Blandet træning


CasperETP
 Share

Recommended Posts

NIKE ½-maraton

Så blev det dagen.

Jeg startede selvfølgelig midt i feltet, så jeg skulle pløje mig vej gennem hele feltet. En lidt blandet fornøjelse.

Da løbet så først var i gang gik det fint.

Det var ca. 8 km henne at jeg begyndte at fatte hvor langt det egentligt var vi skulle løbe, jeg prøvede her at hægte mig på en foran mig for at gasse lidt ned og sætte et ordenligt tempo

det lykkedes meget godt og fulgtes stort set med vedkommende hele vejen.

En ting, som jeg også nævnte sidst, der virkelig irriterer mig er alle de gamle mænd og kvinder der løber som om det er det eneste de er blevet sat på jorden for at gøre, føj.

Jeg kom ind i 1:40, hvilket er ok. Ikke pragende for mig, men ok.

Det var så det første halvmaraton. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 462
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens træning

Set i bagklogskabens skarpe og ubarmhjertige lys, burde jeg nok holde pause i dag. Ak & ve, jeg trænede alligevel.

20min roning easy easy pace

herefter pyramide:

1-7-1

pullups x1

pushups x2

Situps unanchored x3

dvs 49 pullups 98 pushups og 147 situps

herefter 8x15 dips

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Er begyndt så småt på mit rowathon-program som kan ses her: Maraton-ro-program

Roning:

8min @ sub 2:15/500m

4min @ sub 2:00/500m

8min @ sub 2:15/500m

4min @ sub 2:00/500m

8min @ sub 2:15/500m

4min @ sub 2:00/500m

derefter øvede jeg mig i one-arm pushup, og det gik vældig fint. Men det kræver fuld koncentration af presse mig op en gang specielt med højre. Mærkeligt nok da det er min stærke arm.

til sidst - max tid med 20kg plade holdt i strakte arme over hovedet. ca. 1:40

Link to comment
Share on other sites

Dagens motionsgossip:

Da jeg opdagede at der var billeder af mig fra nikemaratontest 3, slog det mig at der var fejl i min tid, jeg var nemlig på billederne mellem 1:30-1:40.

Min nærede mistanke kom sig af at jeg startede ca. 3 mins efter at pistolen lød(jeg stod et godt stykke bag 1:45 ballonen i startfeltet) og jeg kom ind i 1:40(som er min angivne tid på sparta.dk)

Dvs enten fatter jeg intet eller også var min chip kaput.

Og min samvittighed hælder mest til det sidste.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

20km transport cykling

8 km moderat 34:59

15 mins pause med udstrækning og mild opvarmning af overkropsmuller

AMRAP 15 mins:

10 dødløft 60kg

15 pushups

13 runder! 20 sekunder tilbage... hård omgang, fik den der velkendte følelse fra sidst jeg lavede Fran, dog i kortere tid. Lækkert

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen glade medkiggere!

Her er noget som jeg fandt i min søgen på at blive en knivspids klogere;

FMP

Det er "Full mission profiles" hvor man så får stillet en fiktiv mission(workout), og skal derefter løse den(kickass)

Det sætter lidt perspektiv i tingene, også er det sjovt.

Edited by CasperETP
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

2 timers fodbold på 7 mands bane!

Det tar´ sine fødder at spille i de gamle fodboldstøvler, jeg præstede en blodvabel. Nok tuden, det var genialt at få spillet bold!

Fodbold er også en mærkelig form for mini-interval træning, jeg synes ellers jeg er i udmærket form, men jeg bliver virkelig presset

i morgen er der selvfølgelig kamp med øl bagefter. puha det bliver hårdt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Var i byen igår, så semi-tømmermænd idag. Jeg fik dog trænet lidt traditionelt

3x 25 pushups 25 situps & 25 backextensions

10x 60kg squat

10x 60kg dødløft

5x Squat 90kg

5x Squat 90kg

5x Squat 90kg

5x Squat 90kg

5x dødløft 100kg

5x dødløft 100kg

5x dødløft 100kg

5x dødløft 100kg

10 deadhang pullups

10 deadhang pullups

10 deadhang pullups

10 deadhang pullups

Man burde jo tage i fælledparken i dag, men jeg orker det ikke. Smutter ind og ser Baader Meinhof Komplekset i stedet

Link to comment
Share on other sites

"En dag med eliten"

Mandag-tirsdag

Vi startede mandag med at få udleveret rygsæk og et sparsomt udvalg af de ting der ellers normalt hører til en fuld oppakning.

Til min forfærdelse, så jeg at der var en flok fra en efterskole med. Hvilket helt sikkert ville dæmpe turen. Nitte.

Dagen gik uhyggeligt stille og roligt, hvor vi først blev inddelt i forskellige hold, herefter skulle vi så rokere rundt til forskellige

stationer.

En af dem var forhindringsbane, det var egentligt fedt nok at få prøvet det igen. De andre ting var ikke værd at nævne.

Om aftenen hørte vi foredrag om Jægerkorpset, Frømandskorpset og sirius. Umiddelbart lød sirius med tiltalende, jeg tror dog det hang sammen med personen der holdt foredraget. Jeg fik ikke rigtig noget at vide som jeg ikke vidste eller kunne regne ud.

Om aftenen fik vi pølser og sodavand.

Jeg snakkede med flere af de andre om at det var en skuffende dag.

Vi sov udenfor i mini-BSO, og blev selvfølgelig vækket kl. 5 med kanonslag, endelig lidt action.

Herefter gik vi 8km med vores oppakning, hen til forhindringsbanen. Her skulle vi gennemføre banen som gruppe, tror det tog omkring 8 minutter at gennemføre :unhappy:

Nu begyndte det at ligne noget, herefter skulle vi rappelle fra 18m, ikke det vilde, men federe end at spise pølser og drikke sodavand. Ligesom dagen forinden skulle vi rokere rundt igen, efter rappellingen stod den på sejlads i Frømandskorpsets

RIB-båd(Den hurtig båd de også brugte på Absalon) Det var virkelig fedt!

Anden sidste post var fastroping på et 5m tov og sidste post var så det jeg havde glædet mig til. Tårnspring.

15m oppe hopper man ud og bliver grebet af seletøjet ca. 5m over jorden, herre fedt. virkelig en god selvtillidsøvelse, som de åbenbart også skulle på aspirantkursus bare fra 18m dvs mere smerte af seletøjet.

Dagen sluttede med helikopter opvisning og fællesbillede. Alt i alt, fede oplevelser men mindre hårdt end forventet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

20km transport cykling

7,5km 32:16

inkl. 2x1300m interval

30 mins pause

opvarmning:

50-40-30-20-10

FBI situp

4-count flutterkicks

Air squats

10x 70kg dødløft

10x 90kg dødløft

3x 120kg dødløft

3x 120kg dødløft

3x 120kg dødløft

3x 120kg dødløft

60x Deadhang pullups

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

10,4km rolig løb

15 mins pause inkl udstrækning

2km roning 7:18 - ville ha roet en 5k men startede lidt for hårdt ud, negativ split på 2x1000m

snatch practice

one arm pushups(højre)

fingertip pushups

one arm bar row

one arm pushup er bare en mande øvelse, lækkert. Vil prøve at arbejde mig op mod 5 reps, mens mit venstre håndled læger efter en gang druk fodbold lørdag.

Edited by CasperETP
Link to comment
Share on other sites

Søndags bodybuilding

2 runder:

25 air squats

max sekunder i planke

max pushups 2 min

5min pause

20x 80kg super squat.(20 reps uden at sætte baren ned = super squat)

1x5 90kg squat

3x5 100kg squat

5 min pause

10 deadhang pullups

10x 80kg dødløft

10 deadhang pullups

10x 80kg dødløft

10 deadhang pullups

10x 80kg dødløft

10 deadhang pullups

10x 80kg dødløft

10 deadhang pullups

Det var nok en af de mest energiforladte omgange, jeg var simpelthen så doven, jeg ville ha lavet en WOD med høj puls. Men da jeg havde lavet en runde gav jeg op, forfærdeligt.

En anden ting jeg gerne vil nævne er at jeg det næste stykke tid vil prioritere løb+svømning over styrke. Dette skyldes bl.a. at jeg kan mærke jeg er blevet for tung i hurtigt løb (de små tynde fodboldspillere har det for nemt :devil:)

Og forhåbentligt skulle det gøre at jeg kunne tabe mig nogle kilo, min druk pr. weekend er nu også sat ned til max 1. Det bliver nok det sværeste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share