Hver dag er hver dag!


salt
 Share

Recommended Posts

I går var der helt og aldeles fyldt op med Boiz. Det er virkeligt lang tid siden at der har været så good times. Jeg blev mødt af Brormand der bodybuildede den helt vildt på parkeringspladsen. I dag var der ikke helt så mange boiz, men lidt har også ret.

I går lavede jeg 6x6@120 kg i bænkpres og det er slet ikke så dårligt. Måske er det endda en volumen PR. Det er helt klart godt hjulpet på vej af to dage med mange carbs. I dag var jeg langt mere energiforladt. I morgen er det endnu en low carb dag, men uden træning. Så det bliver forhåbentligt ikke så slemt.


Nova har været på stranden og lege med bold.


10346391_10202906618200464_7248701195812

Link to comment
Share on other sites

Roskilde er lige om hjørnet, så der er lige plads til et par træninger inden at det hele begynder på søndag. Det bliver en uge i misbrugets og affyringens tegn. Er vejret godt skal jeg rende rundt i mine lilla tights og en tanktop evt. bar overkrop. Er vejret lort, så bliver det de lilla tights og en hættetrøje. Campen er allerede nice og en del af crewet er kendt på bb.dk i form af Karim, The Juice, Brormand, Erdahl og Smeden. Vi holder også sugefest senere på ugen, med endnu flere Gymzedrenge og piger - uh det bliver morsomt.


I dag trænede jeg ben, med inspiration fra Tom Platz. Det blev til en masse sæt close stance hack squats med løftet hæl i bunden. Jeg forsøgte også med noget squat efterfølgende og kunne konkludere at det ikke var forsvarligt at gå over 60 kg. Derefter var det leg curls med squeeze i toppen, lette kg, mange reps og så tæt på failure som muligt. Det hele blev sluttet af med en gang højreps i calfraises. Flere gange under træning havde jeg udfordringer med at holde balancen når jeg stod stille. Lige nu kramper min baglår hvis jeg ikke er meget påpasselig med siddestillingen på kontorstolen.


I morgen står den på pecs og biceps. Forhåbentligt er der noget spektakulært i vente.

Link to comment
Share on other sites

En rimeligt fin omgang i dag og endda sammen med flere prominente navne: Karim, Lærling, Chirstensen, EmilVL, ællingen, krøller, MakkerMark, Alex, MakkerMarcO og Jobs.

Det blev til 5 x 4 @ 130 kg i bænkpres, hvilket er helt fint, især taget i betragtning at min morgenvægt siger 86 kg.

Mine quads er helt sindsygt domset. Sådan at det ikke er sjovt at sætte en håndvægt på dem. Jeg forventer at mine baglår går samme vej i løbet af de næste 24 timer.


Nova havde fødselsdag for et par dage siden. 1 år gammel blev hun.


10458321_10202944547028661_7947063121388

Link to comment
Share on other sites

Jeg nåede lige en sidst omgang smedningen inden alkoholens delirium dikterer dagens gøren og laden i en uges tid. Alt er stort set pakket og klar til affyring. Jeg skal op klokken bæ og mødes med boiz på hovedbanegården, med afgang kl. 06.

Karim O, Søren O, Manse_O, Vitus O, MarcO, Alex O, Michel O, Spleen O, Erdahl O, Jess O og flere andre Oer var til bodybuildingshygge i dag. Ryggen fik sig en tur i dagens anledning. Jeg lagde ud med weighted pullups, hvilket jeg ikke kan huske hvornår det sidst er sket. End kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har lavet weighted pullups. Jeg var lige oppe og kigge på en 3er med 40 kg og ellers var det bare en god gang pyramide med neutral greb. Lidt CS bb rows, seated cable rows, snatch grip dl og pulldowns blev det også til.


Dette nummer er jeg blevet ret glad for.



Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Genoptræning:


Tilbage i trædemøllen igen. Jeg var også nede og træne i går. I dag stod den på ben sammen med Lærling og Karim. Krøller og ællingen var også tilstede. Det værste ved dagens træning, var ikke den ekstreme luftfugtighed, eller mit døde cns, men at jeg simpelthen har mistet mit sweetspot af stangens placering i squatten. Stangen lå direkte på ryghvirvlerne under alle sæt. Efter squatten stod den på Platzonian hacksquats til jeg ikke gad mere. 8-9 worksæts blev det vel til. Træningen blev sluttet af med legcurls og calf raises.

I morgen står den på pecs n bis med Lærling, Jess og Manse_O. Operation 170 kg vil blive påbegyndt aka. ødelæg MakkerAlex.


Ombygningen i The Gym er svært på vej og første omgang står for døren på lørdag. I løbet af Juli måned vil der sket så meget dernede og det bliver helt fantastisk. Flere racks og massere af nyt funktionelt udstyr. I første omgang bliver gulvet lavet og derefter tager det fart.

En grov liste over alt det udstyr der kommer:

- 12 racks i alt (2 powerracks, 2 bænkpres racks og 8 diverse squat racks).

- Flere stænger.

- 4 pullupracks.

- 2 clip-on dipstationer.

- Fatbar til dødløft.

- Fatbar til curls.

- Swissbar.

- Ny t-bar row clip-on dingenot (den gamle ryger ud).

- Sissysquat bænk.

- Glutebridge bænk.

- Decline bænk.

- Ringe.

- Watson GHR.

- Split squat station.

Og sikkert flere ting, som jeg lige har glemt.



Nå ja. Så kom ud og besøg os om en måneds tid når det hele er færdigt. Det er bare 60 kr. for en gæstetræning. Selv om vi er store idioter på internettet, så er vi altså noget flinkere IRL og jeg har aldrig oplevet nogen blive taget dårligt imod.

Kommer man i en peakperiode 16-18:30 så er der normalt en pissefed stemningen fra både bodybuildere og styrkeløftere.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Oh yeah.

Shizzels

Det virker vildsomt ambitiøst set i forhold til nuværende, men måske du er god for mere end som så? Anyway, det er vel realistisk siden det er målet. Mit target er også 170 med pause, men jeg tvivler på at det bliver i indeværende år

Link to comment
Share on other sites

Shizzels

Det virker vildsomt ambitiøst set i forhold til nuværende, men måske du er god for mere end som så? Anyway, det er vel realistisk siden det er målet. Mit target er også 170 med pause, men jeg tvivler på at det bliver i indeværende år

Jeg er ligeglad med pause. Det bliver selvfølgelig ikke med bounce, men et helt clean touch N go. Styrkeniveauet er ca. det samme som det var da jeg lavede 150 kg og med mindste margin failede på 155 kg bagefter. Mit nuværende styrkeniveau er til gengæld under et cut hvor jeg har smidt 8,5 kg. Jeg regner med at smide nogle kg på mit korpus i løbet af i år, så jeg kommer op omkring 92 kg. Det giver ret meget på styrken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ligeglad med pause. Det bliver selvfølgelig ikke med bounce, men et helt clean touch N go. Styrkeniveauet er ca. det samme som det var da jeg lavede 150 kg og med mindste margin failede på 155 kg bagefter. Mit nuværende styrkeniveau er til gengæld under et cut hvor jeg har smidt 8,5 kg. Jeg regner med at smide nogle kg på mit korpus i løbet af i år, så jeg kommer op omkring 92 kg. Det giver ret meget på styrken.

Der er katme også kæmpe forskel på 155 til 170. 155 er barskt, 170 er elite. Det er meget meget få der nogensinde kommer til at bænke 170.

Glæder mig til at følge projektet

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er noget af en skalp. Jeg regner med at få en del hjælp af Bertel omkring programlægning og måske lidt teknikfinpudsning.

Ja det er nogle stærke kort at have på hånden. Ser frem til at følge processen. Mit mål er i øvrigt også 200kg i hjulene. Og 260 i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal sjovt nok også have 200 kg ned gennem knæene. Den tror jeg næsten bliver værre.

Jeg tror desværre mere på 200 i squat end jeg gør på bench. Og jeg har altid elsket bench. Men kigger man på resultaterne i dansk styrkeløft er der noget der tyder pålagt det er meget lidt nemt at bryde de 160kg Raw med mindre man kommer op i en helt anden vægtklasse

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror desværre mere på 200 i squat end jeg gør på bench. Og jeg har altid elsket bench. Men kigger man på resultaterne i dansk styrkeløft er der noget der tyder pålagt det er meget lidt nemt at bryde de 160kg Raw med mindre man kommer op i en helt anden vægtklasse

RICKY BOBBY O AKA SALTEBOB FIRKANT squatter også markant anderledes (FOR AT SIGE DET PÆNT) end dig+mennesket har haft en del ryggemandsskader der besværliggør det at opnå squattemandsmålet ift. bænkemandsmålet.

MVH

Saltebeskytteren

Link to comment
Share on other sites

Du ramte også en rigtigt god dag.


Jeg har fået trænet 4 gange siden jeg kom hjem fra Roskilde. Min hals er efterfølgende blevet hævet og jeg er sgu lidt mat i betrækket. Alligevel mødte jeg op til farvel-træning i går, sammen med Lærling og Manse. Det blev til en fin omgang ryg med massere af volumen. I forgårs blev det til bryst og biceps. Jeg fik en hæderlig 3er 120 kg i bænken, endda med overskud. Det har jeg aldrig gjort efter en Roskilde. Bertel har hængt sedler op med den officielle udstyrsliste.


10518698_10152978158498222_2426208331899


200 kg i squat er i min verden langt mere imponerende end 170 kg i bænk. 200 kg i squat vidner helt klart mere om dedikation og seriøsitet en 170 kg i bænk. Der satme mange store disko-krudtere rundt om i centrene der fint kan bænke 170 kg, men for at finde folk med et 200 kg squat skal man altså ud i klubberne til de helt dedikerede personer.

Link to comment
Share on other sites

Du ramte også en rigtigt god dag.
Jeg har fået trænet 4 gange siden jeg kom hjem fra Roskilde. Min hals er efterfølgende blevet hævet og jeg er sgu lidt mat i betrækket. Alligevel mødte jeg op til farvel-træning i går, sammen med Lærling og Manse. Det blev til en fin omgang ryg med massere af volumen. I forgårs blev det til bryst og biceps. Jeg fik en hæderlig 3er 120 kg i bænken, endda med overskud. Det har jeg aldrig gjort efter en Roskilde. Bertel har hængt sedler op med den officielle udstyrsliste.
10518698_10152978158498222_2426208331899
200 kg i squat er i min verden langt mere imponerende end 170 kg i bænk. 200 kg i squat vidner helt klart mere om dedikation og seriøsitet en 170 kg i bænk. Der satme mange store disko-krudtere rundt om i centrene der fint kan bænke 170 kg, men for at finde folk med et 200 kg squat skal man altså ud i klubberne til de helt dedikerede personer.

Det sidste bliver vi aldrig enige om. Kigger vi på de danske RAW løftere, mener jeg det er tydeligt at et 170kg bænkpres er langt mere unikt end et 200kg squat. At der er mange disko krudtere der bænker 170, fortæller mere om deres trænings præferencer end hvad der er lettest. Skal vi gætte på at 99% af alle der krudter den bænker. Hvor mange mon der squatter lige så seriøst som de bænker? IMO langt fra lig eså mange.

Link to comment
Share on other sites

Kigger man feks på DM RAW 2014 fra 83 Klassen og op.

Så var der i alt 37 deltagere i Senior klassen.

Af disse var der 14 der squattede 200 eller over. Til sammenligning var der 4 der bænkede 170 eller over.

I 93kg klassen var der en (Martin Faber) som vel må siges at være en erfaren herre inden for sit felt, der bænkede 170.

Der var 2 i 105Kg klasse og 1 i 120+ klassen.

I 83kg klassen var der 0.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Du læser jo slet ikke hvad jeg skriver. Jeg er egentlig ligeglad hvad der er foregået til DMraw eller andre danske styrkeløftkonkurrencer. Danske styrkeløftere er som udgangspunkt elendige og slappe i bænken (den kommer til at gøre lidt ondt i folks numser). Sorry, men det er sgu lidt underligt at man kan trække +240 kg i dødløft, men ikke bænke 125 kg.

For mig handler det om træningsdedikation og seriøsitet. Er man ikke SL'er eller VL'er (måske endda crossfitter) ses det yderst sjældent at folk har et stort squat. Et stort squat er langt imponerende, fordi det netop bevidner om at man har en mere holistisk tilgang til sin træning end store pecs og kæmpe biceps. Vi kan måske nok blive enige om at en 170 kg bænk er mere elitært end 200 kg squat, men det er ikke det det handler om. Det handler om at sende en besked med sin træning. Og jeg mener bare at der er langt mere substans i et 200 kg knæbøj, end der er i 170 kg bænk.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Fair nok, vi må blot være enige om at være uenige. Jeg mener de løftere vi har i de danske SL klubber er ganske dedikerede. Nuvel, ikke alle, men mange. Ligeledes har de fleste sandsynligvis bedre tjek på deres træning end det gennemsnitslige medlem af Fitness World.

Kigger du internationalt vil jeg påstå at du ser samme mønster. 170Kg er ikke bare lige. Der er sikkert mange dopede mennesker der kan dette, men det er vel ikke relevant.

Jeg kunne i øvrigt selv dødløfte omkring 240kg da jeg vejede 82kg, og det er i øvrigt nok 8år siden. Du kan sige hvad du vil, men der er meget lille sammenhæng mellem at kunne dødløfte 240kg, og så ikke at kunne bænke 170kg. Hvor mange 82kg løftere er der mon der nogensinde kommer til at bænke 170kg? Meget meget få

Nå, who cares. Vi er uenige. Det har vi prøvet før

Jeg hepper på de 170kg

Edit: Kom lige til at tænke på denne:

http://muscleandbrawn.com/strong-strength-standards-raw-natural-lifters/

Det er naturligvis ikke objektivt, men interessant alligevel.

Med en kropsvægt på 90kg, vurderer de at et squat på 195Kg hænger sammen med et Bænkpres på 130Kg.

Går man trinnet op, i "Elite" vil et bænkpres på 160kg, i 90kg klassen, modsvare et squat på 240kg.

Man kan selvfølgelig ikke sætte det helt sådan op, men det er holdt op imod internationale standarder.

Et 172kg bænkpres, er i "Pro" klassen med en kropsvægt på 90Kg Og er rekorden i ADFPF.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share