MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:chicken: med hensyn til at

Det ser ud til torsdagstræningen skal rykkes til lidt senere
fordi du har DOMS.

Det var måske ikke det du mente... og det var jo gas, men lidt af det sjove ryger sig en tur eftersom den skal forklares nu...

Måske jeg trænger til en morfar :blink:

Q

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

2x :lol:

Du misforstår...

Doms er en god ting :bigsmile: - i hvert fald i moderate mængder.

Det er jo torsdagstræningen jeg har doms efter :)

Jeg ved naturligvis godt alt det der med at man godt kan vokse uden doms, men det er nu så rart med et fysisk bevis for at man går til stålet.

Jeg ser det cirka sådan her:

Ingen doms -> måske muskelvækst - HVIS træningen har været med det formål og kost mm har været fornuftig

let/moderat doms -> muskelvækst - samme forbehold som ovenfor.

meget doms -> progression måske i overkanten, eller volumen for stor ift frekvens. træningen næste gang påvirkes negativt hvis du stadig har markante doms.

Forklaringen på hvorfor torsdag-træningen bør rykkes til senere (på aftenen) skal findes i soulfly og nygrens indlæg B)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke rykke træningen til senere på aftenen for at se de famøse sporty piger. De kommer tidligere på tordagen ca. kl. 1200 - som er den nye træningstid B)

ah ok, dvs du var deroppe for anden gang i går da jeg stødte på dig? :unsure:

Kl 12 passer desværre meget ringe med mine arbejdstider i øjeblikket - hulk snøft :lol:

In other news:

Jeg har fået købt min låge :w00t::w00t::w00t:

Vildt lækker sag. Får måske knipset et billede af den i aften.

Link to comment
Share on other sites

Her er den så - lågen :bigsmile:

De havde desværre ikke fået pedalerne hjem endnu, så dem skal jeg lige forbi og have monteret en gang i næste uge.

Og så lykkedes det mig at få saddeltasken (til wirelåsen), klamperne (eller hvad de hedder) til cykelskoene og en drikkedunk helt gratis :w00t:

Endte så med at sige "på beløbet" til godt 7k - avav :lol:

Men det er jo en investering over forhåbentlig en del år :)

Reflekserne fungere i hvert fald fint :lol:

post-12-1077917817.jpg

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 8, dag 3, BST (27-02-2004, 19.20-20.20)

Efter afhentning af cykel var det op og træne, og det gik da egentlig meget godt.

Rigtig udmærket tempo.

Bagside-domsen var taget lidt til og da jeg først var igang med patpresset kunne jeg mærke der var lidt doms tilbage i patten stadig

Bænkpres

12 x 3 @ 77,5kg

Kanon god fart på skidtet. Hold 1 min pauserne nogenlunde.

Men nøøj hvor jeg glæder mig til vi får skiftet de bænke ud. Jeg bemærkede at jeg har noget svært ved at holde skuldrene på bænken, så de glider nærmest ud under mig - meget skidt på stabiliteten og pressefundamentet. Men på trods af det kørte det glimragende.

Prøver med 80 næste gang

Push Press

2 x 8/6 @ 70kg PR

1 x 1 mili + 4 pp @ 70kg

God rep PR - den gamle var 5 reps med 70.

Milien var godt nok tung - ikke så mystisk egentlig :lol:

Dips

3 x 10 @ 15kg

Så begynder der at komme lidt vægt på igen - lækkert lækkert

Det er lidt pudsigt at det virker som jeg de er temmelig lette i starten, men meget pludseligt går jeg næsten død. Det skete dog ikke helt idag :)

Incline DB bænkpres (SS1)

3 x 8 @ 32kg

Udmærket efter omstændighederne, domsen og at jeg havde taget dips inden.

Godt stræk i bunden.

Stiff arm pulldown (SS1)

1 x 10 @ 40kg

1 x 10 @ 50kg

1 x 10 @ 55kg

Har aldrig prøvet den før, så det blev jeg lige nødt til.

Der var måske ikke helt nok vægt på, for det var noget svært at mærke hvor den skulle ramme :lol: - men det skulle være vingerne kan jeg forstå...

Reverse Incline Crunch (SS2)

2 x 10/6 @ ribbe 6

:devil:

Der gik jeg bare total død i andet sæt - FEDT!!!

Lateral raise (SS2)

3 x 10 @ 14kg

God stil - og ild i delts

Inverted Crunch (SS2)

2 x 10/8 @ 5kg

DAMN hvor den brændte til sidst i andet sæt :devil::devil:

Super nice at få fyret en fornuftig træning af ovenpå igår.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Flot cykel, MaxP! Den er da for lækker. Topdollar! B)

Men jeg kan ikke se noget horn? ;)

:lol: mange tak.

Hornene er de ekstra "håndtag" der stikker frem på begge sider af styret. Dem kalder man altså horn :bigsmile:

Og noget helt andet:

Jeg havde ab-doms igår :w00t: :lol:

Den uges sygdom har vist kostet en del på vægten. :(

Ca 93,5kg sagde den officielle morgenvejning, endda efter lidt af et ædeorgie igår (farfars 90 års føds'dag)

Jeg begynder vist egentlig også at være mere og mere ligeglad med hvad vægten egentlig siger. Det er hvordan tingene ser ud der betyder noget. ;)

Link to comment
Share on other sites

hmm....det ku være cool nok at stå klar med et digicam og snuppe et pic af dit ansigtsudtryk,

når du punkterer i morgen tidlig...

:4whistling:  :biggrinhat:  ;)

Den punkterer vel ikke, er den ikke med kevlar dæk ?

Ser lækker ud.

Pas godt på den, så kan du have fornøjelse af den den længe...

Jeg har nu også allerede tilbagelagt 15-20km på den og der er ikke sket noget bigsmile.gif
15 - 20 km

Ikke ret præcist.

Har du ikke cykelcomputer på den ?

Henning :pumpin:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Henning -> af en eller anden mystisk årsag var det ikke kevlar-dæk de havde, et eller andet "carbon"-noget kaldte sælgeren dem, men de skulle være lige så gode. Jeg betalte også lidt ekstra for at få den kraftigste model (samme størrelse, tykkere lag gummi)

Ang distancen, så havde jeg ikke cykelcomputer på, fordi jeg flytter den jeg havde på min gamle cykel (uuhhhh, farligt :lol: - tænk hvis sjælen sidder der). Men det var nok tættest på de 15, nu jeg lige tænker mig om.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Flot cykel, MaxP! Den er da for lækker. Topdollar!  B)

Men jeg kan ikke se noget horn? ;)

:lol: mange tak.

Hornene er de ekstra "håndtag" der stikker frem på begge sider af styret. Dem kalder man altså horn :bigsmile:

:wacko: Nå så det er horn... Jeg er blevet klogere. :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 8, dag 4, RBB (01-03-2004, 17.50-18.55)

Jeg må hellere undlade at bruge ord, så her kommer lidt smileys om dagens træning:

;) <_< :cry::wacko::crazy: :cries: :bricks:

Squat

opv. 70, 100, 120kg

3 x 6/6/5 @ 130kg

1 x 10 @ 100kg

FY FØJ det var ondt. Selvom jeg tog gode lange pause (~5 min) blev det delvist breathing sæt.

De 10x100 til sidst fik godt og grundigt klemt den sidste saft og kraft ud at mine wheels.

Lænden skulle selvfølgelig drille igen, ikke noget der gav problemer under squatten, men bagefter føltes det ikke optimalt.

Dødløft

6 x 3 singles @ 115kg

ØV. Jeg var seriøst ved at gå ned med flaget efter de første 2 runder. :(

Ved virkelig ikke hvad der gik galt. Lænden gjorde det heller ikke bedre.

Bentøjet var helt væk. Med lige dele dumhed og stædighed fik jeg dog kæmpet mig nogenlunde igennem.

Power Clean

droppet - det var gået helt galt hvis jeg havde taget den med

Bent Over Barbell Rows

droppet - samme grund som PC

Chinups

3 x 7/5/5 @ overhånds

tjaa...

Incline curl

2 x 5 @ 21kg

den var hård, men af mystiske årsager synes jeg ikke den ramte biceps særlig godt :blink:

Det her er bare ikke fedt.

Dagens træning kan snige sig op på:

:banana:

Nu har jeg haft 2 rigtig skoddage - something is not right <_<

Jeg bliver nødt til at prøve den tunge bænk i morgen, men derefter må den stå på deload et par uger, så de sidste 3 tunge dage ryge ud til højre.

Hvorfor er det så gået så meget ned?

Jeg tror ikke det er træningen som sådan eller kosten, men det er nok på restitutionssiden forklaringen skal findes. Jeg har nok ikke fået helt så meget søvn som jeg burde på det sidste, og måske er jeg en smule stresset.

Nu skal jeg i hvert fald tag det lidt med ro og så går jeg lige i tænkebox mht det kommende program.

Men hold da helt fest hvor er mine stænger ristede nu :lol:

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 9, dag 1, BST (02-03-2004, 17.00-18.25)

Jeg har nok jordens ondeste DOMS i lårbasserne og røven. Det er for vildt.

Faktisk havde jeg DOMS stort set fra jeg kom hjem, det må så hedde OMS - eller bare MS? :lol:

Dagen stod på ond bænk og bare tungt i øvrigt... og det gik jo FORRYGENDE

Bænkpres

10 x 3 @ 100kg :4jumpy:

Det lykkedes fandme!!!

Faktisk tvivlede jeg selv en del på at jeg kunne få dem alle, men da jeg først kom igang kørte det bare. Jeg tog dog også omkring 2 min pauser mellem hver. Det var vigtigere at gennemføre end at holde pauserne korte.

Der var kun lige to smuttere (mindre gode reps), en gang hvor jeg ramte stativet en smule, og en gang hvor jeg ikke lige frem trykket nok igennem første gang, så den gik lige lidt nedaf før den kom helt op.

Soulfly og JL var på som spottere og hep, dog uden at det første blev nødvendigt. De kunne se jeg kører stangen lidt skævt, venstre side er tættere på stativet end højre - men det var ikke så slemt (som JL :tongue: )

Jeg kan bedst lide at ligge tæt på stativet når det er tungt, ellers bliver den noget bøvlet at løfte ud selv.

Push Press

4 x 4/4/4/5 @ 75kg

Ikke helt så mange reps som jeg havde håbet, men det er ok.

Incline DB bænkpres

2 x 8 @ 34kg

1 x 6 @ 37kg

Slet ikke tosset. Kørte faktisk pænt.

Dips (SS1)

1 x 8 @ 20kg

3 x 6 @ 25kg

Langt fra tidligere tiders storhed <_< men det kørte fint

Lateral raise (SS1)

3 x 8 @ 17kg

Ikke det kønneste :bigsmile:

Reverse Incline Crunch

2 x 8 @ ribbe 6

mums

Inverted Crunch

2 x 8 @ 5kg

nammenam

Allerede efter bænken var det jo en succes, og resten kørte rigtig fint.

:banana: :banana: :banana: :banana: (af de store :bigsmile: )

Lidt pudsigt er det, at ben og ryg åbenbart skriger på pause, mens der stadig er godt ild i patten.

Torsdagens RBB ryger, dels fordi der er lukket i centret og dels fordi de trænger til en pause. BST på lørdag bliver taget som den er og derefter står den på deload i hvert fald en god uge.

Ang det kommende program, så overvejer jeg seriøst Chad Waterbury's Quattro dynamo.

Systemet lyder ret spændende og dejlig anderledes - ved bare ikke om jeg er så glad ved øvelsesvalget. Der er ingen dødløft :o

post-12-1078258155.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Max power, jeg kan se du er ret glad for at køre en mase sæt triples i bænkpres. F.eks 10 sæt af 3 reps. Er det en fordel at bygge progration op på den måde istedet for at veksle mellem 5-8 reps som jeg gør nu? Jeg føler mit bænkpres er gået lidt i stå for tiden. Kan man også få muskel masse med så få reps?

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share