Hver dag er hver dag!


salt
 Share

Recommended Posts

Styrkeløft:


Lørdagsløftning efter en formiddag fyldt med tøjvask og rengøring. Den højre pec/biceps/lat driller mig lige for tiden. Jess har dikteret udstræk, foamroll og rehabøvelser til opvarmning. Irritationen gør at jeg ikke er stabil nok den højre skulder og oplever lidt nedsat styrke. Nå nå, men jeg er på det og oplever hurtigt fremgang.

Ozwaldo von Corporate og Bodylab havde problemer med at holde deres pauser mellem sæt til under 10 minutter, grundet det manglende ur i lokalet. Big Alex var svært tilfreds med mit valg af en 2 timers lang playliste med Iron Maiden.


Store muskler i morgen kl. 13. Rygterne siger at Thorhauge snart vil melde sig ind i The Gym...


Bænkpres:


3 x 6 @ 105 kg


Bænkpres:


5251

5 x 3 @ 75 kg


Squat:


3 x 6 @ 115 kg


Hack squat:


3 x 6 @ 60 kg


GHR:


6

6

8

Kørte bedre i dag. Maskinen er dog forkert sat op. Det skal ændres.

ss med:


Seated db presses:


10 @ 26 kg

10 @ 31 kg

8 @ 31 kg


Leg curls:


3 x 10 @ 25

ss med:


Lateral raises:


10 @ 11 kg

10 @ 11 kg

12 @ 11 kg -> 10 @ 6 kg

Link to comment
Share on other sites

Styrkeløft:


Mange good guys til træning i dag. T-Pain sprang desværre fra, selvom vi ellers havde aftalt at træne. Nå nå, der skulle jo løftes tunge vægte alligevel. Der blev carbet godt op på kage inden, da Direktøren havde fødselsdag. I morgen er der også kage og det er der vist også onsdag. Det er ren styrkeløft.

Dagens specielle gæster var Moses, der var på visit fra Norge. Og så viste Jon Jon Vandkanon sit ansigt for første gang i lang tid. Udover det så jeg MakkerMark, Jobs, Andreas_O, SPH-Mads, Jess, Erdahl, The Juice, Søren D, Lærling O, Jens Parbo, Simon, Chirstensen, Bodyman-Frederik (ikke at forveksle med Bodylab-Frederik), Brormand, Kirill, Ozwaldo von Sygemis og sikker et par til jeg har glemt i min post workout tåge.


Morgenvægten svinger et sted mellem 91 og 92 kg.


Bænkpres:


Opvarmning op til 120 kg

9 @ 131 kg PR

4 x 6 @ 116 kg

Failede på nr. 10 pga. dårlig bane.


High incline bb presses:


3 @ 70 kg

3 @ 90 kg

6 @ 80 kg

6 @ 80 kg


Squat:


6 @ 145 kg

4 x 6 @ 127,5 kg


Squat:


3 x 3 @ 180 kg

Til høj boks.


DB RDL:


3 x 6 @ 46 kg

ss med:


Seated db presses:


3 x 12-14 @ 21 kg

non lockout.


Leg curls:


3 x 6 @ 35

Ss med:


Lateral raises:


10 @ 11 kg

6 @ 13,5 kg

6 @ 16 kg


Og så lige et par 30 for 30 dokummentarer der er værd at se, hvis man altså kan lide amerikansk sport:




Og



Link to comment
Share on other sites

Glæder mig til at se hvad du får lavet i bænken, Salt.

Du har store mål for patten. Det er godt. Kan rigtigt godt lide den norske tilgang.

Bænk oftere.

Bænk mere pr. gang (Øg volumen)

Bænk tungere

I prioteret rækkefølge.

Bænk oftere er korrekt. Volumen falder dog i takt med at intensiteten stiger. I de 3 ugers blokke, programmet er bygget op om, bliver der fjernet et worksæt hver uge. Både fra hovedøvelsen og supportøvelsen.

Edit: Man kan selvfølgelig argumentere for at volumen øges hver 3. uge...

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Bænk oftere er korrekt. Volumen falder dog i takt med at intensiteten stiger. I de 3 ugers blokke, programmet er bygget op om, bliver der fjernet et worksæt hver uge. Både fra hovedøvelsen og supportøvelsen.

Edit: Man kan selvfølgelig argumentere for at volumen øges hver 3. uge...

Fornuftigt og den normale fremgangsmåde når man progrediere vægten så reduceres antallet af løft.

Skal du iøvrigt ikke op og veje lidt mere hvis du vil løfte 170kg Raw. Tror din bedste måde at komme og at bænke 170kg på er ved at bænkpresse ofte (Gerne 3 gange om ugen) og spise dig 5-6kg op over et halvt års tid :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal maxe i næste uge. Så må vi se hvor meget de 6-7 ugers program har givet. Pt. bænker jeg 3ish gange om ugen, med pas der er bygget op om Bænk+ 1 supportøvelse. Og jeg skal ikke højere op end 92 kg BW. Tager man mol's 1RM-beregner har jeg pt. et teoretisk max på 168 kg. Teori er teori og der kommer lidt praktisk erfaring i næste uge. Så må jeg tage den derfra.

Link to comment
Share on other sites

Noget med musklerne:

Der er ikke fuld pres i pecs lige pt. Squatten kørte heller ikke fantastisk. Et gæt er at træning fra i tirsdags stadig sidder i kroppen. Træningen gik alligevel således:

Bænkpres:

4 x 6 @ 116 kg

Bænkpres:

3 x 3 @ 155 kg
til klods.

Squat:

4 x 6 @ 127,5 kg

Hack squat:

3 x 8 @ 50 kg

DB RDL:

3 x 6 @ 46 kg
ss med:

Seated db presses

8 @ 23,5 kg
2 x 6 @ 26 kg

Leg curls:

3 x 6 @ 35
ss med:

Lateral raises:

3 x 6 @ 16 kg

I dag er det off, da jeg skal på MASH med vennerne og jeg kan ikke nå at træne inden.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Muskulering:


Middagstræning af musklerne. Slap dog af Manse_O. Manse og jeg havde aftalt træning kl. 11. Sådan som "venner" nu engang gør bedst. Hele Manses træning foregik inde ved håndvægtene og den første time og 10 minutter af min træning foregik inde ved squatracksne. Sikke vi hyggede.

De næste par dage står på bodybuildingstræninger og deload af styrkeløftertræningerne. Der skal maxes på torsdag.


Bænkpres:


3 x 6 @ 116 kg


Bænkpres:


Tempo: 5251

3 x 3 @ 86 kg


Squat:


3 x 6 @ 127,5 kg


Hack squat:


Tempo: 3020

3 x 6 @ 50 kg


+ lidt leg curls og lateral raises.

Link to comment
Share on other sites

Styrkeløft:


Thorhauge spurgte mig i mandags: "Er der nogle tidspunkter man ikke bør komme i TG? Proppet med udstyrsløftere og den slags". Mit svar var: "Nej, vi har ikke rigtigt nogle udstyrsløftere der fylder det hele. Det er stort set kun Mikael Patkas og han bænker kun i udstyr." Det første jeg ser i dag, er Andreas og Kasper der begge skal til at squatte i udstyr.

I dag var eneste mål, at maxe i bænk og lave en tung konservativ single i squat.


Bænkpres:


1 @ 140 kg

1 @ 150 kg nem

0 @ 160 kg for tung

1 @ 155 kg PR

160 kg var bare for tung i dag. Det er ok omstændighederne taget i betragtning. Her tænker jeg på manglende peaking og lidt småskadet i den højre side af overkroppen. Skaden nedsætter styrken en smule. Der er massere af kg at hente, det er helt sikkert. Der mangler sovs fra bunden og at være småskadet i pec og biceps hjælper ikke ligefrem på bundstyrken.


Squat:


1 @ 140 kg

1 @ 150 kg

1 @ 160 kg

1 @ 170 kg nem

1 @ 175 kg fin

1 @ 180 kg tung og PR

Squatten kørte fint og jeg fik ros for de 180 kg. Jeg er ganske sikker på at det så nemmere ud end det var, for den var ret tung.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding:


Bodybuilding med Manse_O, Chirstensen, Bodyman-Frederik, Bodylab-Frederik, Linnea, Sarah og Mågens. Det var stort set det. Ellers var der nærmest ikke et øje.

Jeg tænkte at det måske var på tide at logge rygtræning, efter som jeg også lavede lidt styrkeløft i dag.


BB rows:


20 @ 50 kg

15 @ 60 kg

15 @ 60 kg

15 @ 60 kg

15 @ 60 kg

Ikke så kontrolleret som jeg plejer, men kontrolleret nok. Kald det tempo.


Seated cable rows:


15 @ 35

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

15 @ 50

Endnu en gang, massere af føling i øvelsen. Kørte ikke helt super pga. jeg er lidt i udu.


Dødløft:


6 @ 80 kg - Snatch grip

3 @ 100 kg - Snatch grip

Herfra tænkte jeg "fuck it, lad os se hvor meget der er til".

1 @ 130 kg

1 @ 150 kg

1 @ 180 kg

1 @ 200 kg

Ok tung, så jeg smed VL-skoene til sidste sæt.

1 @ 205 kg PR


CS DB rows:


3 x 15 @ 21 kg


Skullcrushers:


4 x 15 @ 40 kg

supersættet med bb curls.


Pushdowns:


4 x 12 @ 55

supersættet med incline db curls.


Det var en 6 år gammel PR der blev slettet. Jeg vil tro, at jeg sammenlagt har lavet 20 reps konventionel dødløft henover det seneste 1,5 år. Altså hvis man medregner shrugs der er blevet samlet op fra gulvet.

Link to comment
Share on other sites

Styrkeløft:


En deload'ish omgang træning i dag. Mange tosser var samlet i dagens anledning bl.a. Særling, Erdahl, Bøsti, MakkerMark, T-Pain, Mamb'O, Brormand, Simon, Jens Parbo, Andreas og Johnson.

Bænken kørte næsten smertefrit, ikke helt, men næsten.


Bænkpres:


6 x 6 @ 100 kg


Squat:


6 x 6 @ 110 kg


RDL med dbs supersættet med seated db presses.


Leg curls supersættet med lateral raises.

Link to comment
Share on other sites

Styrkeløft:


Første træning i en 3 ugers blok, der bliver efterfuldt af endnu en 3 ugers blok. De første 3 uger bliver med stort set samme opbygning, som de 6 uger jeg lige har gennemført. Eneste ændringer er at høj squat er rykket til en anden dag og mine max løft er blevet justeret. De tre uger der kommer efter, bliver noget mere tweaket.

Dagens træning var sammen med Karim Bøgsefar, Frederik, MakkerMark-Johnny, Jess, Særling, SPH-Mads, Andreas_O, Emil, Rob, Mazzy, Mågens, Linnea og diverse andre.


Bænkpres:


10 @ 125 kg

6 x 6 @ 108,5 kg


Inc. bb presses:


3 x 10 @ 60 kg


Squat:


6 @ 135 kg

6 x 6 @ 117,5 kg


Platz hack squat:


3 x 12 @ 50 kg


RDL DB:


3 x 10 @ 36 kg

supersættet med:


Seated db presses:


10 @ 26 kg

8 @ 28,5 kg

6 @ 31 kg


Leg curls:


3 x 10 @ 30


Lateral raises:


3 x 10 @ 11 kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share