Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

15. august. Det er kun et 30 ECTS speciale (vi kan vælge mellem 30 og 45), så jeg er næsten lige begyndt. Titlen bliver noget i retning af "Optimization of yield and texture in cured, processed pork from pigs with and without the RN- gene". Hvad med dig? :4smartass:

Jeg er osse lige begyndt, men det lyder da spændene det du har gang i. Er det internt projekt?

Nu er jeg Biokemiker ved KU og ikke på LIFE, men sidder hos biotek firmaet TopoTarget og undersøger et af deres nye stoffer i forbindelse med forskellige kræftformer. Så det er lidt en anden boldgade.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 12. marts 2008 - DM program uge 7, dag 2:

Havde et hængeparti med bænkpres i trøje + hjælpeøvelser fra i mandags...

Bænkpres:

12@20kg

2x5@40kg

3@50kg

2@60kg

Trøje:

2+1@75kg til 10 cm hhv. 5 cm board

1+1@75kg til 5 cm board hhv. brystet

1@80kg okay let

1@85kg stadig okay let, men glemte stoppet :blush:

[email protected] med signal (lå for tæt på racket på den første, men ellers var de gode)

Dødløft blev sprunget over, da jeg er lidt øm efter behandlingen i går. :unhappy: Men føler mig ikke låst længere, så burde være klar til squat i udstyr fredag. :smile:

Seated db shoulderpress:

[email protected]

ss:

Goodmornings:

12@20kg

2x10@50kg

Kørte let pga. ryggen, men kunne godt mærke, at det trættede lidt.

One-armed overhead rope triceps extensions:

15@10kg

12@13kg

2x10@13kg

ss:

Seated face-pulls: (med stop når jeg huskede det)

15@35kg

3x15@38kg

One-legged lying leg curls:

4x6@1pl+3kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

McKenzie:

3x20@mig

ss:

Rotator

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 14. marts 2008 - DM program uge 7, dag 3:

Har stadig en anelse af den trætte følelse tilbage i ryggen, så udstyrssquatten er udskudt til mandag...

Squat til bænk:

12@20kg

8@45kg

8@55kg

5@65kg

5@75kg

2x3@80kg

8@60kg back-off

OH chins:

4x8@mig vol PR

ss:

Legpress:

15@180kg

15@200kg

15@220kg

Tror, jeg kørte dem en lille smule højere, end jeg plejer - kørte i hvert fald ikke så langt ned, at det kunne mærkes i ryggen.

Seated cable row:

4x10@55kg

ss:

Db laterals:

[email protected]

Standing db hammercurls:

3x12@10kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+udstrækning af hoftebøjere, baller og baglår både før og efter træning (plejer at strække ud efter træning, men vil fra nu af logge det, så jeg "husker" at få det gjort hver gang :innocent:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er osse lige begyndt, men det lyder da spændene det du har gang i. Er det internt projekt?

Nu er jeg Biokemiker ved KU og ikke på LIFE, men sidder hos biotek firmaet TopoTarget og undersøger et af deres nye stoffer i forbindelse med forskellige kræftformer. Så det er lidt en anden boldgade.

Det må man sige, men det lyder nu også ret spændende. :bigsmile: Mit projekt er pilotprojekt til et større svensk projekt, som min hovedvejleder er en af kræfterne bag. RN- genet er bortavlet i danske svin, men man har valgt at beholde det i Sverige på grund af den på nogle punkter særligt høje spisekvalitet. Til gengæld er kødets vandbindingsevne ringere, hvilket jo kan udgøre et økonomisk problem for producenterne, og grisene er mere udsatte for stress.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke trænet i to dage... :cry3::tongue: Var i Aalborg hele weekenden for at se DM Diverse. Godt stævne og en del gode løft. Og det er jo altid så hyggeligt at være til stævne. :biggrin: Inden vi tog afsted, havde jeg egentlig planlagt, at jeg skulle løbe en tur søndag aften, når vi kom til København igen, men det havde jeg glemt alt om, da jeg kom hjem igen. :laugh: Min krop har sikkert også haft meget godt af pausen, for ryggen føles stortset tiptop, og tror ikke, det bliver noget problem at squatte i udstyr i dag. :bigsmile:

Fik dog lavet nogle sæt chins i ringe oppe i Aa (inden vi fandt ud af, at vi faktisk slet ikke måtte være inde på gymnastikområdet :blush:). Her er video af sidste del af det sidste sæt (jeg lavede otte, næsten ni, men de første tre reps er desværre ikke med på videoen).

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 17. marts 2008 - DM program uge 8, dag 1:

Squat:

Halv dragt:

12@20kg

6@50kg

2x3@70kg

2@85kg +bælte

Fuldt udstyr:

2@110kg egne bind (Claus' bind på de resterende sæt)

2@130kg 1'eren parallel, 2'eren nede - nemme

2@130kg parallelle og meget nemme, 1'eren angiveligt et rigtig flot løft

1@130kg var vist nede, men kom på tæerne på vej op, ellers okay

2@130kg 1'eren muligvis nede, 2'eren nede - nemme

God omgang squat i dag. :bigsmile:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

Til 10 cm board:

3@70kg nemt

3@80kg også nemt

3@90kg tungt, men må også næsten være raw pr

1@85kg den var nem, men på nr. to fik jeg en helt forkert bane ned, så umulig at presse

UH chins:

3x6@bw+5kg i bæltet vol pr

8@bw

ss:

Legpress:

12@190kg

12@210kg

12@230kg pr

Seated db shoulderpress:

[email protected]

6+1 forced@17kg

2x5@17kg

One-armed overhead rope triceps extensions:

12@10kg

3x15@10kg

Sad meget bedre end sidste gang efter nogle små rettelser fra Ulrik. :smile:

ss:

Seated facepulls m. stop:

4x15@40kg

Standing db hammercurls:

[email protected]

ss:

Planken:

1x30sek

2x45sek

ss:

McKenzie:

3x15@mig

Nåede ikke rotator og udstrækning, da der var mulighed for et lift hjem, hvilket jeg hellere end gerne tog imod her i snevejret. :bigsmile: Men det bliver klaret lige om lidt under reklamepauserne i House. :biggrin::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

Til 10 cm board:

3@70kg nemt

3@80kg også nemt

3@90kg tungt, men må også næsten være raw pr

1@85kg den var nem, men på nr. to fik jeg en helt forkert bane ned, så umulig at presse

UH chins:

3x6@bw+5kg i bæltet vol pr

8@bw

Det er godt nok stærkt bænket og chins'et :4jumpy: Ja, og squatten også. Det var vist meget godt med de par dage uden træning :bigsmile:

Det er rigtig godt, med alle video'erne i loggen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok stærkt bænket og chins'et :4jumpy: Ja, og squatten også. Det var vist meget godt med de par dage uden træning :bigsmile:

Det er rigtig godt, med alle video'erne i loggen :smile:

Jo tak. :biggrin: Og ja, det tror jeg også, du har ret i (kombineret med de seriøse mængder mad, jeg fik kørt indenbords i løbet af weekenden - i hvert fald for bænkens vedkommende - var faktisk lidt overrasket over, at jeg ikke var mere tung i røven under chins :tongue:).

Link to comment
Share on other sites

Hey Trunte :bigsmile:

Det ser virkelig godt ud med din træning. Du får da hele tiden flere kg på i bænk og skvat :superman:

Og så lige et stort tak for dit underholdende indslag i lørdags under

bænkpressen. Var simpelthen knust af grin over din entutiasme når du skreg

"PREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES". Man var jo for en stund i tvivl om man var tilskuer på den lokale

fødegang eller om man var tilskuer til et styrkeløftstævne :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey Trunte :bigsmile:

Det ser virkelig godt ud med din træning. Du får da hele tiden flere kg på i bænk og skvat :superman:

Og så lige et stort tak for dit underholdende indslag i lørdags under

bænkpressen. Var simpelthen knust af grin over din entutiasme når du skreg

"PREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES". Man var jo for en stund i tvivl om man var tilskuer på den lokale

fødegang eller om man var tilskuer til et styrkeløftstævne :laugh:

Hej du skønne kvinde :4winkkiss:

Godt at se dig igen i weekenden. :biggrin: Og ja, nogen måtte jo forsøge at skabe lidt stemning. :4whistling: :blush:

Tirsdag den 18. marts 2008 - Løb:

Var ude at købe nye løbesko i dag efter uni (for tidlig fødselsdagsgave fra far + stedmor + lillebror :bigsmile:), så de måtte jo lige afprøves her til aften. :innocent: Da jeg havde udstyrssquat i går og skal have dødløft i dragt i morgen, tog jeg bare min korte rute. Så det blev til 3.84 km fartleg (troede kun, den rute var omkring 3-3.5 km, så fik mig en glædelig overraskelse, da jeg lige målte den op). Den fornøjelse tog omkring 20 min. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 19. marts 2008 - DM program uge 8, dag 2:

Dødløft:

2x5@65kg

5@85kg

2@100kg låsegreb

1@110kg låsegreb + bælte, meget nem

Fuldt udstyr:

1@125kg

3x1@140kg nemme

Det var sidste gang i dragt inden DM. Det gik udmærket, synes jeg. Startvægten til DM bliver nok omkring 145 kg.

DE bænkpres:

12@20kg

5@40kg

12x3@45kg

Fuuuck, hvor har jeg bare mega doms i mine pecs. Især venstre side var så øm, at jeg havde svært ved at sænke stangen ordentligt til brystet. :laugh::blush:

Low incline db flyes:

[email protected]

For at få lidt blod gennem pecs.

ss:

Goodmornings:

12@20kg

12@50kg

2x10@60kg

One-legged lying legcurls:

3x6@1pl+3kg

18@1pl back-off, utroligt at sølle tre kg kan gøre så står forskel!

ss:

Planken:

3x45sek@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+udstrækning og rotator

Link to comment
Share on other sites

Hey Trunte :bigsmile:

Det ser virkelig godt ud med din træning. Du får da hele tiden flere kg på i bænk og skvat :superman:

Og så lige et stort tak for dit underholdende indslag i lørdags under

bænkpressen. Var simpelthen knust af grin over din entutiasme når du skreg

"PREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES". Man var jo for en stund i tvivl om man var tilskuer på den lokale

fødegang eller om man var tilskuer til et styrkeløftstævne :laugh:

:laugh: :laugh: :laugh: - det lyder som god underholdning!

(Kathrine, måske kunne du kigge forbi OUH engang sidst i april?? :wink: - jeg vil helt sikkert kunne nyde godt af din energi og et par gode "preeeeeeeeeeees"-råb :tongue:).

Lyder iøvrigt godt med ny-indkøbte løbesko, hvad er det for nogen?? Glæder mig altså lidt til jeg skal ud at løbe igen :w00t:!

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 21. marts 2008 - DM program uge 8, dag 3:

Squat med grønne elastiker oppefra:

12@30kg

8@45kg

5@75kg

5x3@85kg

Kørte squat sammen med Mickel, som kun kørte med 30 kg mindre end mig (det var let dag for os begge). :blush: Lidt senere gik knægten over og dødløftede 2x80 kg og 1x90 kg :devil:(han er 11 år og vejer godt 40 kg).

OH chins:

4x8@bw

Nemmere end for en uge siden. :smile:

ss:

Legpress:

12@200kg

12@215kg

12@230kg

Seated cable row:

4x12@40kg Jane Fonda-style og m. hold

Må jo hellere begynde at trappe lidt ned mht. hjælpeøvelserne nu med to uger tilbage til stævnet. :innocent:

ss:

Seated db laterals:

3x12@5kg med hold i toppen

Standing db hammercurls:

3x12@10kg

Også nemmere end for en uge siden.

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: :laugh: - det lyder som god underholdning!

(Kathrine, måske kunne du kigge forbi OUH engang sidst i april?? :wink: - jeg vil helt sikkert kunne nyde godt af din energi og et par gode "preeeeeeeeeeees"-råb :tongue:).

Du ringer bare! Jeg skal muligvis til et bænkpresstævne i Bogense i slutningen af april, så hvis du kunne time det til deromkring? :tongue:

Lyder iøvrigt godt med ny-indkøbte løbesko, hvad er det for nogen?? Glæder mig altså lidt til jeg skal ud at løbe igen :w00t:!

Det er New Balance 858. Jeg havde 856 før. Og før det end endnu tidligere model i samme serie.

Link to comment
Share on other sites

Her er en video af Mickels 90 kg i dødløft. Han gled desværre lidt, så jeg tror, det gjorde lock-out tungere end nødvendigt. Før i dag var hans PR i dødløft 2x75 kg.

Hehe lille møgunge :laugh:

Ingen tvivl om han er startet i den HELT rigtige alder til at han kan blive konge i dansk styrkeløft :devil:

Link to comment
Share on other sites

L^P, MaxP>> Ja, Mickel er en stærk lille gut. :devil: Irriterende og i vejen synes jeg nu ikke, han er længere. :bigsmile:

Lørdag den 22. marts 2008 - DM program uge 8, dag 4:

High incline smal bænk:

12@20kg

6@30kg

3x6@40kg

ss:

Smal dødløft stående på klods:

5x5@60kg

No probs med ryggen. :bigsmile:

Speed dødløft:

5@60kg

12singles@80kg+bælte

Dips:

3x10@bw

ss:

One-legged lying leg curls:

3x12@1pl

+rotator

Jeg er som nævnt begyndt så småt at trappe ned op til DM, så derfor blev dødløftøvelserne, dips og baglår kørt relativt let, og goodmornings sprang jeg over.

Planken, McKenzie og udstrækning bliver taget herhjemme lige om lidt. :innocent: Træningen blev klaret på en time, og så ville jeg egentlig skynde mig, så jeg kunne nå at følges med MC. Men Kim, Mickel og Claus kom med nougattærte, så i stedet blev det til tre stykker kage (det går lige i squatten :4whistling:) og knap tre timers snak. :blahblah:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 24. marts 2008 - DM program uge 9, dag 1:

Squat:

Halv dragt:

12@20kg

8@50kg

2x4@70kg

1@85kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@110kg egne bind - godkendt (første "rep", hvor jeg stuntede den lidt, overser vi bare let og elefant :innocent:)

1@130kg Kims bind - godkendt

Walk-outs + quarter squats: (hel dragt, bælte og knækogere)

2x3@150kg

DE bænkpres:

12@20kg

6@40kg

6x3@45kg

UH chins:

4x6@bw

Seated incline db hammercurls:

4x10@10kg

ss:

Planken:

3x45sek@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+rotator og udstrækning

Er ekstremt stiv og øm i det øverste af min højre balle samt i venstre side af nakken p.t., hvilket trækker i hhv. højre side af ryggen og venstre skulder. :wacko::chicken: Så godt det snart er deloadtid for alvor. :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 25. marts 2008 - Løb:

Ca. 5 km fartleg. Tog ikke tid. Skulle have været oppe at lukke klubben her til aften, så planen var at løbe derop og tilbage igen. Men lige før, jeg skulle ud af døren, fik jeg besked om, at der allerede var blevet lukket. Så jeg tog bare min 5 km-rute her senere på aftenen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 26. marts 2008 - DM program uge 9, dag 2:

Bænkpres:

12@20kg

6@40kg

5@50kg

2@55kg

Trøje:

2+1@75kg til 10 cm/5 cm board

1/[email protected] til bryst med pressignal - den første var noget ujævn både ned og op, men begge var ganske nemme :smile:

DE uden trøje:

3x3@45kg

Speed dødløft:

8@60kg

6singles@80kg +bælte

6singles@85kg +bælte

One-legged lying leg curls:

3x12@1pl

ss:

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

3x8@10kg

Seated face-pulls m. stop:

3x12@35kg

ss:

One-armed overhead rope triceps extensions:

3x15@10kg

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+rotator og udstrækning af underkroppen

Glæder mig til at give den gas om halvanden uge i stedet for det her "pjat" med at træne let. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 28. marts 2008 - DM program uge 9, dag 3:

Squat med grønne elastiker oppefra: (med halv dragt str. 36)

12@40kg

6@65kg

6@75kg

5x3@95kg +bælte

OH chins:

5x5@bw

ss:

Legpress:

4x8@175kg

Seated db laterals m. hold i toppen:

2x12@5kg

ss:

Seated incline db hammercurls:

[email protected]

+ rotator

Udstrækning må jeg lige få klaret herhjemme. :blush:

Endnu en nedtrapningstræning. Knap så sjovt som at give den gas... men det skal jo til engang imellem. :rolleyes:

I øvrigt så er jeg over 63 kg i morgenvægt nu. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share