Blandet træning


CasperETP
 Share

Recommended Posts

  • Replies 462
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens træning

opvarmning: stabilitets øvelser+Overhead squat øvelser

"Angie" i dag, dog med deadhang pullups :sneaky2:

100 deadhang pullups

100 pushups

100 situps

100 squats

tid: 15:16

min mellemtid var 9:31, der manglede jeg 50 dh pullups.

så det er helt klart pullups der er den begrænsende faktor.

Det ville måske være bedre med kipping pullups, who knows.

A'what :crazy:

Gal tid, men hvordan har du lavet rækkefølgen siden du kan mangle 50 pullups?

Jeg mener bestemt den "officielle" metode på Angie er at man gør hver øvelse færdig før man går videre.

Blander man dem vil det helt sikkert gå hurtigere - men jo så også have et højere power-gennemsnit, hvilket ikke er en dårlig ting. :wink:

Og ja, rimelig sej Fran-tid med deadhang pullups. :devil:

Jeg fornemmer du har rimelig godt styr på kropsvægtøvelser som pullups og pushups? :smile:

Link to comment
Share on other sites

A'what :crazy:

Gal tid, men hvordan har du lavet rækkefølgen siden du kan mangle 50 pullups?

Jeg mener bestemt den "officielle" metode på Angie er at man gør hver øvelse færdig før man går videre.

Blander man dem vil det helt sikkert gå hurtigere - men jo så også have et højere power-gennemsnit, hvilket ikke er en dårlig ting. :wink:

Og ja, rimelig sej Fran-tid med deadhang pullups. :devil:

Jeg fornemmer du har rimelig godt styr på kropsvægtøvelser som pullups og pushups? :smile:

Takker, jeg tog dem blandet: så jeg lavede 5 pullups 20 pushups 20 situps 5 pullups 20 squats, mest for ikke at køre træt i pullups da det er min "svage" øvelse af de fire.

Men skal helt sikkert køre den "officielt" næste gang, jeg synes bare det virker plat at starte med 100 pullups, det tager jo en krig.

Jeg prøver meget at fokusere på kropsøvelser, ligesom du gør med gymnastik øvelserne. PT følger jeg også et navy seal fit program, der hælder mere til kropsvægt end metal.

angående "fran", tror jeg seriøst ikke jeg kan køre den hurtigere, jeg var virkelig ved at dø da jeg var færdig. men tak for de gode ord, altid rart.

Link to comment
Share on other sites

angående "fran", tror jeg seriøst ikke jeg kan køre den hurtigere, jeg var virkelig ved at dø da jeg var færdig. men tak for de gode ord, altid rart.

Mit første møde med hende varede lige over 10 minutter og det var meget ondt. Anden gang brugte jeg lige under 5 og var ikke til stede i denne verden de næste 20 minutter eller deromkring.

Jeg regnede mig bagefter frem til at min reelle arbejdstid (inkl skift mener jeg) har været omkring 3 min, så jeg har stået og lavet ingenting i næsten to. :laugh:

Jeg gruer lidt for hvor ond den bliver næste gang, for jeg er helt sikkert hurtigere. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Pumpekælderen

6 runder:

5 HSPU

7 dips

9 dødløft 60kg

11 situps +20kg

10mins pause

5x90kg dødløft

5x2 110kg dødløft

stille og roligt i dag, for lige at komme mig ovenpå i går.

Ved ikke om der er noget der hedder et "grind" indenfor crossfit verdenen, det var i hvert fald det, det blev til i dag.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgeligt kan du lave den hurtigere - det kan man (næsten) altid! Og even more so hvis du laver kipping pull ups - det er jo 1000 gange hurtigere. Laver du egentligt dem?

Nej, desværre, jeg har lidt opgivet at lære det PT - og nu er der jo lukket for tilmeldningerne til kirken så det har jeg givet skylden. :blush:

Men jeg synes DH pullups er mere reelle som allround-kropsvægtsøvelse, kipping pullups træner vel mere hoften og grip-funktionen??

Link to comment
Share on other sites

:nonono: Kipping pull ups is not the way forward - it's the ONLY way forward! Strict PUs er soooo last year. Og se så at komme på ventelisten nede i den kirke! Det er jo fjollet at du render alene rundt og laver den ene vilde benchmark tid efter den anden. Kom dog og leg med os andre - så må du sgu rykke lidt rundt i studieøkonomien så der bliver frigjort lidt midler, hvis det er det, der skal til! Vi er sgu mange dernede på overførelsesindkomst! Det er uden tvivl nogle penge, der er rigtig godt givet ud!
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Morgen: 6,5km moderat løb 28:42

aften: Jerndyrkning, stille og roligt igen, da jeg igen i dag har fået det dårligt(læs; en form for sidestik efter hver gang jeg har rørt mig det mindste, kun med løb dog)

dagens wod:

100 situps

30 deadhang pullups

100 leg levers

10x3 deadhang pullups +10kg

100 4-count flutterkicks

5x2 deadhang pullups +16kg

10 deadhang pullups

5x2 deadhang pullups +16kg

5 mins pause

Max farmers walk +2x16kg 1:44

bænkpress:

5x 80kg

3x2 90kg

2x1 100kg PR!!

For sjov prøvede jeg så at hive mig op med en arm, dvs onearmed chinup!

hmm og det LYKKEDES, de er ikke perfekte, men jeg får hevet migselv op til baren hver gang!! Dagens anden PR!

og så greb det om sig, jeg er lidt usikker på den korrekte teknik, men jeg bruger den modsatte arm til at holde om håndleddet for støtte.

One-armed-chinup: :w00t:

3x1 venstre

4x1 højre

Jeg holder fri i morgen, lækkert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke li' folk der bare lige prøver en one arm chinup og det så lykkes! :nonono:

Dvs lige indtil jeg læste at du du holder med den anden arm om håndleddet. :laugh:

Den variant du har lavet er en test på om du kan holde fast med en hånd, men når du holder om håndleddet kan du bruge den anden arm rigtig meget, så det næsten stadig er en to-arms chinup.

For så at smide noget progression ind holder du længere og længere nede af underarmen for til sidst at holde på albuen.

En rigtig OAC er uden assistance fra den frie arm. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke li' folk der bare lige prøver en one arm chinup og det så lykkes! :nonono:

Dvs lige indtil jeg læste at du du holder med den anden arm om håndleddet. :laugh:

Den variant du har lavet er en test på om du kan holde fast med en hånd, men når du holder om håndleddet kan du bruge den anden arm rigtig meget, så det næsten stadig er en to-arms chinup.

For så at smide noget progression ind holder du længere og længere nede af underarmen for til sidst at holde på albuen.

En rigtig OAC er uden assistance fra den frie arm. :smile:

Ahh, du har ret, det giver god mening, så det er en standard pullup indtil det punkt hvor grebet om armen er. dvs næsten en test af grip.

Nu gik jeg lige og havde det så forbandet godt med mig selv... :wink:

Kan du præstere en?

Edited by CasperETP
Link to comment
Share on other sites

Ahh, du har ret, det giver god mening, så det er en standard pullup indtil det punkt hvor grebet om armen er. dvs næsten en test af grip.

Nu gik jeg lige og havde det så forbandet godt med mig selv... :wink:

Kan du præstere en?

Jeg mener nogle betegner det du har lavet som en "one hand chinup" (hvor den anden arm godt må benyttes, men har ikke har kontakt med stangen) i modsætning til en "one arm chinup", hvor der så kun må bruges én arm.

Til din OHC burde du også kunne mærke at den anden arm bidrager væsentligt til at få dig op til stangen, men den er naturligvis sværere end en standard chinup.

Og nej, jeg er et godt stykke fra en OAC - kan dog godt lave en OHC. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens pinsler:

5km løb

inkl. 520m fuld gas 1:28(min PR på 500m er 1:25)

5 mins pause+udstræk

2 runder:

max pushups på 2 mins

30 seks pause

max situps 2 mins

30 seks pause

max flutterkicks 2 mins

30 seks pause

i alt 378 reps

4x5 80kg bænkpres

dagens anden wod:

30 tuck pullups

2 mins cumultative farmers walk +2x16kg

30 weighted pullup +16kg

2 mins cumultative farmers walk +2x16kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens Workout!

35x 60kg dødløft

20x 80kg dødløft

15x 100kg dødløft

6x 120kg dødløft

Derimellem 30 tuck pullups

4x1 mins planke 30seks pause

7,5km easy-moderat løb 36:22

havde en 2x1 druktur i weekenden, det hjælper virkelig ikke på kondien! :sneaky2:

heldigvis er jeg stoppet med smøgerne i byen, det kan mærkes, heldigvis.

Link to comment
Share on other sites

Ja ud med smøgerne ind med intervalløb... hehe

Jeg løb 2 timer efter ca. så ingenting vanvittigt. Jeg har dog en teori om at jeg vil prøve at ramme muren en dag ved at træne forskelligt i lang tid.

Altså den mur man rammer efter 2½-3 timers løb i maraton, som er når glukosen i leveren er opbrugt og kroppen begynder egentlig fedtforbrænding. Ved ikke lige hvordan endnu, men et eller andet vanvittigt.

Dagens workout

5km farleg 20:45

10 mins pause

WOD: Disco-workouten over dem alle

”Lynne” skaleret til 70kg

5 runder

max rep bænkpress 70kg

max rep Deadhang pullups

2-3 mins pause

52/54

heriblandt en ny PR i Deadhang pullups: 18 stks!

For præcis 6 uger siden lavede jeg samme wod, der scorede jeg 44/47.

Så enten ramte jeg lige dagen, ellers også er jeg steget henholdsvis

18% i Bænkpres & 14% i deadhang pullups.

Hvis det sidste er tilfældet, virker det her crossfit skidt jo, hurra :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens dont

"Two bars" skaleret til 5 runder i stedet for 10. Da jeg er en svag sjæl.

5 runder:

10 Trusters 40kg

10 deadhang pullups

10 Front squat 40kg

10 Hanging Leg levers

18:39

5x shoulder press 50kg

1x 60kg

1x 60kg

1x 65kg

1x 65kg

5x shoulder press 50kg

Jeg er godt og grundigt træt, tror jeg har begyndende influenza, virkelig pisse irriterende!

Skal ud og løbe langt og hurtigt i morgen dog.

Link to comment
Share on other sites

Blandet crossfit styrke

Opvarmning:

Diverse øvelser heriblandt trusters, overhead squat, bent-over-row

herefter 1x bronze cirkel minus reaktionsøvelser(gulvtæppe gør det semi-umuligt)

WOD:

30-25-20-15-10-5

Håndvægt swing 16kg

situps

Tid 5:38

5 mins pause

3 runder:

Max HSPU (heriblandt en ny PR på 14 stks)

Max dødløft 100kg

2 mins pause

29/14

min dødløft gik helt i vasken i dag, mest fordi jeg ikke kan holde om stangen, lorte akademiker-fingre.

5 mins pause

Grind:

30-20-10

Air squats

Dips

Pushups

udmærket overskud i dag, bortset fra dødløft. Min kommende uge bliver stille og rolig, pga. to eksamner.

Edited by CasperETP
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

5x50kg Front squat

5x 60kg front squat

5x 70kg front squat

diverse pullups øvelser(gøgl is the word)

one-legged- box jump

high box jump

1-1-1-1-1 Front squat

1x 80kg

1x 85kg

1x 90kg

1x 95 kg

1x 100 PR!

3-3-3-3-3 push jerk

50-70-70-75-75 PR!

Wpullups 5-5-5-5

10-15-15-15

Herefter 1 rep max

30-35-37,5kg PR!

3x PR, fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share