Allerup


allerup
 Share

Recommended Posts

Lidt vægtstats

Forvildede mig op på vægten i dag...

Den sagde 69 kg... Tankevækkende at jeg for bare fire år siden, i mine velmagtsdage som konstabel i Søværnet vejede 94 kg... Og for otte måneder siden 80 kg.

Så skal der bare barberes to kg af cyklen ved hjælp af den her:

Aqua-3-billede.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Der er måske tale om en 2002-model. De nye 2003'ere er med kraftigt forbedret forgaffel. Men jeg er nu ikke hel sikker på, det også gælder Aqua-modellen, og hvis det er tilfældet, må det siges at være et kanontilbud, hvis størrelsen passer.

Link to comment
Share on other sites

interessant regnestykke:

en :banana: = 1,3333328888890370369876543374486 :blink:

Og hvor vil jeg så hen med det, spørger du måske.

ANER det ikke, men mystisk det er det!!!

:confused2: :confused2:

Go'nat

Tja, nu antager du jo så at der er et lineært sammenhæng mellem :banana: og :blink:

Det kunne vel ligeså godt være en affin funktion (y :banana: = x :blink: + konstant)

Eller måske en endnu mere kompliceret sammenhæng (polynomisk, exponentiel, - måske endda en trigonometrisk funktion).

Link to comment
Share on other sites

Tja, nu antager du jo så at der er et lineært sammenhæng mellem :banana: og :blink:

Det kunne vel ligeså godt være en affin funktion (y :banana: = x :blink: + konstant)

Eller måske en endnu mere kompliceret sammenhæng (polynomisk, exponentiel, - måske endda en trigonometrisk funktion).

Det er faktisk udregnet ud fra en simpel trigonometrisk ligning, der siger:

sin(a+B) = sin a cos b + cos a sin b :)

Link to comment
Share on other sites

Cykelløb i Nordjysk BC

Undskyldning:

Gearet takkede fandme hele tiden over, så jeg kunne kun træde siddende. Problemet gik dog i sig selv igen, men da havde jeg brugt for mange kræfter på at ligge og rode med gear, så det' ... <_<

Men i morgen er der jo som bekendt en dag igen, og et løb i Hjørring, så jeg skal lige ha mekanikken til at virke, for nu har jeg vel brugt de fleste undskylninger... Nåhr nej, mangler lige punktering, men så kommer den jo nok i morgen :blink:

Indsatsen: negativ x :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kom igen Allerup :devil:

Det vil jeg så forsøge.

Nu er kæden i hvertfald renset, og gearet er justeret, så den side af sagen skulle være i orden... I øvrigt er ruten i Hjørring rimeligt flad, så det blir ikke bakkerne der blir problemet, men derimod sidevinden, så jeg vil håbe jeg kan komme til at sidde rigtigt i feltet...

Forresten den der :devil: burde måske skiftes ud med en af dem her :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm. 69kg radmager cyklist mod 118 kg BBflæsk. "The Rumble in The Jungle II" eller "The Snack"? B)

(Er du altid på? Jeg havde kun lige sendt den :confused2: )

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Så får du forhåbenlig en pind idag.

Og for ALT I VERDEN: Hold dig fremme i forreste 1/4. Hvis man ikke er parat til, at kæmpe for pladserne, med risiko for styrt, skal man ikke køre cykelløb i Esbjerg, Hjørring eller Tønder. Sådan er det bare.

Men held og lykke! :)

Link to comment
Share on other sites

Så skal der bare barberes to kg af cyklen ved hjælp af den her:

Så var det et billede af en cykel, og derefter en cykel uden hjul........

Tanke: er det ikke et dumt sted at spare de 2 kg, Allerup ? :blink:

Ork i helvede... Man undres :lol:

Link to comment
Share on other sites

Cykelløb i Hjørring

2t 6 min 81,85 km

Ja, det blev godt nok ikke til point, men en plads omkring de 15 stykker... Det var en rimelig let rute, for vestenvinden glimrede ved sit fravær, så det gjaldt sådan set bare om at køre de op der hele tiden skulle stikke. Ved afslutningen skød jeg lidt over målet, og faldt derfor ned gennem feltet, såeh det... men der kommer nok andre løb, nu fik jeg i det mindste brudt min uhelds/svagsindsspiral :)

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved at du søger en let og stiv ramme, Boreas Aqua. Men har du kigget efter andre mærker? Boreas er jo ikke ligefrem "mest for pengene" da det jo er et "eksklusivt" mærke. Måske skulle du kigge nærmere på Fort rammerne som RBS forhandler. Et par stykker fra klubben kører med Fort rammer og de er meget tilfredse. En lækker, og ikke mindst meget let ramme fra Fort kunne være Columbus Altec 2+ rammen. Kun 1200gram. Leveres inklusiv en Trigon fullcarbon forgaffel på 380gram, og Campagnolo Chorus styrfittings til 6758kr. Så skulle det være muligt at få cyklen ned på 8 kilo. Den er satme lækker :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ang. Aqua rammen: Jeg havde fået det indtryk at den var nøjagtig lige så stiv som Ignis, og vægten den samme. Men der er jeg måske galt på den? Hvorfor mener I ikke den så god i forhold til pris/kvalitet? Også set i forhold til Principia, som der jo kører i læssevis rundt af, (det er faktisk osse lidt derfor, jeg vil ha en Boreas, for at få noget der er lidt anderledes).

Men nu skal kronerne jo osse i hus, inden der skal investeres, så der er masser af tid til at finde den rette ramme.

Dagens træning:

1 t 51 min, 58,71 km.

God damned blæsevejr. Det er vel hvad der er at sige til det!

Link to comment
Share on other sites

Ang. Aqua rammen: Jeg havde fået det indtryk at den var nøjagtig lige så stiv som Ignis, og vægten den samme. Men der er jeg måske galt på den? Hvorfor mener I ikke den så god i forhold til pris/kvalitet?

Må hellere krybe til korset, mit kendskab til Boreas er sidste års modeller, og der er vist sket et og andet over vinteren :4slap:

Ifølge Boreas hjemmeside så vejer Aqua faktisk 25 gram mindre end Ignis, men jeg vil næsten æde en pakke tudekiks på, at det gjorde den ikke sidste år.

Ud fra billederne ser det også ud som om at forgaflerne er identiske, men der kan jo let være op til 300 gram forskel alene på den konto (styrke og holdbarheden af forgaflen er så en anden historie).

Apropos forgafler, så var de sidste år latterlig tunge (+600 gram :w00t: ), men det er der lavet lidt om på, for nu er nogle af dem nede i noget der ligner 400 gram, men om det gælder for alle modeller ved jeg ikke. Prøv evt. at sende dem en mail, det gjorde jeg sidste år da jeg overvejede en Boreas, og de svarede hurtigt og fyldigt (det er derfra jeg har det med forskellen i vægt/stivhed på Ignis og Aqua, for Boreas havde "glemt" at oplyse det på deres hjemmeside).

Også set i forhold til Principia, som der jo kører i læssevis rundt af, (det er faktisk osse lidt derfor, jeg vil ha en Boreas, for at få noget der er lidt anderledes).

Det kan jeg godt følge dig i, men det er nu mit indtryk at man (i hvert fald sidste år) får lidt mere for pengene - pris/kval - med en Principia end en Boreas.

Ziggymund :wave:

Edited by ziggymund
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share