Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Tillykke med det flotte dødløft!

Betyder det at du fra nu af vil begynde at lave rigtig dødløft til konkurrence?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Jo tak. :smile: Jeg laver da rigtig dødløft til konkurrence. :wink: Dvs. jeg løfter naturligvis i den stil, hvor jeg er stærkest - alt andet ville jo være ren idioti, når det er totalen, der tæller. :biggrin: Jeg tror, det er meget godt at træne begge varianter for at opbygge styrke og masse. Men jeg har ikke lyst til at maxe mig ud i smal dødløft, da det to gange har kostet mig en rygskade.

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Nej nej, bare rolig, jeg bruger stadig min indsyede str. 32 (som jo stadig er løs i forhold til dine dragter :blush:). 36'eren er bare en gammel dragt, jeg har liggende. Den er fin nok til bare at støtte, når jeg er lidt øm i hoftebøjerne, så ingen grund til at udvide konkurrencedragten mere end højest nødvendigt. Kan også godt finde på at træne squat i fuldt udstyr med 36'eren engang imellem, for stropperne er syet ind, så den kan godt give lidt, selvom den er meget stor.

Mange tak mht. dødløften. :biggrin: Blev yderst positivt overrasket. Til gengæld har jeg aldrig før haft så meget doms i erectoren som i går og i dag. :tongue:

Stramme dragter er Bedst hvis man kan komme i dem :bigsmile:

Prøvede en ny dødløft fra fra Metal igår i str. 40, som er hvis den midste str. man kan få, som jeg let kunne komme i... Men kunne hverken komme i min 28 eller min 30 igår, da jeg er kommet op og veje næsten 63kg nu, så de kom kun lige op over knæene, da de ikke kunne komme op over røven :crazy:

Edited by mona
Link to comment
Share on other sites

Hvad er rigtig Dødløft?

Imo må det jo være den stil, man kan trække mest i til konkurrence, der er rigtig. :biggrin:

Træning i går sammen med Rommel, Kern, Camilla + to andre gutter fra FK Thor - hyggeligt med mini-MOL-træf i TSK. :w00t: Derefter tog Rommel, Kern, Camilla og jeg ud for at spise frokost, og efterfølgende fik gutterne lokket mig med på bar, derfor den noget sene update. :tongue:

Lørdag den 10. maj 2008:

Smal bænkpres med fødderne på bænken:

12@20kg

10@35kg

3x9@45kg

Dødløft:

Stadig lidt træt i lænden, så kørte bare en masse teknik med 60 kg. Det blev helt godt til sidst, synes jeg. :bigsmile: Fokus på at holde brystet højt og bruge benene.

Dips:

8@bw

8@bw+7.5kg i bæltet

8@bw+10kg i bæltet

8@bw+12.5kg i bæltet PR :w00t: hoppede derefter straks på vægten = 77.5 kg for mig+tøj+bælte+skiverne

One-legged lying leg curls:

3x12@1pl+2kg

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

Chins:

11@bw (UH) PR + back-off 4@bw bred OH

Planken:

2x30sek@mig+15kg

ss:

McKenzie:

2x20@mig

+rotator

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Har vist sovet for meget på maven i nat, for vågnede i hvert fald op med en øm lænd, som kun blev værre og værre = mere og mere stiv i løbet af træningen. :dry: Godt jeg i forvejen har en tid hos min kiropraktor :bowdown: i morgen tidlig. :smile:

Mandag den 12. maj 2008:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

3@55kg

3@60kg nemme

2@65kg troede ikke rigtigt på det, så dårligt sæt :dry:

3@65kg tog mig lige sammen :rolleyes: PR - det tungeste, jeg nogensinde har reppet med i bænk :bigsmile:

3@65kg til 5 cm board

3@80kg til 10 cm board

Reverse super-miniband front squat:

Opvarmning uden bands:

10@20kg

10@30kg

DE med bands:

8x3@30kg ~1 min pause mellem sættene

Chin-ups (UH):

7@bw+6.25kg i bæltet PR (totalvægt 70.5 kg - hoppede lige på vægten efter sættet) - video

6@bw+6.25kg i bæltet

2x5@bw+6.25kg i bæltet

Weighted chins - 7 reps med 6.25 kg i bæltet:

ss:

Legpress:

4x12@200kg

Let pga. min ømme lænd. :dry:

Standing alternating db shoulderpress:

4x8@14kg

Kickbacks:

12@5kg - fungerede ikke rigtigt

så derfor i stedet:

Seated one-armed db triceps extensions:

[email protected]

ss:

Seated db rear laterals:

[email protected]

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x15@mig

+rotator og lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Har vist sovet for meget på maven i nat, for vågnede i hvert fald op med en øm lænd, som kun blev værre og værre = mere og mere stiv i løbet af træningen. :dry: Godt jeg i forvejen har en tid hos min kiropraktor :bowdown: i morgen tidlig. :smile:

Låsning ved halebenet. :wacko: Løsnede let ved behandlingen i går (iflg. min kiropraktor), og ryggen så derudover rigtig rigtig fin ud. Plejer at have en del låsninger i øvre ryg, men det var vist ikke slemt denne gang. :bigsmile: Til gengæld er ryggen stadig øm i dag, så det blev en noget amputeret gang træning. :dry: Dødløften blev kørt meget lettere end planlagt, og goodmornings blev helt droppet. Masser af is på og bevægelsesøvelser de næste par dage, og så er ryggen forhåbentling klar til tung squat fredag. :hands:

Onsdag den 14. maj 2008:

Dødløft - teknik: (sumo, naturligvis)

4x5@60kg

3x5@75kg

2x3@90kg

Fokus på skuldrene tilbage og brystet op. 90 kg var dog nok lige i overkanten for ryggen i dag. :wacko:

Reverse super-miniband illegal widegrip DE bænkpres:

12@20kg

6@30kg

[email protected] ~1 min pause mellem sæt

8x3@35kg ~1 min pause mellem sæt

One-legged leg curls:

12@1pl+2kg opvarmning med begge ben

4x10@1pl+2kg

ss:

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

9@14kg

2x10@14kg rep PR

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

ss:

rotator

+lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Låsning ved halebenet. :wacko: Løsnede let ved behandlingen i går (iflg. min kiropraktor), og ryggen så derudover rigtig rigtig fin ud. Plejer at have en del låsninger i øvre ryg, men det var vist ikke slemt denne gang. :bigsmile: Til gengæld er ryggen stadig øm i dag, så det blev en noget amputeret gang træning. :dry: Dødløften blev kørt meget lettere end planlagt, og goodmornings blev helt droppet. Masser af is på og bevægelsesøvelser de næste par dage, og så er ryggen forhåbentling klar til tung squat fredag. :hands:

Tja... der var en grund til, at jeg ikke mærkede nogen bedring. I tirsdags, da jeg skulle forlade kiropraktorens kontor, fik jeg en lille krampe i lænden (à la det ryk, man kan få, hvis man tror, der er et trappetrin, når der ikke er, og bare "træder igennem" luften) :wacko:, og det har antageligt ført til, at mit bækken låste sig igen (men det vidste jeg jo ikke på daværende tidspunkt). :laugh: Ringede til kiropraktoren torsdag morgen, og vi blev enige om, at da der overhovedet ikke var nogen bedring fra tirsdag, skulle jeg komme ind igen. Hun var overrasket over, hvor låst mit bækken var nået at blive på to dage, så jeg fik den helt store tur med knæk og bræk og laserbehandling. Nu føles ryggen stort set på toppen igen, og det var ikke noget problem at squatte fredag. :bigsmile:

Fredag den 16. maj 2008:

Reverse medium band squat:

Halv dragt str. 36:

12@55kg

6@75kg

6@90kg

3@105kg +bind

[email protected] +bind

[email protected] +bind PR+2.5kg

Nøjedes med medium bands igen i dag, så jeg ikke skulle stå med alt for mange kg på ryggen med en stadig en anelse øm lænd. Og arbejdede mig stille og roligt opad. Det føltes helt fint. :bigsmile: Tog halv dragt på, fordi mine hoftebøjere godt kan blive en smule ømme umiddelbart efter mit bækken er blevet løsnet.

Narrow grip pull-ups (OH):

12@bw PR :bigsmile: dog ikke helt så smalt greb som på de resterende sæt - video

4x6@bw

12 pull-ups:

ss:

One-legged legpress:

12@100kg

12@115kg

12@120kg

12@125kg

Seated cable rows - Jane Fonda-style og m. hold:

4x8@44kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

Hammer curls:

10@10kg seated incline

2x10@10kg standing

Mine gunz har været lidt døde i denne uge, så næste uge kører jeg nok bare let og højrep i curls.

ss:

McKenzie:

2x20@mig

Udstrækning nåede jeg ikke, da jeg skulle skynde mig hjem og afsted til 30 års fødselsdag. Kom alligevel 15 min for sent. :blush: :blush: :blush:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 17. maj 2008:

Blaaah, godt nok havde ryggen det fint med squat fredag, men dødløft lørdag var no-go. :unhappy: Måske jeg skulle lære lige at slappe lidt mere af engang imellem. :innocent: Så det blev en noget amputeret træning. :dry: Men med tre stykker jordbærtærte inden træning, og to tebirkes og en liter Matilde efter træning skal der nok være noget på mig, der er vokset af den alligevel. :tongue:

Smal bænkpres med fødderne på bænken:

12@20kg

[email protected]

[email protected] en slags PR med fødderne på bænken - har vist før max kørt med 45 kg på den måde

Så vidt jeg husker, sluttede jeg, sidst jeg kørte smal bænk, på 3x6 med 50 kg og i alm. position på bænken, dvs. med fødderne på gulvet. Vil prøve at få 3x6 med 50 kg med fødderne på bænken i næste uge, og så derefter kan jeg forhåbentlig fortsætte med at øge en uge eller to mere, hvis jeg sætter fødderne ned på gulvet. Det kunne være fedt at lave 3x6 på 55 kg i smal bænk.... :hands:

Dips:

8@bw

8@bw+10kg i bæltet

2x6@bw+15kg i bæltet PR :smile:

Laterals:

[email protected]

2x8@10kg ikke så kønne, men synes da, de kunne mærkes, hvor de skulle :rolleyes:

ss:

Hyperextensions:

12@mig

2x15@mig

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

+rotator og lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Smal bænkpres med fødderne på bænken:

12@20kg

[email protected]

[email protected] en slags PR med fødderne på bænken - har vist før max kørt med 45 kg på den måde

Så vidt jeg husker, sluttede jeg, sidst jeg kørte smal bænk, på 3x6 med 50 kg og i alm. position på bænken, dvs. med fødderne på gulvet. Vil prøve at få 3x6 med 50 kg med fødderne på bænken i næste uge, og så derefter kan jeg forhåbentlig fortsætte med at øge en uge eller to mere, hvis jeg sætter fødderne ned på gulvet. Det kunne være fedt at lave 3x6 på 55 kg i smal bænk.... :hands:

Oh, but why? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Oh, but why? :blink:

Fordi det er sjovt. Hehe. Og så fordi, jeg synes, man bliver straffet meget hårdere, hvis man slacker med at være tight i kroppen, især i skuldrene. Og det er noget, jeg godt kunne trænge til at forbedre.

Tina, Martin, Spøer, Stina>> Mange tak for fødselsdagshilsner! :biggrin: Sikke dejligt at åbne loggen til. :bigsmile:

-----------

Mandag den 19. maj 2008:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

3@50kg

1@60kg

Trøje, oldgammel Fury str. 34: (skulle bare lige prøve - har vist ikke haft den på siden WEC 06)

3@70kg sidste kom til brystet

2x2@75kg

2@85kg til 5 cm board

5@85kg til 10 cm board

Den gav så tæt på ingenting som muligt, men meget sjovt at prøve den gamle trøje igen. :tongue:

Reverse super-miniband DE front squat:

2x8@30kg opvarmning uden bands

8x3@30kg ~1 min pause mellem sæt

Havde denne gang den øverste pin i hul 7 (de sidste par gange 5 eller 6). Så var 30 kg helt klart for meget til DE træning. :blush: Men var for doven til at skifte eller tage kg af. :rolleyes:

UH chins:

2x5@bw+7.5kg i bæltet PR - totalvægt 73.0 kg :cool:

2x4@bw+7.5kg i bæltet

Back-off:

12@50kg UH-pulldowns

Skulle have supersettet chins med legpresses, men da jeg var ved at sætte vægt på til første sæt, trådte jeg (blot iført strømper) et lille glasskår fra et lysstofrør ned i venstre hæl. Flot. :4slap: Efterfølgende fandt Spøer yderligere to stykker glas og Q fire stykker, så det er vist med at beholde skoene på det næste stykke tid, indtil der er blevet støvsuget nogle gange. :dry:

Standing alternating db shoulderpress:

9@14kg rep PR

8@14kg

7@14kg

6@14kg

Kortere pauser end normalt, hvilket godt kunne ses på antal reps. :blush:

Overhead rope triceps extensions:

15@25kg

2x8@30kg

ss:

Standing facepulls:

3x15@35kg

Standing db hammercurls:

[email protected]

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Skulle have supersettet chins med legpresses, men da jeg var ved at sætte vægt på til første sæt, trådte jeg (blot iført strømper) et lille glasskår fra et lysstofrør ned i venstre hæl. Flot. Efterfølgende fandt Spøer yderligere to stykker glas og Q fire stykker, så det er vist med at beholde skoene på det næste stykke tid, indtil der er blevet støvsuget nogle gange.

BOOOOOOM!11!1

Link to comment
Share on other sites

BOOOOOOM!11!1

Jeg undgik heldigvis amputation af foden. :tongue:

Onsdag den 21. maj 2008:

Dødløft:

8@55kg

5@65kg

5@75kg

5@85kg

3@95kg

3x3@105kg låsegreb

Back-off:

10@85kg konv. med låsegreb

Skulle se, hvad ryggen sagde til dødløft i dag. Det gik fint, men holdt alligevel en smule igen med kg'ene for at være på den sikre side.

DE super-miniband pinky grip bænkpres:

10@20kg

9x3@30kg ~1 min mellem sæt, super fart

[email protected] ~1 min mellem sæt, stadig okay fart

Bænken kørte virkeligt godt i dag. :bigsmile:

Goodmornings:

12@20kg

3x10@45kg

Kørte bare let i dag (igen for at være på den sikre side), men jeg skal da nok få doms alligevel. :tongue:

ss:

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

3x10@14kg

One-legged lying leg curls:

3x6@1pl+3kg vistnok PR

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+rotator og udstrækning

Super træning i dag - lækkert at kunne dødløfte igen!! :biggrin:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Da jeg får ret travlt i weekenden, besluttede jeg mig for at tage fredagstræningen + det meste af lørdagstræningen i dag i stedet. Så næste træning bliver først *gisp* mandag. :blink:

Torsdag den 22. maj 2008:

Smal bænkpres:

Fødderne på bænken:

12@20kg

6@40kg

6@50kg PR

Alm. smal:

2x8@50kg PR

Havde ingen spotter, så besluttede at køre de to sidste sæt med fødderne på gulvet, da de seks reps med fødderne på bænken, var lige til øllet. :blush: Det er sjovt nok betydeligt nemmere, når man kan spænde ordentligt op. :biggrin:

ss:

Reverse large band squat:

12@55kg

6@75kg

6@95kg

6@105kg rep pr

3@120kg +bind

5@130kg +bind rep pr og nær-krampe i tibialis anterior efterfølgende :laugh:

Teknikken var ikke 100 % i dag, men styrken var fin. :smile:

Pull-ups (OH):

5x5@bw så eksplosivt som muligt

Har kørt hårdt på i pull-ups/chin-ups de sidste par uger, så tænkte, det var tid med en stille og rolig dag.

ss:

One-legged legpress:

12@80kg

12@100kg

2x12@110kg

Opdagede efter sidste sæt, at jeg havde kørt med mindre vægt, end jeg regnede med. Ups... :blush:

Dødløft:

Sumo-teknik med 65 kg

Testede forskellige fodbredder og fokuserede på at holde brystet højt og især på at få skuldrene bag stangen. Tak til Charlie for at minde mig om det. :innocent:

Dips:

4x8@bw så eksplosivt som muligt

ss:

Seated cable row - Jane Fonda-style m. hold:

4x9@45kg

Laterals:

3x6@10kg

Ikke for kønne. :4whistling:

ss:

Standing db hammercurls:

[email protected]

ss:

Seated db rear laterals:

[email protected]

[email protected]

Mave på gulv:

2x20@mig

ss:

McKenzie:

2x20@mig

+lidt rotator og lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Får vi læsere ikke snart nogen nye billeder :superman:

Med alle de kilo du kaster rundt med må der da ske noget :wink: 5 x130 kg i squat :yo:

Ikke mange piger i mit centre der kan være med der :beerchug:

God weekend :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Får vi læsere ikke snart nogen nye billeder :superman:

Med alle de kilo du kaster rundt med må der da ske noget :wink: 5 x130 kg i squat :yo:

Ikke mange piger i mit centre der kan være med der :beerchug:

God weekend :cheer:

Jo, det kan da godt tænkes, at der snart kommer nogle nye pix. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 26. maj 2008:

Pinky grip bænkpres:

12@20kg

8@40kg

6@50kg

3@60kg let PR

2@65kg stadig let PR - på 3. mistede jeg fuldstændigt spændet, så pressede slet ikke på den

3x1@70kg :blink: PR 1. okay, 2. rigtig god, 3. kom rigtig let fra bunden, hvorfor jeg sjuskede, :4slap: og Claus måtte lige sætte en lille finger på :rolleyes:

Har vist aldrig kørt højere end omkring 50 kg i pinky grip bænk, så de første PRs var på et ret billigt grundlag. Men det er til gengæld første gang, jeg kører flere sæt på 70 kg. :bigsmile: Har én gang for godt to år siden taget en enkelt rep på 70 kg i almindelig bænk, og for nogle måneder siden fik jeg endelig en PR igen med 72.5 kg, også i almindelig bænk. Så jeg er meget overrasket over, at jeg kunne løfte 70 kg så forholdsvis let i pinky grip. :unsure:

DE super-miniband squat:

Opvarmning uden bands:

2x6@20kg

6@40kg

Med bands:

8x3@40kg ~1 min mellem sættene

Det er vist lidt for længe siden, jeg har kørt back-squat uden elastiker oppefra, for det føltes pænt underligt. :blush:

Chin-ups (UH):

4x5@bw+7.5kg i bæltet :bigsmile:

ss:

One-legged legpress:

12@100kg

8@110kg

8@120kg

8@125kg

Så en lang snakke/drikke-kakao-pause, da Kim havde fødselsdag og Marc desuden var på besøg. :biggrin:

Standing alternating db shoulderpress:

[email protected] PR

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

Overhead rope triceps extensions:

2x10@30kg

15@25kg

16@25kg

ss:

Standing face-pulls:

4x10@40kg

Standing db hammercurls:

[email protected]

+rotator og lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share