Tror du også BOR er en lat øvelse


RuneB
 Share

Recommended Posts

Her er jeg ikke helt enig..., hvis man ikke kan indsætte sin erfaringsbaserede viden i en mere faglig kontekst, så kommer man ingen vegne... Man kan ikke justere på knapperne, da man ikke forstår baggrunden for eksempelvis volume, intensitet osv.

Og det er jo heller ikke konsekvensen af det, Søren skriver.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Som begynder er det ikke nødvendigt at justere på disse ting, det ender bare med man forvirrer sig selv og skifter program en gang om ugen, fordi man tror der findes magiske sæt/rep ranges, øvelser mv.

Hvem snakker begyngere udover dig? - og problemet forbliver det samme uanset, om du er begynder, øvet, rutineret osv.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der intet modsætnings forhold her.

Carl Marcus som jeg omtaler har da dødløftet i nærheden af 300 kg clean.

Har vejet 125kg (er dog 190), har trænet et væld af folk både clean amatører og proffer med godt resultat.

Jeg synes det er påfaldende en på det niveau ikke fluekenepper øvelser på denne måde, men lægger mere vægt på træningsmæssige ting testet i et gym.

Man skal have begge dele, og man bør se på dem der leverer resultater for clean atleter for at lære noget.

Ren teoretisk baggrund er lige til at lukke op og skide i. Hvis folk ved hvad der skal til, hvorfor har de så ikke resultaterne?

Som minimum skal man kunne se pågældende har styrketrænet før. Som minimum skal man da kunne flytte lidt vægt, ellers tror jeg ikke en skid på den teoretiske viden pågældende har.

Link to comment
Share on other sites

Forklar..

Søren skriver: "Derfor er det vigtigste, uden sammenligning, stadig at få løftet nogle vægte."

Hvor i den sætning indgår det logiske modsætningforhold til det at sætte sin erfaring ind i en faglig ramme? Ingen steder, er svaret. Søren lister blot en taksonomi, hvor den praktiske erfaring, træningen, efter hans mening rangerer højere end den teoretiske viden, læsningen. Og i forhold til det at blive stærkere, større, mere fleksibel, bedre til at spille bordtennis osv. er det vel svært at være uenig med ham.

Link to comment
Share on other sites

Forklar..

Han mener der ikke er noget modsætningsforhold i at gøre sig en masse praktisk erfaring samtidig med man lærer noget teori.

Hvem snakker begyngere udover dig? - og problemet forbliver det samme uanset, om du er begynder, øvet, rutineret osv.

a) Trådstarter er begynder så jeg tog udgangspunkt i ham.

B) "Problemerne" ændrer sig i høj grad alt efter træningserfaring.

Link to comment
Share on other sites

Ren teoretisk baggrund er lige til at lukke op og skide i. Hvis folk ved hvad der skal til, hvorfor har de så ikke resultaterne?

Som minimum skal man kunne se pågældende har styrketrænet før. Som minimum skal man da kunne flytte lidt vægt, ellers tror jeg ikke en skid på den teoretiske viden pågældende har.

Der kan selvfølgelig være mange forklaring (skader, tidspres, andre ambitioner på det område)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bliver du personlig?

Det er da vist kun dig, der tolker dette som et personligt angreb. Faktum er jo at I ikke har særlig stor træningserfaring, jeg kan selvfølgelig tage fejl, i så fald er det dog ikke ligefrem prangende resultater I har opnået.

Link to comment
Share on other sites

Nej, en begynder behøver ikke justeringer af volumen intensitet etc på samme måde som en mere avanceret atlet.

Nu ændrede du jo konteksten til en vejledende funktion..., da du bragte din ven på banen! (det er i hvert fald, hvad jeg responderede på)

Link to comment
Share on other sites

Det er da vist kun dig, der tolker dette som et personligt angreb. Faktum er jo at I ikke har særlig stor træningserfaring, jeg kan selvfølgelig tage fejl, i så fald er det dog ikke ligefrem prangende resultater I har opnået.

Det er da personligt, når han direkte forklarer mig, at jeg er nybegynder...!

Ellers er mine dansk kundskaber vist forældede eller ikke gode nok.

Link to comment
Share on other sites

Det er en simpel forklaring på at det er relevant i denne diskussion.

Vidste ikke du var så nærtagende, at man ikke måtte konstatere du er begynder.

Det må du gerne..., men umiddelbart kan jeg ikke se relevansen?

Desuden taler du om et emne, du ret beset ikke aner noget om!

Link to comment
Share on other sites

Der kan selvfølgelig være mange forklaring (skader, tidspres, andre ambitioner på det område)

Det tager ikke mere end 4 timers styrketræning om ugen at opbygge betragtelig muskelmasse og styrke. Tidspres vil jeg aldrig købe som valid undskyldning for ikke at opbygge muskelmasse.

Skader kan forhindre voldsom styrkefremgang, men ud over meget uheldige totalkropsskade situationer, kan man altid opbygge visuelt signifikant muskelmasse, hvis man vil.

Jeg er måske farvet af mine egne ambitioner, men så vidt jeg kan forstå er trådstarters sigte muskelmasse og styrke. Hele diskussionen fra hans side af, er så vidt jeg kan se contreret omkring disse mål. Derfor er det relevant at måle i den retning.

Link to comment
Share on other sites

Det er da personligt, når han direkte forklarer mig, at jeg er nybegynder...!

Ellers er mine dansk kundskaber vist forældede eller ikke gode nok.

lol, gu er det da ej

her er et par eksempler på noget, der kan betragtes som en personlig fornærmelse:

"du er en nar"

"jeg synes du er en spasser"

"hold da op du er dum"

og så et par eksempler på kommentarer, der ikke er det

"du har langt hår"

"din cykel er rød"

"du bænkpresser mindre end min mor"

Link to comment
Share on other sites

Det må du gerne..., men umiddelbart kan jeg ikke se relevansen?

Desuden taler du om et emne, du ret beset ikke aner noget om!

Beklager hvis din bænkpres pludeseligt er steget med 100% og du nu har behov for andet end 5x5 variationer for at stige i styrke og masse. Der er sket meget for dig på relativt kort tid, tillykke med det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Må jeg lige spørge:

mener du man kan være en god vejleder, uden stor praktisk erfaring?

Jeg kan selvfølgelig vende den om og spørge, om du kan være en god vejleder/træner uden stor faglig viden!?

Og nej vi er sandsynligvis helt enig om, at en ligedeling mellem erfaring/viden eller noget tæt på er det optimale...

Link to comment
Share on other sites

lol, gu er det da ej

her er et par eksempler på noget, der kan betragtes som en personlig fornærmelse:

"du er en nar"

"jeg synes du er en spasser"

"hold da op du er dum"

og så et par eksempler på kommentarer, der ikke er det

"du har langt hår"

"din cykel er rød"

"du bænkpresser mindre end min mor"

Hvem snakker om fornærmelse udover dig? - det er vist ikke længere mig, der skal være ked af mine danskkundskaber..

Link to comment
Share on other sites

Det var ironi... I kommer først på banen når det ikke længere handler om indholdet... skriv nu noget om indholdet.

Trådens udgangspunkt er flueknepperi af BOR...Så fluekneppe øvelsen eller smut.

Jeg har ikke tænkt mig at forsvar tråden.

Link to comment
Share on other sites

Det var ironi... I kommer først på banen når det ikke længere handler om indholdet... skriv nu noget om indholdet.

Trådens udgangspunkt er flueknepperi af BOR...Så fluekneppe øvelsen eller smut.

Jeg har ikke tænkt mig at forsvar tråden.

Smut selv ned i dit lokale center og flueknep øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share