Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Nu er det længe siden, jeg selv har trænet øvelsen, da jeg mener, at maskinen skal tillade meget stor ROM, og det har hverken Skive badeland eller Videbæk styrkesport.

Men jeg træner med fast vinkel imellem ben og nedre ryg, og så krummer jeg så meget sammen i ryggen, som jeg kan samtidig med at jeg strækker skuldrene indtil jeg næsten sætter vægten, og derefter trækker jeg tilbage til samme stilling, som du ender i (hvis jeg kan).

Når jeg udfører øvelsen, så tænker jeg, at det er en øvelse i at lære at krumme ryggen lige så meget som Onkel Troels gør, når han dødløfter og bagefter explodere tilbage, og jeg tænker, at øvelsen skal give den styrke, som skal til, for at kunne udføre et sådant stunt.

Jeg synes, at øvelsen du laver ser flot ud, men jeg spekulerer på, hvad det er du træner som styrkeløfter.

Håber ikke det lyder for meget som den gnavne gamle mand, jeg er. :smile:

Men så træner du jo også øvelsen med et andet formål end Hoos. Du kører den for at træne bagkæden - primært erectoren, mens Hoos kører den for traps og lats. Derfor forskellen i udførelse.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det længe siden, jeg selv har trænet øvelsen, da jeg mener, at maskinen skal tillade meget stor ROM, og det har hverken Skive badeland eller Videbæk styrkesport.

Men jeg træner med fast vinkel imellem ben og nedre ryg, og så krummer jeg så meget sammen i ryggen, som jeg kan samtidig med at jeg strækker skuldrene indtil jeg næsten sætter vægten, og derefter trækker jeg tilbage til samme stilling, som du ender i (hvis jeg kan).

Når jeg udfører øvelsen, så tænker jeg, at det er en øvelse i at lære at krumme ryggen lige så meget som Onkel Troels gør, når han dødløfter og bagefter explodere tilbage, og jeg tænker, at øvelsen skal give den styrke, som skal til, for at kunne udføre et sådant stunt.

Jeg synes, at øvelsen du laver ser flot ud, men jeg spekulerer på, hvad det er du træner som styrkeløfter.

Håber ikke det lyder for meget som den gnavne gamle mand, jeg er. :smile:

Altså jeg kan desværre ikke give et bedre svar, end det jeg har givet ovenfor - at jeg træner øvelsen for at få mere masse på ryggen. :smile: Man kan heldigvis indstille vores oldtidsfund af en maskine, så ROM bliver passende stor, for jeg kan nemlig også bedst lide at komme frem at strække lat'en og helt tilbage at samle skulderbladene (på de tunge sæt som sagt dog ikke så kontrolleret som på videoen).

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 30. juli 2008:

Dødløft:

8@50kg

8@65kg

5@85kg

5@95kg låsegreb herfra, ville egentlig have kørt alle mine work-sets på denne vægt, men det var vist lige let nok :blush:

[email protected] føltes tunge, men Mette sagde, de så fine ud og relativt nemme

Havde godt nok kyllingehjernen på i dag under dødløft. :wacko: Godt Mette var der, så jeg trods alt fik løftet nogle acceptable vægte.

DE super-miniband pinky grip benchpress:

10@20kg benene på bænken

5@30kg

4x3@35kg

[email protected]

Kørte rigtig godt i dag. :smile:

Goodmornings:

12@20kg

12@55kg

2x8@75kg

Military press:

3x10@20kg meget strict med samlede fødder og stangen helt til brystet

Er egentlig ikke nogen stor fan af denne øvelse, men tænkte, jeg da lige kunne give den endnu en chance, nu da jeg alligevel bare skulle køre noget let skulder. Kunne faktisk bedre lide den i dag, end jeg plejer at kunne. :bigsmile:

ss:

Lying leg curls:

2x10@3pl

Ikke så mange sæt eller så meget vægt i dag, da baglårene var noget trætte efter dødløft og tunge goodmornings.

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

Hyperextensions:

3x12@mig

Standing alternating db curls:

[email protected]

Troede egentlig, jeg var færdig med at træne, men kom pludselig i tanke om, at jeg havde glemt at curle i mandags, og det går jo ikke! :4flex: :tongue:

ss:

McKenzie:

15@mig

+to sæt rotator med db samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lettere specialestresset ankom jeg en halv time forsinket i TSK til en gang udstyrssquat. :blush:

Fredag den 1. august 2008:

Squat:

Halv dragt str. 32:

8@50kg

8@55kg

[email protected] +bælte, varmede bare op med, hvad der nu lige var på de forskellige stænger, derfor de lidt underlige kg

[email protected] +bind og bælte

Fuldt udstyr:

[email protected] egne bind

2@135kg Kims bind

2x2@145kg Kims bind

2@110kg egne bind

Det blev til lidt flere sæt end planlagt! Var desværre lidt rundt på gulvet og kunne ikke helt finde fokus. :blush: Så teknikken sad ikke helt i skabet. Men der var alligevel en række positive ting ved dagens squat (som jeg vil forsøge at fokusere på): 1. jeg lavede ikke om på min stil, fordi der kom kg på i de sidste sæt, 2. den første rep i første sæt med 145 kg var super super nem, 3. styrken føltes i det hele taget rigtig god. Jeg skal dog være bedre til at slå hovedet fra og bare løfte, som jeg gjorde på det gode løft på 145 kg.

Pull-ups (OH):

5x8@bw

ss:

Walking lunges:

5x5 skridt pr. [email protected] pr. hånd

Seated cable rows:

12@50kg

2x8@60kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x15@mig

Standing EZ-curls:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

ss:

Lying db rear laterals:

3x15@5kg

+udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 2. august 2008:

Smal bænkpres:

12@20kg

12@30kg

3x12@40kg de første otte i hvert sæt var papir, og derefter syrede triceps bare til! :gal:

Smal dødløft:

2x8@50kg

5x5@70kg

Dips:

8@bw

3x8@bw+5kg i bæltet

Godt ristet i triceps efter smal bænk, så tog 5 kg af her i forhold til normalt. :blush:

ss:

Goodmornings:

12@20kg

2x8@50kg

Bare for at løsne op. :smile:

Lying leg curls:

3x9@3pl+2kg

ss:

Seated db laterals:

12@5kg

[email protected]

Planken:

2x45sek@mig

ss:

Hyperextensions:

2x15@mig

+tre sæt rotator med håndvægte samt udstrækning

Vægten er gået ca. halvandet kg op, siden jeg startede på kreatin for en uge siden. :bigsmile: Det var nok derfor, der var så godt tryk i kroppen i dag trods dårlig søvn (pga. varmen og fugtigheden :wacko:) og efterveerne af et mindre sukkerchok (pandekager med is til natmad). Min kapacitet på det punkt er helt klar gået ned. :mad: Havde stadig kvalme, da jeg kom til træning, og min træningskakao gav den lige lidt ekstra liv. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 2. august 2008:

Smal bænkpres:

12@20kg

12@30kg

3x12@40kg de første otte i hvert sæt var papir, og derefter syrede triceps bare til! :gal:

Smal dødløft:

2x8@50kg

5x5@70kg

Dips:

8@bw

3x8@bw+5kg i bæltet

Godt ristet i triceps efter smal bænk, så tog 5 kg af her i forhold til normalt. :blush:

ss:

Goodmornings:

12@20kg

2x8@50kg

Bare for at løsne op. :smile:

Lying leg curls:

3x9@3pl+2kg

ss:

Seated db laterals:

12@5kg

[email protected]

Planken:

2x45sek@mig

ss:

Hyperextensions:

2x15@mig

+tre sæt rotator med håndvægte samt udstrækning

Vægten er gået ca. halvandet kg op, siden jeg startede på kreatin for en uge siden. :bigsmile: Det var nok derfor, der var så godt tryk i kroppen i dag trods dårlig søvn (pga. varmen og fugtigheden :wacko:) og efterveerne af et mindre sukkerchok (pandekager med is til natmad). Min kapacitet på det punkt er helt klar gået ned. :mad: Havde stadig kvalme, da jeg kom til træning, og min træningskakao gav den lige lidt ekstra liv. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 4. august 2008:

Bænkpres med 33 kg kæder: (led 6)

12@20kg u. kæder, benene oppe

5@20kg+kæder

5@30kg+kæder

3@40kg+kæder

3x3@45kg+kæder

10@30kg+kæder back-off

Squat:

2x8@20kg OH squat

8@40kg

6@50kg

6@60kg +løse bind

6@70kg +løse bind

2x6@75kg +løse bind

Det er første gang, det har fungeret for mig at køre squat med knæbind uden bælte. :biggrin: Det fungerede til gengæld også rigtig godt i dag. Fik presset godt med både ben og røv/hofte, hvilket jeg normalt har svært ved. :rolleyes:

Kropshævninger:

V-grip chins:

2x8@bw

Pull-ups (OH):

3x5@bw

Tror jeg skal køre lidt let i chins de næste par gange. Man bliver jo ellers let fristet til at køre til failure hver gang, selvom det ikke holder i længden. :innocent:

ss:

Db floor press:

12@16kg

[email protected]

Standing db laterals:

[email protected]

ss:

Standing EZ-curls:

[email protected]

12@20kg

10@20kg

:4flex:

Mave på gulv:

2x20@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

+to sæt rotator med håndvægt samt udstrækning

Båden bænken og squatten kørte bare i dag, så rigtig god træning! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet om det ikke er pga. kreatinen at det hele går så godt lige de her dage?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Jeg har taget ca. halvandet kg på i løbet af de halvanden uge på kreatin. Tror helt bestemt, den øgede kropsvægt har en positiv indvirkning på især squat og bænk. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 6. august 2008:

Smal dødløft:

2x8@50kg

5@65kg

5x5@75kg

12@75kg back-off i sumostil

Skulle egentlig have været tung dødløft i udstyr i dag, men får en ny dragt en af dagene, så byttede rundt på min tunge og lette dag, så tung død bliver lørdag i stedet. :smile:

DE illegal wide grip benchpress:

12@20kg

5@40kg

2x3@45kg

6x3@50kg

Goodmornings:

12@20kg

3x12@50kg

Bare let i dag for at være nogenlunde frisk til fredagens medium tunge squat og lørdagens tunge dødløft. :devil:

Military press:

[email protected]

Db triceps press:

[email protected] uhåndterlige håndvægte, og nok også en anelse for tungt

6@10kg av i venstre albue - øv! :mad:

så i stedet tog jeg:

Triceps pushdowns m. reb:

12@20kg

10@25kg

Lying db rear laterals:

2x15@5kg

[email protected]

+to sæt mave på gulv, et sæt McKenzie, tre sæt rotator i kabel samt udstrækning

Mickel trænede sammen med Mette og mig gennem de første tre øvelser (dog squat i stedet for GM) - vildt hyggeligt! :bigsmile: Han vandt iø en 20'er fra mig, da han tog 75 kg i overhåndsgreb (efter han havde kørt 4x3 på 75 kg vel at mærke). Hans gamle PR i overhåndsgreb er 60 kg, som han for en måneds tid siden vandt en 10'er fra Kim ved at tage. Han mente bestemt ikke, at han kunne tage 75 kg, men da der var penge på spil, måtte han jo lige prøve alligevel. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mickel trænede sammen med Mette og mig gennem de første tre øvelser (dog squat i stedet for GM) - vildt hyggeligt! :bigsmile: Han vandt iø en 20'er fra mig, da han tog 75 kg i overhåndsgreb (efter han havde kørt 4x3 på 75 kg vel at mærke). Hans gamle PR i overhåndsgreb er 60 kg, som han for en måneds tid siden vandt en 10'er fra Kim ved at tage. Han mente bestemt ikke, at han kunne tage 75 kg, men da der var penge på spil, måtte han jo lige prøve alligevel. :laugh:

Haha den møghund! :laugh:

Det er lige 3 kakao'er han har scoret sig der - klog knægt :4thumbup:

Kl. hvad træner du fredag+lørdag?

Link to comment
Share on other sites

Haha den møghund! :laugh:

Det er lige 3 kakao'er han har scoret sig der - klog knægt :4thumbup:

Kl. hvad træner du fredag+lørdag?

Ja, han er en klog knægt. Han mente også, at hvis der var 50 kr på spil, ville han kunne tage 95 kg i DOH. :biggrin:

Træning kl. 12 fredag og kl. 10 lørdag (hvor der efter al sandsynlighed vil være ikke mindre end fire tøser til stede i TSK! :w00t:)

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Ja, han er en klog knægt. Han mente også, at hvis der var 50, på spil, ville han kunne tage 95 kg i DOH. :biggrin:

Træning kl. 12 fredag og kl. 10 lørdag (hvor der efter al sandsynlighed vil være ikke mindre end fire tøser til stede i TSK! :w00t:)

Hahaha så måden at få ham til at løfte tungere er altså bare at kaste penge efter ham. Bekvemt :smile:

Lyder som et godt tilbud på lørdag! Ser lige på det...

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 8. august 2008:

Min nye dødløftdragt kom med posten i dag. :wub: Så selvom jeg først skal have dødløft i dragt sådan for alvor i morgen, måtte jeg jo liiige prøve at hoppe i den i dag. :innocent: Tog tre singler bare med 70 kg i hel dragt uden bælte. Overraskende nemt at komme ned til stangen (Kim var i hvert fald overrasket), men det føles som om, der er rigtig godt spænd i den. Så jeg glæder mig ekstremt meget til at prøve med nogle kg på i morgen. :w00t: Mine fingre glæder sig så knap så meget med mistet hud fire steder og vabler to andre. :blush:

Squat:

Halv dragt str. 36:

12@20kg

8@50kg

5@70kg

3@85kg +bind

3x3@95kg +bind - sidste sæt var super godt! :bigsmile:

Mine hoftebøjere var lidt småømme tidligere på ugen, så valgte at tage løs halv dragt på for at skåne dem lidt. Bindene var ikke særligt stramme, da jeg selv lagde dem på alle sæt. Tror 95 kg er det højeste, jeg har været på uden bælte, så jeg er godt tilfreds med dagens omgang. Det skulle jo ikke være så tungt i dag, når den står på dødløft i dragt i morgen. :smile:

Pull-ups (OH):

10@bw

4x5@bw

Vil prøve en ny strategi, hvor jeg kører ét sæt til max, og så fire sæt med halvt så mange reps. Ved mine sædvanlige 5x8 bliver det gerne sådan, at de første to sæt er med overskud og de sidste tre til max. Så er det nok bedre med kun ét sæt til max, og samtidig sjovere at køre et sæt med lidt flere reps. :rolleyes:

Standing EZ-curls:

[email protected]

[email protected]

12@20kg

[email protected] rep PR?

ss:

Lying db rear laterals:

15@5kg

[email protected]

[email protected] aargh, glemte at jeg skulle have 9 reps :4slap:

[email protected] så nuppede en ekstra rep i sidste sæt

Mave på gulv:

2x20@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

+to sæt rotator i kabel (har sovet for meget på højre skulder på det seneste, det bryder den sig ikke om :dry:) samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Hey! Når desværre ikke i TSK i dag. Alt for meget der skal nås... Hurtig omgang lyntræning i Fitness World fredag aften i stedet... (meget dårligt trade-off)

Det var en skam, det var ellers super hyggeligt. :biggrin: Men håber da, du kommer i TSK snart. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 9. august 2008:

Nærmest en mini-tøsesamling i dag med både Eva, Tina og Mette. Hyggeligt! :biggrin: Vi fik allesammen trænet en masse i udstyr - det var spass. :tongue:

Dødløft:

Halv dragt:

2x5@70kg

3@90kg

1@110kg +bælte ren raket, meget nemmere end normalt :blink:

Fuldt udstyr:

1@130kg føltes som et perfekt løft, endnu en raket (vel at mærke lige efter at have misset et meget halvhjertet forsøg pga. ekstremt dårlig nedgang i dragten)

3x1@150kg alle okay nemme faktisk, teknikken dog ikke helt perfekt

Den nye dragt føles super god! :w00t: Jeg bliver dog nok nødt til at indlægge lidt flere træninger i dragt, hvis jeg skal nå at kunne bruge den til WEUC. Jeg er sikker på, der er mange kg i den dragt, når jeg først får den til at virke 100 %. :devil: Tina filmede vist et af sættene på 150 kg, så det kan være, den kommer i loggen, når jeg får den (hvis det ser alt for grimt ud, gør jeg det altså ikke :tongue:).

Smal bænk:

12@20kg

[email protected]

[email protected] - store triiiiiceps! :4flex: :tongue:

Legpress:

12@175kg

12@200kg

12@225kg

12@235kg det må være tæt på PR?!

Hængeparti fra i går.

ss:

Seated cable rows:

4x10@50kg let

Endnu et hængeparti fra i går.

Goodmornings:

8@60kg

8@80kg

5@100kg PR

Mette filmede de to sidste sæt. Hun har noget computerbøvl for tiden, men så snart jeg får dem, skal jeg selvfølgelig nok smide dem op.

ss:

Standing db laterals:

15@5kg

[email protected]

God styrke i denne øvelse i dag. :smile:

+4 sæt rotator i kabel

Glemte udstrækning, :4slap: så må lave lidt mere herhjemme i aften. Dips droppede jeg, da højre skulder stadig føles en smule sær (der er heldigvis intet at mærke under bænkpres, heller ikke smal bænk i dag). Stangen gled en del på ryggen i det sidste sæt GM, hvilket trættede skuldrene en del, hvorfor jeg besluttede også at udelade Planken. Bare lidt skidt, at vi (Mette og jeg) ikke har fået lavet øvelsen overhovedet i denne uge. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 9. august 2008:

Nærmest en mini-tøsesamling i dag med både Eva, Tina og Mette. Hyggeligt! :biggrin: Vi fik allesammen trænet en masse i udstyr - det var spass. :tongue:

Dødløft:

Halv dragt:

2x5@70kg

3@90kg

1@110kg +bælte ren raket, meget nemmere end normalt :blink:

Fuldt udstyr:

1@130kg føltes som et perfekt løft, endnu en raket (vel at mærke lige efter at have misset et meget halvhjertet forsøg pga. ekstremt dårlig nedgang i dragten)

3x1@150kg alle okay nemme faktisk, teknikken dog ikke helt perfekt

Den nye dragt føles super god! :w00t: Jeg bliver dog nok nødt til at indlægge lidt flere træninger i dragt, hvis jeg skal nå at kunne bruge den til WEUC. Jeg er sikker på, der er mange kg i den dragt, når jeg først får den til at virke 100 %. :devil: Tina filmede vist et af sættene på 150 kg, så det kan være, den kommer i loggen, når jeg får den (hvis det ser alt for grimt ud, gør jeg det altså ikke :tongue:).

Smal bænk:

12@20kg

[email protected]

[email protected] - store triiiiiceps! :4flex: :tongue:

Legpress:

12@175kg

12@200kg

12@225kg

12@235kg det må være tæt på PR?!

Hængeparti fra i går.

ss:

Seated cable rows:

4x10@50kg let

Endnu et hængeparti fra i går.

Goodmornings:

8@60kg

8@80kg

5@100kg PR

Mette filmede de to sidste sæt. Hun har noget computerbøvl for tiden, men så snart jeg får dem, skal jeg selvfølgelig nok smide dem op.

ss:

Standing db laterals:

15@5kg

[email protected]

God styrke i denne øvelse i dag. :smile:

+4 sæt rotator i kabel

Glemte udstrækning, :4slap: så må lave lidt mere herhjemme i aften. Dips droppede jeg, da højre skulder stadig føles en smule sær (der er heldigvis intet at mærke under bænkpres, heller ikke smal bænk i dag). Stangen gled en del på ryggen i det sidste sæt GM, hvilket trættede skuldrene en del, hvorfor jeg besluttede også at udelade Planken. Bare lidt skidt, at vi (Mette og jeg) ikke har fået lavet øvelsen overhovedet i denne uge. :nonono:

Du skal altid huske at nævne hvilken dragt du brugte og hvor den kommer fra :4thumbup: :w00t:

Edited by JBV
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 9. august 2008:

Nærmest en mini-tøsesamling i dag med både Eva, Tina og Mette. Hyggeligt! :biggrin: Vi fik allesammen trænet en masse i udstyr - det var spass. :tongue:

Dødløft:

Fuldt udstyr:

1@130kg føltes som et perfekt løft, endnu en raket (vel at mærke lige efter at have misset et meget halvhjertet forsøg pga. ekstremt dårlig nedgang i dragten)

3x1@150kg alle okay nemme faktisk, teknikken dog ikke helt perfekt

Den nye dragt føles super god! :w00t: Jeg bliver dog nok nødt til at indlægge lidt flere træninger i dragt, hvis jeg skal nå at kunne bruge den til WEUC. Jeg er sikker på, der er mange kg i den dragt, når jeg først får den til at virke 100 %. :devil: Tina filmede vist et af sættene på 150 kg, så det kan være, den kommer i loggen, når jeg får den (hvis det ser alt for grimt ud, gør jeg det altså ikke :tongue:).

Hey Kathrine,

Tusind tak for en herlig træning, hjælp, lån af dragt og selvfølgelig herligt selskab!

Poster videoen af det filmede sæt på 150 kg. Synes absolut det er fint nok til at komme med i loggen :superman:

Husk det faktisk er de dårlige løft, man lærer mest af at se på....

- og nu bestemmer jeg i dag ...muhahaha :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 11. august 2008:

Bænkpres:

12@20kg fødderne på bænken

6@45kg

4@55kg

Trøje:

3@75kg til 10 cm board

2@75kg til 5 cm board

1@80kg m. signaler, dårligt løft

1@80kg m. signaler, rigtig godt løft

1@80kg m. signaler, ikke specielt godt løft, men dog bedre end det første

3@70kg nemme og god teknik

Ved ikke, hvad der var "galt" i dag - men mine skuldre syrede helt vildt til mellem hvert løft. :blink: Synes ellers, trøjen sad fint, så Mette og jeg konkluderede, at mine skuldre jo må være vokset, siden jeg sidst havde trøjen på. :biggrin: Jeg skal i øvrigt lade være med at have sådan en kyllingehjerne og gøre det tungere for mig selv. :mad: Regner med, at startvægten til SM Bænk bliver de efterhånden sædvanlige 75 kg.

Squat:

12@20kg

6@40kg

Halv dragt str. 36:

6@60kg

6@80kg +bind

2x6@85 kg +bind

6@85kg +bind og bælte

Efter to sæt kom jeg i tanke om, at jeg da egentlig havde tænkt mig at squatte i løs halv dragt for at skåne hoftebøjerne. Lagde selv bind på de første tre sæt, så de var ret løse. Kim lagde på det sidste sæt, da jeg var ved at være godt træt, så de bind var en anelse strammere, men dog stadig ikke stramme.

Legpress:

3x15@150kg meget dybe

For at løsne op i benene, der er lidt ømme efter i lørdags - især venstre baglår, der var ved at gå i krampe, da jeg løb efter metroen i morges. :laugh:

Træk til bryst - V-greb:

8@50kg

3x5@60kg

15@40kg back-off

Planken:

2x30sek@mig+25kg

ss:

McKenzie:

2x20@mig

Standing db laterals:

3x15@5kg

Havde undtagelsesvis lyst til en gang højrep.

Glemte udstrækning. :4slap:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share