Tror du også BOR er en lat øvelse


RuneB
 Share

Recommended Posts

Hvordan definerer du erfaring i relation til denne tråd? Jeg mener at finde en ledetråd i dine svar til Søren W, hvor du lader til at mene praktisk erfaring med at løfte vægte kombineret med resultater heraf.

Jeg mener, at praksis erfaring indeholder en kombination af praksis udførsel og en refleksion over denne...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har ikke noget behov for at gå i noget korstog for min erfaring, men det er sku for tyndt bare at smide (jeg bænker mere end dig, så jeg har ret)-kortet...

Det har jeg aldrig skrevet. Bænkpres blev brugt som et eksempel.

Jeg mener dog et minimums afkast af ens træningsindsats beviser, man ved hvad man taler om.

Nu siger du jeg ikke ved hvad niveau du ligger på, derfor vil jeg sige undskyld og tillykke med fremgangen gennem den sidste periode :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener, at praksis erfaring indeholder en kombination af praksis udførsel og en refleksion over denne...

Tak. Så kom vi da så langt :smile:

Hvis vi så skal relatere den definition til trådens indhold, er jeg i tvivl om, hvad problemet er? Det konstateres, at du træningsmæssigt er en nybegynder. Det tyder dine resultater i alle dine logs på. Hvis du mener, at det er en negativ personlig kommentar fra Poul - altså at den ikke har noget med virkeligheden at gøre, fordi du vitterligt ikke er en nybegynder, men til gengæld har en del løften jern med i bagagen - ville det måske lette diskussionen lidt, hvis du kunne redegøre for, hvorfra den erfaringsmængde stammer - bare i overordnede træk?

Den teoretiske viden har du vel fra dit studium?

Jeg prøver ikke at lokke dig ud på tynd is, jeg er selv træningsmæssigt omkring (faktisk lidt svagere), hvor du lå i det logindlæg, Søren W citerede.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg jo kun tolke som, at du ikke engang vil stå ved dine egne træningsresultater. Når du ikke vil dette, er det da sjovt, at du forventer folk respekterer dine "skills"? Hvis du har stor teoretisk viden og "practice'r what you preach", hvorfor har du så ikke opnået bedre resultater?

Man skal på det helt basale niveau med dig - hva?

Resultater af afhængig af træning - træningssammensætning er er resultat af mål.

Realistiske mål er et resultat af forudsætninger osv.!

Mål -/+ forudsætninger = resultat... (groft set)

-------------------------------------------------------

Desuden er det totalt ligegyldigt for mig, om folk respekterer min skills på dette forum (alle herinde burde være meget selektive i deres valg af råd)..

- Det er jer, der har trukket min log ind i denne tråd ikke omvendt.

Og jeg har desværre lavet det fejltrin, at jeg har ladet mig rive med af jeres fokusering på min erfaring...

Min eneste pointe var, at man ikke nødvendigvis bliver dygtig på dette område ved at løfte vægte... Hvilket utallige af diskussionerne herinde også viser med al tydelighed...

Link to comment
Share on other sites

Man skal på det helt basale niveau med dig - hva?

Resultater af afhængig af træning - træningssammensætning er er resultat af mål.

Realistiske mål er et resultat af forudsætninger osv.!

Mål -/+ forudsætninger = resultat... (groft set)

-------------------------------------------------------

Desuden er det totalt ligegyldigt for mig, om folk respekterer min skills på dette forum (alle herinde burde være meget selektive i deres valg af råd)..

- Det er jer, der har trukket min log ind i denne tråd ikke omvendt.

Og jeg har desværre lavet det fejltrin, at jeg har ladet mig rive med af jeres fokusering på min erfaring...

Min eneste pointe var, at man ikke nødvendigvis bliver dygtig på dette område ved at løfte vægte... Hvilket utallige af diskussionerne herinde også viser med al tydelighed...

Retorisk pladder, faktum er at du ikke tør stå ved dine resultater, eller måske nærmere mangel på samme. I øvrigt sjovt som du selv er blevet ret så personlig, når nu du lagde ud med at være efter Poul for angiveligt at være dette, selvom han ikke var. :smile:

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Jeg mener dog et minimums afkast af ens træningsindsats beviser, man ved hvad man taler om.

Hvis du tilføjer ifht. målsætning, så er jeg rørende enig...

Som jeg har store problemer med at forklare Søren, så kan du formentligt ikke sammenligne vores resultater, da vi har helt forskellige målsætninger...

Derfor ser du heller ikke mig råde styrkeløftere og BB herinde.., da jeg har et begrænset grundlag for det..

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt sjovt som du selv er blevet ret så personlig, når nu du lagde ud med at være efter Poul for angiveligt at være dette, selvom han ikke var. :smile:

En reaktion kræver jo som bekendt en mod reaktion... MAO., når I kan være det, kan jeg vel også, uden det skaber en ubalance!?

Du kan tolke det, som du vil.. - jeg har intet behov for at forsvare min træningserfaring - IMO siger det mere om dig, at du spiller det kort!

Link to comment
Share on other sites

Du kan tolke det, som du vil.. - jeg har intet behov for at forsvare min træningserfaring - IMO siger det mere om dig, at du spiller det kort!

Haha, med dette mener du så det ufine kort, der beder dig komme med én eller anden form for dokumentation for, at du har styr på din træning? Ih hvor spiller jeg dog et ufint spil :D

Link to comment
Share on other sites

Uanset målsætning er 80kgs dødløft og 29kgs DB pres ikke flotte resultater da du jo er en rask ung mand.

Du er glad for superlativer..?

Og du har netop ramt lidt plet i dine gætterier... nu mangler du bare det antonymet..

Iøvrigt trækker jeg mig ud af diskussionen - det er ved lidt triviel (eller har været det i længe).l

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Du er glad for superlativer..?

Og du har netop ramt lidt plet i dine gætterier... nu mangler du bare det antonymet..

Iøvrigt trækker jeg mig ud af diskussionen - det er ved lidt triviel (eller har været det i længe).l

Jeg ville også stikke halen mellem benene, hvis jeg var dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du er glad for superlativer..?

Og du har netop ramt lidt plet i dine gætterier... nu mangler du bare det antonymet..

Iøvrigt trækker jeg mig ud af diskussionen - det er ved lidt triviel (eller har været det i længe).l

Nu er der ret beset ikke tale om superlativer, men lad det ligge.

Jeg synes, det er ærgerligt, at du ikke vil svare rent ud af posen på de spørgsmål, der bliver stillet. Det er jo en interessant diskussion af erfaringfundament. For at citere mig selv: Poul konstaterer "at du træningsmæssigt er en nybegynder. Det tyder dine resultater i alle dine logs på. Hvis du mener, at det er en negativ personlig kommentar fra Poul - altså at den ikke har noget med virkeligheden at gøre, fordi du vitterligt ikke er en nybegynder, men til gengæld har en del løften jern med i bagagen - ville det måske lette diskussionen lidt, hvis du kunne redegøre for, hvorfra den erfaringsmængde stammer - bare i overordnede træk?"

Link to comment
Share on other sites

Nu er der ret beset ikke tale om superlativer, men lad det ligge.

Jeg synes, det er ærgerligt, at du ikke vil svare rent ud af posen på de spørgsmål, der bliver stillet. Det er jo en interessant diskussion af erfaringfundament. For at citere mig selv: Poul konstaterer "at du træningsmæssigt er en nybegynder. Det tyder dine resultater i alle dine logs på. Hvis du mener, at det er en negativ personlig kommentar fra Poul - altså at den ikke har noget med virkeligheden at gøre, fordi du vitterligt ikke er en nybegynder, men til gengæld har en del løften jern med i bagagen - ville det måske lette diskussionen lidt, hvis du kunne redegøre for, hvorfra den erfaringsmængde stammer - bare i overordnede træk?"

Jeg kan ikke se, hvordan det vil ændre konsensus i tråden, om jeg har erfaring eller ej!?

Hvis der er nogen, der kan have en fest med, at jeg tilsyneladende løfter små vægte så fint med mig..

Ps. hvorfor er det ikke superlativer? - spørger er ren interesse..

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver nød til at oprette den log nu... :smile:

Jeg træner lidt af hvert squash, fodbold, løber (når knæene vil det), styrketræning (indtil nu primært efter styrke) og..... jeg har nu fundet ud af, at det er helt fundamentalt essentielt og relativt vigtigt, at jeg får en seriøs målsætning på den fysiske side, ellers gror jeg fast foran bøger og computer :nonono: , og første skridt er denne log....

Pull / Chin - BW + 30 kg

One armed push up (begge arme)

gaine 5-6 kg LBM

dødløfte 1,5 BW

Squate 1,5 BW

Det er da lidt sjovt du selv snakker om at træningsudbytte hænger sammen med målsætninger, og dermed insinuerer dit primære mål ikke er styrke, og så læser man dette i din log :smile:

Hvis din målsætning er styrke, og du ved en masse om træning, hvorfor er du så ikke stærk?

PS: Hvilke teoretiske forudsætninger er det egentlig du har?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se, hvordan det vil ændre konsensus i tråden, om jeg har erfaring eller ej!?

Hvis der er nogen, der kan have en fest med, at jeg tilsyneladende løfter små vægte så fint med mig..

Ps. hvorfor er det ikke superlativer? - spørger er ren interesse..

Jeg gik ud fra, at du referede til de ord, du fremhævede i citatet? Et ord skal stå i 3. orden for at være superlativ: stærk, stærkere, stærkest.

Edited by LFB
Link to comment
Share on other sites

Med al den her fokusering på praktisk erfaring så syntes jeg lige man skal overveje at mennesker er og bliver dygtige til vidt forskellige ting.

Mr. Big nede i fitness centret har formentlig en basisviden om træning, men ved så hvordan øvelserne virker på hans krop og får et gain fordi han træner psykopatisk hårdt på sin krop.

Mr. Strong der har lyttet til sin træner i de sidste 15 år, ved præcis hvordan en øvelse skal udføres for at undgå skader og løfte maximalt antal kg.

Mr. Perfect vejer 120kg, har squatet de sidste 10 år mens han har haft en bog liggende på stolen foran sig og ved hvilken bevægelse der aktivere en given muskel gruppe, samt hvad han skal spise og hvordan man holder sig fra skader.

Mr. Clever kan godt lide at træne, men brænder egentlig for at forstå ting og sætte sig ind i ting, denne person har supernemt ved at forstå ting og kan derfor nemt sætte sig ind i komplicerede emner. Mr. Clever er næppe den største eller den stærkeste, men han ved lige så meget som Mr. Perfect (dog mangel på praktisk erfaring).

ALLE 4 persontyper herover kan have gavn af at diskutere med hinanden, alle kan lære af hinanden. Men for at lære noget af hinanden er det sku smart at lytte til hvad de forskellige siger og ikke gå i flæsket på en der kommer med en lidt skæv vinkel som måske rammer en selv på et ømt punkt!!

Fuck hvor lyder jeg hellig, var egentlig ikke meningen med indlægget, men nu er det skrevet...

Link to comment
Share on other sites

Det er da lidt sjovt du selv snakker om at træningsudbytte hænger sammen med målsætninger, og dermed insinuerer dit primære mål ikke er styrke, og så læser man dette i din log :smile:

Hvis din målsætning er styrke, og du ved en masse om træning, hvorfor er du så ikke stærk?

PS: Hvilke teoretiske forudsætninger er det egentlig du har?

Man skal sku have en vis portion tålmodighed med dig hva? - Et antonym er et ord, der har den modsatte betydning.., og jeg markerede rask med fed! MAO., jeg har været meget skadet forud for min log, hvad der sandsynligvis også står flere steder i loggen..

Mit primære mål er relativ styrke (hviket også fremgår af mine mål jf. BW)- det har du helt ret i, og for at få sat det helt på lads, så er de mål, du henviser til tildels opnået (pånær LBM og push ups)..

Jeg er på et niveau, hvor jeg pt. er ganske tilfreds... ´Comprende?

Link to comment
Share on other sites

Man skal sku have en vis portion tålmodighed med dig hva? - Et antonym er et ord, der har den modsatte betydning.., og jeg markerede rask med fed! MAO., jeg har været meget skadet forud for min log, hvad der sandsynligvis også står flere steder i loggen..

Mit primære mål er relativ styrke (hviket også fremgår af mine mål jf. BW)- det har du helt ret i, og for at få sat det helt på lads, så er de mål, du henviser til tildels opnået (pånær LBM og push ups)..

Jeg er på et niveau, hvor jeg pt. er ganske tilfreds... ´Comprende?

Men stadig et niveau der er for fesent til du vil ud med det, gotcha :wink:

Link to comment
Share on other sites

Med al den her fokusering på praktisk erfaring så syntes jeg lige man skal overveje at mennesker er og bliver dygtige til vidt forskellige ting.

Mr. Big nede i fitness centret har formentlig en basisviden om træning, men ved så hvordan øvelserne virker på hans krop og får et gain fordi han træner psykopatisk hårdt på sin krop.

Mr. Strong der har lyttet til sin træner i de sidste 15 år, ved præcis hvordan en øvelse skal udføres for at undgå skader og løfte maximalt antal kg.

Mr. Perfect vejer 120kg, har squatet de sidste 10 år mens han har haft en bog liggende på stolen foran sig og ved hvilken bevægelse der aktivere en given muskel gruppe, samt hvad han skal spise og hvordan man holder sig fra skader.

Mr. Clever kan godt lide at træne, men brænder egentlig for at forstå ting og sætte sig ind i ting, denne person har supernemt ved at forstå ting og kan derfor nemt sætte sig ind i komplicerede emner. Mr. Clever er næppe den største eller den stærkeste, men han ved lige så meget som Mr. Perfect (dog mangel på praktisk erfaring).

ALLE 4 persontyper herover kan have gavn af at diskutere med hinanden, alle kan lære af hinanden. Men for at lære noget af hinanden er det sku smart at lytte til hvad de forskellige siger og ikke gå i flæsket på en der kommer med en lidt skæv vinkel som måske rammer en selv på et ømt punkt!!

Fuck hvor lyder jeg hellig, var egentlig ikke meningen med indlægget, men nu er det skrevet...

Når jeg læser det der er det for mig helt entydigt Mr. Perfect, der har mest styr på sagerne, hvad kan de andre lære ham?

Link to comment
Share on other sites

Søren W -> Mr. Perfect vil kunne muligvis kunne lære at træne hårdere af Mr. Big, bedre teknik i specifikke øvelser af Mr. Strong. Og endelig fluekneppe en øvelse med Mr. Clever og derigennem finde en muligt hul i hans viden.

Edited by Ramius
Link to comment
Share on other sites

Søren W -> Mr. Perfect vil kunne muligvis kunne lære at træne hårdere af Mr. Big, bedre teknik i specifikke øvelser af Mr. Strong. Og endelig fluekneppe en øvelse med Mr. Clever og derigennem finde en muligt hul i hans viden.

Tjah, jeg synes nu stadig ikke han kan lære noget af de andre, det skulle lige være at træne hårdere, men det er imo ikke noget man lærer, det kan alle i forvejen, de skal bare tage sig sammen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share