Hvor meget træner du om ugen?


MaxPower
 Share

Træningstid  

219 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg er nysgerrig efter hvor meget tid vi træningstosser egentlig bruger på vores træning.

Jeg er interesseret i selve træningstiden, dvs. transport, omklædning osv tælles ikke med.

Alle typer af træning tæller med hvadenten det er styrke, kondi eller midt imellem.

Transportcykling, gåture i slentretempo og lignende medregnes ikke. :wink:

Hvis det er styrketræning der tager væsentlig længere end det behøvede af "sociale årsager", så prøv at estimere hvor meget der reelt er træningstid, eller bare skriv det totale forbrug, hvis det er for besværligt. :bigsmile:

Håber intervallerne er til at forstå. :tongue:

Bemærk det er gennemsnittet, så man kan godt svare 4-6, selvom det sker man træner 8 eksempelvis.

Mange tak.

Link to comment
Share on other sites

3-5 gange om ugen.

Stort set altid 3*FB styrketræning á 1-1½ time. Dertil 10-15 min. cardio..

Hvis jeg har overskuddet laver jeg så 1-2*cardio ud over styrketræningen.. Det bliver normalt 20-40 min. Jeg prøver så at skifte lidt mellem løb, crosstrainer, lav intensitet og høj intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Nu da jeg er skadet og derfor ikke har mulighed for andet end decideret styrketræning, så træner jeg "Kun":

5 gange ugeligt af 40-50 minutter.

Jeg kører fullbody med fokus på alle compoundøvelserne - i øjeblikket kun med fokues på overkrop... (korsbåndsskade)

før i tiden var det dog anderledes da jeg trænede stykretræning to gange ugeligt af 1,5-2 timer, men derudover havde hvad der svarede til 10-14 timers basket ugeligt..

Link to comment
Share on other sites

3 x af 2 timer typisk.

Hvis jeg cutter eller andet, bliver der typisk suppleret op med x antal ganges powerwalk osv.

Hvis jeg havde tid kom der nok et par timer mere på. Det ville være fantastisk at kunne flippe nogle dæk, stemme nogle træ stammer osv engang i mellem.

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL'ere

For mit vedkommende bliver det til 3*60 min. effektiv træning i fitnesscentret - blandet styrke og cardio.

Derudover 1000meters svømning på tid én gang om ugen (ca. 30 min) :)

og så lige en times spinning oveni..

og det er egentlig ganske dejligt :) Man fortryder at man ikke er kommet igang noget før...

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxpower..

Må jeg spørge dig, hvad du skal bruge denne undersøgelse til? Er det bare til eget brug/interesse eller er der en egentlig mening med galskaben? :devil:

Synes personligt, at det er super initiativ!! THUMBS UP :bigsmile:

Well, mit træningsniveau blev kaldt ekstremt og på "eliteniveau" (i størrelsesordenen 4 gange om ugen, ca 6 timer), hvilket jeg fandt lettere absurd, og så blev jeg som skrevet nysgerrig efter hvordan gennemsnittet lå herinde og hvordan jeg så lå ift dette.

Link to comment
Share on other sites

Well, mit træningsniveau blev kaldt ekstremt og på "eliteniveau" (i størrelsesordenen 4 gange om ugen, ca 6 timer), hvilket jeg fandt lettere absurd, og så blev jeg som skrevet nysgerrig efter hvordan gennemsnittet lå herinde og hvordan jeg så lå ift dette.

af hvem om man må spørge?

pt bruger jeg 4-6timer, men for nogle år siden hvor det udelukkende var cardio jeg dyrkede kom jeg nogle gange kunne komme helt op på 20t om ugen. Det toppede da jeg var på efterskole hvor det nemt kunne være 5t om dagen alle ugens dage - Der havde jeg også en ond kondi!

Link to comment
Share on other sites

af hvem om man må spørge?

pt bruger jeg 4-6timer, men for nogle år siden hvor det udelukkende var cardio jeg dyrkede kom jeg nogle gange kunne komme helt op på 20t om ugen. Det toppede da jeg var på efterskole hvor det nemt kunne være 5t om dagen alle ugens dage - Der havde jeg også en ond kondi!

Nok 90 % af befolkningen. Folk er mere inaktive end du tror, men det er svært at se, når man selv færdes i et ungt aktivt miljø. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver vel omkring 12 timer i gennemsnit, hvis man ikke tæller transportcykling og omklædning mv. med i regnskabet :-)

Til foråret bliver det nok en hel del mere, fordi spinningtimerne erstattes af landevejscykling. Pt. kommer jeg mest på landevejen i weekenden. Og ja, landevejscykling er en tidsrøver, der vil noget.

Hilsen

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Nok 90 % af befolkningen. Folk er mere inaktive end du tror, men det er svært at se, når man selv færdes i et ungt aktivt miljø. :bigsmile:

Da jeg startede med at træne fortalte jeg stolt nogle ikketrænende "nære" venner om at jeg havde prøvet at løfte 120kg i dødløft og det var lykkedes for mig, jeg var pave stolt. Deres respons - det skal jeg se før jeg tror det, og du skal altså passe på du ikke træner for meget, ellers bliver du bare pumpet og ulækker. Så har pænt holdt mig fra at fortælle folk der ikke interessere sig for at træne om træningsprogrammer, vægte eller fremgang for de forstår det ikke.

Af en eller anden grund så er det jo helt almindeligt sundt at se fjernsyn 30timer om ugen, men hvis man træner 15timer så er man jo fanatisk sports idiot...

Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede med at træne fortalte jeg stolt nogle ikketrænende "nære" venner om at jeg havde prøvet at løfte 120kg i dødløft og det var lykkedes for mig, jeg var pave stolt. Deres respons - det skal jeg se før jeg tror det, og du skal altså passe på du ikke træner for meget, ellers bliver du bare pumpet og ulækker. Så har pænt holdt mig fra at fortælle folk der ikke interessere sig for at træne om træningsprogrammer, vægte eller fremgang for de forstår det ikke.

Af en eller anden grund så er det jo helt almindeligt sundt at se fjernsyn 30timer om ugen, men hvis man træner 15timer så er man jo fanatisk sports idiot...

Kunne ikke være mere enig!

- jeg er pt. korsbåndskadet og derfor er min trænings volumen sat væsentligt ned..

men før i tiden kunne jeg bruge 20 timer på træning, og blev nærmest stemplet som "én der ikke havde noget liv" og at hvis jeg nu ikke blev til noget noget ville jeg have spildt 'halvdelen' af mit liv på nytteløs træning!

men men men, det er jo ikke spild jeg har fået diciplin og mega mange gode oplevelser, og fortryder da intet selvom jeg er ude med en skade nu...

- hellere dét, end fjernsyn og computer dagen lang.. Og nååårh ja så lige tømmermænd lørdag, søndag og mandag :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share