321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Hey

tak for igår

her er den weightgainer jeg snakkede om http://www.fitnessnord.com/maerker/bsn/bsn-true-mass-2-6-kg.html

Ja det var go' hygge. Jeg er helt sikkert frisk på sådan en omgang igen :smile:

Jeg vil kigge nærmere på produktet.

Det har jeg drukket en hel del af - det smager ganske fint :smile:

Se det er altid en fordel da meget af det dersens gainer smager af r*v.

Men virker det?

Fed træning! Har godt haft kig på det dæk nede i Gym - det skal flippes en dag :devil:

Det er en stor satan :devil:

Fame Boy og G fik lidt at se til da det skulle op ad trapperne igen :tongue:

Skal vi snart drikke noget wg med sødmælk? <3

Jeg er frisk :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Idag var kroppen stiv og ubruelig!

Men jeg fik da brugt den til at flytte min søster fra 3 sal til en anden bygning og op på 4 sal, uden brug af de nymodens elevatorer!

Eftermiddag

Løb

Temperatur: 24 grader, i skyggen.

Type: Lange intervaller.

- 1500m opvarmning.

- 3 x 1000m + 2minutter |03:36|03:44|03:48|.

- 4000m afjog.

Distance: 8500m.

Benene var super stegte efter igår og det var nærmest umulig at komme op i et bare nogenlunde tempo, som var til at holde ud.

Jeg valgte at skærer fra 4 ned til 3 intervaller, da jeg absolut ikke har tid til en skade!

Aften

Belønninger

25.

Jeg håber på at dagen imorgen byder på mere træning end idag.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Se det er altid en fordel da meget af det dersens gainer smager af r*v.

Men virker det?

Bare husk på at WG ikke er en skid andet end sukker i pulverform. At man så har tilsat vitaminer og fedtsyre, gør det næppe til en sund blanding.

Men hvis man er en tøs er WG da ganske udemærket. Mænd bulker normalvis på kartofler og bacon. Kartoffelmos er nemt at spise meget af (lav gerne flere kilo af gangen, så man ikke skal lave nyt hver dag), tilsat bacontern har du en dejlig omgang mos (blend lortet, hvis det skal gå stærkt), sværere er det ikke.....

Link to comment
Share on other sites

Bare husk på at WG ikke er en skid andet end sukker i pulverform. At man så har tilsat vitaminer og fedtsyre, gør det næppe til en sund blanding.

Men hvis man er en tøs er WG da ganske udemærket. Mænd bulker normalvis på kartofler og bacon. Kartoffelmos er nemt at spise meget af (lav gerne flere kilo af gangen, så man ikke skal lave nyt hver dag), tilsat bacontern har du en dejlig omgang mos (blend lortet, hvis det skal gå stærkt), sværere er det ikke.....

WG er sukker og protein, og ikke andet.

Seriøse mænd bulker satme ikke på kartofler og bacon.

Hovedformålet med WG er at det skal indtages umiddelbart efter træning, for at øge restitutionen..

vh. René

Edited by Goldenkam
Link to comment
Share on other sites

WG er sukker og protein, og ikke andet.

Seriøse mænd bulker satme ikke på kartofler og bacon.

Hovedformålet med WG er at det skal indtages umiddelbart efter træning, for at øge restitutionen..

vh. René

Nu vil jeg helst ikke starte den store diskussion i en log, men det gør jeg jo så alligevel.

Indlægget var først og fremmest ment som en joke, i og med jeg har utrolig dårlig humor.

Men seriøse mænd bulker faktisk på kartofler og bacon. Bacon kan altid diskuteres, men det indeholder en masse kalorier og smager ganske fint. Kartofler er rigtigt godt at gaine på. Personligt mener jeg komplekse kulhydrater er det bedste valg at gaine på, og her er kartofler helt i top.

Jeg er udemærket klar over at WG også er ment som en nem post-workout shake. Men det fremmer nu ikke restitutionen mere end en liter kakaomælk ville. En proteinshake efter træning tilsat f.eks. maltodextrin, og du har præcis det samme som en WG shake, og til den halve pris.

Det er ikke fordi jeg har noget specielt imod WG, og hvis man virkelig ikke kan indtage almindelig mad, og man er ude efter en nem løsning, så er det skam intet i vejen med det. Men produktet kan meget nemt erstattes med meget billigere alternativer, som jeg mener man bør overvejer, inden man smider 500kr efter en bøtte sukker.

Link to comment
Share on other sites

I er selvfølgelig velkomne til at fortsætte debatten :tongue:

Jeg skyder bare lige et lille indlæg ind...

Tirsdag

For pokker hvor var mine læg muskler smadret imorges. Dette kan jeg nok tilskrive Fame Boys WOD som jeg udførte i mine VFF'er :dry:

Morgen

Svømning

bla...

- 4 x 25m Dynamisk apnea.

- 4 x 50m Crawl.

- 10 x 25m Crawl sprint. Start tid: 00:45.

- 4 x 25m Dynamisk apnea. (Halvvejs eller hele vejen, uden luft)

Distance: 1000m ish.

En hyggelig morgen træning sammen med Søren. Han vandt de to første sprinter, men så jordet jeg ham på de resterende.

At dykke uden luft er en lidt anderledes udfordring men bestemt lidelserne værd :devil:

Middag

Military press

1 x 10 x 15kg.

1 x 03 x 35kg.

1 x 05 x 42,5kg.

1 x 05 x 42,5kg.

1 x 09 x 42,5kg.

Pull ups

1 x 08 x 20kg.

1 x 08 x 20kg.

1 x 08 x 20kg.

1 x 05 x 25kg.

Dødløft

1 x 08 x 45kg.

1 x 05 x 55kg.

1 x 05 x 97,5kg.

1 x 05 x 97,5kg.

1 x 08 x 97,5kg.

Er gået 2,5kg op i vægt, men løftene var stadig solide :smile:

Det var en stille og rolig omgang i et tomt center. Desværre var mit medlemskab udløbet og jeg ville ikke kaste penge efter et nyt da jeg starter på arbejde igen omlidt, så jeg måtte investere i en enkelt tur til svimlende 75kr :crazy:

Aften

Løb

Type: Jogging, incl 3 x stignings løb.

Distance: 4km.

Mine læg muskler er STADIG umedgørlige!

Belønninger

2 x 25.

Push ups

50.

Sit ups

50.

Og tak til VenaN der gav inspiration til aftensmaden :4mewantfood:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg helst ikke starte den store diskussion i en log, men det gør jeg jo så alligevel.

Indlægget var først og fremmest ment som en joke, i og med jeg har utrolig dårlig humor.

Men seriøse mænd bulker faktisk på kartofler og bacon. Bacon kan altid diskuteres, men det indeholder en masse kalorier og smager ganske fint. Kartofler er rigtigt godt at gaine på. Personligt mener jeg komplekse kulhydrater er det bedste valg at gaine på, og her er kartofler helt i top.

Jeg er udemærket klar over at WG også er ment som en nem post-workout shake. Men det fremmer nu ikke restitutionen mere end en liter kakaomælk ville. En proteinshake efter træning tilsat f.eks. maltodextrin, og du har præcis det samme som en WG shake, og til den halve pris.

Det er ikke fordi jeg har noget specielt imod WG, og hvis man virkelig ikke kan indtage almindelig mad, og man er ude efter en nem løsning, så er det skam intet i vejen med det. Men produktet kan meget nemt erstattes med meget billigere alternativer, som jeg mener man bør overvejer, inden man smider 500kr efter en bøtte sukker.

tak for lån af log :D

@venaN Vi er sådan set helt enige langt hen ad vejen.

Jeg ville bare pointere, at de tidspunkter hvor jeg selv ville tage tage WG (pre- og post- workout) ikke ville kunne erstattes med kartofler og bacon.

Desuden synes jeg også at der er mange langt bedre alternativer til bacon, f.eks. kylling, kalkun, tun. Bacon indeholder jo store mængder mættede fedtsyrer, som ved overforbrug ville kunne føre til flere sygedage, og dermed mindre træning.

@321 Det er nogle vildt onde træningspas du fyrer af i poolen, specielt dit dynamisk apnea :dropjaw:

vi ses en gang til optagelsesprøve :D (forhåbentlig)

vh René

Edited by Goldenkam
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Morgen

Push ups

50.

Sit ups

50.

Vandtilvænding

- 100m Opvarmning.

- 25m Crawl + 25m Dynamisk apnea.

- 10, 15, 20, 25, 30 sekunders Statisk apnea + 25m Dynamisk apnea.

- 50m Dynamisk apnea.

- Statisk apnea: 0'45, 1'00, 1'00, 1'00, 1'10, 1'15, 1'20, 1'30, 2'00 BUM!

- 2 x 25m Dynamisk apnea.

- Udspring: Dødmur + 15m Dynamisk apnea.

Distance: 500m.

Et super vand pas i selskab med Søren som sluttet af med et statisk dyk på 4'00 :cool:

Fokus var fra min side lagt på stabile statiske dyk fremfor de dynamiske som jeg iøjeblikket har rimelig godt fod på :wink:

Jeg forsøgte mig med forskellig mentale teknikker men det der virket bedst for mig var at lukke øjnene og slukke for hjernen.

Eftermiddag

3 x Bronze cirkel

Tid: 05:18.

Stille og roligt, knald på.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

Push ups

50.

Svømning

- 100m Opvarmning.

- 300m Crawl. Tid: 04:25

- 4 x 100m Teknik.

- 200m Afsvømning.

Længe siden jeg har svømmet så stærkt på 300m'eren. tiden er estimeret da jeg først fik tændt for uret under den første vending.

Formiddag

Løb

Temperatur: 25 Grader, i skyggen.

Type: Distance.

Distance: 15km.

Tid: 01:1x.

Turen var med start og slut ved mit nye hus. Jeg havde medbragt mit GPS ur, men med et fladt batteri så jeg løb ud på den planlagte rute og måtte efterfølgende kører turen i bil for at måle distancen med min upålidlige bil GPS.

Ruten bød overhovede ikke på skygge, men derimod masser af bakker. Distancen på ruten var 11km så jeg slog et par krøller hist og her for at få stykket til at gå op.

Aften

Bench press

1 x 08 x 35kg.

1 x 06 x 45kg.

1 x 03 x 55kg.

1 x 05 x 62kg.

1 x 05 x 62kg.

1 x 08 x 62kg.

Squat

1 x 08 x 35kg.

1 x 06 x 45kg.

1 x 05 x 70kg.

1 x 05 x 70kg.

1 x 08 x 70kg.

Fortsat teknik træning efter Coach Fame Boy's pointers.

Barbell curls

1 x 12 x 35kg.

1 x 15 x 35kg.

Træningen forgik i hjemmet, som altid er besværligt og ikke optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgen

Push ups

50.

Aften

March

Vægt: 20kg.

Distance: 13km.

Tid: 02:14.

Jeg har endelig fået mine Lowa støvler hjem og din skulle selvfølgelig straks indvies med en lille march.

Tempoet var underordnet, fokus var på at få gået støvlerne til. I starten var de utroligt stive og meget ubehaglige at gå i. Men efter en 4-5km blev det bedre.

3 x Bronze cirkel

Tid: 04:44.

Godt med gas :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Er det LOWA Combat Boot GTX, de bruger på elevskolen?

Ved du om man må tage sine egne støvler med?

Lige præcis :smile:

Min kammerat der har været derovre to gange, siger man godt må bruge dem!

Link to comment
Share on other sites

Hvilke endte du med at købe?

Lowa Combat Boot GTX.

De er stadig meget stive og jeg forventer at det vil tage en månedes tid at gå dem ordentligt til.

Hvorfor hater du på Meindl stump? G og Fame Boy går kun i Meindl.

Ingen hate her fra makker, jeg har også selv et par Meindl Island Pro MFS støvler, som jeg er meget glad for.

Link to comment
Share on other sites

De sidste par dage har ikke budt på meget træning grundet arbejde, familie tam-tam osv.

Men det passer egentlig OK da jeg er gået ind i min nedtrapnings uge...

Lørdag

Belønninger

100.

Søndag

Push ups

50.

Mandag

Push ups

50.

3 x Bronze cirkel.

Tid: 05:18.

Korrekt teknik men, føltes alligevel hurtig.

Planen for den kommende uges træning er i grove træk...

Tirsdag

Løb korte intervaller.

Onsdag

3 x Bronze cirkel.

Torsdag

Løb 5km, incl stignings løb.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Løb

Type: 2 serier af korte intervaller, 3 minutter imellem serierne.

- 1500m Opvarmning.

- 5 x 400m + 1 minut |01:17|01:21|01:21|01:28|01:25|.

- 3 x 400m + i minut |01:26|01:34|01:37|.

- 2100m Afjog.

Distance: 6800m.

Jeg kunnet godt mærke at det var et par dage siden at jeg sidst har løbet...

I den første serie gav jeg bare gas.

I den anden serie forsøgte jeg at lægge tempoet op ad min forventet hastighed på coopertesten, nemlig 4min/km. Dette virket kun delvist :wink:

Under alt mit interval arbejde og under coopertests har jeg en kedelig tendens til at løbe for hurtigt i starten og for langsomt i midten :dry:

Belønninger

100.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

3 x Bronze cirkel

Tid: 05:05.

Push ups

50.

Sit ups

50.

Det er godt nok mærkeligt med så lav en trænings mængde taget mine "normale" 10-14 ugentlige træningspas, i betragtning :blink:

Jeg er dog lidt betænkelig ved at min krop nærmest resignere, under den lave trænings mængde :hmmm:(bare jeg nu kan komme op i gear igen :hands: )

Men i sidste ende, har både krop og sind nok godt af denne uges nedsatte blus, men efter tirsdag i næste uge står den på harcore træning igen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Jeg er af samme opfattelse som Augu!

Med den træningsmængde du har det sidste stykke tid, tror jeg det er en rigtig god idé med lavt blus en uges tid. Både fysisk men også mentalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share