Hver dag er hver dag!


salt
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke været helt på toppen de seneste par dage. Alligevel valgte jeg at tage til træning i går. Det var ikke helt skidt og det var ikke helt godt. Formålet var også mere at komme ud af døren og foretage mig noget. Manse_O har lidt en krise, der kommer nemlig en direkte konkurrent til Manseboardet. Anyways, jeg havde en hyggelig træning med Jess, Manse og JBTN i går.

The Juice har hørt rygterne angående Nick9000 potentielle ankomst i The Gym mandag. The Juice er derfor flygtet ud af landet sammen med hans alkoholiserede venner. Det var vist Barcelona (der hvor Hvide Henning fik gonoré), eller det var i hvert fald Spanien.

Om lidt står den på bentræning sammen med Manse. Jeg har købt nye knævarmere. De skal bruges til alle andre quadricepsøvelser end squat.

Jeg er ydermere ved at planlægge sommerfest og datoen bliver fastlagt i morgen. Jeg tror at det bliver den sjoveste fest til dato. Morsomhederne står i kø. Til julefrokosten var det ikke blot deltagerlisten der eksploderede, men også alkoholforbruget. T-Pain, Copah, Ulle, Klee, Stine og The Juice var blandt dem hvor promillen var højest. Det skal vi selvfølgelig gentage.

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg trænet en grusom omgang ben. The Gym var helt og aldeles tomt da jeg ankom, kun Bertel var tilbage, og der gik et helt kvarter før det flotte hold indfat sig i lokalerne. Squatstyrken er stigende og hacksquatten var som altid morderisk. Doms er stensikre hver eneste gang og jeg fik dem at mærke henover eftermiddagen i dag.

I dag stod den på patter og biceps. Jeg havde doms fra seneste tricepstræning og en lang uges arbejde havde vist sat sig i kroppen. Der var nemlig ingenting at skyde med i pecs. Jeg skal i øvrigt også være bedre til at få nogle flere kalorier indenbords, ellers svinder jeg sgu ind til ingenting. Så fra næste uge står den på +4000 kcal og forhåbenligt noget mere overskud i træningen.

The Gym er pt. ramt at byggerod, så der kan kun trænes i det ene lokale. Det betyder at vi skal deles lidt mere om racks de næste par dage, men det går sgu nok du gamle. Det bliver nemlig røvfedt når det hele er færdigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bodybuilding:


Træninger er blevet udført og de fleste med fin energi og styrke, på trods af varmen. I går kørte jeg en glimragende serie i bænken: 1@115 kg med pause. Herefter uden pause 3x2@135kg og 3@ 135 kg. Styrken er på vej frem, så det er lækkert. Her kl. 12 skal jeg træne (ben til døden) med Barbellz og Manse_O. Bagefter tager vi på Svanemøllen Strand og bronzer. #sacrifice

I morges vejede jeg 87,5 kg, så vægten er også opadgående. Hvilket passer helt perfekt med at jeg over de næste 4-5 måneder skal tage ca. 5 kg på. Kender jeg min krop ret, så følger styrken stille og roligt med de kg jeg tager på og mine langsigtede mål virker opnålige.

The Gym er stadig lidt rodet, men det er blevet meget bedre. Der kommet gummigulv og et par racks inde det rum hvor gulvet er blevet fjernet. Hele gulvet er endnu ikke blevet leveret og Watson leveringen trækker også lidt ud. Så det er ydre omstændigheder der er skyld i forsinkelsen. Anne, Bertel og mange af de (faktisk alle medlemmer) har været fantastiske her den sidste uges penge. Gulvet er blevet revet op og lokalet er blevet shinet op, hvilket Anne, Bertel og en stor del medlemmer har stået for (jeg selv inkl.). De resterende medlemmer har bare været skide tålmodige og gjort de amputerede træningsforhold nemme at komme igennem.


Her er et billede af Nova, lige inden at hun giver mig en skalle lige på siden af hovedet.


M68FjVo.jpg


Og så lidt sommermusik. Britney laver sgu en fin omgang pop.



Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding:


Fredagsbodybuilding med en lækker omgang pecs og bisps. Jeg fik smidt Patkas' væk fra den gode bænk, det er sgu for useriøst at køre 260 kg til 1er-klods med snydetrøje. The Gym er så småt begyndt sin forvandling. I morgen bliver der sat racks op i den ene side.

Andreas fra TheRatPack fik spot. Patkas' fik spot. Troels fik spot. Jeg fik spot. Alle fik spot.

Jeg kørte en glimragende serie i bænken, med tangering af 2 all time PR's.


Bænkpres:


Opvarmning

1 @ 120 kg med pause

2 @ 135 kg

2 @ 137,5 kg

2 @ 140 kg fail på nr. 3 Tangering af PR.

5 @ 130 kg Tangering af PR.

13 @ 100 kg

Jeg var så tæt på at få nr. 3 på de 140 kg. Den kom et fint stykke fra brystet (10-15 cm), men da jeg ramte mit sticking point var det slut.


Herefter stod den på lidt incline bb presses og nogle inc db presses til patterne. Træningen blev sluttet af med 3 øvelser til biceps - bb curls, db curls og liggende cable curls. Pumpet var gennem taget i dag.

Link to comment
Share on other sites

Træningen går sgu egentlig ganske ok for tiden. Jeg har længe talt om at få lavet et program i samarbejde med Bertel. I dag fik vi så talt sammen og ridset procenter og dage op. Her til aften har jeg så fået skrevet det ned i et excel-ark. De første 3 uger er klar, men skal lige finpudses sammen med Bertel, og så skal jeg også have lavet de sidste 3 uger færdige. Programmet bliver en god blanding af styrke og bodybuilding, med styrkefokus på bænkpres og squat. Det ser i hvert fald sjovt ud.

Nu skal jeg lige have styr på min højre glute, da den giver en del ballade. En lacrossebold direkte ind i en øm balde gør rimeligt nas, skulle jeg hilse at sige.

I dag dage var det ekstremt fugtigt til træning. Min tanktop var gennemblødt på ryggen og det gør den ikke normalt. Moses var hjemme fra Norge og Riis var forbi for at larme. Manse ville ikke gå hjem fordi det regnede. Den samme Manse holder off hele weekenden. Den slags er uhørt og jeg bliver i tvivl om Manse overhovedet vil være porrmed. Spørgsmålet er om han har fået straf-offdage af Sandyfrink, for at skrive at han gerne vil cutte?


Måske dropper jeg bare hele programmet og træner fullbody 2 gange om året, så jeg kan nå at restituere og alligevel få gode resultater.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding:


Sådan en af de dage hvor bodybuilding er rigtigt lækkert. Det blev til en gedigen omgang pecs og biceps. Helt vildt med pump i musklerne og så var de endda også stærke. Træningen lagde godt ud, med at mit yndlings bænkrack var ledigt og så spiller klaveret altså lidt bedre.


Bænkpres:


6 @ 130 kg PR

3 @ 130 kg

3 @ 130 kg

3 @ 130 kg

3 @ 130 kg

3 @ 130 kg

13 @ 100 kg

På de hundrede måtte jeg stoppe pga. kramper i traps og erector.


Herefter Incline bb presses med Tod Bodson aka Karl Æg aka. The Juice. Slutteligt incline db presses uden andre deltagere.


Træningen bød på, udover store bøffer, spot af Manse, spot af Troels, drilning af Andres, mobning af Barbellz og generalt bare hygge, som man ikke finder andre steder.

Manse udtalte ellers at han ikke ville drille Barbellz, men de sidste 20 minutter + hele turen i omklædningen var et langt drilleri af Barbellz.


Jeg overvejer at lave en p.o.v. rundtur (uncut) af The Gym i dets nuværende tilstand og så endnu en om en måneds tid.

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg trænet en grusom omgang ben. The Gym var helt og aldeles tomt da jeg ankom, kun Bertel var tilbage, og der gik et helt kvarter før det flotte hold indfat sig i lokalerne. Squatstyrken er stigende og hacksquatten var som altid morderisk. Doms er stensikre hver eneste gang og jeg fik dem at mærke henover eftermiddagen i dag.
I dag stod den på patter og biceps. Jeg havde doms fra seneste tricepstræning og en lang uges arbejde havde vist sat sig i kroppen. Der var nemlig ingenting at skyde med i pecs. Jeg skal i øvrigt også være bedre til at få nogle flere kalorier indenbords, ellers svinder jeg sgu ind til ingenting. Så fra næste uge står den på +4000 kcal og forhåbenligt noget mere overskud i træningen.
The Gym er pt. ramt at byggerod, så der kan kun trænes i det ene lokale. Det betyder at vi skal deles lidt mere om racks de næste par dage, men det går sgu nok du gamle. Det bliver nemlig røvfedt når det hele er færdigt.

Kan du også mærke det mentalt når du ikke får nok kalorier i form af irritabilitet, manglende koncentrationsevne etc.?

Link to comment
Share on other sites

Kan du også mærke det mentalt når du ikke får nok kalorier i form af irritabilitet, manglende koncentrationsevne etc.?

Ikke rigtigt, jeg mærker det kun på performance. Når jeg får for få kalorier, så får jeg stadig 3000 kcal. Jeg tror at det havde været en anden historie hvis jeg kun havde fået 1500 kcal 4 dage i streg.

Link to comment
Share on other sites

Ikke rigtigt, jeg mærker det kun på performance. Når jeg får for få kalorier, så får jeg stadig 3000 kcal. Jeg tror at det havde været en anden historie hvis jeg kun havde fået 1500 kcal 4 dage i streg.

Ok. Jeg var bare nysgerrig om andre oplever det samme som jeg gør med at det påvirker både det mentale og fysiske. Det er faktisk ret irriterende at træningen udmatter mig så meget mentalt.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jeg var bare nysgerrig om andre oplever det samme som jeg gør med at det påvirker både det mentale og fysiske. Det er faktisk ret irriterende at træningen udmatter mig så meget mentalt.

Der er jo rigtigt mange faktorer der spiller ind. Søvnunderskud, kropsvægt, størrelse af underskudet, fedtprocent, tidsperiode det har stået på, væskeindtag og type træning. Langt de fleste bør ikke kunne mærke et par dages moderat underskud og slet ikke når det kun styrketræning. I de tilfælde jeg har oplevet humørændringer på folk, har det være over længere diætperioder og i forbindelse med konkurrencer.

Kan du ikke prøve at ridse en dag op indeholdende: søvn, kalorier, træningsmængde og evt. arbejdsmængde?

Link to comment
Share on other sites

Jeg styrketræner tre gange om ugen ca. en time eller lidt mere. Jeg har de sidste par uger tracket hvor meget jeg spiser og det er omkring 2000-2200 kcal (det er selvfølgelig altid usikkert men jeg vejer min mad morgen og aften og har en rimelig god ide hvor jeg spiser til frokost). Mit arbejde er stillesiddende men jeg holder mig så aktiv som muligt igennem dagen og pendler 10-14km på cykel. Jeg er rimelig religiøs omkring min søvn og får altid 8-9 timer.

Det som det nok allermest handler om er at jeg er 177cm og vejer 58-59kg (anoreksi). Min fedtprocent er blevet målt flere gange til 6,5-8,5% selvom at jeg tror den er lidt højere.

Det er ikke så slemt mere men før skulle der ikke meget til at jeg fik det dårligt psykisk - bare at gå op af en trappe kunne være nok og jeg fik deciderede panikanfald i visse situationer. Denne weekend har jeg haft lidt problemer med maven og jeg skal love for at jeg havde det dårligt psykisk på arbejdet i dag fordi, at jeg bare ikke har optaget det samme antal kcal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det hjælper at du søger ligesindede, men at du søger råd hos professionelle. Når det er psyken der spiller ind, er et internetfora ikke det rigtige sted at søge råd. Det handler om at tage kontakt til nogle mennesker der har den fornødne viden og kompetence til at afhjælpe dig problemet. Det hjælper jo ikke noget, at jeg siger at du skal spise mere, hvis du ikke kan håndtere det psykisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det hjælper at du søger ligesindede, men at du søger råd hos professionelle. Når det er psyken der spiller ind, er et internetfora ikke det rigtige sted at søge råd. Det handler om at tage kontakt til nogle mennesker der har den fornødne viden og kompetence til at afhjælpe dig problemet. Det hjælper jo ikke noget, at jeg siger at du skal spise mere, hvis du ikke kan håndtere det psykisk.

Det har jeg. Jeg er på vej ud af det, jeg har vejet noget mindre end jeg gør nu. Mit oprindelige spørgsmål var sådan set bare for at høre om andre reagerer på samme måde.

Det er helt rigtigt, at det er svært at lytte til en på et internetforum men det er nu meget nyttigt for mig at se hvor meget andre spiser for at få en fornemmelse af hvad jeg burde. Det lyder åndssvagt men jeg prøver at finde tilbage til mit 'naturlige' indtag. Det er bare så længe siden at jeg har været der at jeg fuldstændig har glemt hvor meget jeg spiste inden alt det her startede.

Link to comment
Share on other sites

Godt du har søgt og får hjælp.

Når du er så tynd og har/har haft de problemer du har er der ingen nytte i at sammenligne med hvad andre spiser. Spis nok til at din vægt er sund og forsøg (det bør du få hjælp til!) at lære ikke at tænke over hvad og hvor meget du spiser, eller hvordan du ser ud. En generel (læs: generel, ikke ALL OUT) sund livsstil er at foretrække, men specielt når man har psykiske problemer er det udelukkende negativt at fokusere for meget på hvad/hvor meget man spiser.

Men ja, generelt er ens fysiske og mentale velvære dårligere hvis man ikke får nok eller ordentligt at spise.

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke for at lave en 1:1 sammenligning. Vores kropsbygninger etc. er fuldstændig forskellige.

Jeg prøver hver dag at spise nok til at være sund, ikke tænke over hvad og hvor meget jeg spiser og ikke bekymre om hvordan jeg ser ud. Det er ikke nemt men det bliver bedre og bedre.

Mit problem er at jeg har ortoreksi så hvis jeg skal spise et stykke er det noget jeg skal planlægge en uges tid i forvejen. Jeg er helt enig i, at det er negativt at fokusere så meget på kost. Det irriterer mig helt vildt at jeg hver dag bruger så meget tid og energi på mad som jeg kunne have brugt på noget produktivt.

Og så må jeg hellere lade være med at stjæle mere af Salt's log.

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke for at lave en 1:1 sammenligning. Vores kropsbygninger etc. er fuldstændig forskellige.

Det tror jeg nu egentlig ikke. Jeg har bare brugt de sidste 13-14 år på at smide muskelmasse på min krop. Af natur er jeg meget spinkel. Jeg vejede lige omkring 50 kg fordelt på 179 cm, inden jeg begyndte at træne.

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg nu egentlig ikke. Jeg har bare brugt de sidste 13-14 år på at smide muskelmasse på min krop. Af natur er jeg meget spinkel. Jeg vejede lige omkring 50 kg fordelt på 179 cm, inden jeg begyndte at træne.

Shit, det havde jeg aldrig troet at dømme efter billedet. Hvor meget vejer du nu? Jeg er ektomorf^2 så det ville overraske mig meget hvis jeg kan smide lige så meget muskelmasse på. Desuden ved jeg heller ikke om jeg nogensinde kan overbevise mig selv om at spise så meget for at komme helt derop.

I øvrigt tak for at sige det. Det er rart at have nogle inspirationskilder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share