MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

"krage-laterals"? - Kunne du ikke uddybe den?

<{POST_SNAPBACK}>

:bigsmile:

De er tyvstjålet fra Crawdaddy himself - deraf navnet. Han laver dem i videoklippet her, og hovedidéen er at man kører armene lidt mere bagud ift normale laterals. Craw uddyber det også et par indlæg senere i loggen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"krage-laterals"? - Kunne du ikke uddybe den?

<{POST_SNAPBACK}>

:bigsmile:

De er tyvstjålet fra Crawdaddy himself - deraf navnet. Han laver dem i videoklippet her, og hovedidéen er at man kører armene lidt mere bagud ift normale laterals. Craw uddyber det også et par indlæg senere i loggen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, det må aw´prøves. Nu kører jeg laterals 3 gange i ugen, så lidt aw´veksling vil sikkert kun være på sin plads. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Max :smile:

Det var sgu ærgeligt at du ikke fik den sidste rep i medium grip bænken, men dejligt at jeg endelig kunne tage dig i en ME øvelse. :4thumbup:

Jeg har læst dine tanker med hensyn til hybridden og synes det lydet meget fornuftigt. Jeg gør nok lidt ligesom dig i fremtiden :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til boxsquat, plejer jeg ihvertifald altid selv at holde ca 1 sec pause på den, for ligesom at prøve at presse den explosivt op.

For grunden til boxsquat er vel primært at øge ens svage sider, og det bliver jo styrken ved at holde en lille pause, for derefter at presse den så explosivt som muligt igang  :smile: 

Mener også at have læst et sted at det er sådan den udføres, kan dog ikke finde linket  :raisebrow:

Altså en lille pause på boxen, hvor du lige læner dig et smule tilbage, for derefter at presse alt hvad du kan  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det siger coach-anyone godt nok, at man netop ikke skal. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til boxsquat, plejer jeg ihvertifald altid selv at holde ca 1 sec pause på den, for ligesom at prøve at presse den explosivt op.

For grunden til boxsquat er vel primært at øge ens svage sider, og det bliver jo styrken ved at holde en lille pause, for derefter at presse den så explosivt som muligt igang  :smile: 

Mener også at have læst et sted at det er sådan den udføres, kan dog ikke finde linket  :raisebrow:

Altså en lille pause på boxen, hvor du lige læner dig et smule tilbage, for derefter at presse alt hvad du kan  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det siger coach-anyone godt nok, at man netop ikke skal. :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ærligt talt heller ikke se hvad det skulle hjælpe. :wink:

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(Hoosier @ 7. Nov 2004, 15:25)

QUOTE(Granhof @ 6. Nov 2004, 12:40)

Med hensyn til boxsquat, plejer jeg ihvertifald altid selv at holde ca 1 sec pause på den, for ligesom at prøve at presse den explosivt op.

For grunden til boxsquat er vel primært at øge ens svage sider, og det bliver jo styrken ved at holde en lille pause, for derefter at presse den så explosivt som muligt igang   

Mener også at have læst et sted at det er sådan den udføres, kan dog ikke finde linket 

Altså en lille pause på boxen, hvor du lige læner dig et smule tilbage, for derefter at presse alt hvad du kan 

Det siger coach-anyone godt nok, at man netop ikke skal.

Jeg kan ærligt talt heller ikke se hvad det skulle hjælpe.

Jeg kører også boxsquat med pause i bunden hvor man faktisk "slukker" quadsne et øjeblik, imens man selvfølgelig holder spændet i ryggen. Hvis man ikke holder pause på bænken så kan jeg ikke se fordelen ved boxsquat udover at træne teknik hvis man har et problem med at sætte sig nok tilbage. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som skrevet lavede jeg rumænsk dødløft torsdag og havde lette doms i baglårene fredag. Det er dog taget til og blevet helt solide doms.

Jeg må have lavet de rumænske helt rigtigt, selvom det faktisk var på et af opvarmningssættene jeg mærkede det bedste stræk :devil:

I dag har jeg doms i patværk og forside-skulder - mystisk mystisk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører også boxsquat med pause i bunden hvor man faktisk "slukker" quadsne et øjeblik, imens man selvfølgelig holder spændet i ryggen. Hvis man ikke holder pause på bænken så kan jeg ikke se fordelen ved boxsquat udover at træne teknik hvis man har et problem med at sætte sig nok tilbage.

Men er det så det man gør/forsøger ved at læne sig lidt tilbage?

Jeg kan sagtens se idéen i at man skal forsøge at slukke for quads et øjeblik, men meget vigtigt samtidig at holde spændet i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Tjae...

Jeg har ihvertifald altid kørt dem med pause på boxen, hvor man "slapper" af i benene, og holder spændet i ryggen, mens man læner sig en smule bagover, for derefter at explodere op :smile:

Og som der også står i artiklen jeg linkede til:

"Pause on the box. Relax the hip flexors and then contract strongly as you drive back into the bar to stand up. "

Men der er garanteret flere forskellige måder at gøre det på, hvor de enkelte metoder kan være bedre til noget andet. Men for at øge ens normale squat, så tror jeg bestemt det er den rigtige metode :wink: Men kan cføli tage fejl :innocent::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke vippe i bunden af et rigtig squat for at skabe momentum, det er ikke den rigtige vinkel, det kan være potentielt skadeligt for ryggen.

Formålet med boxsquatten er at lære at sætte sig tilbage og elimenere den myostatiske refleks, at vippe er dårlig teknik, kan godt være det giver 10 kg ekstra her-og-nu, men det gavner ikke til det rigtige squat.

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til boxsquat, plejer jeg ihvertifald altid selv at holde ca 1 sec pause på den, for ligesom at prøve at presse den explosivt op.

For grunden til boxsquat er vel primært at øge ens svage sider, og det bliver jo styrken ved at holde en lille pause, for derefter at presse den så explosivt som muligt igang  :smile: 

Mener også at have læst et sted at det er sådan den udføres, kan dog ikke finde linket  :raisebrow:

Altså en lille pause på boxen, hvor du lige læner dig et smule tilbage, for derefter at presse alt hvad du kan  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det siger coach-anyone godt nok, at man netop ikke skal. :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Siger coach Anyone det? Coach Sørig siger, man skal og han har lært at box squatte af Mr. Simmons himself. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Siger coach Anyone det? Coach Sørig siger, man skal og han har lært at box squatte af Mr. Simmons himself. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe, hvad er meningen med vippet så?

<{POST_SNAPBACK}>

Aner det ikke. Jeg er blot kuli og gør som coachen siger. :w00t:

Sørig rettede det på min squatteknik, da han kom tilbage fra sit besøg hos WSB sidste år. Jeg husker ikke den eksakte forklaring, men mener at det skulle hjæpe til med at man kom længere tilbage, når man squattede uden box, samt at det øger aktiveringen af den posteriore kæde. :smile:

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Mandag, BST volumendag, 8-11

C2 roning

level 6, 10 min, 2324 meter, 162,7W

Det er vel egentlig PR, men jeg synes det ville være lidt fjollet at notere det på alle distancer. Hvis jeg ikke husker helt galt skulle 2000 meter være en næsten officiel distance, så hvis jeg roer længere vil jeg nuppe det.

Bænkpres

opv: 40kg, 60kg

6 x 6 @ 75kg

NØØØJ, hvor er mit patværk domset efter i lørdags :devil:

Jeg kørte derfor med lidt mindre end planlagt, men til gengæld med pause på alle reps fra og med andet sæt. Det virkede faktisk rigtig rigtig godt, og jeg synes der var nogenlunde pres på fra bunden. De sidste sæt/reps blev dog lidt hårde.

Military

6 x 6 @ 42,5kg

BURN BABY BURN :firebounce::firebounce::firebounce:

For djævlen da mine delts de brændte :devil: - total fedt :laugh:

Sjovt nok var der stadig god fart på løftene.

Pushups

5 x 20/15/15/15/10 @ mig

godt stræk i patten.

Rimelig nasty når der er pump på patten og doms ud over det hele :laugh:

Decline barbell triceps extensions

5 x 8 @ 35kg

den er go'

Rear laterals (S1)

3 x 10 @ 12,5kg

Ok - lidt mere vægt tror jeg vil være fint.

Kneeling cable crunch (dobbelt trisse) (S1)

3 x 10 @ 75kg

uhhh, brændte godt i sækken :devil:

Lækker træning, ikke pga vægtene, men jeg var godt pumpet og følte mig stor og nasty :4flex: :devil::laugh:

:banana: :banana: :banana: :banana:

I morgen står den på RBB ME - dødløft fra skive :w00t:

Så er spørgsmålet om der skal brændes igennem eller brændes ned til grunden :devil:

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Tirsdag, RBB ME-dag

Brændes skulle der - og det blev gjort - måske liiige en tand for meget :wink:

Umiddelbart inden var jeg et smut i spejdersport og købe noget Magnesium Carbonat. Jeg troede det var en klods, men det viste sig at være en kugle af hårdt sammenpresset pulver med noget stof-halløj uden om :4slap:

Så kunne jeg jo lige så godt have købt bøtten...

Men det var billigt, så det går nok.

C2 roning

level 6, 5 min, 1135 meter,

kun opvarmning

ME Dødløft fra skive (1x15kg gummi + 1x20kg jern)

--- opv ---

1 x 8 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 3 @ 90kg

--- work ---

1 x 6 @ 110kg

1 x 6 @ 125kg

1 x 6 @ 140kg

1 x 6 @ 155kg PR +5kg - AAAAAARRRRGGGGHHHH

Jeg var ikke 100% sikker på om det var samme opstilling som jeg lavede sidst, men jeg tror det nu. Højden svarer cirka til en af de tykke 25kg-skiver. Jeg havde også sko på, så det giver lige 1-2 cm mere at skulle løfte lortet. Det mener jeg ikke jeg havde sidst.

De 140 var noget tunge og kunne mærkes en bette smule i lænden, så jeg sad og overveje om jeg skulle være fornuftig og holde der, eller gå efter PR. Jeg burde have holdt der, men jeg var lidt grådig og ville hellere tage det lidt med ro på front squat næste uge, så jeg gik på de 155kg som var planlagt. Og jeg gik på den 112% :devil:

Det kørte godt - var møj tungt - og den sidste blev virkelig fightet op og blev bestemt ikke sat blidt ned igen :laugh:

Men for H****** hvor var min lænd ristet bagefter. Jeg tror nok den var været sådan en gang før, men det er vist længe siden.

Resten af træningen var noget påvirket af at jeg var lettere invalid.

Så ka' jeg lære det!

Selvom jeg ikke regner med der er sket noget (det kan næsten ikke mærkes hvis jeg sidder helt stille :laugh: ), så rangere min førlighed lidt højere end PR's, også selvom det er i dødløft, så

:bottom::nono:

FYYYY, jesper - du skal lytte til din krop. :wink:

Mon ikke der bliver kørt rimelig let på lørdag... regner også med at være i et skodcenter og hjælpe søster lidt med hendes træning. Hun vil godt have en booty som angel, så det er jo toppen :4thumbup:

DB rows

1 x 8 @ 21,5kg

3 x 8 @ 26,5kg

Nem nok, men jeg kunne slet ikke noget med den lænd :4slap:

Pulldown

3 x 8 @ 60kg

Føltes let idag.

Kunne også mærkes i lænden, så den blev kørt meget behersket :4slap:

Standing EZ-bar curls

6 x 8 @ 30kg

Stående på af væg.

Kørte et enkelt sæt med det brede greb på EZ-stangen, og resten smalle.

Damn, et pump, men jeg tror nu jeg foretrækker preacher med EZ-stangen, for med mine kæmpe gunz :tongue: var der næsten ikke plads til at køre helt i bund. Så den skifter jeg til fra næste gang.

Det var lidt sjovt på den knap så fede måde at have løftet 155kg før og så have problemer med at løfte 30 nu :4slap:

Concentration curls

1 x 10 @ 8kg (faktisk 2x5 med venstre)

3 x 15 @ 6kg

:laugh::laugh::laugh:

Mine gånz var så pumpede og totalt tappet for juice, at jeg ikke kunne løfte noget som helst.

Apoc og Soulfly var i huset.

Hvad søren giver man sådan en træning?

PR i død var fedt, men ikke så fedt når det hæmmer resten af træningen sådan.

Så 10x :moon: :4whip: og træningen får:

:banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Don't kill your back..you might need it later :blush:  :4crutches:

<{POST_SNAPBACK}>

I know I know :blush:

Jeg tror reklamationsretten ER udløbet.

Det går også væsentlig bedre idag og med lidt indsats kan jeg næsten undgå at se invalid ud. Det hårdeste er sådan set når jeg skal rejse mig eller sætte mig ned.

Jeg fornemmer at jordens ondeste doms er på vej :laugh:

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Torsdag, BST ME-dag, 11-11-2004

Stadig semi-invalid, men det går dog fremaf, jeg har ikke ondt - er bare meget øm :laugh:

C2 roning

level 5, 5 min, 1103 meter, 139Watt

lænden var ikke lige i hopla til at trække igennem, men det var også fin opvarmning.

ME bryst

--- opv ---

20kg

40kg

60kg

Holder ikke lige styr på antal reps under opvarmning :wink:

--- work ---

1 x 6 @ 67,5kg

1 x 6 @ 75kg

1 x 6 @ 82,5kg

1 x 6 @ 90kg - PR

1 x 5 @ 95kg - NASTY PR

Planen for idag var at ramme 90kg, dvs en stigning på 5kg (godt nok er den tidligere PR med medium greb, men det regner jeg ikke så nøje med).

Det lykkedes også fint, og jeg kunne endda mærke der lige var lidt ekstra power i patten, så de 95 måtte prøves.

Fik desværre ikke alle 6, men pga et mindre misforståelse med min spotter fik jeg lov at brænde rimelig godt på den sjette. Det var feeeeedt :devil:

Jeg er bestemt tilfreds med det, og der kan ikke gå længe før jeg repper med 100 i incline :cooldance:

Incline db press (S1)

1 x 5 @ 26,5kg

3 x 5 @ 31,5kg

Virkede nem i starten, men flyes fik suget godt med power fra patten, så det var passende nok.

Incline db flyes (S1)

1 x 15 @ 16,5kg

3 x 15 @ 14kg

Første sæt var lige tungt nok, og jeg fik vist også lige venstre skulder et par mm længere ud end den burde, men jeg kunne sagtens køre sættene færdig uden at mærke mere til det.

Jeg forsøgte at køre den i stil med Crawdaddy på den video han lagde ud for nylig, dvs. underarmene holdes relativt tæt på lodret også i bundpositionen. Strækket på pec's burde jo være den samme uanset albuens vinkel. Det kørte rigtig godt, og klarede det jeg før har syntes var irriterende ved øvelsen, nemlig at man er for svag i bunden og at strækket på biceps er lige i overkanten.

Patten var pumpet, og front delts stod så meget i flammer, at det var total unreal :firebounce:

I LOVE IT!!! :devil:

Krage laterals (S2)

3 x 10 @ 9kg

Tog den lidt let idag, for at køre den rene stil - nå ja, og så fordi mine delts skreg :laugh:

Machine Crunches (S2)

3 x 10 @ 8 klodser (sikkert 40kg)

Kørte faktisk meget godt med den maskine. Plejer ellers normalt ikke at være vild med den, men idag havde jeg ikke lige lyst til Reverse Incline.

Rotator work

3 x 3 x 15 @ rødt theraband

Sikke en god træning. Gode løft, gode pauser, god kæbe :blahblah:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med PR'en  :4thumbup:

Og der er simpelthen ikke noget bedre end pump og DOMS i patværket!!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak tak, og tænk engang...

DOMS er lige hvad der er i patten (og front delts) idag - og der er rigeligt :devil:

Jeg fornemmer også at latten er DOMSet - en smule underligt, men tænk hvis jeg har så meget lat-drive i bænk at det er nok til at give DOMS :laugh:

Lænden bliver også bedre og bedre, forstået som at den er snart normal igen :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Wow Maxpower Det var da noget af en stigning i incline press!!!!! :devil:

Og din dødløft fra skive var sgu også leeee og du har endda næsten lige været syg, det er sgu flot. Men husk at passe på ryggen som de andre siger, det lyder lidt vildt :4thumbup:

Men så fik du lige nakket mig i 2 ME øvelser mere, selvom jeg håbede lidt på at tage dig i incline pres. Men tillyke alligevel, jeg er en god taber for det meste :laugh:

ps. har du forresten en liste over de ME øvelser som du kører for tiden?

Edited by Jones
Link to comment
Share on other sites

Wow Maxpower Det var da noget af en stigning i incline press!!!!! :devil:

YES SIR :devil:

Det lidt bredere greb kan måske tilskrives et par af kiloerne, men ikke dem alle sammen. 6x85 blev taget med lillefingeren lige indenfor ringene imens 5x95 blev taget med normalt bredt greb, dvs pegefinger på ringene.

Og din dødløft fra skive var sgu også leeee og du har endda næsten lige været syg, det er sgu flot. Men husk at passe på ryggen som de andre siger, det lyder lidt vildt :4thumbup:

Den var også NASTY.

Set i bagklogskabens ulidelig klare lys skulle jeg naturligvis ikke have taget sidste sæt, når jeg kunne mærke det ikke kørte optimalt på 140, men jeg blev nok lidt grådig og tænkte tilbage på at grunden til jeg ikke rigtigt er steget i de tre store er måske at jeg ikke har presset mig selv nok i dem.

Men jeg overlevede da heldigvis og så må jeg bare vise at jeg er lidt klogere på min egen krop nu :innocent:

Men så fik du lige nakket mig i 2 ME øvelser mere, selvom jeg håbede lidt på at tage dig i incline pres. Men tillyke alligevel, jeg er en god taber for det meste :laugh:

TASADUHA

Det er bestemt ikke for at være ond jo, men det giver så forbandet go' motivation at have dine rekorder at slå.

Og jeg går så ud fra at du har go' motivation i at jagte mig :laugh: :moon:

ps. har du forresten en liste over de ME øvelser som du kører for tiden?

Det står allerede 2 sider tilbage i loggen, men jeg kan da godt gentage :tongue:

----------------

ME-øvelser:

Max Effort Normal RBB Cycle

Uge 1: Dødløft stående på 25 kg skive 4 sæt til max 6 reps (6RM 150kg)

Uge 2: Front squats 4 sæt til max 6 reps (8RM 70kg)

Uge 3: Partial dødløft (fra cirka midtskinneben) 4 sæt til max 6 reps (6RM 160kg)

Uge 4: Power squat 4 sæt til max 6 reps (6RM 140kg)

Max Effort BST Cycle Bryst fokus

Uge 1: Incline bænkpres 4 sæt til max 6 reps (6RM 85kg)

Uge 2: Dumbbell bænkpres 4 sæt til max 6 reps (9RM 42kg i low incline)

Uge 3: Bænkpres 4 sæt til max 6 reps (5RM 105kg)

Uge 4: Decline Bænkpres 4 sæt til max 6 reps (5RM 110kg)

Tallene i parentes er de rekorder jeg har der er tættest på 6RM.

----------------

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share