Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Hvad er der galt med Stuer?

Vi er nogle der både har været i Ålborg og Haderslev.

Der er 7 dage mellem de 2 arrangement, det er mere end nok :smile:

Jeg er nok bare ikke nok bidt af den slags spinning. :tongue:

Mht. restitutionstiden, så skal du jo huske at jeg stort set ikke har kunnet træne hele sommeren, så ambitionsniveauet (og troen på egne evner) er ikke så højt pt. :smile:

I øvrigt har jeg været til DHL i dag - og i modsætning til deltagerne de to foregående dage havde vi faktisk rigtig dejligt vejr. Desværre har jeg pådraget mig en ret slem forkølelse, så jeg var nødt til at afstå fra at løbe. I sidste øjeblik lykkedes det mig at overtale en kollega til at overtage mit nummer, og jeg står derfor nu registreret med en tid på under 22 minutter. Den får jeg nok svært ved at slå næste år. :laugh: I stedet for at løbe, joinede jeg en stor flok kolleger på gå-ruten. Der var godt nok meget crowded, men det var nu hyggeligt nok - og sikkert også godt nok lige at få rørt mig lidt, selv om jeg føler mig lidt sløj.

Link to comment
Share on other sites

I dag startede en ny sæson afrodans. Det var superfedt at komme i gang igen, men også væsentligt hårdere end jeg lige havde forventet. Dels selvfølgelig fordi min form bare ikke er særlig god lige nu, men dels i høj grad også fordi jeg havde glemt rigtig mange af bevægelserne (har ikke danset denne stilart siden november sidste år), så jeg skulle koncentrere mig rimelig hårdt for at hænge på. Heldigvis havde de øvrige på holdet det tydeligvis på samme måde. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre du får danset - jeg har også prøvet afrodans på studiet. Skal ikke kunne sige om det er det samme som dit, men det var dælme skægt :4thumbup: Også selv jeg var håbløs :blush:

Super fed beskrivelse af din ferie i Schweiz! Tak for den :4thumbup:

Og lækre billeder du har fået taget - især er jeg misundelig over Rhinslugten. Den står meget højt på min besøgsliste! Godt du er glad for dine nye vandrestøvler - Meindl er virkelig bare kram!

Du får lige et par closeup billeder af en gimse (eller stenbuk, da det nok ikke er en hun) og en marmot (murmeldyr) :smile: Og så skal jeg nok få lagt lidt naturbilleder på i min egen log :smile:

Det var surt, at du var uheldig med vejret - det har været en lidt svingende sommer hernede. For os har det været lidt bedre end en god dansk, men for de lokale har den været ret så ringe...

Mht. til ligestilling, er det helt rigtigt at Schweiz var det sidste land i Europa til at give kvinder stemmeret. Vi var også lidt spændt på deres kvindesyn, da vi flyttede herned, men må sige vi ikke har mærket meget til det. Dog er det tydeligt, at der er flere kvinder der går hjemme efter at have fået børn. Eller om ikke andet så arbejder på nedsat tid. Måske har det også noget at gøre med at deres barsel er kortere (vist 4 måneder for kvinder og 2 dage for mænd!) og at deres fulde arbejdsuge er længere (42,5 time). Lønmæssigt er det vist som i DK og vi har bestemt ikke opfanget nogle ligestillingsproblemer. Præsidenten hernede er også kvinde. Men du har helt ret i der er forskel på stederne. Hver kanton er jo sin egen - og især i den østlige del, hvor du jo var, kan jeg forestille mig at det kan være mere udtalt...

Og ja, stednavnene hernede kan være ret sjove. Fx kørte jeg igennem den lille bitte by Bitsch med toget i sidste weekend :blink:

Keep up the dancing! Håber du kommer mere og mere tilbage på toppen rent helbredsmæssigt!! Hvordan går det med behandlingerne??

post-25138-026483100 1282925086_thumb.jp

post-25138-066957600 1282925098_thumb.jp

post-25138-020498600 1282926391_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Nå, så kunne jeg endelig nosse mig sammen til at svare og opdatere. :blush:

Godt at høre du får danset - jeg har også prøvet afrodans på studiet. Skal ikke kunne sige om det er det samme som dit, men det var dælme skægt :4thumbup: Også selv jeg var håbløs :blush:

Efterhånden som man lærer mere om det bliver man bedre til at skelne de forskellige stilarter, men til at starte med kunne jeg godt nok hverken se eller høre forskel. :bigsmile: Det jeg går til nu er dans fra Ghana; det er nogle ret store bevægelser, og er meget hoppende/gyngende. Men det tror jeg generelt er karakteristisk for vestafrikansk dans. Jeg har også tidligere prøvet kræfter med forskellige Sokuma-danse (fra Tanzania), mest hakkedans og bonungule, men også en lille smule boolabooka (jeg har så ingen idé om de to sidstnævnte er stavet rigtigt). Her er trinene noget anderledes, og i den ene er der kald og den anden sang - og nå ja, så har man jo en pind/hakke i hakkedans. :tongue: Ved ikke om du kan kende nogen af de beskrivelser? Men ja, det er rigtig sjovt, og det er også en god anledning til at få trænet lidt body-isolation, som jeg ellers ikke er så flittig til at gøre selv. :blush:

Super fed beskrivelse af din ferie i Schweiz! Tak for den :4thumbup:

Og lækre billeder du har fået taget - især er jeg misundelig over Rhinslugten. Den står meget højt på min besøgsliste! Godt du er glad for dine nye vandrestøvler - Meindl er virkelig bare kram!

Du får lige et par closeup billeder af en gimse (eller stenbuk, da det nok ikke er en hun) og en marmot (murmeldyr) :smile: Og så skal jeg nok få lagt lidt naturbilleder på i min egen log :smile:

Det var surt, at du var uheldig med vejret - det har været en lidt svingende sommer hernede. For os har det været lidt bedre end en god dansk, men for de lokale har den været ret så ringe...

Godt du syntes om beskrivelsen. :cool: Rhinslugten er bestemt et besøg værd - egentlig ville jeg også gerne have været ved Via Mala, men det nåede vi ikke i denne omgang... Og ok, nu spørger jeg altså lige virkelig dumt. :blush: Er gimser og stenbukke "mand og kone" - altså de to køn af samme race???? Jeg havde fået bildt mig selv ind, at det var to forskellige racer (selv om jeg udmærket kender gimse som hun-ged og buk som han-ged på dansk :blush:). Hold kæft jeg føler mig dum lige nu. :laugh: :laugh: :laugh: Men tak for billederne alligevel. :smile:

Mht. til ligestilling, er det helt rigtigt at Schweiz var det sidste land i Europa til at give kvinder stemmeret. Vi var også lidt spændt på deres kvindesyn, da vi flyttede herned, men må sige vi ikke har mærket meget til det. Dog er det tydeligt, at der er flere kvinder der går hjemme efter at have fået børn. Eller om ikke andet så arbejder på nedsat tid. Måske har det også noget at gøre med at deres barsel er kortere (vist 4 måneder for kvinder og 2 dage for mænd!) og at deres fulde arbejdsuge er længere (42,5 time). Lønmæssigt er det vist som i DK og vi har bestemt ikke opfanget nogle ligestillingsproblemer. Præsidenten hernede er også kvinde. Men du har helt ret i der er forskel på stederne. Hver kanton er jo sin egen - og især i den østlige del, hvor du jo var, kan jeg forestille mig at det kan være mere udtalt...

Ok, det er da rart at høre at det ikke er helt så slemt, som jeg gik og forestillede mig - i det mindste ikke hvor I bor. Men jeg havde egentlig indtryk af, at hele "infrastrukturen" bar præg af, at kvinderne gik hjemme med børnene. Fx i form af at der ikke rigtig var børnehaver, og at der var lagt an til at skolebørn kom hjem til frokost. Men sådan er det måske ikke alle steder?

Jeg har godt fornemmet, at der i andre henseender er meget stor lokal variation - og vel også meget høj grad af lokalt særpræg (og måske ligefrem lokalpatriotisme, dog ikke nødvendigvis på en dårlig måde), så jeg skulle jo egentlig ikke undre mig over, at der også kunne være store forskelle på dette område.

Keep up the dancing! Håber du kommer mere og mere tilbage på toppen rent helbredsmæssigt!! Hvordan går det med behandlingerne??

Tak. :smile:

Jeg synes faktisk det går helt godt efterhånden; mit energiniveau er ved at være på sit normale leje igen, jeg har stort set aldrig kvalme eller svimmelhed, og kun sjældent hovedpine, der dog ikke er så kraftig, som de tidligere har været. Så jeg er rigtig optimistisk. Om det er behandlingerne, ferien/nedgearing eller bjergene :4thumbup: der har gjort udslaget er svært at sige, men min fys/osteopat har også bemærket en forskel, og fra at have været til behandling med 1-2 ugers mellemrum går der nu 3-4 uger mellem min seneste og min næste behandling (hvilket mit dankort også sætter pris på :crazy: ).

Der har været en del at indhente efter at have været på halv blus så længe, og jeg knokler derfor igennem med arbejde for tiden. Jeg er også kommet til bunds i bunkerne derhjemme, hvor der ellers var ret groet til - og jeg håber på snart at kunne prioritere at komme ind i en ordentlig motionsrytme igen. Foreløbig står den bare på afrodans om mandagen, og planen er så at starte med at øve salsa igen i næste uge eller ugen efter. Derefter skulle der helst ikke gå så længe før jeg kom i gang med løb og/eller styrketræning og/eller spinning igen - evt. bare en enkelt gang i weekenden til at starte med. Men i første omgang har jeg pålagt mig selv at fase tingene ind langsom, så jeg ikke brænder sammen over at skulle for meget på én gang. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg må jo hellere få opdateret min log, eftersom jeg rent faktisk har lavet noget i weekenden. :bigsmile:

Lørdag blev det til en cykeltur rundt om Brabrandsøen, frokost ved Constantia 2 og efterfølgende dimlen rundt inde i Festugen. Alt inkl. blev det vel omkring 24 km cykling i behageligt tempo og rigtig godt selskab. :smile:

Søndag var jeg ude at løbe med den søde Stine-pige. :4thumbup: Jeg synes godt nok det er hårdt at komme i gang igen, og har virkelig svært ved at tage mig sammen til at komme af sted, så det var godt at hun kunne hanke lidt op i mig. :4disguise: Vi løb langs nordsiden af Årslev Engsø - 3 km ud, gik 500 m, og løb de resterende 2,5 km hjem - i alt tog det ca 42 min. Jeg nød solen, udsigten og især selskabet, men jeg syntes faktisk ikke det var fedt at løbe. :unhappy: Så nu overvejer jeg kraftigt om jeg skal starte op med et begynderprogram, så jeg kommer lidt mere nænsomt i gang igen....

I aften står den på afrodans; så min undervise optræde med en gruppe han har i festugen - og wow hvor har jeg meget at lære! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 11. september: Løb @ Skejby

Som proklameret tidligere på ugen, tog jeg en tur bygget op efter begynderprincipper. Jeg havde ikke lige taget mig sammen til at finde et program, så det blev efter gefühl:

6,9 km fordelt på

(5 min løb + 2 min gang) x 6 herefter 3½ min løb, og så var jeg hjemme. :smile:

I alt 45:27 og et snit på 9,1 km/t

Avg HR: 148

Max HR: 185

441 kcal

Det var egentlig en ok tur, dog får jeg stadig lidt hovedpine af at løbe. :unhappy:

Min puls opførte sig igen højst besynderligt. :blink: Jeg er ret overbevist om, at det ikke er målefejl, for jeg lagde mærke til, at min puls ikke føltes høj på de tidspunkter, hvor jeg så på uret at den var meget lav. Det giver ikke rigtig mening for mig, hvorfor den skulle gøre sådan, så jeg er ærligt talt lidt bekymret for om det er udtryk for at der er noget galt. :unhappy:

post-24795-021488300 1284215670_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 11. september: Løb @ Skejby

Som proklameret tidligere på ugen, tog jeg en tur bygget op efter begynderprincipper. Jeg havde ikke lige taget mig sammen til at finde et program, så det blev efter gefühl:

6,9 km fordelt på

(5 min løb + 2 min gang) x 6 herefter 3½ min løb, og så var jeg hjemme. :smile:

I alt 45:27 og et snit på 9,1 km/t

Avg HR: 148

Max HR: 185

441 kcal

Det var egentlig en ok tur, dog får jeg stadig lidt hovedpine af at løbe. :unhappy:

Min puls opførte sig igen højst besynderligt. :blink: Jeg er ret overbevist om, at det ikke er målefejl, for jeg lagde mærke til, at min puls ikke føltes høj på de tidspunkter, hvor jeg så på uret at den var meget lav. Det giver ikke rigtig mening for mig, hvorfor den skulle gøre sådan, så jeg er ærligt talt lidt bekymret for om det er udtryk for at der er noget galt. :unhappy:

post-24795-021488300 1284215670_thumb.jp

Det er meget mystisk. Følte du dig svimmel eller utilpas mens pulsen var meget lav? Fik du ikke at vide af lægen, at dit blodtryk ligger i den lave ende? Ved ikke, om dette kan afspejles i pulsen på den måde, men en lav puls vidner vist generelt om et lavt blodtryk. Åh det er da noget skidt :unhappy:

Du må en tur til lægen igen...

Link to comment
Share on other sites

Det er meget mystisk. Følte du dig svimmel eller utilpas mens pulsen var meget lav? Fik du ikke at vide af lægen, at dit blodtryk ligger i den lave ende? Ved ikke, om dette kan afspejles i pulsen på den måde, men en lav puls vidner vist generelt om et lavt blodtryk. Åh det er da noget skidt :unhappy:

Du må en tur til lægen igen...

Ja meget mystisk! - og nej, havde det egentlig fint mens pulsen var lav. Havde lidt hovedpine, men det var startet ret tidligt i turen, men ellers var der ikke noget. Og godt husket. :wink: Mit blodtryk er i den lave ende, men ikke under grænsen for normalområdet - jeg spekulerer også på om det kunne have noget at sige, men ville det ikke være underligt at opleve et blodtryksfald under motion? Så længe jeg ikke er generet mere af det, tror jeg lige jeg venter med lægen. Føler mig i forvejen som lidt af en hypokonder. :tongue: Men prøver at se om jeg kan finde noget mere om det på nettet....

Link to comment
Share on other sites

Ja meget mystisk! - og nej, havde det egentlig fint mens pulsen var lav. Havde lidt hovedpine, men det var startet ret tidligt i turen, men ellers var der ikke noget. Og godt husket. :wink: Mit blodtryk er i den lave ende, men ikke under grænsen for normalområdet - jeg spekulerer også på om det kunne have noget at sige, men ville det ikke være underligt at opleve et blodtryksfald under motion? Så længe jeg ikke er generet mere af det, tror jeg lige jeg venter med lægen. Føler mig i forvejen som lidt af en hypokonder. :tongue: Men prøver at se om jeg kan finde noget mere om det på nettet....

Ved ikke så meget om blodtryk og motion, bortset fra, at mit føles rimelig lavt for tiden, selv om jeg bevæger mig rigtig meget...

Jeg synes ikke du er en hypokonder. En hypokonder føler symptomer som alle andre. Det der gør dem til hypokondere er, at de ikke tolker symptomerne som små ting, men tror at alle kropslige fænomener er ydtryk for en livsfarlig tilstand :tongue: Og det synes jeg ikke du gør.

Selvdiagnosticering via nettet er måske ikke det smarteste (selv om det lader til at dine bud er lige så gode som lægens p.t. :blink: ) Synes du skal se at komme afsted. (Men jeg har jo også tendens til at se mindre fysiske fænomener som alvorlige sygdomme :blush: )

Giver du i øvrigt en kop kaffe på arbejde på tirsdag? Jeg underviser på uni kl 12-14. Så kan vi jo osse lige aftale nærmere om vores lille rehearsal-dinner :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke så meget om blodtryk og motion, bortset fra, at mit føles rimelig lavt for tiden, selv om jeg bevæger mig rigtig meget...

Jeg synes ikke du er en hypokonder. En hypokonder føler symptomer som alle andre. Det der gør dem til hypokondere er, at de ikke tolker symptomerne som små ting, men tror at alle kropslige fænomener er ydtryk for en livsfarlig tilstand :tongue: Og det synes jeg ikke du gør.

Selvdiagnosticering via nettet er måske ikke det smarteste (selv om det lader til at dine bud er lige så gode som lægens p.t. :blink: ) Synes du skal se at komme afsted. (Men jeg har jo også tendens til at se mindre fysiske fænomener som alvorlige sygdomme :blush: )

Giver du i øvrigt en kop kaffe på arbejde på tirsdag? Jeg underviser på uni kl 12-14. Så kan vi jo osse lige aftale nærmere om vores lille rehearsal-dinner :smile:

Ha ha, nej livsfarligheden holder jeg lidt igen med, det har du ret i. :laugh:

Mht. selvdiagnosticering via nettet, så har jeg allerede fået et par stykker herinde til ret skråsikkert at konkludere at det slet ikke er sket, men at min ur har lavet målefejl. Måske er det bare det? Tænker at jeg vil kontakte Garmin og klage over mit produkt. :tongue: Er ret sikker på,. at min læge vil sige det samme, så det synes jeg ikke der er grund til at bruge hverken hendes eller min tid på. Har dog en plan om at spørge en ung læge jeg kender, som selv dyrker en del sport næste gang han er i Århus - altså om der er en god fysiologisk forklaring på at det kunne ske (hvis vi legede at det ikke var uret det var galt med).

Selvfølgelig giver jeg kaffe på tirsdag, rigtig hyggeligt du er i mit 'hood. :cool: Vi skal nok skynde os at aftale en dato for den rehearsal min kalender begynder godt nok at fylde op lige nu. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Et hurtigt indspark vedr. Garmin: Jeg har ifølge mine Garmin GPS'er og pulsure både cyklet 342 km/t og haft en puls på 260 slag/minuttet. Og jo, begge dele er ret usandsynlige. Hvis man bruger Garmin, får man nogle gange helt vilde udsving. Der har været en anden tråd om det her på MOL engang. Det er noget, der fleste oplever. Og hvis den kan slå ekstraordinært højt ud, så kan den sikkert også levere alt for lave tal.

Jeg havde min egen hjemmelavede teori engang om, at luften efterhånden er så tyk af signaler til mobiler og satellitter og radiobølger og alt muligt, at det nogle gange bare må have indflydelse på trådløse produkter. Fx fik jeg en overgang jævnligt et udslag på 200 km/t lige før byskiltet til Birkerød, når jeg cyklede til fællestræning. Det var samme sted, så der må næsten have været en forstyrrelse "i luften" lige der.

Hvis der vises helt mystiske tal, skal man nok først og fremmest lige mærke efter, hvordan man har det …

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 13. september

1½ time afrodans. :cooldance:

Det er rigtig sjovt, men vi får godt nok også lov til at lave noget!

Kunne ikke få mit vanlige lift i dag, så dertil kom ca. 11 km transportcykling.

Et hurtigt indspark vedr. Garmin: Jeg har ifølge mine Garmin GPS'er og pulsure både cyklet 342 km/t og haft en puls på 260 slag/minuttet. Og jo, begge dele er ret usandsynlige. Hvis man bruger Garmin, får man nogle gange helt vilde udsving. Der har været en anden tråd om det her på MOL engang. Det er noget, der fleste oplever. Og hvis den kan slå ekstraordinært højt ud, så kan den sikkert også levere alt for lave tal.

Jeg havde min egen hjemmelavede teori engang om, at luften efterhånden er så tyk af signaler til mobiler og satellitter og radiobølger og alt muligt, at det nogle gange bare må have indflydelse på trådløse produkter. Fx fik jeg en overgang jævnligt et udslag på 200 km/t lige før byskiltet til Birkerød, når jeg cyklede til fællestræning. Det var samme sted, så der må næsten have været en forstyrrelse "i luften" lige der.

Hvis der vises helt mystiske tal, skal man nok først og fremmest lige mærke efter, hvordan man har det …

Mit gamle polar blev netop pensioneret, fordi det rutchede fra normal til 220 ned til 36 og tilbage op på 194 på ingen tid, så det der med freakmålinger er ikke et ukendt fænomen for mig.

Du har selvfølgelig en pointe i, at man skal mærke efter - men i foråret da jeg startede med at have mærkelige pulskurver var der netop en sammenhæng: De ture hvor jeg havde det fint var pulsen normal, og de ture, hvor jeg havde det skidt kunne jeg efterfølgende også se at pulsen var mærkelig. Så det er nok derfra det sidder lidt i mig at bide mærke til det, selv om jeg som sagt havde det fint nok i forgårs.

Jeg kan godt følge din teori, men den passer bare ikke her. Jeg løber gennem boligområder med forventelig puls, kommer gennem et område med kontorbygninger også med forventelig puls, for så at komme ud på nærmest åben mark, hvor min puls så f*cker helt op. Tilsvarende kiggede jeg lige på forrige weekend's tur sammen med Stine. Her løb vi samme vej ud og hjem, og der var pulsen også lidt underlig de sidste 10 minutter (som altså geografisk passer ca. med de første 10 minutter). Så det uret fejler tror jeg ikke rigtig hænger sammen med hvad der ellers er af signaler i luften. Men nu har jeg i første omgang opdateret firmwaren, og må så se om det gør en forskel. Ellers vil jeg nok lige kontakte Garmin...

Link to comment
Share on other sites

Nå, denne weekend endte med at indeholde flere aktiviteter end jeg lige havde regnet med - så jeg nåede ikke at få løbet, selv om det egentlig var min plan....

I går var jeg en tur i tivoli Friheden. Prøvede den der Cobra-rutchebane et par gange, jeg havde helt glemt hvor meget jeg eeeelsker at køre i rutchebane. :4thumbup: Jeg var lidt nervøs inden første tur for om jeg ville få det dårligt, men det gik rigtig godt. På vej ud prøvede vi lige junglebanen (yes yes, det kan sagtens lade sig gøre selv om man har høje hæle på :laugh:) - men det tæller vist ikke helt som logføringsværdig motion, selv om jeg da fik varmen.

Her til aften har jeg været ude at danse. Jeg følte mig pænt rusten, specielt til multi-spins, men det meste andet gik fint nok. Men lige nu er mine fødder totalt smadrede, og min ryg føles heller ikke helt god. Satser dog på at begge dele har fortaget sig, når jeg vågner i morgen.

Link to comment
Share on other sites

jeg havde helt glemt hvor meget jeg eeeelsker at køre i rutchebane.

Det varmer mit gamle coasterhjerte at læse den slags. Og så har jeg ikke engang selv prøvet den, hvilket egentlig er for dårligt.

Den var ellers tæt på at skaffe mig på TV2-Nyhederne den dag den knækkede en aksel, men måtte melde pas da jeg var chauffør i min søsters flyttebil. Ak ja - der forsvandt min berømelse :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det varmer mit gamle coasterhjerte at læse den slags. Og så har jeg ikke engang selv prøvet den, hvilket egentlig er for dårligt.

Den var ellers tæt på at skaffe mig på TV2-Nyhederne den dag den knækkede en aksel, men måtte melde pas da jeg var chauffør i min søsters flyttebil. Ak ja - der forsvandt min berømelse :tongue:

Hvis jeg husker begivenhederne ret, skal man vist ikke ærge sig over ikke at have været med, den dag den knækkede en aksel. :crazy: Nu ved jeg ikke om du har sådan en ting med at SKULLE prøve alle de gode rutchebaner, for så er det da klart for dårligt at du ikke har prøvet den - men hvis det bare er for at prøve, kan jeg afsløre, at den minder rigtig meget om Dæmonen (hedder den ikke sådan?) i Tivoli. :smile: Men godt jeg ikke er den eneste, der kan bevare en barnlig begejstring for at suse rundt i sådan en tingest. :4thumbup:

I dag var afrodans dag. Jeg skulle gå lidt før det sluttede for at nå en anden aftale, men har så til gengæld haft transportcykling, der mere end opvejer de få minutter. :tongue: Dagens netto kalorieregnskab forventes dog at være temmelig meget i plus, da bemeldte aftale indebar treretters med vin på Nordens Folkekøkken - som i øvrigt varmt kan anbefales. :smile:

Dagens trælse: Til dans vred jeg om - hvilket jeg også gjorde sidste uge. Det er en virkelig ubehagelig følelse, og jeg håber ikke det skal til at være en tilbagevendende begivenhed. I øvrigt var det sjovt nok ikke anklen, men forfoden, det gik ud over begge gange. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mambo i går var virkelig fedt. :4thumbup:

Fik danset en del, og fik også bekræftet, at hovedet godt kan holde til at spinne en hel del. Dette bevirkede dog også, at det blev tydeligt hvor meget min teknik trænger til at blive pudset af. Fandt også ud af at jeg stort set ikke kan huske en eneste shine - så det skal jeg klart få øvet lidt på!

Det har været en ret travl uge, så jeg er monstertræt i dag, trods jeg først stod op efter kl. 13. :blush: Jeg ville egentlig gerne træne, men realistisk set er det ikke sikkert jeg finder energien til det. Mine fødder er totalt smadrede efter i går - så jeg smutter nok til Skanderborg mandag formiddag og får dem røntgenfotograferet. Det var ellers røget langt ned af prioritetslisten eftersom fødderne ikke har drillet mig længe...

Link to comment
Share on other sites

I dag barfodsdans. Jeg synes stadig det er hårdt, og kan godt mærke at min form stadig ikke er god. Men det begynder at gå bedre med bevægelserne og med at kunne huske de forskellige trin og serier.

Mine fødder er stadig ret smadrede, men jeg orkede ikke at tage til Skanderborg i morges, så det må vente til næste mandag (har en henvisning, som jeg kan bruge i ders åbne ambulatorium).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå, nu er det vist på tide at få vækket denne log fra de døde....

Status siden sidst er, at det faktisk ikke har gået ret godt. Specielt har jeg i høj grad manglet energi til ALT, hvilket har præget min hverdag rigtig meget. Jeg vidste nok godt det var der, det bar henad, men der skulle alligevel en samtale med lægen til før det store D-ord kom på bordet. Godt nok en depression i den milde ende, men det sucks alligevel... Jeg er ret overbevist om at det i høj grad er sæsonbetinget, så jeg er startet med noget lysterapi, hvilket jeg allerede efter 5 dage synes har hjulpet en del.

Jeg er ikke i tvivl om at regelmæssig motion også vil hjælpe, men har haft svært ved at motivere mig selv. Heldigvis har Stine været en rigtig god støtte. Vi har trænet sammen to gange denne uge, og har fremadrettet en aftale om at træne sammen en gang om ugen. Da jeg jo også stadig har mit afro-dans hold vil jeg så kun behøve at komme af sted selv en enkelt gang om ugen. Jeg krydser i hvert fald fingre for at den plan holder - både i forhold til ovenstående, og fordi det er stærkt tiltrængt, nu hvor vægten lige så stille er kravlet op på 69,5 kg. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 28/10-10 @ Fitness Bilka, Scandinavien med Stine

10 min løbebånd = 1,34km

Lateral pulldown

1x8@50*

3x5@62,5*

* Jeg ved ikke lige hvad vægtenheden var der, det var i hvert fald ikke kg! Det svarer i øvrigt til 4 hhv. 5 klodser i maskinen

Military press

2x10@11kg

1x8@11kg

Lateral flex

3x8@10kg for hver side

Chest press

1x10@10kg

3x8@15kg

Bent over rows

3x10@13,5kg

Rygbøjninger

3x10@bw

Live mave på gulv

2x10@bw

Rigtig fin træning - og fedt at få lov til at lege lidt med nogle frie vægte. Det er aldrig rigtig noget jeg tør kaste mig ud i, når jeg træner alene.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 30/10-10 @ Fitness Bilka, Viby med Stine

Lige mave på bold

3x10@bw

Armbøjninger på bold

2x10@bw

1x15@bw

To forskellige pilates maveøvelser, som jeg ikke ved hvad hedder.

Liggende benløft fra bold

3x10

Samlede benløft på bold

3x10

1 time latinmix

Jeg var ret domset fra torsdagens træning, og ville også spare mine ben til i aften, hvor den står på mambo. Så valget faldt på mave/core-øvelser, primært på bold. Superfedt at lære nogle nye øvelser at variere med.

Latinmix-timen var kedelig og uinspirerende. Jeg havde godt regnet med at jeg ikke ville blive udfordret nok ved sådan et hold, men havde godt nok ikke regnet med at det ville være SÅ ringe! Vi "dansede" merengue til merenguemusik, reggaetonmusik, bachatamusik, funkmusik - og til La Macarena (wtf????), Lambada og La Bomba. :crazy: Derudover var der nogle enkle salsatrin til alt andet end salsamusik (basics, cuban, rumba) + lidt chachacha, som selvfølgelig heller ikke var til chachachamusik. :nonono: Motionsmæssigt synes jeg egentlig heller ikke det var specielt krævende, men jeg fik da trænet noget bodyisolation, som jeg ellers er for doven til at lave selv. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej, igen :smile:

Godt at se der er kommet lidt gang logen og motion igen.

Skulle du ikke ud på adventur løb i dag?

Træner i også i Scan, så må i hilse på engang.

Jeg er som regel i spinnings lokalet, men jeg er også begyndt på styrke træning igen.

Hej Mollerup. :smile:

Det er rigtigt, at jeg egentlig havde haft planer om at tage til adventureløb. Men min form har slet ikke været til det, og jeg valgte derfor at droppe det. Jeg vil stadig gerne prøve det engang, men der er ingen tvivl om at det var en god beslutning ikke at tage med i år. Var du med?

Jeg ved ikke lige hvor meget jeg kommer til at træne i Scandinavien, men skal i hvert fald nok lige hilse på, hvis jeg spotter dig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Forresten var det en superfed danseaften i går! :4thumbup:

Lækker musik, masser af gode danse og generelt bare en god stemning. Det er virkelig længe siden jeg har haft så mange gode danse (og ikke en eneste dårlig!) på samme aften. Jeg kom som en af de første, og med et næsten tomt gulv var der lige en mulighed for at få optaget en dans på video. Jeg glæder mig til at se den, selv om jeg godt ved at jeg på mange områder er ret så rusten, men sådan et "videospejl" er et godt redskab til lige at se på hvilke ting jeg specielt trænger til at arbejde med.

Jeg er øm over stort set hele kroppen her i dag, men vil se om ikke det fortager sig i løbet af dagen, så jeg kan danse lidt i aften også. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share