Tror du også BOR er en lat øvelse


RuneB
 Share

Recommended Posts

Beklager hvis din bænkpres pludeseligt er steget med 100% og du nu har behov for andet end 5x5 variationer for at stige i styrke og masse. Der er sket meget for dig på relativt kort tid, tillykke med det :smile:

Så man kan kun vurdere erfaring ud fra bænkpres stats - det må jeg huske til næste gang, at jeg skriver CV!

Jeg er dig underlegen i denne diskussion, fordi du formentligt bænker mere end mig?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så man kan kun vurdere erfaring ud fra bænkpres stats - det må jeg huske til næste gang, at jeg skriver CV!

Jeg er dig underlegen i denne diskussion, fordi du formentligt bænker mere end mig?

Face it, dine ord klinger voldsomt hult, når du ikke har hverken erfaring eller resultater til at bakke dem op. Man kan synge nok så mange sange om teori, men hvis man ikke løfter relativt tungt, så er det altså bare ligegyldigt, så vil jeg hellere have råd fra én der ved hvordan man flytter vægt.

Link to comment
Share on other sites

Face it, dine ord klinger voldsomt hult, når du ikke har hverken erfaring eller resultater til at bakke dem op. Man kan synge nok så mange sange om teori, men hvis man ikke løfter relativt tungt, så er det altså bare ligegyldigt, så vil jeg hellere have råd fra én der ved hvordan man flytter vægt.

haha.. du er så sød!

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke dybest set totalt ligegyldigt at diskuttere hvem der har størst legitimt for at udtale sig om øvelsen..

Jeg spotter ikke nogen uenighed omkring øvelsen? Så vi diskutter slet ikke om der er nogen der har mere eller mindre ret her? Jeg er tilgengæld blevet meget klogere på øvelsen. Tak for hjælpen.

Føler i jer truet på jeres praktisk legitimt fordi jeg bliver faglig?...kan i ikke bare udtale jer i en praktisk kontekst, med referencer til hvad toppen af poppen gør...eller hvad i selv gør. Jeg anfægter ikke på noget tidspunkt jeres praktisk legitimt for at udtale jer om emnet. I behøver ikke at brug de termer jeg bruger...i linket med kroc udtaler han sig ud fra rent praktiske erfaringer, og det er pisse intelligent det han siger...

jeg anfægter hellere ikke på noget tidspunkt jeres faglig legitimt.. jeg er både faglig og praktisk noob. Det fratager mig dog ikke retten til at være nysgerrig på det faglige og det praktiske. Både i træningslokalet og på mol

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Ja det er yderst relevant hvem der udtaler sig om et givent emne og jeg enig med jer i at praktisk erfaring er meget vigtigt, specielt når man udtaler sig på baggrund af noget praktiskforskning. Med praktiskforskning mener jeg den tilgang Kroc har i sigen udtales om kroc rows der er postet tidligere.

Skal jeg have en legitimt indenfor et givent emne for at spørger om hjælp?

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Det dog ikke relevant hvem der udtaler sig når jeg stiller et spørgsmål... Skal jeg have en legitimt for at spørger om hjælp?

Ok, så du vil godtage udtalelser fra hvem som helst? Det skal da nok gå godt...

I øvrigt bør du undersøge hvad ordet "legitimt" betyder, for du bruger det konsekvent forkert.

Link to comment
Share on other sites

ok...jeg for formuleret mig forkert. Jeg prøver at skrive at man ikke behøver nogen legitimt indenfor det emne man beskæftiger sig med, for at stille spørgsmål omkring emnet. Tilgengæld er det afgørende at man har en legitimt i henhold til et emne når man udtaler sig omkring det.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

ok...du misforstår mig... jeg prøver at skrive at man ikke behøver nogen legitimt indenfor det emne man beskæftiger sig med, for at stille spørgsmål omkring emnet. Tilgengæld er det afgørende at man har en legitimt i henhold til et emne når man udtaler sig omkring det.

Legitim: Lovlig, retsmæssigt iorden. - Din brug af ordet giver INGEN mening, jeg kan ikke forstå sætningerne du bruger det i.

Link to comment
Share on other sites

Så man kan kun vurdere erfaring ud fra bænkpres stats - det må jeg huske til næste gang, at jeg skriver CV!

Jeg er dig underlegen i denne diskussion, fordi du formentligt bænker mere end mig?

1. Det har jeg aldrig skrevet

2. Det har jeg aldrig skrevet.

Hvis du drager de konklusioner må det stå for egen regning.

Jeg skriver blot at i denne sammenhæng, er du i praksis delen begynder. Jeg er ked af at du har taget sådan anstød af dette faktum.

@ Rune.

Min pointe er ganske enkelt at det er en ligegyldig intellektuel øvelse du laver. DU burde ligge kræfterne et andet sted. Jeg kan skam sagtens tale med i det samme sprog som du anvender, men jeg ser ingen pointe i at tage den længere end den er kommet nu.

MHT Kroc rows kender jeg flere der har kørt DB rows og Kroc rows til de var blå i hovedet uden deres lockout blev forbedret. Den bygger god masse, ellers har øvelsen ikke den store værdi, for de fleste styrkeløftere jeg har talt med (her taler jeg værdi i forhold til dødløft).

Øvelsen ligger meget langt fra lockout bevægelsen så en stro grad af transfer er grundlæggende usandsynlig.

At den virker for Matt Kroc handler nok mere om, at han er på store mængder anabolika og i det tilfælde virker det meste godt.

Link to comment
Share on other sites

ok...jeg for formuleret mig forkert. Jeg prøver at skrive at man ikke behøver nogen legitimt indenfor det emne man beskæftiger sig med, for at stille spørgsmål omkring emnet. Tilgengæld er det afgørende at man har en legitimt i henhold til et emne når man udtaler sig omkring det.

Jeg tror, generelt du mener "kvalifikationer", når du skriver "legitimitet"?

Link to comment
Share on other sites

eeej hvor er det bare trælz når du blir' personlig!!!111111

PS: Jeg pwner dig i alt :wink:

Bliv du bare i den tro, hvis det gavner dit ego..

Og når du nu vender begrebet kilde kritik overfor andre en anden i denne tråd, så skulle du måske overveje dine egne kilder, når du så bramfrit udtaler dig om min erfaring...

Link to comment
Share on other sites

Så man kan kun vurdere erfaring ud fra bænkpres stats - det må jeg huske til næste gang, at jeg skriver CV!

Jeg er dig underlegen i denne diskussion, fordi du formentligt bænker mere end mig?

Måske det ville hjælpe, hvis begreberne blev afklaret en smule. Hvordan forstår du erfaring, Yetti?

Link to comment
Share on other sites

1. Det har jeg aldrig skrevet

2. Det har jeg aldrig skrevet.

Hvis du drager de konklusioner må det stå for egen regning.

Jeg skriver blot at i denne sammenhæng, er du i praksis delen begynder. Jeg er ked af at du har taget sådan anstød af dette faktum.

@ Rune.

Min pointe er ganske enkelt at det er en ligegyldig intellektuel øvelse du laver. DU burde ligge kræfterne et andet sted. Jeg kan skam sagtens tale med i det samme sprog som du anvender, men jeg ser ingen pointe i at tage den længere end den er kommet nu.

Tak for din betænksomhed... Jeg vil gerne ende et sted hvor jeg har en praktisk erfaring med styrketræning men samtidig kan give et bud på hvorfor min praktisk erfaring giver mening rent teoretisk.

MHT Kroc rows kender jeg flere der har kørt DB rows og Kroc rows til de var blå i hovedet uden deres lockout blev forbedret. Den bygger god masse, ellers har øvelsen ikke den store værdi, for de fleste styrkeløftere jeg har talt med (her taler jeg værdi i forhold til dødløft).

Øvelsen ligger meget langt fra lockout bevægelsen så en stro grad af transfer er grundlæggende usandsynlig.

At den virker for Matt Kroc handler nok mere om, at han er på store mængder anabolika og i det tilfælde virker det meste godt.

Tak. Der blev du endelig konstruktiv...

Lad os diskutter kroc rows

hvornår?

hvordan?

hvem?

Link to comment
Share on other sites

1. Det har jeg aldrig skrevet

2. Det har jeg aldrig skrevet.

Hvis du drager de konklusioner må det stå for egen regning.

Jeg skriver blot at i denne sammenhæng, er du i praksis delen begynder. Jeg er ked af at du har taget sådan anstød af dette faktum.

Nej, du har ikke skrevet det direkte, men du har insinueret det kraftigt gennem flere indlæg nu... fred være med det - nogle er os ved, at praksis erfaring ikke kan gøres op i bænkpres stats.

Min pointe er den samme, som jeg har skrevet til Søren.. I aner intet om, hvor meget praksis-erfaring jeg har, og hvis det ikke har relevans for indeværende diskussion, så hvorfor overhovedet bringe det på banen?

Jeg har ikke noget behov for at gå i noget korstog for min erfaring, men det er sku for tyndt bare at smide (jeg bænker mere end dig, så jeg har ret)-kortet...

Link to comment
Share on other sites

Bliv du bare i den tro, hvis det gavner dit ego..

Og når du nu vender begrebet kilde kritik overfor andre en anden i denne tråd, så skulle du måske overveje dine egne kilder, når du så bramfrit udtaler dig om min erfaring...

Dagens træning... kort men godt!

Lidt opvarmning (stretch/dynamisk)

Dødløft

3 x 40 kg

3 x 60 kg

3 x 70 kg

3 x 3 x 80 kg...

Puha... det var lang tid siden.. kunne man sagtens mærke!

Pull ups

5 x 5 x BW...

Grebet var pænt ristet efter DL.

DB press

2 x 10 x 21 kg. + 8 x 22,5 kg...

Så sent som i Maj sidste år kørte du 3x3x80kg i dødløft og 5x5xbw i chins, det er ikke imponerende. Hvis du har haft en kæmpe fremgang i mellemtiden vil jeg gerne høre om den, og ikke mindst om hvad du har gjort for at opnå denne fremgang på så kort tid.

Link to comment
Share on other sites

Så sent som i Maj sidste år kørte du 3x3x80kg i dødløft og 5x5xbw i chins, det er ikke imponerende. Hvis du har haft en kæmpe fremgang i mellemtiden vil jeg gerne høre om den, og ikke mindst om hvad du har gjort for at opnå denne fremgang på så kort tid.

Lad nu være med at gøre dig mere til grin, end du allerede er... - du har et udsnit på 2-3 måneder ud af et helt liv, og så mener du, at du kan udtale dig om min erfaring generelt?

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Lad nu være med at gøre dig mere til grin, end du allerede er... - du har et udsnit på 2-3 måneder ud af et helt liv, og så mener du, at du kan udtale dig om min erfaring generelt?

Oh plz enlighten me så? Bl.a. beskriver du hvorledes db pres med 29kg er tunge, det vidner heller ikke ligefrem om godlike strength.

Link to comment
Share on other sites

Kommer an på konteksten...

Hvordan definerer du erfaring i relation til denne tråd? Jeg mener at finde en ledetråd i dine svar til Søren W, hvor du lader til at mene praktisk erfaring med at løfte vægte kombineret med resultater heraf.

Link to comment
Share on other sites

Oh plz enlighten me så? Bl.a. beskriver du hvorledes db pres med 29kg er tunge, det vidner heller ikke ligefrem om godlike strength.

Jeg tror bare, jeg nøjes med at citererer mig selv... (du tager dem bare i vilkårlig rækkefølge :cool: )

"Jeg har ikke noget behov for at gå i noget korstog for min erfaring, men det er sku for tyndt bare at smide (jeg bænker mere end dig, så jeg har ret)-kortet...

"

"Lad nu være med at gøre dig mere til grin, end du allerede er... - du har et udsnit på 2-3 måneder ud af et helt liv, og så mener du, at du kan udtale dig om min erfaring generelt?"
Og når du nu vender begrebet kilde kritik overfor andre en anden i denne tråd, så skulle du måske overveje dine egne kilder, når du så bramfrit udtaler dig om min erfaring...
Jeg er dig underlegen i denne diskussion, fordi du formentligt bænker mere end mig?
Link to comment
Share on other sites

mundlort

Det kan jeg jo kun tolke som, at du ikke engang vil stå ved dine egne træningsresultater. Når du ikke vil dette, er det da sjovt, at du forventer folk respekterer dine "skills"? Hvis du har stor teoretisk viden og "practice'r what you preach", hvorfor har du så ikke opnået bedre resultater?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share