Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

:bunny:Søndag den 13. april 2008 - Løb: :bunny:

Ca. 5 km fartleg. Det er dejligt, at 5 km ikke længere føles spor langt. :bigsmile: Men jeg tror, jeg generelt har fået mere fart på, for det føles som om, jeg presser mig selv ligeså meget, som jeg hele tiden har gjort, men at det bliver hårdt på den gode måde i stedet for på den tunge, slæbende måde. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver til en uge mere med træning efter dagsform/lyst, har jeg besluttet. Så må jeg lige få sat mig ned og fundet frem til et program, jeg skal begynde på efter Nordfyn Cup (som er nu på lørdag, den 19. april).

Mandag den 14. april 2008:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

3@50kg

2x2@70kg til 10 cm board

Front squat:

8@20kg (overhead squat)

8@20kg

2x6@40kg

6@45kg

6@50kg

6@55kg vist en PR?!

Ét-bens benpres:

12@60kg

12@80kg

12@90kg

2x10@100kg PR

Aaaahh... den brænder så godt. :wub::bottom:

ss:

OH chins:

5x5@bw forsøgt kørt så eksplosivt som muligt

Seated incline db curls:

[email protected]

+ et sæt mave på gulv, et sæt McKenzie, et sæt Planken, rotator og lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Igenigen en lang dag i lab. Var godt nok smadret i fødderne efter at have stået op det meste af dagen - og træt i hovedet bare fordi. Det blev en relativt kort, men overraskende god træning her til aften. :bigsmile:

Onsdag den 16. april 2008:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

[email protected] meget nemme - men det var selvfølgelig også meningen

Goodmornings:

12@20kg

12@40kg

8@50kg

2x8@60kg

Har ikke kørt GM i vel en måneds tid, så startede stille og roligt op igen. (Får sikkert doms alligevel. :rolleyes:)

OH chins:

5x5@bw forsøgt kørt eksplosivt

ss:

One-legged lying leg curls:

3x12@1pl

Baglårene døde rimeligt hurtigt her, så holdt mig til tre sæt i dag. Det er også længe siden, jeg har kørt GM og leg curls på samme dag. :innocent:

Mave på gulv:

2x20@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

Avav krampe i fødderne. :unhappy:

+ udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Tina>> Mange tak. :bigsmile: Vi ses i morgen. :w00t:

Var til kiropraktor i går og fik løsnet en låsning i lænden. Dejligt. Men ryggen var stadig en lille smule øm ovenpå behandlingen, så tog det stille og roligt i dag. :smile:

Fredag den 18. april 2008:

High bar squat med elastiker med grøn stribe oppefra:

12@40kg

8@65kg

8@75kg

5x3@80kg

Dødløft:

8@55kg

8@65kg

8@75kg

8@85kg låsegreb

Smal dødløft:

8@55kg

8@65kg

8@75kg

Walking db lunges:

20skridt@10kg pr. hånd

2x20skridt@14kg pr. hånd

+McKenzie... glemte udstrækning :blush:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Tror du har en ukendt søster derude.

Så en pige der lignede dig på en prik i ansigtet. Hun var bare lidt højere og havde lysere hår. Derudover var hun selv ikke lige så SWOLE som dig.

Meget sjov oplevelse... Det er sgudda En poptøset højere version af Hoosier :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tror du har en ukendt søster derude.

Så en pige der lignede dig på en prik i ansigtet. Hun var bare lidt højere og havde lysere hår. Derudover var hun selv ikke lige så SWOLE som dig.

Meget sjov oplevelse... Det er sgudda En poptøset højere version af Hoosier :laugh:

KongKent er blevet afbleget...?

Link to comment
Share on other sites

Nordfyn Cup lørdag den 19. april 2008:

Møg stævne.... fik kun min startvægt på 75 kg godkendt (det gav sølv i -67.5). Den var til gengæld ekstremt nem. Endnu nemmere end til DM, fik jeg at vide. Andet forsøg på 80 kg blev underkendt 3-0 på skæv udstrækning - helt fair, for det var noget teknisk hø, jeg fik lavet der. Tredje forsøg på 82.5 kg fik jeg til brystet i bedre stil, men fik igen lavet noget møg, da vægten skulle op, så det kom den ikke. Er pænt pissed på mig selv, for jeg følte mig rigtig stærk i går. :mad: :mad: :mad:

Tak til Lars Mikkelsen for god coaching. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nordfyn Cup lørdag den 19. april 2008:

Møg stævne.... fik kun min startvægt på 75 kg godkendt (det gav sølv i -67.5). Den var til gengæld ekstremt nem. Endnu nemmere end til DM, fik jeg at vide. Andet forsøg på 80 kg blev underkendt 3-0 på skæv udstrækning - helt fair, for det var noget teknisk hø, jeg fik lavet der. Tredje forsøg på 82.5 kg fik jeg til brystet i bedre stil, men fik igen lavet noget møg, da vægten skulle op, så det kom den ikke. Er pænt pissed på mig selv, for jeg følte mig rigtig stærk i går. :mad: :mad: :mad:

Tak til Lars Mikkelsen for god coaching. :smile:

Hej Hoosier

Det var da surt, hvis du havde håbet på noget mere :hmmm: men ville de 82.5 kg ikke også have været PR? til stævne i hvert fald?

Jeg synes nu stadig, du er for sej :shades:

Link to comment
Share on other sites

Hej Hoosier

Det var da surt, hvis du havde håbet på noget mere :hmmm: men ville de 82.5 kg ikke også have været PR? til stævne i hvert fald?

Jeg synes nu stadig, du er for sej :shades:

Styrken føltes jo rigtig god, så er virkelig skuffet over mig selv. :unhappy: At jeg fuckede teknikken op i to løft i træk. :wacko: Burde sagtens have kunnet løfte de 82.5 kg, men jo det ville have været PR. Og tak. :smile: I lige måde. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 21. april 2008:

Bænkpres:

Fødderne på bænken:

12@20kg

5@40kg

3@50kg

Alm. til 10 cm board:

3x3@70kg - første sæt var lidt ujævnt, men det blev bedre og bedre for hvert sæt :smile:

Front squat:

8@20kg

8@30kg

Med minibands nedefra: (øverste pind i hul 5 - skal nok i hul 6 næste gang)

3@30kg

4x3@35kg

Skulle egentlig have haft tre sæt mere. Men allerede fra første sæt med 35 kg mærkede jeg et underligt "stik" øverst på indersiden af venstre knæ. :dry: Og da jeg ikke lige kunne få det til at klikke helt på plads, valgte jeg at stoppe og i stedet forsøge med nogle smalle benpres.

UH chins:

6@bw

3x6@bw+2.5kg i bæltet - easy i dag :bigsmile:

ss:

Benpres:

15@140kg

12@180kg

12@220kg

12@230kg

Kørte i dag med smal fodstilling og fødderne pegende lige frem. Så langt ned, jeg kunne, uden at runde i lænden. Sad godt i lårbasserne, uden at der var noget at mærke i knæet - så tror bare, det var noget forbigående med det knæ. :smile:

Standing alternating shoulderpress:

12@10kg

3x6@14kg

Nøj, hvor sidder den altså bare godt. :wub:

Seated face-pulls m. stop:

3x15@35kg

One-armed overhead rope triceps extensions:

3x12@10kg

Seated incline db hammercurls:

10@10kg low incline

3x5@14kg high incline

Der er ingen håndvægte mellem 10 og 14 kg, og det er for besværligt at holde to af de mindre håndvægte sammen, mens man curler, synes jeg. :rolleyes:

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x15@mig

Hyperextensions:

20@mig

+rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Aaaahh... jeg er vild med mit nye program. :biggrin: Som til forveksling ligner mit DM-program. :tongue: Jeg har blot skiftet nogle enkelte øvelser ud, og kører naturligvis ikke ligeså meget med udstyr. Men jeg synes egentlig, DM-programmet fungerede rigtig godt for mig både mht. tekniktræning i især squatten, styrke, masse og motivation. Så hvorfor ikke tage en omgang mere. :bigsmile:

Onsdag den 23. april 2008:

Smal dødløft:

5@60kg

5@65kg

5@75kg

5@85kg

5@95kg låsegreb fra og med hér

2x3@105kg

10@80kg back-off

DE super-mini band pinky grip bænk:

8@20kg

5@30kg

[email protected]

Goodmornings:

12@20kg

12@45kg

8@60kg

[email protected]

Kunne godt mærke dødløften i ryggen. :blush:

One-legged lying leg curls:

4x6@1pl+2kg

ss:

Seated db shoulderpress u. rygstøtte:

3x12@10kg

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 25. april 2008:

OH chins:

9@bw havde nærmest krampe i bagskuldrene bagefter :blink:

8@bw

3x3@bw+5kg i bæltet billig PR, da det vist er første gang, jeg kører med ekstra vægt i OH chins

4@bw :laugh: som dropset efter sidste sæt med vægt

Reverse medium bands squat:

12@40kg

6@65kg

5@85kg

5@95kg

3@105kg +knæbind

3@115kg +knæbind PR+10kg

3@120kg +knæbind PR+15kg

Inden sættene med knæbind skulle jeg lige vise noget bænkpres til en, hvilket førte til krampe i min højre erector. Flot! :laugh: Og hvad pokker sker der lige for mig med al den krampe/nær krampe i dag?! :blink:

Seated cable rows:

12@45kg

12@50kg

2x8@55kg

ss:

One-legged legpress:

8@100kg PR

10@105kg PR

2x10@110kg PR :tongue:

Seated incline db hammercurls:

3x12@10kg

ss:

Seated rear laterals:

15@5kg

[email protected]

ss:

En masse snak. :blahblah:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 26. april 2008:

Smal bænkpres med fødderne på bænken:

12@20kg

12@30kg

3x12@40kg

Når nu min ryg krampede under bænk i går, valgte jeg at køre med fødderne på bænken i dag, da jeg skulle dødløfte efterfølgende.

Snatch grip dødløft:

5x5@60kg

Lidt træt i lænden efter den tunge dødløft i onsdags og måske også squatten og krampen i går. :tongue: Så holdt kg'ene nede, og droppede af samme grund goodmornings.

Speed dødløft:

8@60kg

12singles@80kg med bælte

Dips:

8@bw

2x8@bw+5kg i bæltet

One-legged lying leg curls:

3x12@1pl+1kg

ss:

Seated db laterals: (med hold i toppen)

3x12@5kg

Og supersetted med isning af højre langefinger, som jeg på yderst blond vis fik klemt mellem to håndvægte. :rolleyes: Den er stadig lettere hævet og øm. :blush:

Planken:

2x45sek@mig

55sek@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+rotator og udstrækning - mine hoftebøjere er lidt for stramme for tiden, selvom jeg har strukket dem ud stort set hver morgen og efter hver træning :dry:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Hej Hoosier

Tak for i fredags. Hyggeligt med lidt træning igen. Hvordan går det med puteren?

BTW - god underholdning, de seneste 3 indlæg :laugh:

Selv tak - ja, det var hyggeligt! :biggrin: Har ikke lige fået installeret Office endnu, så har heller ikke fået testet den. :4whistling: :blush:

Link to comment
Share on other sites

Trænede sammen med Tinapigen i dag. Super hyggeligt! :biggrin: Heldigvis var vores programmer for i dag rimeligt sammenfaldende, så vi kunne køre en del øvelser sammen. I min tunge bænk kørte jeg med på Tinas bandopsætning (som hun kørte eksplosive sæt med - med 5 kg mere end mine tunge sæt :blush:).

Mandag den 28. april 2008:

Bænkpres med small band:

8@20kg

2x5@40kg

3x3@45kg ret tungt i toppen

Front squat:

8@20kg

8@30kg

8@35kg

[email protected]

[email protected]

Skulle egentlig have kørt 8x3 eksplosiv squat, men kørte med på de kg, Tina satte på i stedet. Så det blev stadig let squat, bare med lidt flere reps.

UH chins:

3x6@bw+3.75kg i bæltet

6@bw

ss:

One-legged legpress:

12@100kg

12@110kg

12@115kg PR

8@120kg PR

Pyyy... den brænder altså godt i både quads, baller og inderlår. :devil:

Standing alternating db shoulderpress:

4x7@14kg

De sidste reps var ikke så pæne, så holder mig nok til 4x7 på denne vægt næste gang. :rolleyes:

Push-downs - lige greb:

7@35kg --> ondt i venstre albue i dag :dry:

så i stedet:

One-armed overhead rope triceps extensions:

12@10kg

2x10@11kg

ss:

Standing face-pulls:

15@30kg

3x15@35kg

Planken:

45sek@mig

3x30sek@mig+15kg PR

Seated incline db hammercurls:

4x6@14kg

ss:

McKenzie:

3 sæt

+rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 30. april 2008:

Dødløft:

5@65kg

5@75kg

5@85kg

5@95kg låsegreb herfra

3@105kg

3@115kg

[email protected] muligvis PR uden bælte

12@80kg back-off, smal stand, dobbelt overhåndsgreb

Gik fint. Men "glemmer" lidt teknikken, når det bliver tungt og hiver bare med ryggen fremfor også at bruge benene. :rolleyes:

DE bænkpres med miniband og langefinger på ringen:

10@20kg

6@30kg

12x3@35kg ~1 min pause mellem sæt

Goodmornings:

12@20kg

8@50kg

2x8@65kg

ss:

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

3x8@14kg

One-legged lying leg curls:

4x7@1pl+2kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+rotator og udstrækning (inkl. dynamisk udstrækning af hoftebøjerne)

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 2. maj 2008:

Reverse large bands squat:

10@60kg

6@80kg

6@90kg

6@100kg rep PR

3@110kg

3@125kg +løse knæbind

3@135kg +løse knæbind PR med overskud (har dog heller aldrig kørt kun med bind med disse bands før, men har lavet 3x125 kg uden og 3x140 kg med dragt, løse bind og bælte)

Wide grip pull-ups (OH):

8@bw video

2x6@bw kunne mærke lidt i venstre albue på det sidste sæt :dry:

2x8@bw alm. pull-ups

Meget sjovt at prøve at køre med et bredere greb. Bare en skam, at albuen ikke var enig. :tongue:

ss:

One-legged legpress:

2x12@90kg

2x12@100kg

Min højre hoftebøjer var en smule anspændt ovenpå squatten, så holdt kg'ene nede og lavede lidt udstrækning mellem sættene. Det hjalp - sidste sæt var klart det bedste. :smile:

Seated cable rows:

12@50kg

3x8@55kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

Seated low incline db hammercurls:

3x10@10kg

Det bliver godt nok noget hårdere med mindre hældning på bænken. :tongue:

ss:

Seated db rear laterals:

[email protected] --> 15@5kg dropset efter sidste sæt

+udstrækning

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Den ser da fin ud :tongue:

Vi ses til Loaded imorgen, jeg kører derned imorgen med Hr Fardan & Tina kl 9

Tak for i går - det var hyggeligt! :bigsmile:

I går var jeg som sagt til Loaded Cup hele dagen. Laaaang dag, men super godt stævne! Tina og jeg blev desuden enige om at deltage i "styrke"konkurrencen i pausen. Vi var de eneste piger. Tina deltog i alle tre øvelser (dips, curls og bænkpres), mens jeg valgte at spare kræfterne til bænkpres, da jeg tænkte, at jeg muligvis så ville have en chance for en god placering. Konkurrencen var egentlig bænkpres for max reps med kropsvægt, men det blev besluttet, at os to piger skulle bænke med halv kropsvægt. Jeg vejede ind på 64.8 med tøj på, hvilket betød 32.5 kg. Men da de havde nogle yderst mystiske skiver med, blev vi nødt til at bænke med 35 kg (pis, det kostede mig sgu nok en præmie :tongue:). Jeg fik 33 reps (kom vist også til at køre de første mange med pause :wacko:) og blev nummer fire (ud af ~10). Nr. 3 lavede 34 reps og nr. 2 35, så jeg var liiiidt bitter på mig selv bagefter. Men der var simpelthen ikke til mere (video kommer nok senere). Tina vandt (selvfølgelig) med hele 52 reps, også med 35 kg. :biggrin: (Hun vandt desuden curls og overall --> en masse fede præmier :w00t:).

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 4. maj 2008:

Smal bænk med fødderne på bænken:

10@20kg

[email protected]

[email protected]

Meget mere overkommeligt end de 3x12 med 40 kg i sidste uge.

Snatch grip dødløft (smal):

2x5@60kg

3x5@65kg

Igen var lænden lidt mærket af onsdagens og fredagens tunge træning, så ikke så mange kg.

Speed dødløft:

8@65kg

3singles@80kg +bælte

4singles@85kg +bælte - ikke helt fart nok, så ned i vægt igen

5singles@80kg +bælte

Øver mig på at bruge benene lidt mere (=bruge benene overhovedet :laugh:). Det koster lidt kg i træningen lige nu og her, men jeg tror, det kommer til at betale sig i det lange løb. :smile:

Goodmornings:

12@20kg

12@45kg

2x12@55kg

One-legged lying leg curls:

3x10@1pl+2kg

ss:

Laterals:

[email protected]

Nemme og sad godt. :smile:

Planken:

2x45sek@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

+udstrækning - ingen rotator i dag, da Ulrik har taget elastiken med hjem

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg som sagt til Loaded Cup hele dagen. Laaaang dag, men super godt stævne! Tina og jeg blev desuden enige om at deltage i "styrke"konkurrencen i pausen. Vi var de eneste piger. Tina deltog i alle tre øvelser (dips, curls og bænkpres), mens jeg valgte at spare kræfterne til bænkpres, da jeg tænkte, at jeg muligvis så ville have en chance for en god placering. Konkurrencen var egentlig bænkpres for max reps med kropsvægt, men det blev besluttet, at os to piger skulle bænke med halv kropsvægt. Jeg vejede ind på 64.8 med tøj på, hvilket betød 32.5 kg. Men da de havde nogle yderst mystiske skiver med, blev vi nødt til at bænke med 35 kg (pis, det kostede mig sgu nok en præmie :tongue:). Jeg fik 33 reps (kom vist også til at køre de første mange med pause :wacko:) og blev nummer fire (ud af ~10). Nr. 3 lavede 34 reps og nr. 2 35, så jeg var liiiidt bitter på mig selv bagefter. Men der var simpelthen ikke til mere (video kommer nok senere). Tina vandt (selvfølgelig) med hele 52 reps, også med 35 kg. :biggrin: (Hun vandt desuden curls og overall --> en masse fede præmier :w00t:).

Video af de 33 reps med 35 kg. Tak til MC for at filme (og kommentere :dry::tongue:). Tina optog også en film set fra scenen - den smider jeg op senere, når jeg får den. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share