Allround bonderøv!


Gnuen
 Share

Recommended Posts

5km Tempo!

Dagens cardio blev til 6,4km løb

Startede med 1km opvarmning - herefter 5km tempoløb resten afjog.

Gik egentlig ikke super, de 5km blev løbet på 23:13min svarende til 4:39 pr. km :dry:

Snitpulsen på de 5km var 171bpm

Jeg var temmelig færdig til sidst, og det er efterhånden helt tydeligt for mig, at jeg ikke har den tilstrækkelige udholdenhed, til at kunne løbe i længere tid i højt tempo. Idéen er er derfor, at prøve at løbe nogle længere ture, med lavere hastighed, for at se om ikke jeg kan få udholdenheden lidt op!

Jeg er bare mere motiveret, for de korte ture, med tryk på! Hmmm...... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den lange tur!

Vejret var fantastisk, godt nok var der lidt vind, men termometeret sagde 16,7C og det blev til årets første tur i korte bukser! :w00t:

Det blev til 12,64km i tiden 1:04:59 hvilket svarer til en hastighed på 5:09 pr. km - hvilket også ca. var planen. Jeg havde regnet med, at starte stille ud, på den første km, og derefter øge en anelse - det gjorde jeg også, men... Jeg lagde ud med 5:03 pr. km og øgede til 4:55 pr. km de næste 6-7km - derefter var der ikke mere guf i ballonen, og jeg tabte meget tempo. De sidste 3-4km blev løbet i rimelig strid modvind, og samtidig med, at kræfterne langsomt var sivet ud af kroppen, blev tempoet sænket drastisk. Efter 10km måtte jeg igennem en kæmpe diskussion med mig selv, om hvorvidt jeg lige skulle ned og gå! Heldigvis vandt jeg, og endte med at løbe hele vejen! :wink: En stor mental sejr.

Jeg har i øvrigt ikke løbet så langt, siden 30. august 2007, hvor nøjagtig samme rute blev tilbagelagt på 59:49min.

Pulsen i dag, var ca. 160bpm

Om benene vil, står den på lidt interval i morgen, og tirsdag bliver der formentlig cyklet en tur, med TMC's hold 3 :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Project: How fast can I get in 8 weeks?

- Træning til en hurtigere 5km!

Motivation: Jeg har tidligere løbet maraton, og generelt været en rimelig habil løber. Min pr. på Cooper er 3010m – jeg har løbet 5km på 20:30min og min pr. på 10km (uofficiel) er 41:30min. Sidste år vandt jeg et meget lokalt motionsløb på 5,85km (i fravær af de hurtige løbere, og kun med MEGET få deltagere) – løbet ligger i år den 22. juni, og jeg vil her gerne klare mig bare nogenlunde. Jeg regner ikke med at kunne vinde i år, men jeg har heller ikke intentioner om at falde helt igennem. Mit langsigtede mål, er at komme i god form igen, holde det ved lige henover vinteren, og så virkelig give den gas op mod sæsonen 2009 – her VIL jeg løbe omkring 19min på 5km!

Udgangspunkt: Min nuværende vægt siger 81kg. Jeg løber 5km på ca. 23min – sidste resultat på en Cooper var 2740m, løbet den 21. april. Min makspuls er ca. 192bpm – min hvilepuls er ca 50bpm. Jeg er desværre begyndt at ryge igen, for ca. 3mdr. siden. Jeg er dog allerede træt af det, og det varer forhåbentlig ikke længe for jeg igen kvitter smøgerne – det passer bare ikke til mig. Jeg ryger ca. 10-12 stk. om dagen, enkelte dage lidt mere.

Mål: Målet er kort, at blive så hurtig som muligt, på 5km og løbe så langt som muligt på en Cooper. Der bør være god sammenhæng i de 2 mål. For at gøre målene målbare, sætter jeg måltiden på 5km til 21:00min og distancen på cooperen til 2900m! Temmelig ambitiøse mål, set i forhold til mit nuværende niveau – om det overhovedet kan lade sig gøre, ved jeg ikke helt, men jeg tror på det, og er parat til at kæmpe for det!! Det endelige mål efter de 8 uger er egentlig 5,85km – et lokalt motionsløb – målet er her, under 25min. Hvilket er ca. 4:15 pr. km!

Metode: Fortrinsvis kort og hård træning med høj intensitet i størstedelen af træningen. Jeg vil træne op mod 4-5 gange om ugen, dog mindre i de uger hvor jeg arbejder. Træningen vil bestå af en fordeling af 800m intervaller, løbet noget hurtigere end aktuelle 5km tempo, 1500-2000m intervaller løbet lidt hurtigere end aktuelle 5km tempo, en ugentlig tempotur på 3-5km, og en ugentlig lang tur på 10-15km. Om alt går vel, vil den ugentlige træningsmængde ligge mellem 30 og 40km. Herudover vil jeg cykle mindst én gang om ugen, i de uger hvor jeg ikke arbejder.

Risiko: Træning med høj intensitet er forbundet med stor risiko for skader. Derfor er der selvfølgelig en risiko for, at jeg løber ind i en skade, hvis jeg begynder at mærke en skade presse på, vil jeg afbryde eller neddrosle træningen til et niveau hvor jeg kan træne uden smerter. Jeg vil altså ikke gennemføre programmet for enhver pris. Er træningen for uhensigtsmæssig, må jeg jo tilpasse den, for på en anden måde at nå mit mål. Jeg tror dog på, at jeg kan tillade mig at presse min krop ekstra meget i nogle uger, da jeg i de uger hvor jeg arbejder, ikke kan træne så meget.

Jeg vil hver uge ligge den planlagte træning ind i loggen, og opdatere med den faktiske træning, efter hvert træningspas.

Rammeplanen ser sådan ud:

Uge 18:

Mandag lange intervaller. 2x2000m + op- nedvarm

Tirsdag cykling med TMC

Onsdag korte intervaller 4-5x800m + op- nedvarm

Torsdag fri – konfirmation

Fredag tempotur 6-8km

Lørdag ?

Søndag LSD 12-13km

Uge 19 (Arbejdsuge):

Evt. tempotur tirsdag eller onsdag

Tempo eller interval fredag

Lørdag ?

Søndag LSD 12-13km

Uge 20:

Mandag lange intervaller

Tirsdag Cykling

Onsdag Korte intervaller

Torsdag fri eller let dag

Fredag Tempotur 5km test

Lørdag fri eller let dag, evt cykling

Søndag LSD 13-15km

Uge 21:

Mandag lange intervaller

Tirsdag Cykling

Onsdag Korte intervaller

Torsdag fri eller let dag

Fredag Tempotur

Lørdag Kort let tur

Søndag LSD 13-15km

Uge 22 (Arbejdsuge):

Evt. tempotur tirsdag eller onsdag

Tempo eller interval fredag

Lørdag Kort let tur

Søndag LSD 13-15km

Uge 23:

Mandag Lange intervaller

Tirsdag Cykling

Onsdag Korte intervaller

Torsdag let tur

Fredag tempotur 5km test

Lørdag fri

Søndag LSD 13-15km

Uge 24:

Mandag Lange intervaller

Tirsdag Cykling

Onsdag Korte intervaller

Torsdag let tur

Fredag tempotur

Lørdag fri

Søndag LSD 13-15km

Uge 25:

Mandag fri

Tirsdag 4x800m

Onsdag fri

Torsdag 3000m i konkurrencetempo

Fredag let tur

Lørdag fri

Søndag Konkurrence 5,85km

Kommentarer, ros/ris, væddemål, eller bare generel undren modtages meget gerne! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

synes det ser meget fornuftigt ud... og dine hårde uger efterfølges jo af lette, så mon ikke det kan lade sig gøre. Eneste deciderede 'fejl' jeg mener du har er 3000m testen før løbet i uge 25. Det bliver for hårdt, for tæt på dagen. Personligt ville jeg aldrig løbe 2000m intervaller, hellere 1000-1500 og så 1-2 ekstra... men det er tildels en smags sag

Men det er et hårdt program, så vær ekstrem opmærksom på ømhed osv. Det ville ikke betyde det store om du havde en LSD istedet for intervaller i dine hårde uger. Har ikke tjekket resten af loggen, men går udfra du er løbevant, ellers er det vanvid!

Hvis du gennemfører og giver den gas på turene skal det nok kunne lade sig gøre

Men held og lykke med det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

synes det ser meget fornuftigt ud... og dine hårde uger efterfølges jo af lette, så mon ikke det kan lade sig gøre. Eneste deciderede 'fejl' jeg mener du har er 3000m testen før løbet i uge 25. Det bliver for hårdt, for tæt på dagen. Personligt ville jeg aldrig løbe 2000m intervaller, hellere 1000-1500 og så 1-2 ekstra... men det er tildels en smags sag

Men det er et hårdt program, så vær ekstrem opmærksom på ømhed osv. Det ville ikke betyde det store om du havde en LSD istedet for intervaller i dine hårde uger. Har ikke tjekket resten af loggen, men går udfra du er løbevant, ellers er det vanvid!

Hvis du gennemfører og giver den gas på turene skal det nok kunne lade sig gøre

Men held og lykke med det :4thumbup:

Tak for feedback! :bigsmile:

Det kan godt være, at min entusiasme løb af med mig, da jeg planlagde lige at teste formen, i samme uge som konkurrencen er! Du har selvfølgelig ret, og det vil blive revideret!

2000m intervallerne er lede, især mentalt - det er også lidt planen. Udover at træne kroppen til, at holde et højt tempo forholdsvis længe, er det lidt planen, at de skal hjælpe mig til mentalt, at kunne give den gas over længere stræk, og fortsætte når det virkelig er hårdt! :devil:

Mht. om jeg er løbevant, så bliver svaret et: Jooh, det er ikke så længe jeg har løbet endnu, i denne omgang, men jeg løb en del sidste år, og gennemførte bl.a. Grenå Marathon - jeg har til dato løbet 10 marathon, og en række ½marathon, 10km osv.

Jeg har dog svært ved at holde motivationen, i mere en 6-10mdr. af gangen, hvorfor jeg tit er startet "forfra" nøjagtig ligesom nu! :blush: Jeg har dog løbet i ca. 2mdr. nu, efter en pause på ca. 6mdr.

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

fint program dog skal sidste uge være på 50% af normal

det næste kommer an på hvordan man tænker træning og nogle vil være enige med og andre modsat: du mangler korte intervaller 800m+ er lange intervaller

ex. på program

Lørdagsprogarmmet: Den sædvanlige opvarmning (3km), sving, stævne koordination, 3 x st.løb

KG : 3 x 3 x 300m P:1 / SP:3

LG : 3 x 3 x 400m P:1 / SP:3

PI : 3 x 3 x 200m P:1 / SP:3

HUSK PIGSKO MÅ BRUGES PÅ ALLE INTERVALLER

Søndag d. 27/4 : selv træning hjemme

KG : FRI

LG : 30 min løb + 3 x st.løb + det af spænst programmet som I kan lave hjemme

PI : FRI

Tirsdag d. 29 /4 : Helene føsdag

Træning Østerbro kl 16.30 for alle ( husk pigsko) (fx. 1600m, 1200m, 800m med 4 min. pause)

Torsdag d. 1 /5 : Helligdag og 1. Maj i fælledparken (STADION LUKKET)

Selvtræning Hjemme eller hvor I nu befinder jer den dag( vigtig at træne idag inden Tårnby Games)

KG & PI : 2 x 5 x 100m P: 100m jog / SP 3 min

LG : 2 x 5 x 200m P: 200m Jog / SP 3 min

Hvis man ikke har noget ,som er opmålt,så regn med ca 15 sec. på 100m og 35 sec. på 200m

LG=lang gruppe (3000m og 5000m)

KG=kort gruppe (400m, 800m og 1500m)

PI=Piger

Link to comment
Share on other sites

Lange intervaller!

Første træning, under "det nye projekt" :bigsmile:

Det blev til 7,34km 40:40min

Jeg startede med 1km opvarmning, herefter 2x2000m intervaller med 1km rest. imellem, herefter afjog.

De 2 intervaller blev løbet på hhv. 8:29min og 9:12min snitpulsen var 171bpm

Turen var en ud/hjem rute, og vinden var en træls modspiller i dag. Godt nok havde jeg lidt medvind ud, hvilket nok også kan ses på tiden, men hjemad var det en decideret dræber - de sidste ca. 500m var i direkte strid modvind - hvilket helt sikkert kan ses på tiden. Ruten er derudover i terræn, op og ned, men det er jo som det er!

Jeg vælger, grundet vinden, at ligge tiderne sammen, og tage gennemsnittet (kan nok heller ikke udelukkes, at jeg kom til at give den lidt for meget gas på udturen) - dvs. at intervallerne blev løbet i et tempo der hedder ca. 4:25 pr. km - hvilket på nuværende tidspunkt absolut er godkendt!

Link to comment
Share on other sites

Triathlet -> Tak for feedback, og inspiration fra programmet!

Mener du at jeg skal indføre f.eks. nogle 400m intervaller? I så fald, hvor ofte mener du er hensigtsmæssigt, og hvilke træningspas skal de erstatte? For de skal være ikke være ekstra?

Link to comment
Share on other sites

Restitution!

Dagen skulle, som jeg har skrevet, have stået på cykling. Benene er dog temmelig ømme, efter de to sidste dage, og jeg har valgt at ligge helt stille. Alt efter hvordan benene har det imorgen, står den enten på cykling eller løb - en let dag! Interval tager jeg så til/i weekenden!

Især i højre side er er jeg øm? Højre balle, baglår og læg er noget mere øm end end venstre? Jeg må have løbet skævt eller noget...... :dry: Normalt er ømhed i stængerne heldigvis ikke noget jeg døjer med, men en lang tur, efterfulgt af en hård dag med lange intervaller, er åbenbart i overkanten! :crazy:

Jeg tager den som nævnt med ro mht intensiteten de næste par dage!

Link to comment
Share on other sites

Triathlet -> Tak for feedback, og inspiration fra programmet!

Mener du at jeg skal indføre f.eks. nogle 400m intervaller? I så fald, hvor ofte mener du er hensigtsmæssigt, og hvilke træningspas skal de erstatte? For de skal være ikke være ekstra?

hvis du vil lave dem, skal du ligge dem i din dage hvor du træner korte intervaller. jeg ville skyde på du ville løbe dem på omkring 85-95 sek. så du kunne også lave nogle 2 eller 1,5 min. intervaller fx. 4*2 min, 3*1,5 min, 2*1 min. med jog imellem svarende til den tid intervallen varede. eller 10*2 min med 2 min. jog imellem.

det her ville give dig noget mere fart, men lig det kun de dage, hvor du ville lave korte intervaller.

ps. 800m intervaller giver også rigtig godt

forsat god træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tri -> Tak for det! Jeg vil prøve at ligge lidt kortere intervaller ind, f.eks. 400m nogle af de dage, hvor jeg ellers har planlagt "korte" intervaller!

Dagens Cykling!

Jeg kunne stadig mærke en meget let ømhed, på "indersiden" af begge lægmuskler, samt i højre balle. :dry: Derfor blev det til en omgang let "restitutionscykling" - dog over en temmelig kuperet rute, med 3 bakker på mere en 1-1½km og med en stigning på op til 8% :crazy:

Egentlig kan jeg rigtig godt lide at køre på bakker, men jeg kan godt mærke, at benene ikke er vant til det endnu! :tongue:

Det blev til 18,62km med en snitfart på 24,4km/t - snitpulsen var 148bpm - men den var da lige oppe på 174bpm på én af bakkerne! :4thumbup:

En god rolig tur, og jeg kunne nemt have kørt det dobbelte uden at have anstrengt mig synderligt! :smile:

I morgen skal vi til konfirmation, i Roskilde, så vi skal tidligt op, og det bliver ikke til nogen træning! Fredag står den forhåbentlig på løb igen, måske korte intervaller! :devil:

Link to comment
Share on other sites

ÅRSBEDSTE PÅ 5KM!!

Sådan! Vejret indbød til et testløb, fremfor interval - det viste sig at være et ok valg! :superman:

Det blev til 6,4km ialt, fordelt på 1km opvarmning, 5km tempoløb, og jog hjem. Alt i alt 30:45min

Tiden på de 5km blev 22:23 eller 4:29 pr. km i snit - dermed det bedste jeg har løbet på distancen i år, og ikke mindre end 50 sek. hurtigere end sidst - den 25. april, og pulsen var næsten den samme! :wink:

Snitpulsen blev denne gang målt til 172bpm - mod 171bpm sidst!

Stadig ingen supertid - men det går den rigtige vej!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Restitutionsløb!

Oven på gårsdagens løb, var benene en anelse ømme, ikke noget vildt, jeg kunne bare mærke det lidt, var det tid lidt langsommere løb! :tongue:

Det blev til 5,8km restitution, løbet med ca. 5:15 i snit - pulsen lå mellem 150 og 155 bpm.

Lækkert vejr, 16-18 grader og kun let vind! Der blev løbet i korte ærmer og bukser! :bigsmile:

Super tur, i morgen står den formentlig på en lidt længere tur, men ca. i samme tempo!

Link to comment
Share on other sites

Den lange tur!

Lang og lang, men i forhold til mit mål - en ok lang tur! :smile:

Det blev til 9,76km i det fantastiske vejr - høj sol, 18 grader, og næsten ingen vind! :cool:

Tiden blev 50:20min hvilket faktisk er lidt hurtigere end planlagt. Tempoet var 5:10 pr. km - og det var let! Pulsen sagde 154bpm i snit, hvilket også er rigtig godt!

Havde virkelig en god "nemhedsfølelse", og kunne sagtens have løbet meget længere, i samme tempo! :w00t:

I alt er det blevet til små 30km løb i denne uge, fordelt på en omgang lange intervaller, en tempotur, en rest. tur, og en lang tur. Derudover fik jeg cyklet en enkelt gang - knap 19km! Altså 5 gange cardio ialt! :bigsmile:

I næste uge bliver det forhåbentlig til en tur tirsdag eller onsdag, derudover 2 ture i weekenden, fredag el. lørdag + søndag!

Link to comment
Share on other sites

10km tempo!

På trods af arbejde, blev der her til aften tid til den tempotur, som jeg havde håbet på. Det blev til 9,97km i aften-varmen, næsten ingen vind! Lækkert! :bigsmile:

Jeg var dog temmelig træt og uoplagt inden jeg løb, men det var dejligt at komme afsted! :smile:

Jeg lagde forholdsvis roligt ud, og efter ca. 1km satte jeg tempoet op, til hvad jeg mente jeg kunne holde resten af vejen. Fra km 1-2 løb jeg 4:39min, det var lidt optimistisk, men det føltes godt! Indtil omkring 8km gik det rigtig godt, herefter blev det noget hårdt, men jeg formåede da (næsten) at holde tempo - jeg kom ind på 47:25min hvilket er 4:45min pr. km - samlet set.

Så til noget lidt mærkeligt! :blink: Snitpulsen sagde 163bpm, selvom jeg følte mig jævnt presset hele vejen! Jeg kunne heller ikke have holdt samme tempo, bare én km længere! Jeg ville have sværget, at min puls konstant havde ligget over 170bpm, hvis jeg var blevet spurgt, inden jeg kiggede på mit ur!

Sidst jeg løb samme tur, i øvrigt på 51:00min var min snitpuls 172bpm, og det er mindre end 3 uger siden! Selvfølgelig udvikler min form sig, og dermed falder min snitpuls også - det bliver lettere at løbe hurtigere, og min udholdenhed er blevet forbedret - men SÅ meget? Og selvom jeg følte mig temmelig presset? Det har jeg i hvert fald aldrig før oplevet, ikke så markant - slet ikke!

Umiddelbart efter jeg kom hjem, fik jeg kvalme, og var ret tæt på at kaste op - så meget følte jeg dog heller ikke jeg var presset af turen! :blink: Jeg tror faktisk aldrig jeg før, har følt sådan efter en løbetur. Dog kender jeg flere, som ofte i konkurrencer har presset sig selv så meget, at de måtte en tur i buskene, efter de var kommet i mål! Men hva' - pyt med det - efter at have siddet lidt, taget et bad, og drukket en pilsner - så er jeg på toppen igen! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kort tempotur!

Hmm.... :dry: Jeg havde egentlig planlagt at løbe intervaller, men det er lidt som om, at mine ben ikke altid er helt enige med mit hovede! Det var måske ikke supersmart, at løbe 10km tempo i onsdags, jeg synes jeg er let/lidt øm, på indersiden af højre ben! Håber ikke det er min store skræk, skinnebensbetændelse, der er under opsejling!! :crazy:

Anyways, jeg valgte at løbe 3km tempo, fremfor 6x400m, da jeg mente det var lidt bedre/mindre hårdt for mine ben! Det blev til 4,23km på 21min.

1km opvarmning go lidt udstrækning - derefter 3km for fuld power, og derefter igen, afjogning.

De 3km blev løbet på 13:15 med en snitpuls på 172bpm. Pulsen var den samme som sidst jeg testede på denne rute, men idag løb jeg 30sek. hurtigere - hvilket er ok! Egentlig havde jeg håbet på, at løbe på ca. 12:45 - set i lyset af min 5km tid den 2. maj - dog kan jeg ikke klage over en forbedring på 10sek. pr km, på 3 uger, på nøjagtig samme rute. :4thumbup:

Hvis jeg skal krydre med flere undskyldninger, kan jeg nævne at 3km ruten er en både sværere og mere hård rute en 5km ruten, med flere små bakker, og flere meget skarpe sving, hvor farten kommer helt ned! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Korte intervaller

Dagens tur blev idag til 6,64km med 6x400m intervaller indlagt.

Det blev en rigtig god tur. Startede med 1,1km opvarmning, og gik derefter over til intervallerne - 6x400m med 200m laaangsomt jog imellem, derefter ca. 2km jævnt løb hjem.

Intervallerne blev løbet med en hastighed mellem 1:28 for den hurtigste, og 1:37 på den langsomste - den sidste blev løbet på 1:29 - jeg havde egentlig følelsen af, godt at kunne have løbet flere, i samme fart, hvilket har rejst et spørgsmål - hvad er bedst, at løbe 6x400m men måske lidt hurtigere (bliver svært) eller løbe 10x400m men måske lidt langsommere? Selvfølgelig med det for øje, at mit mål om 6 uger, er at løbe under 21min på 5km? :dry:

Den lange tur i går, blev (desværre) sløjfet, da vi skulle til familie tam-tam - Pinse-frokost!

I morgen bliver det til en forholdsvis rolig tur, hvis planen holder!

Link to comment
Share on other sites

Jævnt tempo!

Jeg ville i hvert fald have løbet i det jeg kalder "jævnt tempo" - jeg løb dog nok lidt hurtigere! :tongue:

Det blev til 5,68km - det gik ok! Tiden sagde 26:37min dvs. 4:41 pr. km! - Snitpulsen 160bpm

Alt i alt en rigtig god tur, med gode ben! :4thumbup:

Da jeg kom hjem, kiggede jeg lige lidt på min træning sidste år - jeg løb i marts april og maj ikke særlig meget hhv. 53km - 60km og 85km om måneden, blandede tempoture og interval, længste tur 15,69km - i starten af juni løb jeg nogle hurtigere intervaller på 800m og 1000m - de blev løbet på ca. 3:50 min pr km - den 16. juni løb jeg så 10km på 42:50 og ugen efter 5,86km på 24:40! :blink:

Får mig til at tænke over, hvad dælen jeg kunne dengang, som jeg ikke kan nu? Eller mon det snart kommer igen? :superman:

Link to comment
Share on other sites

Lidt længere intervaller! :wink:

Dagens træning blev til 6,8km med 3 intervaller á 1000m indlagt.

God tur, godt vejr osv. Det hele kørte, og jeg havde rimeligt overskud! De 3 intervaller blev løbet med et snit på 4:04 - pausen mellem intervallerne var 2min. Det var helt planlagt, at je ikke løb flere intervaller, jeg ville ikke belaste mine ben for meget, de var i forvejen meget lidt ømme! :dry: I morgen tvinger jeg mig selv til en hviledag, selvom jeg absolut ikke har lyst til det! :tongue:

Snitpulsen i intervallerne var ca. 165bpm men ved slutningen af hver interval, lå pulsen mellem 173-175bpm

Næste gang jeg træner 1000m intervaller, vil jeg have lidt mere friske ben, og jeg planlægger at løbe 5 stk. tiden skal ligge omkring 4min. hvis/når jeg kan det, vil jeg efterfølgende begynde at skære i pauselængden - til at starte med, fortsætter jeg med 2min.

Link to comment
Share on other sites

Er du blevet så hooked på løbetræningen, at styrketræningen er smidt overbord?

(Ikke at der er noget galt i det, der er jo bare ikke kommet nogen opdateringer af den slags på det sidste, og så undrer man sig jo lidt.)

Tjah, måske! :blink: Lige nu, hvor jeg træner hårdt og målrettet mod en konkurrence den 22. juni - overlader det ikke meget tid eller energi, til også at styrketræne. Så jeg har ikke nogen styrkepas i øjeblikket, jeg er dog helt sikker på, at jeg på et tidspunkt tager det op igen, måske ikke hvor jeg kun styrketræner, men forhåbentlig i kombination med løbetræningen.

Mit problem er bare, at jeg ikke er så god, til "kun" at gøre noget halvt - jeg har en idé om, at hvis jeg både styrketræner og løber, bliver jeg ikke rigtig god, til nogen af delene - selvom man sikkert ville få en rigtig god "allround-form" af det? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hviledag!

Idag er der dømt hviledag, selvom om både energien og lysten til at tage en god løbetur er der! :tongue: Benene er egentlig ok, har kun meget let ømhed i lårerne efter de sidste 3 moderat hårde dage!

I morgen er det 14 dage siden, at jeg sidst løb 5km test - så jeg er begyndt at lade op til en ny test i morgen! :w00t: Sidst løb jeg på 22:23min og planen er naturligvis at løbe noget hurtigere end det - helst under 22min :devil: Jeg løber på samme rute og den skal have max gas!

Min store udfordring bliver at disponere kræfterne ordentligt, og ikke ligge for hårdt ud. Det har altid været mit problem, og ofte ender jeg med at gå ned til sidst, med stort tidstab til følge! :dry: Derudover, er der ofte modvind på de sidste 2km af ruten! :dry: Undskyldningerne er allerede begyndt at poppe op i mit hovede! :nonono:

Målet er klart - under 22min!!!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share