Dødløft diskussion


essensen
 Share

Recommended Posts

Den smule Erik har hævet stangen er så lidt at det for de fleste ikke giver nogen ekstra kg. Personligt tror jeg at jeg kan løfte mindre med stangen hævet til midtskinneben end i alm dødløft.

For de fleste er det ganske enkelt bare ikke så simpelt og nemt at lære at dødløfte tungt fra gulvet med neutral ryg.

Ikke engang styrkeløfterne kan når vægten bliver tung. Bare se hvordan de dødløfter i OSK. Pisse grimt og uansvarligt.

Tak :cool: Grimt er rigtigt i mange tilfælde hvorvidt det er uansvarligt kan så diskuteres. :wink: Sjovt er det næsten altid dem der løfter pænest der har rygproblemer :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak :cool: Grimt er rigtigt i mange tilfælde hvorvidt det er uansvarligt kan så diskuteres. :wink: Sjovt er det næsten altid dem der løfter pænest der har rygproblemer :smile:

Dette finder jeg uansvarligt, Troels:

Det er uansvarligt og umodent at i lader ham udføre løft efter løft med så ringe en teknik. Det er spejlklart at løfteren slet slet ikke er forberedt.

Sjovt er det næsten altid dem der løfter pænest der har rygproblemer

Hvor vil du hen med det? Det er nok det tarveligeste argument du kunne komme med. Det holder slet ikke vand.

Link to comment
Share on other sites

Det er fejlagtigt at tro at en større amplitude altid vil give et bedre afkast.

For de fleste er det ganske enkelt bare ikke så simpelt og nemt at lære at dødløfte tungt fra gulvet med neutral ryg.

Ikke engang styrkeløfterne kan når vægten bliver tung. Bare se hvordan de dødløfter i OSK. Pisse grimt og uansvarligt.

Så hvorfor ikke bare hæve stangen så man kan trække tunge vægte uden at ofre noget på den tekniske side?

Dødløft, i hvilken som helst form, er ikke nødvendig for andre end SL'ere. Selv dødløfter jeg aldrig. Er min ryg stærk? Ja, det er den.

Se det er jo så en helt anden diskussion du åbner. Nemlig hvornår noget er "uansvarligt" . Vi kan nok blive enige om, at langt de fleste der løfter 1RM, absolut ikke løfter med neutral ryg. Er det så uansvarligt? Ikke hvis du spørg mig. De fleste der løfter, er naturligvis godt klar over, at det de gør ikke er videre sundt for ryggen. Men hvor meget elite sport er reelt set det?

Vægtløfterne i BVK er da også ved at falde døde om, når jeg løfter +200 i dødløft, med en form som ligger milevidt fra det de praktiserer. Nuvel, men jeg er væsentligt stærkere end de fleste af dem trods alt.

Naturligvis er jeg fortaler for, at man i sine trænings løft, bestræber sig på at løfte så korrekt som muligt.

Det er uansvarligt og umodent at i lader ham udføre løft efter løft med så ringe en teknik. Det er spejlklart at løfteren slet slet ikke er forberedt.

Jeg har stadig svært ved at se det uansvarlige. Det er naturligvis en afvejning den enkelte løfter må foretage. Hvis alle ens løft altid skal udføres i perfekt stil, bliver det aldrig til noget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stadig svært ved at se det uansvarlige. Det er naturligvis en afvejning den enkelte løfter må foretage. Hvis alle ens løft altid skal udføres i perfekt stil, bliver det aldrig til noget.

Selvom manden på klippet er voksen har jeg svært ved at tro at han vil afbryde sin serie med en forklaring om at hans form er dårlig og derfor ikke vil løfte mere. Der står X antal folk og hepper på ham, kommer med tilråb etc, og der i ligger det uansvarlige. I stedet for at give ham teknisk vejledning, opildner man ham til at fortsætte sine løft med dårlig form, der i sidste ende kan ende med en invaliderende skade.

Mht Erik: Jeg er osse begyndt at løfte fra blok da jeg tidligere har haft begyndende lænde-problemer. De er næsten forsvundet + jeg har meget bedre føling med stangen og vægten.

>>Troels: Du har måske/måske ikke ret i om du kan løfte mere fra gulv end fra blokke, men øvelsen henvender sig i større grad til high-rep. Derved er det nogle helt andre kriterier der spiller ind.

Link to comment
Share on other sites

Selvom manden på klippet er voksen har jeg svært ved at tro at han vil afbryde sin serie med en forklaring om at hans form er dårlig og derfor ikke vil løfte mere. Der står X antal folk og hepper på ham, kommer med tilråb etc, og der i ligger det uansvarlige. I stedet for at give ham teknisk vejledning, opildner man ham til at fortsætte sine løft med dårlig form, der i sidste ende kan ende med en invaliderende skade.

Jeg forstår naturligvis hvad du mener, ommed at jeg synes det ligger implicit i styrke sporten, at man er klar over at de tunge løft sjældent er specielt sunde for noget som helst. Selv et givent løft er korrekt udført, har jeg feks meget svært ved at forestille mig at et 300kg squat, er sundt for led, sener, brusk osv.

Hvis hans dødløft teknik altid er som den fremviste, er det naturligvis rimeligt at man arbejder med det, og påpeger det. Men det at vedkommende repper ud, i en tung serie, med halv dårlig teknik, har jeg svært ved at hidse mig op over. Naturligvis er dette et resultat af at jeg gør, og har gjort det samme selv, med ringere teknik.

Hvor mange som synes at tunge løft er "sjove", har ikke udført et squat, et bænkpres, et dødløft, med ringe teknik, for at gennemføre et eller andet madness pas? Jeg tvivler på at ret mange kan sige sig fri fra det.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår naturligvis hvad du mener, ommed at jeg synes det ligger implicit i styrke sporten, at man er klar over at de tunge løft sjældent er specielt sunde for noget som helst. Selv et givent løft er korrekt udført, har jeg feks meget svært ved at forestille mig at et 300kg squat, er sundt for led, sener, brusk osv.

Hvis hans dødløft teknik altid er som den fremviste, er det naturligvis rimeligt at man arbejder med det, og påpeger det. Men det at vedkommende repper ud, i en tung serie, med halv dårlig teknik, har jeg svært ved at hidse mig op over. Naturligvis er dette et resultat af at jeg gør, og har gjort det samme selv, med ringere teknik.

Hvor mange som synes at tunge løft er "sjove", har ikke udført et squat, et bænkpres, et dødløft, med ringe teknik, for at gennemføre et eller andet madness pas? Jeg tvivler på at ret mange kan sige sig fri fra det.

Der er forskel på at runde moderat i den torakale del ved maximale tunge loads og til så kritisk en runding i den lumbale del af ryggen samt i sakrum.

Der har intet, jeg gentager intet, at gøre med at man af og til skal brænde igennem og at tunge løft ellers aldrig bliver til noget. Intet intet intet

Videoen er en direkte indikation på at hverken teknik, kropsfornemmelse eller muskelfunktion er på plads.

Det er så uansvarligt at, der i baggrunden står et heppekor, der ikke har været deres opgave voksen at føre en styrkeløfter klub og tage korrekt imod nytilkommende medlemmer.

Styrkeløft er en sportsgren. I styrkeløft findes, der tre evner man skal mestre - og kun tre:

  1. Teknik
  2. Maximal styrke
  3. Brugen af udstyr (optional)

Det er meget få abilities en styrkeløfter skal træne. Trods dette vælger OSK, at bedømme udfra videoen, fuldstændig at ignorere det tekniske aspekt, der for en begynder, som ham i videoen, klart er det vigtigeste punkt. De lemlæster hans langttidsudvikling, præcis, som i andre sportsgrene. Videoen ovenfor høre til ét sted her på siden. Og det er i Troy Polamalu tråden i selskab med resten af sportsverdenens imkopentence og komplet fralæggelse af ansvar overfor unge atleter.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Der er forskel på at runde moderat i den torakale del ved maximale tunge loads og til så kritisk en runding i den lumbale del af ryggen samt i sakrum.

Der har intet, jeg gentager intet, at gøre med at man af og til skal brænde igennem og at tunge løft ellers aldrig bliver til noget. Intet intet intet

Videoen er en direkte indikation på at hverken teknik, kropsfornemmelse eller muskelfunktion er på plads.

Det er så uansvarligt at, der i baggrunden står et heppekor, der ikke har været deres opgave voksen at føre en styrkeløfter klub og tage korrekt imod nytilkommende medlemmer.

Styrkeløft er en sportsgren. I styrkeløft findes, der tre evner man skal mestre - og kun tre:

  1. Teknik
  2. Maximal styrke
  3. Brugen af udstyr (optional)

Det er meget få abilities en styrkeløfter skal træne. Trods dette vælger OSK, at bedømme udfra videoen, fuldstændig at ignorere det tekniske aspekt, der for en begynder, som ham i videoen, klart er det vigtigeste punkt. De lemlæster hans langttidsudvikling, præcis, som i andre sportsgrene. Videoen ovenfor høre til ét sted her på siden. Og det er i Troy Polamalu tråden i selskab med resten af sportsverdenens imkopentence og komplet fralæggelse af ansvar overfor unge atleter.

Nu er nogle bare bygget til kranløft. Kasper er en af dem. Jeg er selv en af dem.

Jeg har selv løftet 275kg RAW i dødløft i kranstil men kan ikke engang løft 140kg hvis jeg skal løfte det janefonda style. Tro mig. Jeg har trænet masser af teknik, relevant hjælpeøvelser og vil mene jeg absolut har en god kropsbevidsthed og bevidsthed om rigtig fyring af muskler.

Jeg har aldrig haft nogen som helt rygproblemer dette til trods.

Jeg ved godt at min teori ikke bliver bakket op med videnskabelige undersøgelser, og vil da heller aldrig ligefrem diktere grim stil i dødløft. En neutral ryg er altid at foretrække da adskillige studier viser at presset på diski er meget mindre end ved rundet ryg. Så langt er vi enig.

Dog kan man altså konditionere kroppen til mange ting. Her er et god eksempel på af engang verdens stærkeste mand Jouko Ohola der laver dødløft:

Iøvrigt så træner Kasper i 90% af hans træning med fokus på teknik og laver næsten alle hans løft med overhåndsgreb. Engang imellem så skal der bare brydes grænser. Man bliver ikke kun stærkere af det men det er da også det der gør det sjovt at træne IMO. Sundt eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Nu er nogle bare bygget til kranløft. Kasper er en af dem. Jeg er selv en af dem.

Jeg har selv løftet 275kg RAW i dødløft i kranstil men kan ikke engang løft 140kg hvis jeg skal løfte det janefonda style. Tro mig. Jeg har trænet masser af teknik, relevant hjælpeøvelser og vil mene jeg absolut har en god kropsbevidsthed og bevidsthed om rigtig fyring af muskler.

Jeg har aldrig haft nogen som helt rygproblemer dette til trods.

Jeg ved godt at min teori ikke bliver bakket op med videnskabelige undersøgelser, og vil da heller aldrig ligefrem diktere grim stil i dødløft. En neutral ryg er altid at foretrække da adskillige studier viser at presset på diski er meget mindre end ved rundet ryg. Så langt er vi enig.

Dog kan man altså konditionere kroppen til mange ting. Her er et god eksempel på af engang verdens stærkeste mand Jouko Ohola der laver dødløft:

Iøvrigt så træner Kasper i 90% af hans træning med fokus på teknik og laver næsten alle hans løft med overhåndsgreb. Engang imellem så skal der bare brydes grænser. Man bliver ikke kun stærkere af det men det er da også det der gør det sjovt at træne IMO. Sundt eller ej.

Jeg synes at det var den værste undskyldning for hvad, der ses i OSK videoen. Det har intet at gøre med at bryde grænser.

At begynde at skyde skylden på biomekanikken i så grumt et tilfælde, som i Telmore dødløft videoen, er en falliterklæring - total fralæggelse af ansvar.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Desuden løfter Ahola 2½ x 365 kg :smile: Det giver alt andet end lige anledning til, at lænden krummer mere, skulle jeg, IMO, personligt mene :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at det var den værste undskyldning for hvad, der ses i OSK videoen. Det har intet at gøre med at bryde grænser.

At begynde at skyde skylden på biomekanikken i så grumt et tilfælde, som i Telmore dødløft videoen, er en falliterklæring - total fralæggelse af ansvar.

Du kan sgu selv være en falliterklæring :wink:

Du aner ikke hvordan træningen foregår i OSK men blander dig alligevel. Der bliver arbejdet MASSER med teknik, men som allerede skrevet skal der flyttes grænser engang imellem.

Nu er Kasper en voksen mand der selv påtager sig ansvaret ved at løft med vægte. Han er generelt yderst fornuftig i hans træning og analysere alting og er meget videnbegærlig(Deraf navnet Telmore).

Jeg har ikke tænkt mig at påtage mig noget som helst ansvar for hvordan andre løfter i klubben, men kan bare sagtens forsvare kranstilen når der skal flyttes grænser engang imellem. Især for dem der er bygget til det. Jeg har endnu i mine 13års træningserfaring set nogle skade deres ryg ved at løfte grimt i dødløft, men har set utallige skader fra squat, bænkpres eller folk med rigtig flot dødløftstil. Et par eksempler er Lunau og Lp som begge løfter super flot men som begge render rundt med rygproblemer.

Dermed ikke sagt at der er en sammenhæng mellem at løfte pænt og rygproblemer.

Din sammenligning med ouko Ohola er heller ikke valid da, der ikke rundes på samme måde i lænden, som i OSK videoen med Telmore.

WTF! Jouko Ohola løfter da 10gange grimmere end Kasper.

Desuden løfter Ahola 2½ x 365 kg :smile: Det giver alt andet end lige anledning til, at lænden krummer mere, skulle jeg, IMO, personligt mene :smile:

Det er da noget vrøvl. Manden er så også det stærkere end Kasper så det skulle da gå lige op.

Link to comment
Share on other sites

Du har fået din forklaring 20 gange. Der er ingen gode argumenter for netop at køre DØDLØFT.

Det er fjollet han er blevet banned. Så mister man endnu en ressource og kompetence fra boardet.

Du skulle hellere bannes i stedet, med henvisning til at køre i cirkler med alt det her dødløft og skrive en masse vrøvl. Det du skriver, det er vrøvl. Vrøvl, vrøvl, vrøvl.

Jeg gør opmærksom på, at det er i overensstemmelse med boardets regler at kalde indlæg for vrøvl. Dit er godt nok vrøvl.

Vrøvl eller ej, så har jeg nu også undret mig over de høje reps. Det er ikke noget der er blevet advokeret hverken her eller på andre boards jeg har fulgt, derfor er det vel helt naturligt spørge udfra almen nysgerrighed. Der er vel ligeså gode arguementer for at køre dødløft som dødløft fra skiver, hvis man er ligeglad med 1rm, men stadigvæk vil træne bevægelsen af andre årsager, så tager man vel bare den af de 2 variationer man er bedst til og repper løs, nogle er bedre fra klods, andre er ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er da noget vrøvl. Manden er så også det stærkere end Kasper så det skulle da gå lige op.

Vrøvl. Vedkommende har mindre grund til at forsvare dårlig teknik ved 200 kg end 365 da det alt andet end lige vil være nemmere at få den øvrige muskular up to par med resten for at holde god teknik :smile:

Edited by The Bishop
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Vrøvl eller ej, så har jeg nu også undret mig over de høje reps. Det er ikke noget der er blevet advokeret hverken her eller på andre boards jeg har fulgt, derfor er det vel helt naturligt spørge udfra almen nysgerrighed. Der er vel ligeså gode arguementer for at køre dødløft som dødløft fra skiver, hvis man er ligeglad med 1rm, men stadigvæk vil træne bevægelsen af andre årsager, så tager man vel bare den af de 2 variationer man er bedst til og repper løs, nogle er bedre fra klods, andre er ikke.

Godt indlæg, Broder Tind. Du har fanget pointen. Som det fremgår af video holder Fru Erik et godt spænd trods de mange reps og den tiltagende udmattelse som sættet forløber.

Hvad angår høje reps i dødløft er en forudsætning at teknikken ikke kompromitteres i en sådan grad at skadespotentialet bliver for højt. Men selve idéen med høje reps i øvelser er jo ikke fremmed. Se fx på hvordan The Barbarian Brothers trænede :smile: Mange af the iron game's store navne har gjort ukonventionelle ting.

Når man ser på logbøger på boardet generelt skulle man tro det var løgn. Folk løfter forfærdeligt og usikker med impromtou maxforsøg i squat og dødløft på ugelis basis og jeg ved ikke hvad. Og lidt 5x5 fascisme. Det må være væsentligt mindre end 1/10 der har et bare nogenlunde fornuftigt program.

Edited by The Bishop
Link to comment
Share on other sites

Du aner ikke hvordan træningen foregår i OSK men blander dig alligevel.

Som skrevet tidligere baserer jeg mine indlæg på den video jeg lagde ind i tråden.

Der bliver arbejdet MASSER med teknik, men som allerede skrevet skal der flyttes grænser engang imellem.

Hvad hjælper det at arbejde med teknikken når han så grumt fejler i at fremvise dette ved tungere loads?

Der er ingen grund til at flytte grænser hvis ikke det helt basale er på plads. I skader hans langtidsudvikling. I bygger et hus på kviksand.

Nu er Kasper en voksen mand der selv påtager sig ansvaret ved at løft med vægte.

Manden er forholdsvis ny i irongamet, ved ikke bedre, og hans fremtidige success (eller mangel herpå) afhænger af de øvrige medlemmer i klubben. De mere erfarne. Det er derfor at man løfter i et team. Ikke for at sidde og æde kage og drikke nisseøl og fortælle røverhistorier efter træninger.

Han er generelt yderst fornuftig i hans træning og analysere alting og er meget videnbegærlig(Deraf navnet Telmore).

Igen formår han ikke at vise dette hvor det er en kritisk nødvendighed.

Jeg har ikke tænkt mig at påtage mig noget som helst ansvar for hvordan andre løfter i klubben

Hvilken team-ånd.

men kan bare sagtens forsvare kranstilen når der skal flyttes grænser engang imellem.

Der er forskel på kranløft og en direkte kritisk farlig runding i lænderegionen. Han er muligvis stærkest i denne position nu, men kun fordi han ikke er blevet coachet ordentlig.

Især for dem der er bygget til det. Jeg har endnu i mine 13års træningserfaring set nogle skade deres ryg ved at løfte grimt i dødløft, men har set utallige skader fra squat, bænkpres eller folk med rigtig flot dødløftstil. Et par eksempler er Lunau og Lp som begge løfter super flot men som begge render rundt med rygproblemer.

Dermed ikke sagt at der er en sammenhæng mellem at løfte pænt og rygproblemer.

Fuldstændig irrelevant. Dårlige eksempler. Ringe argumentation.

WTF! Jouko Ohola løfter da 10gange grimmere end Kasper.

Nej, ikke hvis vi isoleret set ser på lænden. Der er stor forskel.

Link to comment
Share on other sites

Vrøvl. Vedkommende har mindre grund til at forsvare dårlig teknik ved 200 kg end 365 da det alt andet end lige vil være nemmere at få den øvrige muskular up to par med resten for at holde god teknik :smile:

Det var da en underlig logik. Dvs. bare man er stærk nok så er det fint at løfte grimt :blink:

Og nu vil jeg nu heller ikke kalde Kasper en slapsvans i den øvelse. Mener det er 240kg han har trukket med en kropsvægt midt i 90erne. Og det modsat Jouko ohola clean.

Link to comment
Share on other sites

1. Han (BLACKIZE med caps) spørger jo ikke pga videbegær :smile:

2. Hvad er det du finder nedladende i mit sidste indlæg? :smile:

Drop nu bare det der maskespil og de glade smileys.

Det er åbenlyst selv for en blind, retarderet og dement mand på 90 år, at den eneste

grund til at du går i struben på Blackice, er at hans første indlæg med lidt rigelig god

vilje og de store farvede IK-briller på, kan opfattes som en kritik af Erik, og det falder

ikke i god jord.

Bevares, det er da flot løftet, men personligt kan jeg da heller ikke se noget formål

med så mange reps på 180 kg, udover at vise de andre børn i sandkassen hvem der er stærkest.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Bevares, det er da flot løftet, men personligt kan jeg da heller ikke se noget formål

med så mange reps på 180 kg, udover at vise de andre børn i sandkassen hvem der er stærkest.

hihi, sikke da noget vrøvl :smile:

Det er måske netop det der er problemet - at du ikke kan se noget formål med så mange reps :smile: Havde det været bedre med 5x5? :smile: Eller måske en Sheiko, eller en masse WSB SPEED WORKZ!!!111!

Det kunne måske også være stof til eftertanke, at Fru Erik trods en i dine øjne tilsyneladende uhensigstmæssig træningsplanlægning, alligevel owner dig trods al den speedwork og cyklusser og udstyr og høje musik :smile:

Edited by The Bishop
Link to comment
Share on other sites

Det er åbenlyst selv for en blind, retarderet og dement mand på 90 år, at den eneste

grund til at du går i struben på Blackice, er at hans første indlæg med lidt rigelig god

vilje og de store farvede IK-briller på, kan opfattes som en kritik af Erik, og det falder

ikke i god jord.

Den gode tunen kalder jo bare BLACKICE's tilbagevendende patroniserende facon, som, ærligt talt, er ved at være lidt trættende.

Link to comment
Share on other sites

Du skulle hellere bannes i stedet, med henvisning til at køre i cirkler med alt det her dødløft og skrive en masse vrøvl. Det du skriver, det er vrøvl. Vrøvl, vrøvl, vrøvl.

Hej Simon aka Armada, Aka .......................

Da jeg pt endnu ikke har formået at modtage en eneste warn, men du derimod har formået at blive banned flere gange, så føler jeg desværre ikke du er i en position hvor du skal fortælle mig hvem der skal og ikke skal bannes.

Jeg er altid modtagelig for saglig kritik, men da jeg ikke sporer en sådan, kan jeg ikke rigtig bruge mere tid på dit indlæg end ovenstående.

Den gode tunen kalder jo bare BLACKICE's tilbagevendende patroniserende facon, som, ærligt talt, er ved at være lidt trættende

Velkommen til. Kritik er altid godt. Så derfor vil jeg gerne bede dig om at dokumentere denne påståede patroniserence facon, som jeg åbenbart bruger igen og igen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Da din profil er banned, er der tydeligvis andre der opfatter din tone som værende mere eller mindre konstant konflikt søgende. Da du ikke længere kan svare tilbage, giver det vidst ikke mening at tage debatten videre.

Det giver naturligvis god mening at spørge til hvorfor man optager et klip af sig selv udføre 20 reps, eller mere, i en hjælpe øvelse til dødløft.

Det, at min gode friend og broder er blevet banned, hænger vel ingenlunde sammen med hans spørgsmål i denne tråd, må man håbe.

Det giver til gengæld anledning til at spørge, med hvilken begrundelse denne banning har fundet sted? MortenZ og de frivillige moderatorer, har I et svar på dette?

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Det, at min gode friend og broder er blevet banned, hænger vel ingenlunde sammen med hans spørgsmål i denne tråd, må man håbe.

Det giver til gengæld anledning til at spørge, med hvilken begrundelse denne banning har fundet sted? MortenZ og de frivillige moderatorer, har I et svar på dette?

Da personen med x antal bans på bagen (som du netop bekræfter er samme person, som igen ikke har accepteret at hans tilstedeværelse ikke er ønsket) mener han skal anfægte min efterhånden mange årige tilstedeværelse på boardet, er jeg nød til at påpege, at det er ham, og ikke mig, der nu gentagende gange har fået karantæne.

Årsagen her til skal man vidst ikke lede længe efter, men du kan skrive og spørge Morgen Z hvis du oprigtigt ikke forstår hvorfor han ikke er ønsket.

Ud over det, synes jeg det er ekstremt ærgerligt, at så kompetente og højt uddannede personer, som vitterligt har en kæmpe teoretisk og praktisk viden om træning, ikke formår at ytre denne lidt mere sagligt , så de rent faktisk kunne forblive aktive debatører.

I stedet går det op i personlig hetz i diverse logs, små fornærmelser, trolling, og ønsket om at slå ned på den mindste ureglmæssighed hos personer de har set sig sure på.

Denne viden kunne bruges langt mere konstruktivt, men faktum er blot, at det ikke lader til at være et ønske at servere de råd, og den vejledning man har, på en spiselig og brugbar måde.

Du har fået din forklaring 20 gange. Der er ingen gode argumenter for netop at køre DØDLØFT.

Det er fjollet han er blevet banned. Så mister man endnu en ressource og kompetence fra boardet.

Du skulle hellere bannes i stedet, med henvisning til at køre i cirkler med alt det her dødløft og skrive en masse vrøvl. Det du skriver, det er vrøvl. Vrøvl, vrøvl, vrøvl.

Jeg gør opmærksom på, at det er i overensstemmelse med boardets regler at kalde indlæg for vrøvl. Dit er godt nok vrøvl.

A) Der er præcis lige så mange gode argumenter for at køre dødløft, som der er for at køre rack pulls, dødløft fra skiver, good mornings, rows, benchpres, squat osv.

B) Det er aldrig fjollet at folk der ikke formår at rette sig efter de regler der ønskes oprethold af boardets ejer bliver banned.

C) De eneste der kører i cirkler, og er vidst dig, og det team der ikke kan tåle at man stiller spørgsmålstegn ved jeres træning. Min del af denne debat stoppede efter ganske få indlæg. Så vidt jeg kan se, er det din makker Tunen, som igen forsøgte at skabe en debat/provokation ud af et emne der var afsluttet.

Og så er den vidst ikke så meget længere.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Tunen var faktisk uigenkaldeligt bannet pr. september sidste år efter en stribe advarsler. Da han efterkom min henstilling om ikke længere at poste på boardet blev der ikke effektueret en teknisk udelukkelse. En forglemmelse fra min side, som er blevet korrigeret nu.

Det har ikke noget at gøre med nogle specifikke nylige indlæg, men det er klart at en destruktiv debatstil får mig til at evaluere historikken for en given bruger.

Link to comment
Share on other sites

Som skrevet tidligere baserer jeg mine indlæg på den video jeg lagde ind i tråden.

Som for dig åbenbart er nok til at kalde en klub for uansvarlige :blink:

Hvad hjælper det at arbejde med teknikken når han så grumt fejler i at fremvise dette ved tungere loads?

Der er ingen grund til at flytte grænser hvis ikke det helt basale er på plads. I skader hans langtidsudvikling. I bygger et hus på kviksand.

Det er på de tungere vægte at man kan hvor svaghederne er og hvor der skal arbejdes noget mere. Du får det til at lyde som om at Kasper er en totalt N00b. Han har da efterhånden trænet vægte i nogle år og ved godt hvad han gør :wink:

Manden er forholdsvis ny i irongamet, ved ikke bedre, og hans fremtidige success (eller mangel herpå) afhænger af de øvrige medlemmer i klubben. De mere erfarne. Det er derfor at man løfter i et team. Ikke for at sidde og æde kage og drikke nisseøl og fortælle røverhistorier efter træninger.

Selvfølgelig ved han bedre. Det er ikke en dreng på 16år der har trænet i et halvt år vi snakker om her.

Iøvrigt er det da øredøvende arrogant at mene af hvilken bevægegrunde vi træner sammen. Nogle træner for det sociale. Det er da helt klart hovedårsagen til at jeg træner i OSK. Succes for mig er ikke hvor meget jeg løfter i træningslokalet men måles på nogle helt andre parametre.

Når det er sagt hjælper jeg selvfølgelig gerne hvor jeg kan hjælpe.

Igen formår han ikke at vise dette hvor det er en kritisk nødvendighed.

Igen sjovt du kan læse så meget ud af en dødløft film..

Hvilken team-ånd

Ja, vi har faktisk en fantastisk team-ånd i klubben. Igen et tegn på du ikke aner hvad du snakker om. Derfor er det stadig i sidste ende den enkelte løfters eget ansvar. Det er sgu da voksne mennesker!

Der er forskel på kranløft og en direkte kritisk farlig runding i lænderegionen. Han er muligvis stærkest i denne position nu, men kun fordi han ikke er blevet coachet ordentlig.

Kunne godt tænke mig at få Kasper på banen for at hører om han ikke er blevet coachet ordentligt. Utroligt så arrogant du kan udtale dig om ting du ikke aner noget som helst om.

Fuldstændig irrelevant. Dårlige eksempler. Ringe argumentation.

Overhovedet ikke. Personlig erfaring skal altid tages seriøst.

Nej, ikke hvis vi isoleret set ser på lænden. Der er stor forskel.

Nu er der vel ingen der siger at vi skal se isoleret på lænden. Desuden så har jeg svært ved at se at Jouho holder lænden bedre end Kasper på de klip. Han har bare mere masse på glutes og erector så det er sværere at se hvor meget han runder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share