomisk sammenhæng jo bare bare er synergist og ikke engang prime mover i armens bøje funktion. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Med al respekt for Jhax arme, så er de nu ikke hvad jeg vil betegne som gode. De er da bestemt ikke dårlige og jeg vil ikke sige noget nedsættende om dem, da der intet belæg er for det, men de kunne da sagtens være bedre.

Ringe er måske for kraftig en vending om arme, der sidder på folk der ikke træner dem, men gode det bliver de nu aldrig. Jeg har hvertfald aldrig set noget der kan modbevise det.

Igen vil jeg påpege at jeg ikke er ude med riven efter Jhax eller andres arme :smile:

Haha, nå, nu bliver det sjovt...

Ringe, ikke gode, ikke dårlige, what ever. Selvfølgelig kunne de være bedre - men det ville næppe være formålstjenstligt, hvis det indebar at de også blev større. Med en lav fedt% så tror jeg faktisk at de sågar er bedre end de piber du selv render rundt med, i hvert fald mht biceps - og jeg er jo altså ikke 'atlet', som det så fint kaldes. Tværtimod. Det eneste jeg spiser fra Holstings mix, er romkuglerne. Men nu er dine arme selvfølgelig heller ikke ligefrem dine money makers, hvis jeg må være så indiskret. Så selvom jeg kunne have ret, så siger det måske i virkeligheden ikke særligt meget og måske er de så faktisk ringe, når det kommer til stykket :wink:

ps. Laterals FTW

Link to comment
Share on other sites

Der er så nogen, der træner pecs for at få barmen til at syne af bare lidt mere :dry:

- men selvfølgelig ikke på bekostning af veltrænede skuldre.

Edit: :smile:

øhm.. ja, og syntes man får en bedre "kavaler gang" og et lille løft med tiden.. :tongue:

så selvom pecs træning ikke kan "ses" direkte, hvis man har et barm så syntes jeg nu alligevel at det kommer til udtryk stille og rolig..

ang. biceps.. så vil jeg da begynde at putte 1-2 isoleret øvelser ind i programmet.. jeg er svag i den øvelse (fordi jeg aldrig rigtig har gået meget op i den) og måske ville det også hjælpe på fremgang i f.eks ryg øvelser, hvis jeg blev stærkere i bicepsene.. (lyder jo meget logisk) :cool:

Link to comment
Share on other sites

Håber det er ok at gå lidt offtopic.

Angående military:

Stående military er fee', men ofte når jeg kører den strammer min forskulder op og bliver ømmere end godt er i dagene efter. Hvis jeg kører behind neck press føles det liidt som om fronten bliver strukket mere ud og ikke blive så øm.

Helt anternativt har jeg prøvet at køre nogle omgange hvor jeg løfter almindelig military i første rep, derefter bag nakken og derefter military igen.

Men jeg mener bare at huske, at BNP kan være en smule belastende for skulderen, fordi den bliver trukket langt tilbage under løftet. Er der noget i det?

Link to comment
Share on other sites

Håber det er ok at gå lidt offtopic.

Angående military:

Stående military er fee', men ofte når jeg kører den strammer min forskulder op og bliver ømmere end godt er i dagene efter. Hvis jeg kører behind neck press føles det liidt som om fronten bliver strukket mere ud og ikke blive så øm.

Helt anternativt har jeg prøvet at køre nogle omgange hvor jeg løfter almindelig military i første rep, derefter bag nakken og derefter military igen.

Men jeg mener bare at huske, at BNP kan være en smule belastende for skulderen, fordi den bliver trukket langt tilbage under løftet. Er der noget i det?

ja.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke lige voldsomt nok, at afskrive pres bag nakken pga af skadespotentialet? Der er mange der sagtens kan kører den uden problemer. Men har man tendens til skulderproblemer er det nok ikke en øvelse man bør smide på programet.

Men der er noget om det... Generelt set :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

CaptainobviousChooseOption.jpg

Casey Viator har direkte skrevet at han fraråder alle til at holde sig væk fra BNP.

selvfølgelig er der nogen der kan køre den uden problemer. men hvad angår øvelser med skadespotentialer rangerer den ikke lavt.. ligesom træk til nakke.

Link to comment
Share on other sites

CaptainobviousChooseOption.jpg

Casey Viator har direkte skrevet at han fraråder alle til at holde sig væk fra BNP.

selvfølgelig er der nogen der kan køre den uden problemer. men hvad angår øvelser med skadespotentialer rangerer den ikke lavt.. ligesom træk til nakke.

Hmm mener du ikke "fraråder folk at køre den" eller "råder folk til at holde sig væk fra BNP"?

Link to comment
Share on other sites

Haha, nå, nu bliver det sjovt...

Ringe, ikke gode, ikke dårlige, what ever. Selvfølgelig kunne de være bedre - men det ville næppe være formålstjenstligt, hvis det indebar at de også blev større. Med en lav fedt% så tror jeg faktisk at de sågar er bedre end de piber du selv render rundt med, i hvert fald mht biceps - og jeg er jo altså ikke 'atlet', som det så fint kaldes. Tværtimod. Det eneste jeg spiser fra Holstings mix, er romkuglerne. Men nu er dine arme selvfølgelig heller ikke ligefrem dine money makers, hvis jeg må være så indiskret. Så selvom jeg kunne have ret, så siger det måske i virkeligheden ikke særligt meget og måske er de så faktisk ringe, når det kommer til stykket :wink:

ps. Laterals FTW

Hvis du selv mener dine arme er gode nok, så fred være med det. Men de er ikke hvad der forståes ved gode arme. Ganske simpelt. Som sagt, er jeg ikke ude med riven efter dine arme og skriver at de ser udemærkede ud, men ikke er noget særligt.

Ps. Regn med at en lav BF% skræller et par cm af armene :wink:

Link to comment
Share on other sites

De er nok ikke lige klar til toppen af BB, men tror da nok at de fleste der skriver herinde og spørger efter programmer ville være godt nok tilfredse med køller a la det der.. :smile:

Ikke at jeg personligt har noget imod iso-træning generelt. Men har det nok meget ligesom onkel troels. Hvad giver mest back for the bucks. Og den tid man ville bruge på ekstra iso-træning, kunne den måske ikke bruges mere produktivt på andre ting, som nok ville gøre en større forskel i længden end den smule ekstra arm-finpudsning (eller hvad man skal kalde det)..

Ps. gælder selvf kun for hobby-trænere, motionister o.lign. Folk der går efter at gøre sig gældende i BB eller BF, kan jo nok ikke undvære de måske sidste 5% (eller hvad det nu bliver) som ekstra direkte armtræning giver..

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share