Allerup


allerup
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

1 t 25 min, 42 km

I dag skulle bare have været en kort rulletur, men i det her forbandede vindblæste møgland bliver det ikke altid som man planlægger, og det er lidt svært at holde intensiteten nede når der er 12 m/s lige i snotten, men jeg fik da kørt lidt.

Men jeg fandt da ud af, at Steppeulvenes guitarer er udmærkede til at overdøve vindstøjen...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag 8/5

2 t 51 min, 88 km.

Det blæser stadig. I dag var jeg med en af mine "kolleger" fra begynder-kl. rundt og opsøge alle de bakker vi lige kunne hitte på... Og vi fandt dem. Så der blev nogen gode intervaller op af dem. Irriterende at han er så god på bakker, for der skal sgu knokles for at hænge på. :)

Link to comment
Share on other sites

I morges da jeg kom ned, og skulle i skole var der nogen der havde stjålet min go'e gamle (9mdr.) trædecykel, som hver dag bringer mig de 300 m i skole, og 300 m hjem igen... Og ned i fakta nu og da...

Så nu må jeg gå, og hvis der er noget jeg synes livet er for kort til, så er det transport til fods.

Den så sådan her ud:

AirbaseH1g.jpg

Æret være dens minde...

Link to comment
Share on other sites

Istedet for en citybike skal du da bare ud at have købt dig sådan en cykel. Så er det sgu lige meget med vinden :lol:

Jeg er overbevist om, at hvis ovestående cykel havde stået nede for opgangen var den osse blevet stjålet ;)

Link to comment
Share on other sites

Istedet for en citybike skal du da bare ud at have købt dig sådan en cykel. Så er det sgu lige meget med vinden :lol: BT_Gold.jpg

Hvis det er guld den er lavet af, så vil der næppe var besvær med USI regler for minimumsvægt... ;)

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo være, den har drukket så meget dagen i forvejen, at dens misse-kone har sagt: "Du får kun en light-øl i dag, jeg gider ikke tørre misse-bræk op efter dig igen, lissom i går hvor du bællede en hel kasse hof!".

Link to comment
Share on other sites

lissom i går hvor du bællede en hel kasse hof!".

Det gjorde jeg faktisk...

Dagens træning:

Ja, i dag har jeg så deltaget i sundhedsstyrelsens vældige arrangement "30 minutter", hvor en fakkel skal transporteres fra Skagen til København. Vi skulle køre den 31 km fra Fr.havn til Jerslev, og til det havde vi 50 min...Alt sammen godt nok, hvis det ikke var fordi at det faktisk var skidt. Jeg ved ikke lige hvad sundhedsstyrelsen har udregnet tidsplanen efter, men det er da ikke efter nogle af de deltagende motionisters evne på cykel...

Enden blev, at da der var 6 km igen, blev faklen losset ind i en bil, og kørt det sidste stykke. Den blæste i øvrigt ud efter 5 minutter, så den var slukket hele vejen...

tsk tsk tsk

Link to comment
Share on other sites

Søndag 11. maj

2 t 44 min, 88 km.

I et forsøg på at få lidt mere styrke i stængerne har jeg korresponderet lidt med Ziggymund, og fået nogle gode råd:

Bakkekørsel i tungt gear er fino, prøv også at spurte opad i tungt gear

8-10 min. AT-intervaller i lidt tungere gear end normalt, f.eks. kadence 75-85 rpm.

120/120 sek. fuld skrue i tungt gear, 90/90 sek. ditto, 60/60 sek. ditto, 30/30 sek. ditto (hård øvelse )

Løft jern

Du kan evt. prøve at arbejde koncentreret med styrke i 3-4 uger, hvor du i alle eller næsten alle træningspas arbejder med styrke.

Jeg vil prøve at følge ovenstående råd i de angivne 3-4 uger, og så sammenligne med mine køretider nu. I dag tog jeg 40 km sydpå i modvind, til Dronninglund, hvor der er et par gode bakker. Derefter 25 km til Sæby i side/modvind, og 15 hjem... God tur, og jeg kan mærke at eg har brugt benene på en anden måde end jeg plejer.

Så må vi jo bare håbe jeg ikke kommer over i den anden grøft, og bliver en rigtig tonser :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

145 km, 2 t. I dag var der et par gode stigninger, og jeg var næsten ved at tabe fjernbetjeningen på et tidspunkt...

Vurdering:

4 x :banana: eller 3 x :blink: ...

Den sidste for at vågne lige inden opløbet :w00t:

Fuck det er hårdt at se Giro d'Italia

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 13. maj

1 t 43 min, 54 km.

I dag stod den så igen på tonsertræning i vinden (nu har jeg da fundet noget fornuftigt at bruge vestenvind til), samt diverse spurter på bakker med mere. Starten af turen blev kørt i drypregn på våde veje, men som jeg sidder her og sipper en let proteinanretning, skinner solen ind gennem persiennen. B)

De næste to dage står den på samme program, målrettet på styrke, så er der pause fredag og lørdag, inden søndagens løb i Grenå. Glæder mig sgu til at komme ud og køre væddeløb igen, selvom jeg er lidt usikker på ruten dernede (for mange knolde)

Jeg har fået et full-body program af Fistandantilus, så når jeg får taget mig sammen vil jeg påbegynde styrketræning to gange ugentligt.

Og nu:

Et bad :) , og en mad B) ... I nævnte rækkefølge

Link to comment
Share on other sites

Nå ja forresten... Jeg har fået nye pedaler :)

Så kan det jo være jeg kan træde igennem, uden at ødelægge kommunens fine asfalt med mineklamper hver gang pedalen klikker ud <_<

Så skulle du nok have købt en pedal af et andet mærke :4oops::devil:

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Pudsigt: I dag regner det osse! The Smiths havde ret: Everyday is like sunday. :angry:

Nå, men hvad er nu DET for en signatur, du har fået dig, Alleråp? Du har glemt hende med pagehåret.

Får du styrketrænet? Skal vi ikke snart se, hvor meget dine tændstikarme kan bænke? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share