Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Lørdag den 16. februar 2008 - DM program uge 3, dag 4:

Var noget træt i kroppen i dag ovenpå gårsdagens hårde træning. Så kørte let i alt, undtagen smal bænk og dips.

Smal bænkpres:

12@20kg

8@40kg

3x8@50kg rep PR

Smal dødløft stående på klods:

2x5@60kg

3x5@70kg

Speed dødløft:

5@70kg

8singles@75kg

Goodmornings:

12@20kg

3x8@45kg

Dips:

3x8@bw+5kg

Mere vægt på næste gang. :bigsmile:

ss:

One-legged lying leg curls:

3x12@1pl

+rotator

Skulle også have lavet Planken og McKenzie. Men det bliver enten i aften eller i morgen efter cardio. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med de flotte PR's i går og i dag :flowers: 140 kg i squatten virker insane :smile:

Hvor meget giver dragten i squat? kan man sige noget om det?

Nogle af mændene får 100 kg eller mere fra dragt + knæbind. Jeg får vel omkring 60 kg, hvilket godt kunne være bedre. Squat er klart min svageste øvelse (især raw). Og egentlig siges det, at man i udstyret burde squatte mere, end man dødløfter. Dvs. jeg burde squatte mindst 20 kg mere. :wacko: Men jeg er glad for al fremgang i den øvelse. :bigsmile: Og tak! :biggrin:

Skulle du mon have et billede af en halv squatdragt? Jeg kan ikke lige forestille mig, hvilken halvdel det er man har på :unsure::wink:

Ligesom på den

, jeg postede forleden (dog lidt svært at se, fordi den dragt er sort).
Link to comment
Share on other sites

Nogle af mændene får 100 kg eller mere fra dragt + knæbind. Jeg får vel omkring 60 kg, hvilket godt kunne være bedre. Squat er klart min svageste øvelse (især raw). Og egentlig siges det, at man i udstyret burde squatte mere, end man dødløfter. Dvs. jeg burde squatte mindst 20 kg mere. :wacko: Men jeg er glad for al fremgang i den øvelse. :bigsmile: Og tak! :biggrin:

Ligesom på den

, jeg postede forleden (dog lidt svært at se, fordi den dragt er sort).

60 kg er godt nok også meget bare fra udstyret :w00t:

Hmm :raisebrow: den video har jeg naturligvis set, men jeg er stadig ikke sikker på, hvad der er en hel og en halv squatdragt.

Jeg forestiller mig, at en (hel) squatdragt ser sådan ud:

Mvc-053f.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nogle af mændene får 100 kg eller mere fra dragt + knæbind. Jeg får vel omkring 60 kg, hvilket godt kunne være bedre. Squat er klart min svageste øvelse (især raw). Og egentlig siges det, at man i udstyret burde squatte mere, end man dødløfter. Dvs. jeg burde squatte mindst 20 kg mere. Men jeg er glad for al fremgang i den øvelse. Og tak!

Procent mæssigt henter ud altså voldsomt mange kg i udstyret. Du fordobler næsten dit squat, så det må da siges at være meget godt :smile: Så tror vidst aldrig at du skal forvente at kunne hente 100kg af dragten.

Jeg synes at det er sejt at kunne dødløfte mere end man squatter. Det viser bare at man stadig er slank :4thumbup:

Godt squattet iøvrigt

Link to comment
Share on other sites

Procent mæssigt henter ud altså voldsomt mange kg i udstyret. Du fordobler næsten dit squat, så det må da siges at være meget godt :smile: Så tror vidst aldrig at du skal forvente at kunne hente 100kg af dragten.

Jeg synes at det er sejt at kunne dødløfte mere end man squatter. Det viser bare at man stadig er slank :4thumbup:

Godt squattet iøvrigt

Ah, hvis jeg skulel fordoble min squat, skulle jeg jeg jo netop squatte de der ca. 20 kg mere end i går. :innocent: Men ja, du har selvfølgelig ret i, at rent procentmæssigt er det helt okay, hvad jeg henter i udstyret. Og det var nu heller ikke på nogen måde ment som om, at jeg forventede at kunne få 100 kg af udstyret. Selvom det da ville være rart. :laugh: Jeg tror såmænd også nærmere, at det er min styrke og teknik generelt, der skal forbedres - mere end deciderede forbedringer i udnyttelse af udstyret (selvom der selvfølgelig også stadig er kg at hente dér). Jeg synes til gengæld nærmere, at det, at man i udstyr dødløfter mere, end man squatter, viser, at man enten ikke er bygget til squat/bedre bygget til dødløft, eller at man har knap så god teknik i squat. Der er jo også masser af folk i små klasser, som squatter mere, end de dødløfter. Men jeg er selvfølgelig enig så vidt, at når man bliver alt alt for stor, kan det gøre det noget vanskeligt at dødløfte. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 17. februar 2008 - Svømning:

1500 m, ca. 37 min. Svømningen bestod af: 6x (175 m bryst + 25 m crawl-sprint). Derefter 100 m bryst. Så 100 m crawl i roligt tempo --> mega pump i lats! :tongue4: Til slut, afsvømning, 100 m bryst.

Selvom det var en relativt stille og rolig omgang svømning, fik det godt nok ømheden i mine triceps fra gårsdagens træning frem! De er helt døde nu. :chicken: Så fodrer lige kroppen med en masse kcal for at være klar til morgendagens tunge bænk. :innocent:

Så var der vist også noget med et hængeparti fra i går bestående af Planken og McKenzie. Senere... :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 17. februar 2008 - Svømning:

1500 m, ca. 37 min. Svømningen bestod af: 6x (175 m bryst + 25 m crawl-sprint). Derefter 100 m bryst. Så 100 m crawl i roligt tempo --> mega pump i lats! :tongue4: Til slut, afsvømning, 100 m bryst.

Selvom det var en relativt stille og rolig omgang svømning, fik det godt nok ømheden i mine triceps fra gårsdagens træning frem! De er helt døde nu. :chicken: Så fodrer lige kroppen med en masse kcal for at være klar til morgendagens tunge bænk. :innocent:

Så var der vist også noget med et hængeparti fra i går bestående af Planken og McKenzie. Senere... :4whistling:

Ingen tributes?

Og ja du skylder planke! Hvis du ikke får lavet den i dag, får du aldrig det eftertragtede Britney-look.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tributes?

Og ja du skylder planke! Hvis du ikke får lavet den i dag, får du aldrig det eftertragtede Britney-look.

Doh! :4slap: Det var selvfølgelig Quantanamo-tribute endnu engang!! Kan jeg stadig nå at blive led, selvom jeg glemte at sige det inden? :blush:

Ja, B. Spears-looket vil man jo nødig gå glip af! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 18. februar 2008 - DM program uge 4, dag 1:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

3@55kg

3@60kg sjuskede på den sidste, ellers nemt

[email protected] rep PR, men sjuskede på dem alle, så de blev møg tunge :nonono:

3@60kg de to første meget nemme, den sidste sjuskede jeg gevaldigt på :mad:

Det irriterer mig, at jeg har det med at sjuske, når det bliver tungt/jeg tror, det bliver tungt!! :nono:

Box squat med bands med grøn stribe nedefra: (halv dragt str. 36)

6@30kg uden elastiker

6@40kg uden elastiker

6@30kg

[email protected]

Fuck, hvor er det bare møg hårdt!! :devil:

UH chins:

3x6@bw+3.75kg i bæltet, rep PR

6@bw

ss:

Legpress:

12@185kg

12@190kg

12@195kg

Seated db shoulderpress:

[email protected]

3x6@17kg

ss:

Standing face-pulls m. stop:

4x15@30kg

ss:

Overhead rope triceps extensions:

2x10@30kg

2x15@25kg

Standing db hammercurls:

2x15@10kg

Skulle egentlig have kørt fire tunge sæt, men mine biceps var lidt smadrede - sandsynligvis pga. de en-arms chins i fredags. :rolleyes:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x15@mig

+rotator

Link to comment
Share on other sites

Lede chins ftw!!!
Enig... ftw!

Jeg håber så inderligt, I har ret! :superman:

Onsdag den 20. februar 2008 - DM program uge 4, dag 2:

Dødløft:

En masse blandet med dragt. Havde forsøgt mig med at sy benene lidt ind på en af mine dragter. Den kom til at sidde virkelig godt og stramt over det hele. :devil: Men desværre var jeg for vattet til at kunne finde ud af at bruge den. :cry: Så testede derefter lige hurtigt en anden dragt, som jeg nok ender med at løfte i til DM. Gik godt nok stadig ikke specielt godt, men dog bedre. På den igen om to uger. :smile: Styrken føles god, så jeg fatter ikke, hvor teknikken i dragt lige pludselig er blevet af. :blink:

DE bænkpres:

12@20kg

Skiftevis lille-, lange- og pegefinger på ringen:

3@40/40/40kg

[email protected]/42.5/42.5kg

[email protected]/45/45kg

[email protected]/42.5/47.5kg

Udmærket omgang, men AV FOR POKKER, hvor min højre pec er doms-ramt!!! :wacko:

Incline db flyes med stræk/hold i bunden:

4x12@5kg

Latterligt lav vægt, I know. Ville bare køre let for at få løst op for den spændte/ømme højre pec. Forsøgte først med 7.5 kg, men det gjorde for ondt! :laugh::chicken:

ss:

Goodmornings:

12@20kg

8@50kg

2x10@60kg

Er gået ned fra 12 til 10 reps (men til gengæld sprang jeg 5 kg i stedet for 2.5 kg :innocent:) - det er meget mere menneskeligt!

One-legged lying leg curls:

4x6@1pl+1kg med meget kort pause mellem ben og sæt

Utroligt, så stor forskel 1 kg gør! Det var betydeligt tungere end bare med pladen. Men godt pump igen i dag. :tongue4:

Mave på gulv:

2x20@mig

Skulle have været tung mave. :4whistling:

ss:

McKenzie:

2x15@mig

+rotator

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en tendens til at syre voldsomt til i triceps når jeg kører McKenzie øvelserne.

Er det noget du kender til og hvad gør du ved det?

Det kan være så meget at jeg ikke kan køre pres-øvelser dagen efter, dag triceps som regel er præget af DOMS i større grad :chicken:

Har du ingen problemer med det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en tendens til at syre voldsomt til i triceps når jeg kører McKenzie øvelserne.

Er det noget du kender til og hvad gør du ved det?

Det kan være så meget at jeg ikke kan køre pres-øvelser dagen efter, dag triceps som regel er præget af DOMS i større grad :chicken:

Har du ingen problemer med det?

Når jeg har trænet meget bænk eller triceps forinden, kan jeg sagtens syre til, når jeg laver McKenzie. Så forsøger jeg at ændre armstillingen lidt, og hvis det er rigtig slemt, bare lave dem støttende på albuer og underarme. Men det er nu aldrig noget, jeg har været doms-ramt pga. Lyder lidt vildt. :blink:

Torsdag den 21. februar 2008 - Løb:

Stille og rolig tur, hvor jeg kun gav den en lille smule gas den sidste kilometer. I alt blev det til ca. 5 km på omtrent 28 min.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 22. februar 2008 - DM program uge 4, dag 3:

Squat med bands med grøn stribe oppefra:

12@40kg

2x5@65kg

5@75kg

3@85kg

3@95kg

3@105kg + bind

3@105 + bælte (ingen bind)

15@75kg back-off

Video af sidste sæt. Sættet bare med bælte blev faktisk bedre end sættet med bind, selvom det naturligvis var lidt tungere. Men havde nok fået lagt verdens dårligste sæt bind på mig selv, således at "knuden" på venstre bind gled om i knæhasen og skubbede benet fremad i bunden. :4slap:

Yates rows:

12@35kg

12@55kg

10@60kg

[email protected] pr

[email protected] hvor jeg forsøgte at stå lidt mere foroverbøjet end normalt

Skifter nok til seated cable rows fra næste uge.

ss:

Leg press:

6@200kg

6@210kg

2x6@220kg pr

OH chins:

9@bw tangering af pr :bigsmile:

8@bw

7@bw

ss:

Standing db laterals:

[email protected]

2x8@10kg knap så kønne, :blush: men de gik godt i skulderen :rolleyes:

12@5kg som dropset efter sidste sæt med 10 kg

Seated incline db hammercurls:

11@10kg

10@10kg

11@10kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

Hyperextensions:

3x15@mig

+rotator... glemte McKenzie, ups... :blush:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Det kan da ikke være meget de bands giver. Kan ikke forstå hvorfor du ikke sætter dem op så de hele tiden er lidt stramme. Det gælder både nedefra og oppefra. Hvis de giver for meget så tager du bare nogle tyndere bands. Det giver et mere flydende løft.

Ellers ser det jo massivt ud. Du er sgu stærk. Generelt i næsten alle øvelser. Også diskoøvelserne. Nice :devil:

Link to comment
Share on other sites

Pis lee vids med tough guys i baggrunden... Or it didn't happen!!!

Det kan da ikke være meget de bands giver. Kan ikke forstå hvorfor du ikke sætter dem op så de hele tiden er lidt stramme. Det gælder både nedefra og oppefra. Hvis de giver for meget så tager du bare nogle tyndere bands. Det giver et mere flydende løft.

Ellers ser det jo massivt ud. Du er sgu stærk. Generelt i næsten alle øvelser. Også diskoøvelserne. Nice :devil:

Hej Troels

Ang. det med bands'ene... jeg er også begyndt at gøre ligesom T og Lunau sagde, når jeg kører med bands nedefra - at lave opsætningen, så der er spænd på hele vejen. F...ing hårdt er det!! :blink: Men det betyder forhåbentlig, at det virker. :biggrin: Men synes ikke umiddelbart, det er nødvendigt med spænding på hele vejen igennem oppefra?! Jeg synes, at sådan en opsætning som nu simulerer et udstyrsløft meget godt - at man får et godt spark i bunden, og fra ca. midt i løftet skal man selv til at lave noget, hvis ikke man har fået fart nok på. :laugh:

Og tak. :blush: Og i lige måde. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så er det vist heller ikke vildere. Men tak skal I da have! :biggrin:

Lørdag den 23. februar 2008 - DM program uge 4, dag 4:

High incline smal bænk:

8@20kg

8@30kg

[email protected]

8@35kg

Pyha, en hård øvelse. :devil:

Smal dødløft stående på klods:

2x5@65kg

5@75kg

5@80kg

5@85kg med låsegreb

Speed dødløft:

5singles@85kg + bælte

[email protected] + bælte

Goodmornings:

12@20kg

8@50kg

[email protected]

Dips:

8@bw

6@bw+7.5kg i bæltet

8@bw+7.5kg i bæltet

ss:

One-legged lying leg curls:

3x12@1pl+1kg

Planken:

60sek@mig

45sek@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

Lækker træning i TSK sammen med MC efter at have været hjælper til liga i Hvidovre det meste af eftermiddagen. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share