Hjælp til at bruge mit sabbatår


Dysp
 Share

Recommended Posts

Du er så latterlig at høre på Dysp, igen tager du emnet op omkring grammatik. Lidt underligt når din grammatik heller ikke ligefrem er den bedste?

Tror ikke helt du har fattet, at naada shit af de personer som er herinde gider at hjælpe dig! Grundet den sindsyge arrogance som du besidder!

Okay.

Du er så latterlig at høre på, Dysp. Igen tager du emnet op omkring grammatik. Det er lidt underligt når din grammatik heller ikke ligefrem er den bedste?

Jeg tror ikke helt, at du har fattet, at nada shit af de personer som er herinde gider at hjælpe dig, grundet den sindssyge arrogance som du besidder!

Selv tak :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg synes du skal få styr på din grammatik før du giver den gas med pegefingeren, smarte.

Jeg synes, du skulle få styr på din kommatering, før du giver den gas med pegeringeren, smarte. Men ok, du ramte 1 ud af 3. Fucking lille cunt af en møgunge :laugh::laugh:.....

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, du skulle få styr på din kommatering, før du giver den gas med pegeringeren, smarte. Ganske fint, du ramte 1 ud af 3. Fucking lille cunt af en møgunge :laugh::laugh:.....

Jeg har lært det gamle komma i starten af mit skolingsforløb og det ny i slutningen. Det fungerer.

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor synker du ned på hans niveau? :dry:

Tak fordu du lige responderede på mit indlæg (ud af de 1000 andre), stadig ondt i røven :laugh:?

Det er et velkendt faktum, at det ikke kan betale sig at snakke fornuft med en troll. Props til de andre for forsøget, men han burde have fået klar besked med det samme: fuck off!

Link to comment
Share on other sites

Tak fordu du lige responderede på mit indlæg (ud af de 1000 andre), stadig ondt i røven :laugh:?

Det er et velkendt faktum, at det ikke kan betale sig at snakke fornuft med en troll. Props til de andre for forsøget, men han burde have fået klar besked med det samme: fuck off!

Er du en af de der vrede mennesker?

Link to comment
Share on other sites

Jo, fordi proteinsyntesen jo netop er lynhurtig, så er det ikke hastigheden på denne, som er den hæmmende faktor når vi snakker en optimering af RESTITUTIONSPERIODEN. Det er heller ikke antalet af enzymatiske faktorer som er den hæmmende faktor.

Det er mangel på substrat som er den hæmmende faktor i dette tilfælde. Det er mangel på aminosyrer og ATP(energi) til proteinsyntesen.

Hvorfor er insulin så vigtigt? Insulin er da hverken aminosyrer(jo det er det så, fordi det er peptidhormon, men det bruges ikke i den sammenhæng :p) eller kulhydrat(primær energi)?

Insulin er det hormon, som fortæller cellen, at den skal optage næringsstoffer fra blodet(eller øge denne optagelse), for det gør den ikke automatisk, selvom den har brug for det. Det ville jo være dumt, hvis der var mangel på energi og hjernen var ved at gå til og muskelcellen bare holdte fest på bekostningen af hjerneaktiviteten og hermed ville organismen dø.

Det er vist lidt din egen hjemmelavede videnskab det der. Har aldrig selv hørt det, men ville da synes det var ekstremt interessant hvis du kunne smide nogle artikler der underbygger dette (videnskabelige).

Du har ret i at selve proteinsyntesen er meget hurtig i forhold til den nævnte restitutions periode (og det var vi vel alle sammen, så forstår ikke du gider at ord-kneppe på det), men når du er så klog er du vel også klar over at der er mange andre faktorer der spiller ind end dem du lige nævner. Det er biologi vi taler om her og det er i mange tilfælde meget komplekst. Din teori er højst sandsynlig overforsimplet og du kan derfor nemt komme til at overse vigtige faktorer.

Så jeg spørger bare hvordan du ved at det er koncentrationen af næringsstoffer i blodet der er den begrænsende faktor for restitutionsperioden og ikke noget andet i ikke lige havde om i gymnasiet?

Link to comment
Share on other sites

Novra, er du en af de der modne typer jeg har hørt så meget om på sitet? Har jeg påstået jeg er stor? Har jeg påstået at jeg var 'god til at knække jern'? Jeg synes du skal få styr på din grammatik før du giver den gas med pegefingeren, smarte.

Men FUCK YEAH, vi ses i gym, hvor du sikkert befinder dig i hjørnet med ammoniakdufte og høje skrig efter hver rep. "*AAAAAAAAARGH* Se mine GUNS."

Hvis du nu havde nok brain power til at fatte, at jeg ikke er interesseret i at blive en skrigende kæmpe, så havde du nok slet ikke skrevet dit fine indlæg. Min interesse er den videnskabelige teori, ikke hvor "NiCE miNe PEcS Er BleVeT" efter en Tibetansk over-the-head-max-super-set-volume-2000-øvelse. Men tak for dit bidrag til tråden og min daglige træning af lattermusklerne over din sindssygt ringe forståelse for hvad det er, som jeg egentlig søger med min træning.

Yes. Det her er Dysp i en nøddeskal. Du gider ikke bruge tid på at undersøge tingene og dermed levere en rammende kritik. Du rammer, som med hele dette emne, langt forbi målet. Derudover, er du også en fatsvag idiot blottet for evnen til at se simple ting i større perspektiv. Du siger, at du vil gøre brug af en videnskabelig teoretisk indgangsvinken ifm. træningen, men i samme åndedrag træne 12-14 gange om ugen?! LOLZ!!1 roflpuke2.gifroflpuke2.gifroflpuke2.gif

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Det er vist lidt din egen hjemmelavede videnskab det der. Har aldrig selv hørt det, men ville da synes det var ekstremt interessant hvis du kunne smide nogle artikler der underbygger dette (videnskabelige).

Du har ret i at selve proteinsyntesen er meget hurtig i forhold til den nævnte restitutions periode (og det var vi vel alle sammen, så forstår ikke du gider at ord-kneppe på det), men når du er så klog er du vel også klar over at der er mange andre faktorer der spiller ind end dem du lige nævner. Det er biologi vi taler om her og det er i mange tilfælde meget komplekst. Din teori er højst sandsynlig overforsimplet og du kan derfor nemt komme til at overse vigtige faktorer.

Så jeg spørger bare hvordan du ved at det er koncentrationen af næringsstoffer i blodet der er den begrænsende faktor for restitutionsperioden og ikke noget andet i ikke lige havde om i gymnasiet?

Utroligt, at du ikke bare kan holde en ordenlig tone. Hvad har gymnasiet med det her at gøre? Gymnasiets niveau er langt under det her. Gymnasiet er at sige: "Når musklen har arbejdet, så bør den efterfølgende restitueres for at genopbygge". Thats it.

Desuden finder jeg ikke selv på videnskabelige fakta :p Jeg læste det i en artikel på T-Nation. Kan finde dig et link.

Update: http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=body_141post

Har fundet lidt citater:

Another thing to consider is the protein balance factor. By rapidly increasing protein synthesis while simultaneously decreasing protein breakdown, you can shift to a positive muscle protein balance within 1 hour after the workout (7). Did you get that? You can recover within 1 hour!

Remember I said earlier that typically a trainee has to wait 24 hours for a positive muscle protein balance (1)? Unfortunately, even after this 24-hour period, recovery only means that there's at best only a neutral muscle protein balance (there's no longer breakdown, but building isn't occurring either). Using recovery nutrition, you can recovery nearly a day earlier that you otherwise would have!

Og så kommer vi til kildekritikken. Artiklen er skrevet af:

"John M Berardi is an exercise and nutritional biochemist at the University of Western Ontario."

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Yes. Det her er Dysp i en nøddeskal. Du gider ikke bruge tid på at undersøge tingene og dermed levere en rammende kritik. Du rammer, som med hele dette emne, langt forbi målet. Derudover, er du også en fatsvag idiot blottet for evnen til at se simple ting i større perspektiv. Du siger, at du vil gøre brug af en videnskabelig teoretisk indgangsvinken ifm. træningen, men i samme åndedrag træne 12-14 gange om ugen?! LOLZ!!1 roflpuke2.gifroflpuke2.gifroflpuke2.gif

Fin smiley. Jeg rammer ikke forbi målet. Jeg spurgte om det var effektivt. Èn svarede.

Men kom nu ned og løft for helved. LØFT.

Link to comment
Share on other sites

Utroligt, at du ikke bare kan holde en ordenlig tone. Hvad har gymnasiet med det her at gøre? Gymnasiets niveau er langt under det her. Gymnasiet er at sige: "Når musklen har arbejdet, så bør den efterfølgende restitueres for at genopbygge". Thats it.

Desuden finder jeg ikke selv på videnskabelige fakta :p Jeg læste det i en artikel på T-Nation. Kan finde dig et link.

Hvis denne artikel på T-nation har naturvidenskabelige referencer på læser jeg den med stor interesse, ellers lad være med at gøre dig besværet.

Det som du beskriver om insulin, prot. syntese og prot. degradering, svarer ellers meget godt til hvad jeg lærte i gymnasiet, men så er det da fint hvis du sev har sat dig ind i området. Jeg spørger dig bare om du er sikker på at der ikke er andre faktorer dig gør sig gældende for restitutionsperioden end at man bare kan æde læs for at øge mængden af substrat i blodet.

Iøvrigt synes jeg ikke det er mig der bør bruge en ordentlig tone... prøv og kig på dine indlæg til andre i denne tråd og se om tonen er iorden der

Link to comment
Share on other sites

Fin smiley. Jeg rammer ikke forbi målet. Jeg spurgte om det var effektivt. Èn svarede.

Men kom nu ned og løft for helved. LØFT.

Jeg svarede også men en glimrende undersøgelse til pubmed som du så fint valgte at overse.

Ydermere glemmer du en vigtig ting i restitutionen nemlig CNS.

Kan vi ikke få denne tråd slettet?

Edited by HenrikJ
Link to comment
Share on other sites

Tak fordu du lige responderede på mit indlæg (ud af de 1000 andre), stadig ondt i røven :laugh:?

Det er et velkendt faktum, at det ikke kan betale sig at snakke fornuft med en troll. Props til de andre for forsøget, men han burde have fået klar besked med det samme: fuck off!

Nej, jeg føler bare du er lige så latterlig til at argumentere som Dysp derfor jeg kommenterede det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis denne artikel på T-nation har naturvidenskabelige referencer på læser jeg den med stor interesse, ellers lad være med at gøre dig besværet.

Det som du beskriver om insulin, prot. syntese og prot. degradering, svarer ellers meget godt til hvad jeg lærte i gymnasiet, men så er det da fint hvis du sev har sat dig ind i området. Jeg spørger dig bare om du er sikker på at der ikke er andre faktorer dig gør sig gældende for restitutionsperioden end at man bare kan æde læs for at øge mængden af substrat i blodet.

Iøvrigt synes jeg ikke det er mig der bør bruge en ordentlig tone... prøv og kig på dine indlæg til andre i denne tråd og se om tonen er iorden der

Jeg har opdateret mit indlæg. Læs det venligst :)

Desuden, som jeg skrev tidligere, er det ikke nok bare at have substrat i blodet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg svarede også men en glimrende undersøgelse til pubmed som du så fint valgte at overse.

Ydermere glemmer du en vigtig ting i restitutionen nemlig CNS.

Kan vi ikke få denne tråd slettet?

Jeg har sagt, at vi udelukker restitutionen af CNS, for fanden! Det var ikke hvad denne diskussion gik ud på. Den undersøgelse du linkede til bekræftede at raten af proteinsyntesen var høj efter træning. Det har ingen herinde vel været i tvivl om? Det var et spørgsmål om at bruge forkerte begreber, som jeg beskrev i mit laaaaaaange indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Fin smiley. Jeg rammer ikke forbi målet. Jeg spurgte om det var effektivt. Èn svarede.

Men kom nu ned og løft for helved. LØFT.

Det kan være effektivt, hvis det planlægges ordentligt og man har styr på alle de andre elementer, som nu engang spiller ind. Du er bare ikke på et niveau, hvor du kan træne på den måde (jf. dine stats). Så medmindre din træning skal være PW-lignende vil det være spild af tid med den mængde træningspas.

Det er simpelt: du er ikke i form til det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt, at vi udelukker restitutionen af CNS, for fanden! Det var ikke hvad denne diskussion gik ud på. Den undersøgelse du linkede til bekræftede at raten af proteinsyntesen var høj efter træning. Det har ingen herinde vel været i tvivl om? Det var et spørgsmål om at bruge forkerte begreber, som jeg beskrev i mit laaaaaaange indlæg.

Jeg kommenterer ikke jeres fnidder.

Jeg kommenterede dit opringelig topic om at du ville køre 2 pas om dagen, hvorfor jeg ikke mener du har erfaring eller workload capacity til at køre 2 pas dagligt.

Ydermere kan jeg ikke se hvad du skulle få ud af det da iflg. linket peaker proteinsyntesen ved 24 timer og du glemmer at tage højde for CNS restutition ved 2 pas dagligt.

Ergo kommer vi hermed frem til at 2 pas dagligt ikke vil passe til dig.

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg føler bare du er lige så latterlig til at argumentere som Dysp derfor jeg kommenterede det.

Årh, hold nu kæft, seriøst....... du skal i øvrigt lære at kende forskel på "argumenter" (en logisk, formel struktur) og "gøgl. Jeg driller møgungen, da han ikke kan sætte komma, når han selv retter folks sprog.

Det er fint nok, at du gerne vil kommentere mine indlæg, men kan du så ikke bare skrive det i et word-dokument og holde det for dig selv, tak!

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Du skrev at mængden af tilgængeligt substrat var den begrænsende faktor, gå selv tilbage og kig.

Det ville jo være interressant hvis alle sportsfolk vidste det, da man så bare kan spise mere og restituere hurtigere.

Iøvrigt jeg er stadig ikke overbevist før jeg ser nogle videnskabelig artikler på bordet. Artiklen på T-nation har jo ingen kilder, eller det vil sige jeg kunne ihvertfal ikke finde dem. Måske du kunne linke direkte til dem, hvis de da findes. At forfatteren er biokemiker er ingen garanti for at du har ret i din tidligere påstand om mængden af næringsstoffers indflydelse på restitutionsperioden (jeg er godt klar over at jo mere substrat jo hurtige vil processen gå, men at det ligefrem er den begrænsende faktor for mennesker der spiser sund og godt, den tvivler jeg på)

Link to comment
Share on other sites

Årh, hold nu kæft, seriøst....... du skal i øvrigt lære at kende forskel på "argumenter" (en logisk, formel struktur) og "gøgl. Jeg driller møgungen, da han ikke kan sætte komma, når han selv retter folks sprog.

Det er fint nok, at du gerne vil kommentere mine indlæg, men kan du så ikke bare skrive det i et word-dokument og holde det for dig selv, tak!

Det er vel et debat-fora hvorfor alle har ret til at udtrykke deres meninger.

Du kunne jo gøre præcist det samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share