Morten's Crossfit


Molleally
 Share

Recommended Posts

30 03 2009

Hjemmefra + 6 søer

(Aften-)løb

9,7 km.

Tid: 53:33 (inkl. 4 lyskryds)

Har holdt weekend med familien sydpå, så maden har været rig på fedt og hurtige kulhydrater, og manglet protein. Og så øl, rødvin og sjusser. Det kunne bestemt mærkes på formen i dag => havde gode ben, men lav energi. Tempoet er i den optik faktisk ok. Svinger stadig for meget i tempo, før jeg ved af det ligger jeg og presser mig selv allerede efter få km. Så bliver tempoet sat ned, men jeg stiger lige så stille igen.

Eksperimenterer stadig med at indtage energi inden løb, for at tjekke hvad maven siger til det. Dagens forsøg var chokolade, det er dømt ude.

Bananer og rosiner er indtil videre successerne.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 593
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fedt så kan det være vi ses!

Regner med at melde mig ind i kirken til sommerferien.

Cool! Og ja, det kunne være sjovt. Har ikke helt overblik over hvor eller hvordan løbet er, men vi kan lige aftales at mødes et sted. Om ikke andet ses vi jo så til sommer!

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo indført medlemsstop for nylig, så hvis du vil meldes ind til sommerferien var det måske en idé at blive skrevet på venteliste. :bigsmile:

Jeg ved det godt, skal lige over denne uge så rykker jeg! hurra. Hvordan er det egentligt med løb i kirken - er det bare asfalt@by der bliver brugt eller ligger der noget park agtigt i nærheden?

og til Morten, ja lad os lige finde ud af det. nike halvmaraton er ved gunnar nu hansens plads på østerbronx.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved det godt, skal lige over denne uge så rykker jeg! hurra. Hvordan er det egentligt med løb i kirken - er det bare asfalt@by der bliver brugt eller ligger der noget park agtigt i nærheden?

og til Morten, ja lad os lige finde ud af det. nike halvmaraton er ved gunnar nu hansens plads på østerbronx.

Deal, vender lige tilbage når jeg har meldt mig til.

Vi løber enten i gården, eller på vejen. Typisk det første, fin lille rute :smile:

Link to comment
Share on other sites

WOD 31 03 2009

Kl. 7-hold med Klaus

På tid

15 Thrusters (50 kg.)

50 Double Unders

12 Thrusters

40 Double Unders

9 Thrusters

30 Double Unders

6 Thrusters

20 Double Unders

3 Thrusters

10 Double Unders

Tid: 13:57 (40 kg.)

Fy for helvede. Synes disse WODs er de klart fedeste, ikke noget fis med max runder på tid, men bare et helt specificeret skema der skal overståes.

Mine thrusters skal jeg lige have noget mere gang i, for jeg er usselt dårlig i dem, hence de 40 kg. Mine DUs går katastrofalt langsomt, og dem som jeg mister tid på. Min første runde thrusters/DUs tog mere end 4 min, og jeg tog ellers thrusters relativt hurtigt, 10+5.

Lang tur i morgen, CF igen torsdag.

Link to comment
Share on other sites

WOD torsdag 02 04 2009

Kl. 7-hold med Klaus

3 runder

30 GHD sit-ups

30 GHD Back Extensions

Tid: 9:24

Dagens WOD var 400 lunges på tid. Da jeg samtidig vidste, at jeg havde en laaaang løbetur foran mig til aften holdt jeg mig for god til at lave den. Jeg så at ovenstående var på crossfit.com forleden, som 5 runder dog, og med 30/25 stk. Er samtidig i tvivl om .com dikterer back-extensions som liggende på gulv, eller i GHDen, det kan jeg ikke lige tyde. Anywho anbefalede Klaus at jeg nøjedes med 3 runder, da jeg aldrig har lavet mere end 3x10ish GHD situps. Det tog jeg imod med kyshånd, da min ryg blev fuldstændig ristet i 3. sæt. Samtidig rev back-extensions meget mere end jeg troede, jeg var nødt til at holde forbløffende mange pauser, da mine hamstrings lynhurtigt blev helt overkogte.

Viiiild fed WOD i øvrigt, skal jeg klart prøve igen. Tager de 400 lunges efter marathon i maj, den har jeg glædet mig til siden jeg lavede den sidste år, september vist nok.

Lavede en masse snatch-teknik som opvarmning, det var jeg væsentlig bedre til end jeg troede, nærmest lige under gennemsnitlig god.

(Aften-)løb

Vesterport/Damhussøen+engen/3 søer

20,145 km. (PR)

Tid: 01:39:50 (ca)

Stoppede uret i sammenlagt ca. 6 min vil jeg tro - i en håndfuld lyskryds, og ved en banan/vand efter 13-14 km.

De første 10 km. var overstået på knapt 49 min, de 12 km. på lige under 1 time. Vi løb alt for hurtigt til min smag, hvilket betød at de sidste 3 km var et smertehelvede. Men fuck hvor er det dog fedt bagefter. Det lugter af en halvmarathon på 1:45 hvis benene er med mig på dagen!

Link to comment
Share on other sites

WOD torsdag 02 04 2009

Kl. 7-hold med Klaus

3 runder

30 GHD sit-ups

30 GHD Back Extensions

Tid: 9:24

Dagens WOD var 400 lunges på tid. Da jeg samtidig vidste, at jeg havde en laaaang løbetur foran mig til aften holdt jeg mig for god til at lave den. Jeg så at ovenstående var på crossfit.com forleden, som 5 runder dog, og med 30/25 stk. Er samtidig i tvivl om .com dikterer back-extensions som liggende på gulv, eller i GHDen, det kan jeg ikke lige tyde. Anywho anbefalede Klaus at jeg nøjedes med 3 runder, da jeg aldrig har lavet mere end 3x10ish GHD situps. Det tog jeg imod med kyshånd, da min ryg blev fuldstændig ristet i 3. sæt. Samtidig rev back-extensions meget mere end jeg troede, jeg var nødt til at holde forbløffende mange pauser, da mine hamstrings lynhurtigt blev helt overkogte.

Viiiild fed WOD i øvrigt, skal jeg klart prøve igen. Tager de 400 lunges efter marathon i maj, den har jeg glædet mig til siden jeg lavede den sidste år, september vist nok.

Lavede en masse snatch-teknik som opvarmning, det var jeg væsentlig bedre til end jeg troede, nærmest lige under gennemsnitlig god.

(Aften-)løb

Vesterport/Damhussøen+engen/3 søer

20,145 km. (PR)

Tid: 01:39:50 (ca)

Stoppede uret i sammenlagt ca. 6 min vil jeg tro - i en håndfuld lyskryds, og ved en banan/vand efter 13-14 km.

De første 10 km. var overstået på knapt 49 min, de 12 km. på lige under 1 time. Vi løb alt for hurtigt til min smag, hvilket betød at de sidste 3 km var et smertehelvede. Men fuck hvor er det dog fedt bagefter. Det lugter af en halvmarathon på 1:45 hvis benene er med mig på dagen!

rigtig flot tid; husk på at du sikkert løber lidt hurtigere når du har et nummer på brystet. Det gjorde jeg hvert fald. Så regn da med 1:40 det kan du nemt.

Edited by CasperETP
Link to comment
Share on other sites

WOD fredag 03 04 2009

Kl. 7-hold med Kristian

På tid

100 burpees

Tid: 9:05 (PR)

Min ellers planlagte pausedag blev trodset, da jeg blev lokket med at WODen i dag var lige mig. Og det er da bestemt også en top 3!

Har næsten ikke lavet burpees siden min challenge sluttede i februar, og senest for over en måned siden. Så min tid endte for langt fra de 7 minutter som jeg egentlig havde troet jeg kunne nå dem på. Tror derfor at jeg vil begynde at lave burpees dagligt igen, måske bare 20, og hoppe på samme WOD igen om 1-2 måneder.

Sidst jeg lavede den var her, og det var i det mindste hurtigere i dag. Samtidig fik jeg ikke kvalme i dag, hvilket ellers plejer at være den begrænsende faktor...

rigtig flot tid; husk på at du sikkert løber lidt hurtigere når du har et nummer på brystet. Det gjorde jeg hvert fald. Så regn da med 1:40 det kan du nemt.

Thx, det kunne i hvert fald være fedt!

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Søndag 05 04 2009

Svanemøllen Kaserne

Forhindringsbane

Tid: 5:31

Væsentlig forbedring i forhold til sidst, særligt i betragtning af at banen var længere, og visse forhindringer var højere/dybere mv. Den irske bænk er stadig noget crap, tror derfor jeg skal på muscle-ups i pull-upstativet... 4-bommen snød jeg på i dag, idag der var rist under, hvorfor jeg ikke kunne lave samme trick som sidst, hvor jeg kravlede over de sidste to bomme. I dag trådte jeg for kort på den sidste, blev reddet af risten, og løb videre. Strengt taget burde jeg have taget dem om, men pt. tør jeg simpelthen ikke løbe hele veje, hvorfor jeg kunne have taget den om herfra og til juleaften, uden at komme over.

Bottom line: mindre Gomer Pyle, men stadig Gomer Pyle.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 06 04 2009

Fælledparken

Intervalløb

1,1 km. roligt tempo - kort udstrækning

2,1 km. lidt hurtigere - yderligere udstrækning

4,3 km. opdelt i 20 intervaller á 15 sekunder fuld gas/ 55 sekunder langsomt løb/jog

kort udstrækning

2,4 km. afjog

I alt godt 1 time, knapt 10 km.

Fantastisk vejr, årets første løbetur i shorts. Godt overskud på de første par intervaller, de sidste 10 stk bed virkelig fra sig, fy for helvede. 2,4 km. er for langt til afjog, det halve havde været mere passende.

Får stadig vabler af skoene, må tilbage til Leuko-tape...

Droppede CF i dag, da jeg var ret mør i overkroppen, især skuldrene, efter forhindringsbane i går. Har også reddet mig en del blå mærker, bl.a. et stort et på det ene knæ, som jeg bestemt kunne mærke da jeg løb.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Det ser fedt med forhindringsbanen, er det noget der er tilknyttet crossfit cph eller hvordan?

Det er rigtig sjovt!

Og nej, men der er flere af dem som træner i kirken, som har adgang til visse kasserner, da de er tilknyttet militæret. Vist nok officerer, men ved ikke en hat om mili, så det skal jeg lade være usagt. Så det er noget der er arrangeret på frivillig basis. Der er vist også andre ting på vej, herunder atletik og kampsport, men det er som sagt ting der arrangeres ganske frivilligt af div. medlemmer af CF CPH, og ikke af CF CPH selv. :smile:

Link to comment
Share on other sites

WOD tirsdag 07 04 2009

Kl. 7-hold med Klaus

Uheldigt WOD-valg efter intervalløb i aftes, that's life...

"Nicole"

Max runder på 20 min

400 m løb

Max reps pull-ups

Resultat: 9 runder løb / 72 pull-ups (8 runder)

Kom løbende ind ca. 15 sekunder efter tid.

Planen var at lave 10 pull-ups efter hver løbetur, det blev: 10+10+10+10+10+8+8+6

Ville ikke vride mig selv for meget i stativet, da jeg dels vidste at det ville bruge for meget tid, og dels sætte mig tilbage næste gang jeg kom op og hænge. I starten blev de 10 fyret relativt hurtigt af, men hurtigt satte pulsen ind og begrænsede det. Når jeg syntes at jeg havde hængt længe nok uden at trække mig op hoppede jeg ned og løb videre. De sidste 6 blev ikke til mere, da jeg havde kort tid tilbage og ville nå en løbetur til. Det var sgu en fantastisk WOD!

Derefter: 20 burpees

Træning resten af ugen:

CF onsdag morgen, lang løbetur onsdag aften

CF torsdag morgen/formiddag

Kort løbetur fredag, afhængig af tømmermænd

Open gym lørdag

Intervalløb søndag, afhængig af tømmermænd

Link to comment
Share on other sites

WOD tirsdag 07 04 2009

Kl. 7-hold med Klaus

Uheldigt WOD-valg efter intervalløb i aftes, that's life...

"Nicole"

Max runder på 20 min

400 m løb

Max reps pull-ups

Resultat: 9 runder løb / 72 pull-ups (8 runder)

Kom løbende ind ca. 15 sekunder efter tid.

Planen var at lave 10 pull-ups efter hver løbetur, det blev: 10+10+10+10+10+8+8+6

Ville ikke vride mig selv for meget i stativet, da jeg dels vidste at det ville bruge for meget tid, og dels sætte mig tilbage næste gang jeg kom op og hænge. I starten blev de 10 fyret relativt hurtigt af, men hurtigt satte pulsen ind og begrænsede det. Når jeg syntes at jeg havde hængt længe nok uden at trække mig op hoppede jeg ned og løb videre. De sidste 6 blev ikke til mere, da jeg havde kort tid tilbage og ville nå en løbetur til. Det var sgu en fantastisk WOD!

Derefter: 20 burpees

Træning resten af ugen:

CF onsdag morgen, lang løbetur onsdag aften

CF torsdag morgen/formiddag

Kort løbetur fredag, afhængig af tømmermænd

Open gym lørdag

Intervalløb søndag, afhængig af tømmermænd

Udmærket unge mand, glæder mig til jeg skal lære de kipping pullups!

Med din plan føler jeg mig nødsaget til højrøstet at spørge om du deltager i CPH maraton??

Link to comment
Share on other sites

Udmærket unge mand, glæder mig til jeg skal lære de kipping pullups!

Med din plan føler jeg mig nødsaget til højrøstet at spørge om du deltager i CPH maraton??

Tak tak :smile: Jeg kan, i et klart, omend ærefrygtigt dæmpet toneleje, svare bekræftende på det. Har ladet mig overtale af mine løbemakkere på arbejdet for ca. halvanden måned siden, da de mente at et halvmarathon var aaalt for kort til mig, når nu de andre skulle løbe hele møllen. Satser dog bare på at gennemføre, ikke på at sætte rekord. :smile:

Link to comment
Share on other sites

WOD onsdag 08 04 2009

Kl. 7-hold med Klaus

På tid

40 ring dips

400 m løb

40 pushups

400 m løb

40 Hand stand pushups

400 m løb

Tid: 19:53

HSPU skaleret til box, ellers RX.

Synes ikke mine dips var imponerende fra nr. 30, men Klaus sagde at de så fine ud hele vejen.

Tager pushups, som altid med samlede ben, og for, for alvor, at pudse glorien tager jeg dem ordentligt med brystet ned at røre hver gang, hvilket ikke kan siges om alle der træner dernede! Af samme grund tog jeg kun 2-3 stk ad gangen.

HSPU var nærmest kun singles, der skal jeg virkelig sætte ind!

Aftenløb med arbejdet

2x søerne, til/fra vesterport

Distance: Ca. 13 km

Tid: ca. 1:15

Var helt ristet i stængerne. LøbeWODs to dage i træk, og intervalløb mandag aften har sat mine ben langt tilbage. Havde intet at give af i dag. Gudskelov var der et par afbud, så jeg fik overtalt min løbemakker til at korte ruten ned. Han havde glemt sit GPSur, så vi løb på fornemmelsen -> alt alt alt for hurtigt på de første km, hvilket gjorde de sidste 9-10 til en ynkelig forestilling.

Har købt mig et par løbesokker til gengæld, det kan anbefales. Aldrig har jeg siddet så godt fast i mine nye sko!

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD torsdag 09 04 2009

Kl. 8-hold med Klaus

Havde egentlig forventet at pjække, grundet lidt for meget rødvin i aftes. Men da uret ringede efter 5 timers søvn var jeg alligevel frisk nok.

Mini-WOD

5 min kb snatch-test

Resultat: 101 (5 sæt á 10 m. hver hånd + 1 med højre)

Ikke verdens rareste øvelse, svedte som en gris, og teknikken gik i retning af heil-hitler-snatches til sidst...

Frontsquat

3 - 3 - 3 - 3 - 3

Resultat:

60 kg.

60 kg.

70 kg.

70 kg.

60 kg.

Temmelig smadret i benene efter alt det løb. Maden og vinen fra i aftes prøvede også febrilsk at komme op igen, hvorfor mit opspænd var alt andet end imponerende.

Har egentlig ikke rigtigt squattet noget særligt i lang tid. Open gym lørdag kan være første skridt til at komme efter det.

Til sidst: 20 burpees (2x10

Link to comment
Share on other sites

WOD torsdag 09 04 2009

Kl. 8-hold med Klaus

Havde egentlig forventet at pjække, grundet lidt for meget rødvin i aftes. Men da uret ringede efter 5 timers søvn var jeg alligevel frisk nok.

Mini-WOD

5 min kb snatch-test

Resultat: 101 (5 sæt á 10 m. hver hånd + 1 med højre)

Ikke verdens rareste øvelse, svedte som en gris, og teknikken gik i retning af heil-hitler-snatches til sidst...

Hahaha, heil-hitler-snatches, et perfekt billede... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 11 04 2009

Open gym

Overhead Squat

3 sæt á 10x30 kg.

3 sæt á 12x30 kg.

En masse cleans med hhv. 30 og 40 kg.

Weighted Pushups

10x19 kg.

5x38 kg.

10x19 kg.

2 sæt á 8x19 kg.

Fed øvelse!

Dødløft

10x70 kg.

4 sæt á 10x80 kg

Ind imellem sættene af alle øvelser tog jeg en række pull-ups og push-ups.

Var ikke helt i humør til burpess efter de weightede push-ups

Link to comment
Share on other sites

Søndag 12 04 2009

7-8 km. intervalløb som her, i en lille efterbrandert. Min eksplosivitet forsvandt af samme grund ret hurtigt, men overordnet en god tur.

Har her, dagen efter, fået ret ondt på oversiden af foden. Har prøvet noget lignende før, men det er meget lang tid siden. Muligvis har mine sko været bundet for stramt.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD mandag 13 04 2009

Kl. 11-hold med Erik

Backsquat

1 - 1 - 1 - 1 - 1

Resultat:

80 kg.

90 kg. (PR)

100 kg. (PR)

95 kg.

95 kg.

De 100 var hårde at få op, men det var på tide at jeg nåede dem.

Mini-WOD

På tid

10 pull-ups

10 KB cross-over-ting (5 H/5 V)

30 pull-ups

30 KB cross-over-ting (15 H/15 V)

10 pull-ups

10 KB cross-over-ting (5 H/5 V)

Tid: 5:36 (16 kg. KB)

Super måde at slutte på, fuld gas på, og de sidste 10 pull-ups var super hårde at komme igennem, meget værre end de 30.

Cross-overs (har glemt deres rigtige navn): stående flytter man KBen med 2 hænder fra den ene oblique til over den modsatte skulder, vha. dreje hoften. En lille smule i stil med at skovle. Burde måske have taget 24 kg, men er i tvivl om jeg ville kunne holde teknikken ren med den.

Til sidst: 20 burpees, og 800 m. løb

Har mindre ondt i foden nu :smile:

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD tirsdag 14 04 2009

Kl. 7-hold med Klaus

Double tabata

Dødløft (BW)

Pushups

Dvs. 8 runder á 20 sek dødløft/10 sek pause/20 sek pushups/10 sek pause

Resultat: 137 reps (70 kg. DL)

For ikke at forklejne teknikken tog jeg lidt mindre end mine 90 kg. Syntes der var fin fart på dødløften, uden at jeg gik på kompromis med teknikken. Holdt 8-10 reps dødløft hver tur, mens pushups startede på 19 og derefter bare faldt og faldt. Sindsyg effektivt for åndedrættet, var helt kvæstet bagefter.

Min fod er mindre øm, men jeg er lidt bekymret for min 10 km.-tur i morgen aften.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD onsdag 15 04 2009

Kl. 7-hold med Klaus

På tid:

30 lunges

21 pull-ups

21 sit-ups

30 lunges

18 pull-ups

18 sit-ups

30 lunges

15 pull-ups

15 sit-ups

30 lunges

12 pull-ups

12 sit-ups

30 lunges

9 pull-ups

9 sit-ups

30 lunges

6 pull-ups

6 sit-ups

Tid: 15:28 rx

Tiden var nogenlunde midt i feltet på morgenholdet. Super fed WOD, selvom jeg var en smule udbrændt efter DL i går, ift. pull-ups. Fik samtidig sovet for lidt, så jeg startede ikke ud i ordentlig intensitet. Lunges er ikke umiddelbart optimalt inden løb samme aften.

Aftenløb

med arbejdet

Distance: 10,1 km.

Tid: ca. 50 min.

Løb de første 5 km. på 22:45. Havde timet min eftermiddagsmad forkert desværre, så derefter var jeg nødt til at sænke tempoet væsentligt, da jeg simpelthen var ved at kaste op, og allerede fra 2-3 km var hårdt plaget af sidestik. På de sidste 1-2 km. var mine ben ret ømme - det kan muligvis have været lunges fra i morges, men da jeg intet mærkede da vi gik i gang, tror jeg primært det har noget at gøre med at vi lagde for hårdt ud. Jeg tror jeg følger 1:45:00-ballonen til 1/2-marathon på søndag, det svarer til 5 min pr. km, og er sandsynligvis et realistisk tempo på dagen.

Min fodsmerte i venstre fod er væk.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share