Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Hvem spillede i mod i hhv semifinalen og finalen?

U-21 i semi-finalen hvilket blev en MEGET intens kamp, som vi først vandt i overtid ( og næppe fortjent) da vi havde yderligere mandefald (vores store mand.

I finalen mod 1. holdet der var blevet forstærket, da de ikke ville tabe igen :-D var den tæt i 3 quarters, men uden vores store mand, som også er vores klart bedste forsvarsspiller, kunne vi ikke conteste RON og desuden ramte de et par gode treere og løb derfor med en relativt sikker sejr til sidst.

Link to comment
Share on other sites

U-21 i semi-finalen hvilket blev en MEGET intens kamp, som vi først vandt i overtid ( og næppe fortjent) da vi havde yderligere mandefald (vores store mand.

I finalen mod 1. holdet der var blevet forstærket, da de ikke ville tabe igen :-D var den tæt i 3 quarters, men uden vores store mand, som også er vores klart bedste forsvarsspiller, kunne vi ikke conteste RON og desuden ramte de et par gode treere og løb derfor med en relativt sikker sejr til sidst.

Når du siger jeres 'store mand' er det så nummer 88 der har et godt skud også? Eller har i noget større end ham? Vi kunne desværre ikke stille et hold til semifinalen så vi spillede vores bænk mod U21 i kvartfinalen, ikke at jeg tror vi havde vundet hvis vi ikke gjorde. De ramte alle deres 3'ere, men inside var de lidt tynde.

Link to comment
Share on other sites

Nej det er ham. Han betyder enormt meget især forsvarsmæssigt, da han i sine unge dage var en af danmarks bedste forsvarsspillere og bl.a. var med på det udvalgte "great Danes" der spillede sammen med Magic

Der var også bred enighed på vores bænk om at han var 'the shit'. Han var heldigvis noget mere behagelig at dække op end Jeff Makray... Selvom jeg tror jeres 88 scorede flere point mod mig end Makray gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Fik også løbet en tur i dag for ville ikke løbe for tæt på kampdag og skal huske at røre mig, hvis kampen mod de uendeligt mange kilo skal fortsætte bare lidt endnu.

4,5 kilo på løbebånd. 4 kilo med 12 km/t og 1/2 med 15 km/t. alt i alt altså 22 min.

Søndag står den på årets første turneringskamp mod Jonstrup i 2 div.

Det bliver meget sjovt at se om en ugentlig træning og en masse erfaring er nok til at vi kan holde os flydende eller om vi ryger helt til bunds

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad lige og skimmede åbyhøjs forum da jeg faldt over en tråd med predictions til den kommende 2. div øst. I bliver ikke lævnet mange chancer... Jonstrup har åbenbart også lige fået licens på en amerikaner i går. Hvad sker der for at bruge amerikanere i 2. division? Er det ikke lige åndsvagt nok?

Jeg glæder mig til et referat fra kampen i morgen!

Link to comment
Share on other sites

fik løbet en tur på løbebånd hertil aften.

det blev til 8,5 kilo på tre kvarter.

i går stod den på første kamp i år. Vi blev desværre løbet lidt over ende og tabte med 17 point til et hold som vi vel egentlig burde spille lige op med. Desværre havde vi stadig ikke nogen af vores to guards med og vi lavede alt for mange turnovers og lod deres kaner kreere fo mange nemme afslutninger. Det resulterede i at de scorede hele 49 point i første halvleg og efter som vi ikke er et hold der scorer mange point, så var det simpelthen for stor en mundfuld. Vi fik lukket af i forsvaret i 3. periode og justeret på deres kaner og var på et tidspunkt kun nede med 8 men vi var simpelthen ikke skarpe nok og så hjalp det måske heller ikke at dommerne dømte 4 usportslige fejl på os som jeg med min bedste vilje ikke kan få øje på er i nærheden af usportslige, og at de havde de berømte marginaler på deres side på nogen rimelig afgørende tidspunkter. bl.a. med "buzzer-beaters" . hmmm... de må vide noget vi ikke ved.

nåh hvad fanden. vi havde godt af at tabe en kamp og indse at vi skal op i gear for at følge med i den gode halvdel i 2.div men tvivler nu kraftigt på at vi bliver nummer sjok :-D

ja vil vel næsten garantere at det ikke sker med mindre vi bliver helt grotesk hårdt ramt af afbud og skader på de vigtigste spillere. Midterhold a la 5-8 er nok mere realistisk

Link to comment
Share on other sites

5 kvarters træning i går med lay-up række, 11-mands fastbreak og 5 mod 5.

For en gangs skyld gjorde jeg en stor positiv forskel for mit hold. Er desværre ved at nå frem til at det er et spørgsmål om selvtillid, selvom det ikke giver nogen mening når man er så gammel og relativt erfaren, men det er bare tydeligt at når jeg ved at jeg er en af de spillere holdet skal gå til og kan mærke at mine holdkammerater forventer at jeg gør en forskel så spiller jeg MEGET bedre. Jeg overtænker ikke, tager og rammer flere rigtige skud og laver de afleveringer jeg stoler på og ikke dem jeg syntes mener man bør lave after at have tænkt for længe og derved øget turnover risikoen.

Ergo tag dig sammen gamle mand og spil dit spil, så skal det nok gå og du slipper for at bruge energi på at løbe og være sur over hvor ringe du er.

Link to comment
Share on other sites

i går blev det til en omgang interval på løbebånd

1 km m 10 km/t

3*1 k m 15 km/t to min gang mellem hver og 2*500m m 15 Km/t men 2 min gang imellem

derefter lidt skulder-rehab øvelser for første gang i lang tid og lidt mave og rygbøjninger

i aften står den på baskettræning

Link to comment
Share on other sites

Kamp i fredags mod Brønshøj. de stillede kun fem mand, dog ok hold alligevel, der spillede klamphugger zone i 40 min. Vi stillede igen uden guards og præsterede kun at vinde med en pind. Hold kæft hvor var jeg ringe og samtidig kunne vores skytter ikke ramme en ladeport. Sur røv.

Når jeg spiller så dårligt bliver basket sq næsten det modsatte af det frirum og afstressningsmiddel, jeg har brug for det skal være. Enten må jeg til at spille bedre eller også må jeg tage konsekvensen og holde en lille pause. ØV.

i går stod den på lidt motion. Havde overvejet at løbe 10 km, men måtte halvvejs indse at benene og motivationen ikke var til det. Så det blev til 5 km på løbebånd derefter 10 minutter på crosstrainer og 5 min i romaskine for første gang nogensinde

Link to comment
Share on other sites

Kamp i fredags mod Brønshøj. de stillede kun fem mand, dog ok hold alligevel, der spillede klamphugger zone i 40 min. Vi stillede igen uden guards og præsterede kun at vinde med en pind. Hold kæft hvor var jeg ringe og samtidig kunne vores skytter ikke ramme en ladeport. Sur røv.

Når jeg spiller så dårligt bliver basket sq næsten det modsatte af det frirum og afstressningsmiddel, jeg har brug for det skal være. Enten må jeg til at spille bedre eller også må jeg tage konsekvensen og holde en lille pause. ØV.

i går stod den på lidt motion. Havde overvejet at løbe 10 km, men måtte halvvejs indse at benene og motivationen ikke var til det. Så det blev til 5 km på løbebånd derefter 10 minutter på crosstrainer og 5 min i romaskine for første gang nogensinde

Men hey! En sejr er trods alt en sejr... og tillykke med den! Hvad er i øvrigt en klamphugger zone?

Link to comment
Share on other sites

Men hey! En sejr er trods alt en sejr... og tillykke med den! Hvad er i øvrigt en klamphugger zone?

Jo tak, sejren er bestemt vigtig, da det var en af de kampe man bare ikke må tabe, når vi er på hjemmebane og de kun stiller med 5.

Klamphuggerzonen er bare et gammelt udtryk for en standard 2-3 zone, hvor de lukker feltet og tvinger det andet hold til at skyde udefra. dvs intet fancy, ingen traps, ingen matchup eller rotationer bare gammeldags zone-forsvar

I dette tilfælde var var deres to forreste dog meget bevægelige og rigtig gode til at gøre det svært at få spillet bolden ind på high-post hvilket ellers er er zonens svagetse punkt. Men vigtigst af alt så ramte vi nada og spillede i det hele taget sløvt mod zonen

Link to comment
Share on other sites

God baskettræning i går, det var satme tiltrængt med en positiv oplevelse.

Vores to guards var tilbage og det betød bare at det blev meget sjovere at spille, da spillet flød meget bedre end det har gjort de sidste par uger. jeg spillede for en gangs skyld også godt. ramte en del skud, bl.a. game winner 3'er og det eneste malurt i bægeret var at jeg brændte et gamewinner lay up i en anden kamp efter et godt drive og de så scorede på efterfølgende fast break.

men generelt optur. og godt tempo i træningen

Link to comment
Share on other sites

Kamp i dag

Spillede mod Roskilde og for anden gang i træk møder vi kun 5 spillere der graver sig ned i en zone (Satme tamt setup at stille fire + en mand der kommer for sent på hjemmebane)

Der er ikke så meget at sige om kampen. vores skud faldt heller ikke rigtig i dag og de havde en STOR spiller der holdt dem lidt inde. men sejren var sikker selvom resultatet er lidt misvisende fordi vi scorer mange point de sidste 3 minutter hvor vi spiller 5 mod 4 da de får en spiller udvist.

Link to comment
Share on other sites

Fredag aften stod den på kamp mod Broerne, der mødte ubesejret op.

Det blev en tæt og meget fysisk kamp. Men det var ikke en jeg satte det store aftryk på. Af uransagelige grunde røg jeg stort set ud af rotationen i første halvleg og da jeg blev sat pisse-sur ind i anden halvleg fik jeg jeg en albue på mundtøjet af deres store tvilling. Det betød hul på læben flere steder og frygt for løs tand :-(

Nå men nåede da at spille en del i anden halvleg, fik spillet ok forsvar og det var så også det. Vi vandt med 3 og har nu topholdet Køge i næste weekend. den bliver nok svær, da vi stadig skyder for ustabilt (1 træning om ugen), men det begynder at se ud som om vi nok skal skal sikre os en plads i midten af divisionen

I dag løb jeg ca 9 km

4 km med 11,4 km/t og derefter 200 m gang efterfulgt af 800 m 12 km/t til jeg nåede 9 km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share