321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Det tror jeg ikke du skal være bange for.

Jeg tror din krop har rigtig godt af en ordentlig gang restitution. Og jeg tror du vil være flyvende til prøverne efter en god pause.

Jeg er af samme opfattelse som Augu!

Med den træningsmængde du har det sidste stykke tid, tror jeg det er en rigtig god idé med lavt blus en uges tid. Både fysisk men også mentalt.

Thanks guys :cool:

Det er sgu rart at hører at mine tanker omkring restitutionen deles af jer!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Løb

Type: Almindeligt/Hurtigt.

Distance: 5km.

Tid: 20:40 (12minutter = 2800m).

Jeg startet stille og roligt ud med en plan som omfattet et roligt løb med indlagte stignings løb.

Men der var fart i benene så jeg kom hurtigt op i et moderat hurtigt tempo. Efter 12 minutter satte jeg tempoet helt ned og bygget så gradvist tempoet op igen med 3 indlagte stignings løb.

Efter endt løb var jeg lidt nysgerrig på hvor mange meter jeg egentlig havde tilbagelagt på de første 12 minutter så jeg måtte afsted i bilen, med min garmin forerunner :tongue:

Push ups

50.

Sit ups

50.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

3 x Bronze cirkel

Tid: 05:29.

100% korrekt teknik. Hastigheden blev holdt "nede" men alligevel i et udmærket tempo.

Dette var den sidste omgang cirkel træning, inden det for alvor gælder :cool:

Belønninger

50.

Kørte belønningerne, 50/50/50/50. Konklusionen er at 50 englehop i streg er nederen.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Søndag

Hvile.

Mandag

Opvarmning

3 x Bronze cirkel

Tid: 06:xx.

Cooper test

Distance: 3000m.

Den ringeste cooper test jeg har løbet længe, men jeg har en god ide om hvorfor :innocent:

Tirsdag

Push ups

50.

Jeg kom hjem fra KBH med gode nyheder i bagagen og et skridt nærmere mit mål :superman:

Link to comment
Share on other sites

All right...

Vi var 10 aspiranter der trådte an til opvarmning. Vi løb på enkelt kolonne rundt i området med diverse opvarmnings øvelser, sprinter og bakkeløb.

Efterfølgende havde vi 5 minutters pause hvor frøen "Tot" forviste øvelserne i bronze cirklen så der ingen tvivl var. Og så var det ellers igang, jeg havde tot som min kontrollant.

Jeg lagde ud efter min game plan og holdt igen på de 3 gange bronze cirkel, lagde istedet fokus på 100% korrekt teknik og da Rassi gennemgik prøverne uden ommere var jeg nødsaget til at gøre det samme.

Jeg hørte ikke en lyd fra Tot, men de andre kontrollanter råbte og skreg af deres aspiranter og det pisket stemningen op, så jeg husket mig selv på at køre mit eget løb og lade dem råbe som det passet dem.

Jeg var første mand der blev færdig med en tid som sagde 06:xx.

De andre havde fået en god portion "ommere".

Herefter havde vi noget der lignet 5 minutters pause hvor Tot kom over til mig og spurgte >>Har du været her før<< Jeg svaret selvfølgelig, Nej. >>Udemærket arbejde<<

hvorefter han gik :laugh:

Nede på løbe banen blev vi hurtigt instrueret, hvorefter starten gik.

Flere aspiranter satte afsted i et meget højt tempo, men jeg var tro imod min game plan og holdt et stabilt tempo, som jeg efter første runde låste mig fast på. Nu havde jeg efterhånden overhalet 2 men der var stadig 2 foran mig som efterhånden var så langt foran, så jeg besluttet at lade dem være i fred. Jeg fornemmet at jeg havde et par stykker bag ved mig og det viste sig da også at jeg trak 4 andre aspiranter rundt. Da der var 2 minutter tilbage begyndte angrebne bagfra at komme, men jeg fik afværget hvorefter han opgav hans fortagende. Da der var 10 sekunder tilbage blev jeg overhalet af en i spurt som jeg ikke formået at slå, derimod hægtet jeg mig på ham og det endte med at vi var 3 der var nået præcis lige langt, omkring 3000m :laugh:

Da vi var færdige med denne test havde vi mistet 2 mand mere.

Jeg var ikke helt smadret og havde højest sandsynligt godt kunne eorobre nogle flere meter, men i bund og grund er jeg tilfreds med udfaldet.

Hvis der er kommende ansøgere i blandt læserne vil jeg give dem dette råd med på vejen:

FÅ NU STYR PÅ DE CIRKLER OG DEN EFTERFØLGENDE COOPER TEST!

Link to comment
Share on other sites

Tak drenge :wub:

Super god stil! Fedt du havde lagt en game-plan - fulgte den, og ellers kørte dit eget løb! Det er sådan det skal være!

Risikoen for at lade sig rive med er rimelig stor når de andre aspiranter stresser og instruktørerne råber, men min game plan fungeret som et godt værn imod dette, Og sørget for at jeg ikke brændte up på løbe testen.

Du har vel også en game plan til FaF :wink:

Fed beskrivelse - jeg kan se det for mig! Og ros fra tot :kickass:

Haha, jeg ved ikke om det var ros, men ihvertfald noget der kunne minde lidt om anerkendelse :blush:

Men det er nok sidste gang, i meget lang tid, at jeg ser noget til det :tongue:

Fedt! godt at høre :bigsmile:

Ja det var sgu rart at få det overstået, og så med positiv udgang.

Godt arbejde SIbbe. Det er sgu stabilt! Ingen slinger i valsen der :superman:

Tak Peter :smile:

Jeg add'er de andre aspiranter der gik igennem på mit hold til "Gruppen".

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Tilbage på jobbet...

Middag

March

Distance: 11km.

Tid: 01:48 (tror jeg nok).

Turen forgik stille og rolig med et par gode kollegaer, Malling og Jan.

Eftermiddag

Løb

Type: Distance.

Temperatur: 21 grader i skyggen.

Distance: 10km.

Tid: 00:47:41.

Oprindeligt skulle turen have været på 15km, men grundet marchen tidligere på dagen skar jeg af ruten og forsøgte istedet at holde et anstændigt tempo.

Jeg har ikke løbet så langt oven på en march før og det var en erfaring jeg ikke ville have været foruden. I starten var mine ben tunge, men efterhånden løsnet de lidt op, for så at blive rigtig tunge igen, og kombineret med varmen var det rimelig hårdt. Sidst på turen løsnet benene dog lidt op igen og jeg kom ind i et rimeligt flow. Det er helt sikkert ikke sidste gang at jeg kaster mig ud i dette. Men det bliver ikke hver uge da det belaster liige lovlig meget :wink:

Aften

Push ups

50.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Eftermiddag

Bench press

1 x 10 x 20kg.

1 x 03 x 40kg.

1 x 05 x 62,5kg.

1 x 05 x 62,5kg.

1 x 06 x 62,5kg.

Svagt :nonono:

DB Curls

1 x 15 x 16kg.

1 x 13 x 16kg.

Squat

1 x 08 x 20kg.

1 x 05 x 50kg.

1 x 05 x 70kg.

1 x 05 x 70kg.

1 x 07 x 70kg.

Jeg havde G til at spotte teknikken.

En mega ringe omgang. Jeg var træt og uoplagt :dry:

Aften

Vandtilvænding

- 300m Crawl. Tid 04:06 Lost track, men jeg tror det var 12 baner.

- 25m Dynamisk apnea Fra vandtrædning m lydløs nedgang og så følge bunden.

- 5 x 30 sekunders statisk apnea + 1 indånding.

- ABC prøve -blybælte.

- POW dyk.

Det var en stille og rolig omgang. Jeg havde ikke så meget tid og jeg fik ondt i hovedet af at være på bunden :blink: Men jeg nået det jeg havde sat mig for.

Push ups

50.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Svagt :nonono:

En mega ringe omgang. Jeg var træt og uoplagt :dry:

jeg fik ondt i hovedet af at være på bunden :blink: Men jeg nået det jeg havde sat mig for.

If you fail before the requisite number of reps, do not - as many people do - decrease the weight and do another set (called a drop down or break down set) Do nothing but leave. If you havent recovered you havent recovered. Continuing can easily stagnate you for two weeks or more.

Be smart and opt for a 48 hour reboot

Twenty four hours of additional time cannot hurt you, but underrecovering will screw up the entire process

Link to comment
Share on other sites

Dough McGuff (doctor of medicine):

"Building muscle is actually a much slower proces than healing a wound from a burn ...

´All in all - when you seperate all the emotion and positive feedback that people derive from training experience - solid biological data indicate that the optimal training frequency for the vast majority of the population is no more than once a week (if you do the exercises correctly) "

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Sov over mig imorges, kun for at stå op og konstatere at det pisset ned og jeg ikke kunne nå min planlagte løbs distance.

Morgen

Push ups

50.

Løb

Type: Korte intervaller.

- 1500m Opvarmning.

- 12 x 100m.

- 2300m Afjog.

Distance: 5km.

Lækkert at komme helt op i fart og mærke benene ramme begrænseren.

Eftermiddag

Vandtilvænding

- 10, 15, 20, 25, 30 sekunders statisk + 25m dynamsik apnea, med finner.

- 25m crawl + aftagning af finner + 25m dynamisk apnea.

- ABC teknik.

Jeg kan mærke forbedringer omkring ABC prøven. jeg skal dog have fat i et blybælte så jeg kan få trænet den fuldt ud.

Det blev kun til en kort tur idag, da hustruen og jeg endnu engang skal til IKEA.

Efter en god tur i sauna var jeg dejligt afslappet i krop og sind :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Det blev kun til en kort tur idag, da hustruen og jeg endnu engang skal til IKEA.

Jeg siger det kun én gang!

Hun må aldrig sætte begrænsninger for dig :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share