Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Onsdag den 13. august 2008:

En lyntræning, da specialet gerne skal skrives færdig her til aften. :freaked:

Dødløft:

3x5@70kg

5x5@100kg

Ville egentlig bare have kørt med 90 kg (da jeg regner med at hoppe i dragt om en uge og desuden gerne skulle have squat i udstyr i denne uge), men kørte sammen med Kim, Claus, Post og Mads, så det var nemmere bare at sætte 100 kg på. De var nu også ret nemme i dag, så det var fint nok. Tror nu nok, det blev lidt stivbenet sumo, men det er jo også den nemmeste måde at løfte på. :innocent:

DE super-miniband pinky grip benchpress:

10@20kg

3x3@30kg

[email protected]

Kørte ganske udmærket, selvom jeg ikke fik udløft i dag, da Mette uheldigvis er kommet til skade med sin ene hånd.

Military press:

3x8@25kg

ss:

Lying leg curls:

15@3pl

10@3pl+3kg

9@3pl+3kg

Hyperextensions:

15@mig

+tre sæt rotator i kabel samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke nå at træne fredag, da jeg skulle aflevere mit speciale om eftermiddagen og desuden kun havde nået at få én times søvn om natten. :wacko: Men fik da lavet en smule i går (lørdag) efter ligaturneringen. Det blev dog til en lettere revideret træning, i forhold til hvad jeg havde tænkt mig. Det var meningen, at jeg skulle gøre squat i udstyr, men da det under forberedelsen til ligaen var lykkes mig at skade min venstre storetå ved et meget fjollet uheld, valgte jeg at udsætte dette til mandag. Men lidt blev det da til alligevel…

Lørdag den 16. august 2008:

Front squat:

2x12@20kg

6@40kg

5x5@50kg

Hmm... synes, det føltes lidt tungere, end det burde. :dry:

Speed dødløft:

8@50kg

8@65kg

3singles@80kg

3singles@85kg

6singles@90kg

Dødløften føltes til gengæld super nem. :bigsmile: 90 kg er tangering af det højeste, jeg har kørt speedtræning med, men i dag var det for første gang uden bælte. :cool:

Smal bænkpres:

12@20kg

10@35kg

5x5@45kg

Holdt de planlagte kg, men halverede antal reps pga. SM Bænk på lørdag. Det var nok meget godt, for bænken føltes også lidt tungere, end den burde. :dry:

ss:

Pull-ups (OH):

10@bw

4x5@bw

Noget nemmere end sidst. Masser af overskud på 5’erne. :bigsmile:

One-armed db shoulderpress:

[email protected]

ss:

Standing EZ curls:

[email protected]

[email protected]

Lying db rear laterals:

15@5kg

[email protected]

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

Skulle have været Planken, men det var udelukket pga. tåen. :dry:

ss:

McKenzie:

3x15@mig

+et enkelt sæt hyperextensions og lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 18. august 2008:

Squat:

Gik dårligere end længe, så den del af træningen er hermed slettet fra min hukommelse.

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5x3@50kg

Meget nemt. Men det skulle det jo også gerne være på de kg. Der er SM Bænk lørdag i denne uge, så jeg deloader i bænk p.t.

Dødløft:

8@60kg

6singles@90kg

Pull-ups (OH):

6x6@bw

Nemme.

Seated db shoulderpress:

[email protected]

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

McKenzie:

2x15@mig

+udstrækning

Ulrik havde kameraet fremme og fotograferede lige lidt, mens jeg hang i chins-stangen. :smile:

post-2145-1219172278_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 20. august 2008:

Squat:

2x10@20kg

6@45kg

2x3@55kg

3@75kg +løse bind (egne)

3@80kg +bind (Louis')

3@90kg +bind (Louis') - måske PR

3@100kg +bind (Louis') og bælte - helt sikkert PR :biggrin:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5x3@50kg

12@40kg back-off

Pull-ups (OH): (sættene spredt udover træningen)

4x8@bw

7@bw

Standing db laterals:

[email protected]

Standing EZ-curls:

12@15kg

5x5@25kg

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

Hyperextensions:

3x12@mig

+rotator og udstrækning :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 22. august 2008:

Dødløft:

2x8@60kg

5@80kg

3@90kg

1@115kg +halv dragt og bælte

1@135kg fuldt udstyr

2x1@150kg fuldt udstyr

Det gik virkelig dårligt i dragten i dag. Æv! :unhappy: Har besluttet, at jeg løfter i min gamle Titan til WEUC. Så den laver jeg startvægt i om halvanden-to ugers tid. Metaldragten må jeg arbejde videre med derefter, for tror helt sikkert, der er potentiale i den dragt. :4whip:

Pull-ups (OH):

10@bw

Nemme i dag. :bigsmile:

+lidt mave, McKenzie og udstrækning

Ikke det store i dag, da der er SM Bænk i morgen. (Jeg satser på at få lavet noget diskotræning efter stævnet. :innocent:) Det har godt nok været en møg uge i denne uge. Er lidt nedtrykt, :unhappy: og det hjælper ikke ligefrem med 2x dårlig træning oveni. :devil::tongue: Men det bliver nok bedre i næste uge, hvor jeg også kan glæde mig over at skulle flytte ind i min nye lejlighed. :biggrin:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Ikke det store i dag, da der er SM Bænk i morgen. (Jeg satser på at få lavet noget diskotræning efter stævnet. :innocent:) Det har godt nok været en møg uge i denne uge. Er lidt nedtrykt, :unhappy: og det hjælper ikke ligefrem med 2x dårlig træning oveni. :devil::tongue: Men det bliver nok bedre i næste uge, hvor jeg også kan glæde mig over at skulle flytte ind i min nye lejlighed. :biggrin:

Hey trunte - op med humøret!

Du har været igennem en rigtig hård arbejdsperiode og har en masse og tænke på derudover med flytning osv. Det ville næsten være utroligt hvis det skulle gå helt ubemærket hen over din træning. Er sikker på at det snart gå den rigtige vej for dig igen - bare klø på!

Krydser fingre for dig i morgen (og satser selvfølgelig på at du denne gang får +85 med hjem - vi skal igennem den lede bænk forbandelse nu blev der så sagt!!!! :wink: )

Bozne :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Hey trunte - op med humøret!

Du har været igennem en rigtig hård arbejdsperiode og har en masse og tænke på derudover med flytning osv. Det ville næsten være utroligt hvis det skulle gå helt ubemærket hen over din træning. Er sikker på at det snart gå den rigtige vej for dig igen - bare klø på!

Krydser fingre for dig i morgen (og satser selvfølgelig på at du denne gang får +85 med hjem - vi skal igennem den lede bænk forbandelse nu blev der så sagt!!!! :wink: )

Bozne :crazy_pilot:

Jo tak. :smile: Jo, jeg satser da på, at det snart kommer til at gå fremad med både humøret og træningen. :bigsmile: Jeg lyttede da i hvert fald lidt til dig, for stævnet i dag gik jo godt nok. :w00t:

Lørdag den 23. august 2008:

SM BÆNKPRRES

Indvejning: 62.4 kg efter morgenmad :nonono:

1. forsøg: 75 kg godkendt 3-0

2. forsøg: 80 kg godkendt 3-0

3. forsøg: 85 kg godkendt 3-0 PR+5kg :wootdance:

På Wilks blev det til 91.953. Mette fra Ares lavede 92.225, så det var tæt. :devil: Men jeg turde ikke satse for meget ved at gå på 87.5 kg i sidste forsøg. :chicken:

Efter stævnet fik jeg trænet lidt let disko for overkroppen.

Pull-ups (OH):

10@bw

4x5@bw

Fint overskud i dag. :bigsmile:

ss:

Standing one-armed db shoulderpress:

3x12@10kg

Standing db hammercurls:

15@10kg

2x12@10kg

ss:

Seated face-pulls:

15@35kg

12@35kg

15@35kg

+to sæt mave og to sæt McKenzie - glemte udstrækning igen :blush:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Masser tillykke med den flotte PR, stærke tøs! :w00t:

Tusind tak! :bigsmile: Hyggeligt at du stadig kigger forbi her. :w00t: Håber du har det godt i Norge. Må vist hellere lige smutte forbi din log igen snart.

Tillykke med bænkpresset :smile:

Der må være sket fremskridt, for jeg synes, at jeg plejede at læse om en 72,5kg i bænk til alle stævne i din log.

Tak, ja, jeg har godt nok bænket 72.5 kg og 75 kg mange gange. :wacko: Det var ved at blive lidt trivielt. :tongue:

Tillykke med den nye PR i bænkpress :cheer:

Virkelig sejt :shades:

Mange tak! :w00t:

Flot med bænken. Hvad løfter du raw? :tongue:

Tak. :biggrin: For lidt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig godt presset igår. Umiddelbart virkede det som om at der var lidt overskud på de 85 kg., så de 90 kg kan ikke være langt væk.

Jo tak. :biggrin: Ja, synes også, der var overskud. Tror, der var til 87.5 hvis ikke 90 kg, hvis jeg havde haft hovedet med til at turde gå på de vægte. :chicken:

Du var da tættere på de 182.5 kg i denne weekend end sidste, så det skal nok lykkes dig at bryde forbandelsen snart. :smile:

Alle ved at den bedste og smarteste styrkeløfter er den der får mest ud af udstyret :4flex:

Så sandt, så sandt. :cool: (I bænkpres er det desværre heller ikke mig. :laugh:)

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med resultatet :smile: . 3 - 0 i alle tre løft incl. det som gav en PR er der ikke mange, som kan præstere :4thumbup:

Mange tak. :biggrin: Det er også kun anden gang i min styrkeløftkarriere (første gang var DM Bænk 2004), at jeg får alle tre bænkpres godkendt. Er dog ikke sikker på, om jeg fik ni hvide første gang. Er virkelig glad for, overrasket over og tilfreds med stævnet. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 25. august 2008:

Bænkpres:

12@30kg benene på bænken

8@40kg benene på bænken

3@50kg

3@55kg

5@60kg rep PR - de første tre var så nemme, at jeg blev nødt til at gå efter en PR :biggrin:

10@45kg back-off

Squat:

12@20kg

5@30kg

5@40kg

5x5@50kg

Fokus på teknik i alle løft. Der var en del ganske fornuftige imellem. :smile:

Træk til bryst - V-greb:

8@50kg

6@60kg

2@70kg PR

2x8@50kg

+tre sæt mave på gulv, to sæt McKenzie, fire sæt rotator med elastik samt udstrækning

Pga. de dårlige udstyrstræninger i squat og dødløft i sidste uge, har jeg besluttet at køre let i de to øvelser mandag-onsdag, så jeg kan være frisk til at give den gas med udstyrssquat igen på fredag. :devil: Det blev ikke til så mange hjælpeøvelser i dag, da både Mette og jeg var noget smadrede og zombieagtige i dag. :blush: Synes dog, der kom en rigtig god og fornuftig træning ud af det alligevel. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Og hvilke maveøvelser! :cool:

Ja, det må du nok sige! :w00t:

Onsdag den 27. august 2008:

Havde en meget travl dag, så blev nødt til at træne kl. 7.30 i morges. :wacko: Heldigvis skulle Mette også træne tidligt, så det endte faktisk med at blive en rigtig hyggelig træning trods kvalme pga. for lidt søvn.

DE pinky grip benchpress:

12@20kg

8@40kg

10x3@45kg

DE super-miniband smal dødløft stående på 2 cm skive:

2x10@50kg uden opsætningen

10x3@50kg

Pull-ups (OH): (sættene spredt ud over træningen for at spare tid)

3x3@bw dynamisk

2x7@bw

6@bw selvom ryggen ikke føltes træt, var underarme og støttemuskler helt brændt af på dette tidspunkt, så døde på nr. syv :blush:

Military press:

[email protected] PR

[email protected]

ss:

Lying leg curls:

12@3pl

2x6@4pl PR

Triceps pushdown m. reb:

15@20kg

2x10@25kg

ss:

Standing db laterals:

[email protected]

Standing EZ-curls:

[email protected]

ss:

Lying db rear laterals:

[email protected]

Mave, lænd, rotator og udstrækning kunne jeg ikke nå (læs: det blev bortprioriteret til fordel for overkropsdisko :innocent:).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share