MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

"Combat conditioning"

Back bridge

3 x 1 min

Hindu squats

2 x 40

Hindu pushups

2 x 15

Handstand pushups

4

3

En hård måde at starte dagen på!

:banana: :banana: :banana:

Min lænd er i øvrigt godt busted efter igår, ikke sådan decideret smerte men meget meget brugt.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå, der skal cuttes op til strandsæsonen, hva'

hvad er din fedt% pt.?

Er du ikke bange for at komme til at miste en del styrke?

Og så lige en ting til din kostplan. Hvorfor bytter du ikke letmælken ud med skummet? Så er der da yderligere nogle kcal sparet....

Link to comment
Share on other sites

En rask gåtur i det grønne

Distance: ca 6km

Tid: 1 time

Lænden var rimelig medgørlig og efter 10-15 min var skinnebenene også varmen op.

Fin tur, stadig total i orden vejr.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Blanco ->

Min cutning har nu ikke specielt noget med strandsæsonen at gøre :)

Jeg er bare vokset ud af mindst halvdelen af mine bukser. <_<

Jeg har ikke noget præcist bud på min fedtprocent.

Denne test giver 12,4% med målene 330mm overarm, 830mm mave, 320mm underarm, så omkring 12-15% er nok et udmærket bud.

Jeg synes skummetmælk smager af vand, dvs. ingenting, og de 150-200kcal jeg kunne spare ved skummet er småting (er eneste forskel ikke 0,5% fedt ift 1,5% ?)

Men i øvrigt er jeg en smule bekymret over mine ca 2 liter dagligt efter at have set denne tråd. Jeg overvejer lidt at udskifte omkring halvdelen med proteinpulver, og så vidt jeg kan regne mig frem til så er kiloprisen for protein fra pulver ca 250kr (2,25kg viking fra getbig) mod 170kr for et kilo protein gennem mælk.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil have BILLIGT protein, så prøv at bestille noget herigennem:

Rode & Rode (distribution fra Arla)

Ring til dem på +45 70 13 07 77

De lever dagen efter man har betalt, ret sej service.

Prisen er såvidt jeg husker omkring 85 kr/kg for 85% whey protein uden smag. Men man skal købe 20 kg ad gangen...

Link to comment
Share on other sites

Now that's some cheap protein!!!

Kan man så både blande det op i vand og mælk, og har du prøvet det?

Det var ikke helt så nemt at spise mindre som jeg havde regnet med. Synes jeg var sulten hele dagen.

Dagens tal: 2900kcal, fordelt på 143g P / 383g K / 92g F

Så skidt er det nu heller ikke. Så længe jeg får lavet motion skulle der trods alt være energiunderskud.

Jeg tror det vil være en god ide at supplere med en god bunke energifattig føde - DE GRYYYNS, SUPER COOL MAN :lol: så jeg stadig får noget i sækken. Det kunne f.eks. være at lave en skål salat og så ellers fylde halvdelen af tallerkenen med det både til frokost og aften :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes skummetmælk smager af vand, dvs. ingenting, og de 150-200kcal jeg kunne spare ved skummet er småting (er eneste forskel ikke 0,5% fedt ift 1,5% ?)

Skummetmælk har omkring 0,1% fedt pr 100 gram - det er ikke ret meget.

Minimælk har omkring 0,5% - jeg synes det smager "fed" - næsten som letmælk. Måske skulle du prøve det hvis du ikke kan lide skummetmælk

Letmælk har omkring 1,5% fedt (dvs 30 gram animalsk fedt i de 2L du drikker dagligt)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil have BILLIGT protein, så prøv at bestille noget herigennem:

Rode & Rode (distribution fra Arla)

Ring til dem på +45 70 13 07 77

De lever dagen efter man har betalt, ret sej service.

Prisen er såvidt jeg husker omkring 85 kr/kg for 85% whey protein uden smag. Men man skal købe 20 kg ad gangen...

Er det beregnet til menneskeføde?

Link to comment
Share on other sites

Jeg æder selv sådan noget i øjeblikket, og så vidt jeg husker er det også det Crawdaddy bruger. Det kan faktisk blandes op ret let, endda uden klumper. Det skummer en del og smager grimt rent, men hvis der smides noget saftevand eller juice i, så er det helt fint, da den dårlige smag ikke er gennemtrængende. Det var en af mine venner der købte sådan en sæk, så købte jeg et par kg af ham... En 20 kg's sæk fylder en del på et kollegieværelse :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

En Combat-quickie

Back Bridge

2 x 1 min

Mon ikke jeg snart kan hæve tiden

1 x 1½ min

:devil: Total syre i lårbasserne

Hindu Squat

40

30

De sidste 10 er pænt hårde!!! :4whip:

Hindu pushups

2 x 10

Ikke så gal. Er ved at have godt styr på flowet.

Handstand pushups

2 x 3

De 1½ minut giver lige en ekstra på falderebet.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

07-06-2003

5x5

Jeg havde egentlig tænkt at få trænet lidt tidligere idag, men der kom et par ting i vejen.

Da jeg så endelig var klar og skulle til at gå styrtede det ned og jeg plejer jo at cykle til træning.

Men man kan jo ikke skippe en træning pga vejret, så jeg trodsede elementerne...

... og tog bussen :tongue:

Chinups GTG

5,5,4,3,3

1min mellem sæt

Første gang jeg tager 20 reps på 5 sæt :)

Dødløft

3x5x90

Kørt som 5 sammenhængende singler kan man sige. Jeg slappede af mellem hver rep, dog uden at slippe grebet.

Lænden er ikke 100% endnu, så jeg holdt ved 3 sæt.

Bænkpres

5x5x70

2x1x90

De 5x5 kørte fint med pause på alle reps.

Tog lige 2 singler midt i også for at vurdere min startvægt til MOL træf. Det bliver nok 90 eller 95

Front squat

1x5x40

3x5x50

Absolut ikke hård for benene endnu, men skuldrene skal klart vende sig til det. men sådan var det jo også da jeg startede med alm. squat, så det kommer nok. Jeg foretrækker klart at køre med krydsgreb, selvom stangen begyndte at glide lidt i sidste sæt. OL-greb er for hårdt for mine håndled og jeg kan ikke få albuerne særlig langt frem.

Og så fik jeg lige lyst til at få en PR i noget, så det blev også til

1x60

1x70

1x80 PR

Full Contact Twist

3x5x10

Første sæt med 15kg stang, de to sidste med OL-stang.

Fin fin.

Side press

3x5x20 (dvs stangen)

Total cool øvelse. :w00t:

Dødløft hold

4 x 10-15 sek x 120kg

2 sæt af hver slags mixed greb.

Temmelig hård når man har svedige hænder <_<

Chinbar hold

2 x 20 sek

Tiden: 1:10

Det må være ny PR i sæt på tid, 28 rigtige sæt blev det til :w00t:

:banana: :banana: :banana:

Pga vejret og dødløft i starten var motivationen ikke i top, men resten gik overraskende godt.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

En omgang CC

Back bridge

3 x 1½ min

Sindsygt hårdt, men den kan strækkes længere end man tror.

Hindu squats

2 x 30

Tog det stille og roligt

Hindu pushups

2 x 15

Nem :w00t:

Handstand pushups

4

3

HÅRD :4whip:

Supersæt på hele banden som jeg plejer.

:banana: :banana: :banana:

Og forresten så kan jeg tydeligt mærke front squats fra i går på skuldrene. Der går nok lidt tid før de vænner sig til det :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Så blev den trofaste metalganger luftet igen

Ruten: Nærum - Holte - Birkerød - Blovstrød :lol: - Allerød og retur

Distance: 31,08km PR B)

Tid: 1:31:48

Gns. hastighed: 20,32 km/t

Beregnet energiforbrug: ~1200kcal - 100kcal

PUUUUHAAAAA

Sådan en amager-dreng som mig er ikke vant til den slags bakker. Ved omkring 20-22 km op af en bakke var jeg rimelig ristet, men jeg kom over og resten gik fint.

De 100kcal der er trukket fra var en lille is på halvvejen.

UHMMMMM - kæmpe læske!!!! :bounce:

:banana: :banana: :banana: :banana:

En solid lang tur i perfekt vejr og et smukt landskab.

Grønt er godt for øjnene som man siger :bigsmile:

Glemte lige at nævne at jeg lærte en ny færdselstavle på turen idag.

Jeg har sjovt nok ikke kunne finde den på http://www.trafikken.dk's oversigt over samtlige forbudstavler - meget mystisk.

Men tavlens betydning var ikke til at tage fejl af:

KAMPVOGN FORBUDT!!! :lol:

Men istedet vil jeg vise denne lille historie:

trafficsigns1.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

10-06-2003

5x5 - Dag 4

Så fik jeg sør'me trænet igen. Der er kommet lidt mange ting i vejen her de sidste par uger, så det er kun blevet til omkring 2 gange pr uge, men efter denne weekend burde der komme styr på det igen.

Chinups

5,5,4,3,3

Samme som sidst. Vidst nok ikke helt så hårdt :rolleyes:

Bænkpres

5x5x75

Alle med pause, eller noget der ligner :lol:

Dødløft

5x5x100

Lænden føltes klar igen - dejligt.

Voldsomt hård!!! Udført som sæt af singles med 3-5 sekunder imellem hver

De første 3 sæt var ok, selvom stangen var meget slidt og grebet har lidt skidt.

Især til sidst i femte sæt synes jeg lige lænden kunne mærkes til sidst.

Vil det være en god ide at skære den ned til 3-4 sæt, eller måske lave den på en anden måde, f.eks. 10-20 singles med kortere pause (~30sek) afhængig af vægt. En mulighed var noget ala TJ's single cycle, men den skal ikke være helt så lang, da den jo strækker sig over 11 uger og jeg regner med dette program tager 6-8 uger.

Dips

15, 12, 10, 10, 20

Fik snakket en del med Dines inden sidste sæt, så jeg prøvede lige at køre all out.

Ikke så ringe når man tænker på hvad jeg havde lavet inden.

Mon ikke snart jeg har nået de 30, hvis jeg tester i frisk tilstand? :devil:

Så er spørgsmålet om jeg skal teste det inden MOL træf eller vente til d. 21.

Lateral Raise

3x5x10

Manglede lidt til skulder idag.

Den var rigtig god, blev kørt strict og med lillefingeren øverst.

Cable Crunch

3x7x6 plader

Det bliver bedre og bedre med denne øvelse.

Er ved at have styr på teknikken, og i sidste sæt gjorde jeg mig umage for også at trække navlen indaf. For satan det gjorde godt i maven!!! :devil::4whip:

Pinch gripping

3 x 20-30 sek x 10kg

CoC (Trainer)

1x20 :w00t: (med hver hånd selvfølgelig)

1x10

1x15

Venstre sætter grænsen, og den er allerede ved at komme godt med - najs!

Jeg er dog ikke helt stærk nok til at lukke 1'eren med venstre. Med højre har jeg vist taget 2-3 reps.

Tog lidt længere pause inden tredje sæt og det hjalp lidt.

Tiden: 1:30

En del kæbe med Dines, så helt ok.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Godt at få trænet igen.

Det kørte rigtig fint det hele, bortset fra at DL måske var lige hård nok.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg rørt lidt på kadavaret igen.

En bette cykeltur:

Ruten: Nærum - Skodsborg - Eremitagen - Lundtofte - Nærum

Distance: 14,78km

Tid: 40:54

Gns. hastighed: 21,71 km/t

Tophastighed: 57km/t :w00t: (ned af bakke og medvind :lol: )

Est. energiforbrug: 540kcal

Jeg følte mig sprængfyldt med energi så jeg gav den rigeligt med kul den første tredjedel hvor det også var rimelig fladt. Lå på 26-28km/t.

Men så kom bakkerne <_< . De sataner kan suge al energi ud af mig hurtigere end Amin Jensen kan sluge en donut!!!

:banana: :banana: :banana:

Ok tur og det er så dejligt når solen skinner og himlen er blå :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

12-06-2003

5x5 - Dag 5

Hold da op, kun to dage siden jeg har trænet sidst. På trods af at der røg en del alkoholiske drikke indenbords i nat var jeg rigtig tændt på træning idag. Sjovt synes jeg først jeg gik tømmermænd langt hen af eftermiddagen, dog ikke noget et par Pamol ikke kunne klare (i øvrigt meget sjældent jeg æder den slags)

Altid sæt x reps x vægt medmindre andet er angivet.

Chinups (overhånds)

6 reps

Jeg ville lige prøve om jeg ikke kunne hive en ny pr hjem, men det gik slet ikke <_<

Squat

5 x 5 x 100kg

Pænt hård, men det kørte alligevel godt. Fik lavet dem stort set ass-to-the-grass og god teknik

SUPERSÆT 1 (SS)

Chinups (underhånds) SS

8 reps

6 reps

5 reps

Lige før failure - måske lidt for tæt på <_< .

Gik lidt død efter de 3 sæt så jeg valgte ikke at tage 2 mere

Dips SS

15 reps

15 reps

15 reps

Udmærket

SUPERSÆT 2 (SS)

T-bar row SS

5 x 5 x 45kg

ingen problemer

Military SS

5 x 5 x 50kg

Lidt hård, men nu havde jeg også taget dips inden.

Full contact twist

3 x 5 x OL-stang + 10kg

Rigtig god. Der kan vist godt snart øges lidt.

En-arm dødløft

1 x 1 x 60kg

2 x 1 x 70kg PR

De 70kg fik jeg både løftet med højre og venstre.

Kønt var det ikke, jeg havde noget svært ved at finde balancepunktet og svedige hænder + centrets med slidte stang er IKKE optimalt, men jeg fik da en PR med 10kg.

:banana: :banana: :banana:

Chinups skuffede lidt, men jeg vist bare ikke klar til et PR forsøg. Resten gik fint.

Jeg fik også snakket en smule med en af centrets frivillige instruktører. Han havde luret lidt på mit program mens jeg lavede twists, så bagefter spurgte jeg ham hvad han synes om det.

Han sagde så at det måske var for hårdt at træne ryg og bryst samme dag :blink: - SORT!!! Selvom det selvfølgelig afhang af hvordan resten af programmet var sat sammen. Derudover mente han 1-5 reps var bedst til både masse og styrke.

Skræmmende!!!

Han lavede vist selv noget split-agtigt noget (surprise!!!) hvor han dog kom kroppen igennem ca 2 gange om ugen.

Han havde trænet i 5 år uden krudt, kreatin eller noget - ikke engang proteinpulver havde han brugt, men man kan jo også sagtens klare sig uden. Han er ikke særlig høj, men ekstremt massiv og overarme på omkring 45-50cm vil jeg gætte på, så et eller andet må han have gjort rigtigt :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Dragon Flags er en RET ond maveøvelse. Bruger selv en variant, der dog er lidt nemmere, i mit program.

Hvilken variant er det? Mit problem med dragon flags er at den er for hård for armene, især triceps. Jeg kan simpelthen ikke holde mig fast når jeg sænker benene.

Jeg har for øvrigt erstattet den med cable crunch, som jeg også synes er rigtig god, når man lige finder ud af at lave den korrekt.

Bear -> hvis du var i tvivl, så er det Real Player du skal bruge til at afspille filmen Phoz har linket til. Det skulle være muligt at finde den gratis Player på http://www.real.com

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Super Combat Conditioning B)

Back bridge

2 min PR

1½ min

just CRAZY!!! :crazy:

Det sidste halve minut begyndte mine underben og fødder at snurre. Total sjov fornemmelse.

Hindu sqauts

2 x 30

Hindu pushups

20 PR

20

:bounce:

Handstand pushups

6 PR

4

For satan en slider den sidste!!!

Dejligt hårdt!!! og hele 3 nye PR's :4whip:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Og dagens bedste nyhed - selvom dagen ikke har varet så længe endnu:

Jeg har fået en PRAKTIKPLADS :w00t: og skal starte midt i August.

SUPER COOL MAN!!!

Link to comment
Share on other sites

Det blev ikke til så meget her til formiddag, men jeg fik da lavet mine back bridges. Jeg er temmelig overbevist om at de allerede har haft en positiv effekt på min rygproblemer :w00t:, så det er jo bare lækkert.

Back bridge

2 x 1½ min

uden for bedømmelse ;)

Jeg må få taget mig sammen til en længere gåtur senere idag. Det nytter ikke noget jeg bliver total doven bare fordi jeg er hjemme ved de gamle. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

DET LYKKEDES!!!

Jeg fik gået mig en dejlig lang tur og i de første 8 minutter (ca 1,2-1,5km) småløb jeg endda for lige at se om jeg stadig kunne løbe lidt - og det kunne jeg sørme :w00t:

Turen: Lidt rundt på amager

Tiden: 1 time

Distance: 6-7km

Bagefter føles mine ben rimelig sjovt - det er som om nogle muskler stadig laver sammentrækninger. Nogen der kender den nærmere årsag?

Skinnebenene skal som sædvanlig lige varmes op de første 10-15 minutter, men derefter ingen problemer.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share