Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I går løb jeg med på DHL stafetten: 5x5 kilometer. Jeg løb min 5 kilometer på 22.36, hvilket jeg er godt tilfreds med :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er rystende godt løbet, når man tager dine "bemærkninger" om løb og løbetræning i betragtning. Du må være et talent i svøb! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger du til at vi genoptager succesen fra sidst i en af de følgende uger?

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder rigtigt fint - er du ved at være skadesfri? :smile:

Le coq':

Det er rystende godt løbet, når man tager dine "bemærkninger" om løb og løbetræning i betragtning. Du må være et talent i svøb!

Mange tak :smile: Jeg synes nu ikke selv det er så overbevisende, men det er nok mere noget "mere vil have mere".

Igår og idag blev der løbet 4,5 kilometer - i rimeligt tempo. Man skal jo ikke overgøre noget her..

Link to comment
Share on other sites

:blush: Ikke det fjerneste. Jeg knokler med at få mit nye hus klar til indflytning den 13. Så det bliver da til en del "wax on - wax off" bevægelser :4thumbup:

Glæder mig til jeg kan komme igang igen, og der er faktisk et løb som venter om ikke så lang tid :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

erhm.. høhø... man skal ikke kimse af wax on/off metoden... Den virkede jo for Daniel-San!!! :wink:

Håber alt går vel på huwset - L£rs

Link to comment
Share on other sites

:blush: Ikke det fjerneste. Jeg knokler med at få mit nye hus klar til indflytning den 13. Så det bliver da til en del "wax on - wax off" bevægelser :4thumbup:

Glæder mig til jeg kan komme igang igen, og der er faktisk et løb som venter om ikke så lang tid :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

erhm.. høhø... man skal ikke kimse af wax on/off metoden... Den virkede jo for Daniel-San!!! :wink:

Håber alt går vel på huwset - L£rs

<{POST_SNAPBACK}>

Nemmerlig! Nu kan Cobrakai bare komme :4thumbup: Huset spiller max efterhånden - vi er rigtigt glade for det. For hulan hvor er der dog bare meget at tage sig til :sleeping:

Idag rullede jeg lidt i Submissionklubben. 2½ time med chokes (der er forberedelse til openmat, hvor jeg iøvrigt nu også selv er tilmeldt).

På onsdag er der escapes fra chokes. Og fredag kæmper vi.

Jeg har lavet en aftale (med mig selv) om, at jeg nu skruer op for seriøsiteten og intensiteten under træningen, og på landevejen/gymmet, så jeg i det mindste er i i ordentlig kondi til turneringen.

Jeg regner iøvrigt med at blive tværet ud :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Aftenløbetur - 4,5 i roligt tempo. Fældede to træer med motorsav bagefter :devil:

Der er endnu ikke så mange tilmeldte til Openmat, men jeg regner med at det kommer. Der skulle gerne deltage nogle stykker fra min klub.

Vægtklasserne skiller desværre ved 88 kilo, hvilket jeg ikke helt anser som realistisk for mig at nå. Min klasse går således fra 88 til 99, hvilket med mine 92 kilo, placerer mig lavt i klassen.

Link to comment
Share on other sites

Min styrke er også min svaghed...

Så snørklet kan en simpel sandhed siges. Man kunne også sige: Jeg har tendens til at anvende mine styrker for meget når jeg kæmper.

Jeg havde en lille snak med træneren igår, og han mente at jeg måske havde for let spil mod de andre i klubben, når jeg brugte min styrke. Og jeg kan nok godt give ham ret.

Ikke at jeg er nogen supermand, men det er et faktum, at de fleste i klubben er yngre og mindre end jeg = jeg har haft længere tid til at opbygge (funktionel) styrke. For der er garanteret mange som bænker mere end mig.

Men altså: Mere teknik tak.

Og så er der "problemet" med min foretrukne teknik. Det er et faktum, at jeg kan sætte mit judokast ind i langt de fleste omgange jeg tager i wrestling delen. Og det er jo for så vidt fint nok.

Men det betyder samtidigt, at jeg negligerer andre gode teknikker lidt - og derved reelt begrænser mig selv en del.

Det samme gælder i gulvet: Jeg smutter med det samme muligt over i sidemount, og begynder at arbejde med mine armlåse. De virker også fint - men igen er det bedst at kunne lidt mere.

Bottomline: Jeg prøver for fremtiden at variere mine teknikker - og dermed IKKE med det samme at søge ind i noget som jeg kender. Det kan måske komme til at gå ud over min tidligere nævnte vindertrang - men det er jo i en god sags tjeneste :innocent:

Det blev iøvrigt til 1½ times choke escape træning, og min armsved fik 3 makkere til at gå hjem :laugh: (Elller også skulle de noget)

Idag blev det til 4,5 kilometer løb. Der er en lille stigning lige før jeg er hjemme - den tager jeg for fuld skrue, så jeg ser rigtigt træt ud når jeg er hjemme :sleeping:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Ski' godt Svendsen. Hvor mange fra din klub skal med?

På søndag tager jeg til Slovenien for arbejdet. Jeg skal i en uge observere og lære fra kolleger dernede, som har mange årtiers erfaring i implementering af strøm til neurologiske patienter. Glæder jeg mig? Det tror jeg nok! :cooldance:

Jeg ved endnu ikke hvor meget fritid jeg får dernede (sammen med mine to kvindelige kolleger), men skulle der blive noget tid - har jeg en aftale med Slovaletudo

Good times..

Link to comment
Share on other sites

Selvf. skal du med. Hvis du kigger på de andres erfaring, så er du bestemt ikke meget ringere sat. Og så gælder det jo ikke om at vinde turneringen - det ville nok være en overraskelse efter så begrænset træningstid trods alt.

Og så er du jo nok ikke den deltager som er i ringest form (jysk underdrivelse) :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Selvf. skal du med. Hvis du kigger på de andres erfaring, så er du bestemt ikke meget ringere sat. Og så gælder det jo ikke om at vinde turneringen - det ville nok være en overraskelse efter så begrænset træningstid trods alt.

Og så er du jo nok ikke den deltager som er i ringest form (jysk underdrivelse) :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Arhh, tror nu, at min niveau er mere begrænset end de fleste andres. Men ellers enig - selvfølgelig vil man altid vinde for det gælder jo ikke om bare at være med og bla bla bla.... men jeg er sgu kun med for sjov og for at få noget erfaring! Hvis man regner med at tabe alle sine kampe, kan man jo kun blive positivt overrasket :laugh:

Mon ikke de fleste er i nogenlunde samme form???

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved selvf. ikke hvordan de andres er - jeg sammenligner bare min egen træningsindsats med din - og der mangler jeg måske en kende :laugh:

Idag træning i Submission klubben. Claus coachede, mens jeg trænede med Jonas. Han (Jonas) er en særdeles talentfuld kæmper, og han er blevet rigtigt dygtig på kort tid.

For mit eget vedkommende koncentrerede jeg mig om ikke at anvende

1: Mit favoritkast

2: Sidemount!

Det viste sig at jeg faktisk kan shoote, når jeg skal :4thumbup:

Det var ret godt, for jeg fik en masse gode ideer ved ikke at gå efter det sikre. Men også et pinligt nederlag på en fodlås, da jeg havde ham i RNC position :blush:

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis :laugh:

Idag: 4,5 kilometer på regnvåd asfalt..

I eftermiddag flyver jeg med to kolleger til Slovenien.. Jeg har som nævnt tænkt mig at træne lidt dernede - hvormeget afhænger af tiden.. Her er hovedstaden Ljubljana:

ljubljana.jpg

Fra en af søerne:

slovenia.jpg

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Hjemvendt fra Slovenien..

Kanon land - folk dernede er utroligt venlige og imødekommende.

Fagligt var turen en succes - vi har fået en masse viden med hjem.

Træningsmæssigt blev det ikke til det vilde. Jeg ringede til Matje, som var instruktør i Slovaletudo - som de kalder sig. Efter et par dages venten, vendte han tilbage: Vi holder sommerferie - ingen træning :dry: Jeg tror han frygtede lidt vikingetæv :laugh:

Så jeg måtte nøjes med powerwalk til arbejdet: 2 x ½ time hver dag, lidt naked warrior træning på hotellet, og et par svømmeture i Adriaterhavet :4thumbup:

Billeder følger :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hej Lau :smile:

De var rigtigt dygtige fagligt - lederen havde mindst 3 Bobathkurser, med Panturin (En af de bedste IBITA instruktører).

Selve anvendelsen af strøm i behandlingen, var ligeså naturlig for dem, som swiss/bobath bolden er for os.

Derfor kunne de en masse snedige triks, som gjorde anvendelsen lettere.

Vi er derfor helt klar til nu at indføre samme metoder på mit arbejdssted - vi mangler bare stimulatorerne (bliver bestilt snarest)

Deres uimponerede brug af hi-tech træningsudstyr var også påfaldende. Og så trænede de længe med samme øvelse.

Vi undgår nok ikke at lave et lille referat til fagbladet, så skulle der gerne være styr på indtrykkene :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share