Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Pinky grip bænkpres:

12@20kg

8@40kg

6@50kg

3@60kg let PR

2@65kg stadig let PR - på 3. mistede jeg fuldstændigt spændet, så pressede slet ikke på den

3x1@70kg :blink: PR 1. okay, 2. rigtig god, 3. kom rigtig let fra bunden, hvorfor jeg sjuskede, :4slap: og Claus måtte lige sætte en lille finger på :rolleyes:

Har vist aldrig kørt højere end omkring 50 kg i pinky grip bænk, så de første PRs var på et ret billigt grundlag. Men det er til gengæld første gang, jeg kører flere sæt på 70 kg. :bigsmile: Har én gang for godt to år siden taget en enkelt rep på 70 kg i almindelig bænk, og for nogle måneder siden fik jeg endelig en PR igen med 72.5 kg, også i almindelig bænk. Så jeg er meget overrasket over, at jeg kunne løfte 70 kg så forholdsvis let i pinky grip. :unsure:

STÆRKE sager! Tillykke!

Link to comment
Share on other sites

STÆRKE sager! Tillykke!

Tak tak. :biggrin: Var ganske tilfreds og noget overrasket. :rolleyes:

Onsdag den 28. maj 2008:

Dødløft:

5@60kg

5@80kg

5@100kg låsegreb herfra

3@120kg

3x3@100kg

[email protected] back-off i konventionel stil

Teknikken kørte fint op til 100 kg. Når det bliver tungere (= tungt oppe i mit hoved :dry:), har jeg det med at glemme teknikken, så det bliver grimt og tungt. :4slap:

DE super-miniband bænkpres med langefingeren på ringen: (~1 min pause mellem sæt)

10@20kg

2x3@30kg

[email protected]

6x3@35kg

Goodmornings:

12@20kg

2x12@50kg

Bygger stadig stille og roligt op igen her.

ss:

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

[email protected]

2x10@14kg

Lying one-legged leg curls:

3x7@1pl+3kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

+lidt rotator og lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Teknikken kørte fint op til 100 kg. Når det bliver tungere (= tungt oppe i mit hoved ), har jeg det med at glemme teknikken, så det bliver grimt og tungt.

Men det er jo også, når det bliver tungt, at teknikken ryger. Alle kan dødløfte pænt med 50 kg. Så det er ikke nødvendigvis dit hovede den er gal med. Det er trods alt kun 20 kg fra hvad du trak for 1rm for to-tre uger siden.

Link to comment
Share on other sites

Men det er jo også, når det bliver tungt, at teknikken ryger. Alle kan dødløfte pænt med 50 kg. Så det er ikke nødvendigvis dit hovede den er gal med. Det er trods alt kun 20 kg fra hvad du trak for 1rm for to-tre uger siden.

Synes nu ikke, man kan sammenligne en 3'er i raw sumo med en 1'er i dragt smal (omend en meget løs dragt). :smile: Derudover, som vi også snakkede om i dag til træning, så drejer det sig om, at jeg gør det galt lige fra startpositionen - forsøger at trække det hele med ryggen og bruger overhovedet ikke benene, som jeg jo ellers godt kan finde ud af på de lette sæt = jeg gør det sværere for mig selv fra starten af på de tunge vægte. :4slap: Men ja, ellers enig i at teknikken nemt kan ryge ved en tung vægt.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 30. maj 2008:

Squat:

Halv dragt str. 36:

12@20kg

6@55kg

3@70kg

1@80kg +bælte

3@95kg +bind og bælte

Fuldt udstyr:

3x3@110kg rimeligt lette, kom dog ikke ned på alle reps

Walk-out + quarter squats: (med dragt, knækogere og bælte)

3@150kg

3@160kg bedre udgang end på de 150 kg :smile:

Der er tydelig forskel på at squatte i en super+ str. 32, som er syet ind både i stropper og hofter og en alm. centurion str. 36, som kun er syet ind i stropperne. Og på selv at lægge bind fremfor at få nogen til at gøre det. Så ud fra den betragtning, og idet det var første gang i dragt siden DM, er jeg okay tilfres med 3x3 på 110 med et pænt overskud.

Pull-ups (OH):

5x5@bw+5kg i bæltet - det er vist en vol pr

ss:

One-legged legpress:

12@100kg

12@110kg

8@120kg

8@125kg

Seated cable rows: (næsten Jane Fonda og m. hold)

4x9@46kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x20@mig

Seated db rear laterals:

3x8@10kg bestemt ikke Jane Fonda :tongue:

20@5kg som dropset efter sidste sæt

ss:

Standing db hammercurls:

[email protected]

+udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 31. maj 2008:

Smal bænkpres:

12@20kg

[email protected]

[email protected] PR

[email protected]

[email protected]

Havde ingen spotter i dag, så jeg håber, jeg kan tage omkring 3x6 med 55 kg i næste uge, hvis jeg får en til at løfte ud og stå bagved. :smile:

Smal dødløft:

5@60kg

5@70kg

3x5@80kg

Der var ikke så meget power i ryggen ovenpå den tunge omgang i onsdags. Så tog nogle sæt med fokus på teknik.

Speed dødløft:

5@60kg

12singles@80kg

Kørte undtagelsesvis speed dødløft uden bælte i dag.

Goodmornings:

12@20kg

2x12@45kg

Bare noget restitutionsagtigt.

ss:

Dips:

8@bw+5kg i bæltet

8@bw+10kg i bæltet

3@bw+20kg i bæltet PR

12@bw back-off

One-legged lying leg curls:

3x12@1pl+2kg fattigmandsforced på sidste rep i sidste sæt med højre ben :rolleyes:

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

Planken:

3x50sek@mig

ss:

Hyperextensions:

3x15@mig

+rotator, McKenzie og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 2. juni 2008:

Bænkpres:

Fødderne på bænken:

12@20kg

8@40kg

Alm:

5@50kg

1@60kg

Trøje:

2+1@75kg til hhv. 10 og 5 cm board

[email protected] nogenlunde

[email protected] nogenlunde, ikke tungere end 82.5 kg

[email protected] dårlige løft (dvs. ingen pause, skæv udstrækning, løftet røv og sikkert også andet :laugh:)

1@80kg med signal - nemt løft trods laaang pause

Squat:

2x8@20kg

6@40kg

6@50kg

6@60kg

3@70kg rep PR

1@80kg PR :blush: (men der var trods alt overskud :rolleyes:)

Chin-ups (UH):

8@bw

4@bw+10kg i bæltet rep PR (totalvægt 75.1 kg)

2x3@bw+10kg i bæltet

9@bw

ss:

Front squat:

8@40kg

[email protected] (hvad Q kørte MP med, så det var nemmest)

Gad ikke benpresse i dag.

Standing alternating db shoulderpress:

[email protected]

8@14kg

6@14kg

God træt i skuldrene i dag - muligvis pga. den tunge trøjebænk!

One-armed overhead triceps extensions:

15@10kg

15@12kg

10@15kg

ss:

Standing one-armed face-pulls:

12@15kg

12@17kg

12@20kg

Seated incline db hammercurls:

4x8@10kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

Hyperextensions:

3x15@mig

+rotator og udstrækning

Jeg kører på i denne uge, derefter står den på en uges deload. Synes, jeg trænger til det i squat og dødløft, mens bænken fortsat kører rigtig godt. Men derfor vil den nok ikke tage skade af en rolig uge, for jeg har jo kørt ret hårdt på på det seneste. Desuden har jeg i den sidste uges tid været endnu mere træt om aftenen, end jeg plejer at være :tongue: - nok også et tegn på, at deload er ved at være tiltrængt. Men jeg vil altså lige prøve at køre smal bænk med 55 kg inden - derfor tager jeg denne uge med inden deload. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pis lee' Pull-ups!

Mange tak! :biggrin: Jeg forsøger at indhente Tina, men det har vist lange udsigter. :tongue:

BB! squat (selvom man godt kan se at du er vant til at være i udstyr når det bliver tungt).

Tak! Det går lige i bisps!! :4flex: Og ja, det kan man vist godt. :blush: Men må tilstå, at jeg er ganske tilfreds med at kunne tage 80 kg med en smule overskud (det var trods alt PR med 5 kg og uden bælte, hvor de 75 kg var med bælte), når det er over et år siden, jeg sidst har været højere end 65 kg uden elastiker eller minimum en halvdragt. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 4. juni 2008:

Dødløft:

8@55kg

5@80kg

3@95kg låsegreb herfra

1@115kg halv dragt + bælte

Fuldt udstyr:

[email protected] (det passede lige med at smække en 10'er på hver side af det, Ulrik kørte rows med, deraf det noget skæve tal)

1@145kg

1@160kg nem nok (nok de nemmeste 160, jeg nogensinde har lavet)

1@170kg PR tung i bunden som altid, men nem i toppen og nem at holde med låsegreb :bigsmile:

8@90kg back-off i smal stil

Super omgang dødløft i dag! At få dragten på, var som at komme hjem igen. :wub: Dejligt at den virkede for mig i dag, når nu det hverken gik specielt godt op til DM eller til selve stævnet.. Hele klubben dødløftede på én gang i dag, og der blev virkelig gået til den, så stemningen var også helt i top! :biggrin:

DE bænkpres med grøn elastik (medium band?):

8x3@20kg

Kørte bænk med Kim i dag, derfor blev det med den grønne elastik, som er lige i den tunge ende for mig. Derfor skar jeg også ned fra de sædvanlige 12 sæt til otte. :smile:

+rotator, McKenzie og udstrækning

De andre havde bestemt også at træne i morgen, så jeg besluttede at gemme hjælpeøvelserne til da, så jeg kan komme op at hygge lidt med dem igen. :biggrin:

Edit: Back-off sæt i dødløft tilføjet.

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 5. juni 2008:

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

12@10kg

10@14kg

9@14kg

ss:

Goodmornings:

12@20kg

12@50kg

12@60kg

Dejligt nemme i dag, og ryggen har det perfekt ovenpå den tunge dødløft i går. :bigsmile:

One-legged lying leg curls:

3x8@1pl+3kg

16@1pl

Utroligt så stor forskel sølle 3 kg gør. :blink:

ss:

Seated incline db hammercurls:

3x10@10kg

Planken:

x sek@bw+20kg fik ikke taget tid

25sek@bw+20kg

30sek@bw+20kg

ss:

McKenzie:

3x15@mig

+udstrækning

God træning med masser af hygge i dag. :smile: Og Mickel lavede 72.5 kg i squat. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dybdeproblemerne ligger åbenbart i generne

Han røg frem på tæerne, så det kostede lidt i dybden (det skrev jeg også som kommentar til videoen på youtube, men burde selvfølgelig have tilføjet det her i loggen også). Men ja, det er ikke altid, han er nede, normalt omkring parallel.

Link to comment
Share on other sites

Han røg frem på tæerne, så det kostede lidt i dybden (det skrev jeg også som kommentar til videoen på youtube, men burde selvfølgelig have tilføjet det her i loggen også). Men ja, det er ikke altid, han er nede, normalt omkring parallel.

Først vil jeg sige at det er imponerende løftet af sådan en lille knægt, men derefter må jeg altså lige tilføje lidt til din kommentar..

Han er langt fra nede og det er tydligt at han skærer på dybden pga. vægten er tung og ikke pga. noget teknisk som at vægten kom for langt frem på tæerne. :smile:

Men glæder mig da til at se ham konkurrere når han bliver gammel nok. Han bliver uden tvivl super lee' :devil:

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg sige at det er imponerende løftet af sådan en lille knægt, men derefter må jeg altså lige tilføje lidt til din kommentar..

Han er langt fra nede og det er tydligt at han skærer på dybden pga. vægten er tung og ikke pga. noget teknisk som at vægten kom for langt frem på tæerne. :smile:

Men glæder mig da til at se ham konkurrere når han bliver gammel nok. Han bliver uden tvivl super lee' :devil:

Ja okay, du har givetvis ret i, at han også skærer på dybden, fordi det er en tung vægt for ham. Men jeg mener nu stadig, at når man ryger på tæerne allerede på vej ned, vil knæene ryge frem, hvormed det vil koste i dybden. :smile: Han kom i øvrigt ned med 80 kg efterfølgende - dog desværre ikke op igen. :tongue: Og ja, han bliver super led, hvis han fortsætter som nu! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 6. juni 2008:

Squat:

2x8@20kg

8@45kg

6@55kg

3@65kg

2x3@70kg

Reverse medium band squat:

6@50kg

6@70kg

6@80kg

6@90kg

6@100kg

Pull-ups (OH):

5x8@bw

ss:

Legpress:

12@180kg

3x12@200kg

Bare let i dag ovenpå al den squat. :innocent:

Seated cable rows: (semi-Jane Fonda m. hold)

7@47kg

9@47kg

2x8@47kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

Lying rear delt row:

15@5kg

[email protected]

12@10kg

Hmm... er ikke sikker på, jeg fik kørt den helt rigtigt, men den sad vel okay alligevel.

ss:

McKenzie:

3x15@mig

+udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Der bliver ikke brændt nok i denne log sveske og du ved det... Lunau er skuffet... kan være jeg kommer og træner i TSK et par gange henover sommeren også vil jeg se nogen maxløft... gerne i curls og OH-squat

Ikke brændt nok?! Har du læst onsdagens træningspas? :devil::tongue: Bliver godt at se dig til sommer! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 4. juni 2008:

Dødløft:

8@55kg

5@80kg

3@95kg låsegreb herfra

1@115kg halv dragt + bælte

Fuldt udstyr:

[email protected] (det passede lige med at smække en 10'er på hver side af det, Ulrik kørte rows med, deraf det noget skæve tal)

1@145kg

1@160kg nem nok (nok de nemmeste 160, jeg nogensinde har lavet)

1@170kg PR tung i bunden som altid, men nem i toppen og nem at holde med låsegreb :bigsmile:

8@90kg back-off i smal stil

Super omgang dødløft i dag! At få dragten på, var som at komme hjem igen. :wub: Dejligt at den virkede for mig i dag, når nu det hverken gik specielt godt op til DM eller til selve stævnet.. Hele klubben dødløftede på én gang i dag, og der blev virkelig gået til den, så stemningen var også helt i top! :biggrin:

Tillykke og superstærkt løft Kathrine!

Der er virkelig sket noget den sidste tid! :devil::wub:

Jeg er stolt af dig :4thumbup:

Vi ses.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke og superstærkt løft Kathrine!

Der er virkelig sket noget den sidste tid! :devil::wub:

Jeg er stolt af dig :4thumbup:

Vi ses.

Mange tak. :biggrin::blush: Og ja, det gør vi i hvert fald! :4flex:

Lørdag den 7. juni 2008:

Der var bare overhovedet ingen fra klubben, som skulle træne i dag, så jeg tog tidligt i klubben (kl. 10) i håb om, at der stadig ville være nogen fra morgenholdet deroppe, så jeg kunne få lidt spot i den smalle bænk. Heldigvis var Finn fra Rødby på gæstevisit i TSK, så det var intet problem at få hjælp. :bigsmile:

Smal bænkpres:

12@20kg fødderne på bænken

6@45kg

3x6@55kg PR sidste sæt var bedst (tre reps med pause, tre reps uden pause - ellers kunne jeg ikke få alle reps :blush:)

Smal dødløft:

2x6@60kg

6@70kg

6@80kg

6@90kg låsegreb

Kørt i nærmest stivbenet stil i dag, da jeg hverken havde lange bukser eller babypudder med, så det var den eneste måde, jeg kunne køre på, uden at stangen klistrede alt for meget fast til mine lår. :wacko:

Goodmornings:

12@20kg

8@50kg

2x8@65kg

En smule tunge i dag. :blush:

ss:

Dips:

8@bw

2x8@bw+10kg i bæltet

Også en smule tunge i dag. :chicken:

Seated db laterals:

15@5kg m. hold i toppen

[email protected] ikke så kønne på de sidste reps :4whistling:

ss:

Lying leg curls:

3x12@3pl

Planken:

2x60sek@mig

ss:

Hyperextensions:

2x15@mig

+rotator, McKenzie og udstrækning

Udmærket træning i dag. Men jeg er godt nok glad for, at der skal deloades i næste uge - kroppen trænger til det! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share