Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Lørdag 10-12-2011

Strongwoman training i Target Fitness

Power Challenge løber af stablen næste lørdag. Så i dag ville jeg lige øve mig lidt mere i nogle af disciplinerne. Der har vist været konkurrencetræning hver lørdag kl. 11 de sidste mange måneder. Sidste gang jeg var der for to uger siden, var det kun ejeren og mig, der trænede. I dag var der troppet to andre deltagere op også .. dog kun herrer, så jeg fik ikke lige mulighed for at lure, hvordan de andre piger ligger styrkemæssigt. Sammenlignet med herrerne klarer jeg mig dog fint :tongue:

Lige til at starte med løb jeg også ind i Johnny Bravo, som sjovt nok træner derude. Godt nok er han stoppet med at logge her på MOL. Men det er ikke, fordi han er blevet tynd eller svag, kan jeg lige hilse og sige.

Jeg startede med trap bar dødløft:

Trap-bar deadlift 85 kg - flest reps på 60 sekunder

Med fare for at lyde som verdens mindst fitte menneske, så har jeg stadigvæk DOMS fra sidste uges challenge i mine vastus lateralis, primært i højre ben. Det gør det ikke nemmere at dødløfte 85 kg :blink: Men jeg regner stærkt med, at det er væk næste uge, og at det resulterer i 5 ekstra reps i forhold til i dag.

Score: 20

Crucifix, statisk hold - ca. 6 kilo i hver hånd

Tid: 0:43

Bum! 5 sekunder bedre end sidste gang.

Prowler Medley

Prowler-skub 60 kg

Løb med blok ca. 55 kg

Prowler-træk med reb ca. 115 kg

Tid: 0:51

Bum! 1 sekund bedre end sidste gang.

Helt til sidst blev der nørdet om, hvordan man bedst skubber prowleren, samler blokken op, bærer blokken, sætter den ned på prowleren så den ikke falder ned så snart man starter at trække og hvordan man trækker mest effektivt ... Det brugte vi 40 minutter på og fandt alligevel ikke et 100% svar. Der er meget, der kan gå galt. Men hvis alt går som smurt, kan man virkelig være hurtig ..

Det skal nok blive sjovt næste uge! :tongue:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Mandag 12-12-2011

Kirken feat. Vesti, Kold og Dyg

Man skulle tro det er løgn, men jeg er stadigvæk øm i benene. Oven i købet har jeg nu også DOMS i læggene af fredagens band sprints :wacko: Oh the pain!

Foamrolling Xtreme

Bar muscle up træning

Garagen feat. Dan Dagsform

Opvarmning

Z-health & mobility + BROsnak med Dan! :bigsmile:

Wendler Week 1 - Day 1 (4. cycle)

Press

5 x 20 kg

5 x 20 kg

3 x 25 kg

5 x 25 kg

5 x 30 kg

11 x 35 kg

Chinups

10 x BW

10 x BW

10 x BW

10 x BW

10 x BW

FINISHER*

5 runder af:

Max reps clapping pushups - for quality!

50 yard Farmer walks, 2 x 28 kg KB

Pushups: 12 - 12 - 10 - 10 - 10

*You go I go med Dan Dagsform.

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 13-12-2011

Xpress training CrossFit Østerbro

I dag havde jeg kun 30 minutter til at træne .. så der blev speedtrænet

Opvarmning

Hurtig ledopvarmning og mobilitet

Wendler Week 1 - Day 2 (4. cycle)

Dødløft

5 x 40 kg

5 x 50 kg

3 x 65 kg

5 x 70 kg

5 x 80 kg

5 x 90 kg

Finisher

5 runder af:

10 x T2B

10 x bicepscurl, 30 kg*

10 x GHD-situps

10 x KB-snatch, 16 kg

Tid: 9:36

Det er en finisher jeg har stjålet fra JHOs log. Jeg havde ikke tid nok til at prøve vægten af inden jeg gik i gang med WODen. Allerede fra runde 2 af var jeg desværre nødt til at cheatcurle for overhovedet at kunne få stangen op :blink: Lækker workout - og det er ikke første gang jeg har lært på den hårde måde, at T2B og KB snatch i samme workout er pure evil for grebet :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 14-12-2011

Opvarmning

500 m roning

&

Z-health og lidt mobilitet

Wendler Week 1 - Day 3 (4. cycle)

Bench press

5 x 30 kg

5 x 40 kg

3 x 45 kg

5 x 50 kg

5 x 60 kg

14 x 65 kg*

Mens jeg lavede mit rep-out, gled jeg længere og længere op ad bænken med overkroppen, så jeg kom alt for tæt på stativet. I 14. rep pressede jeg pludselig ikke kun stangen op, men også hele stativet, som havde sat sig fast på stangen :crazy: Jeg var ellers tæt på ny Rep PR - øv

Speed bench press

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

supersettet med

DB rows

10/10 x 20 kg

10/10 x 20 kg

10/10 x 20 kg

10/10 x 20 kg

10/10 x 20 kg

lette kilo - men med squeeze i toppen

Buuges finisher

15 runder af:

4 x tire flip

2 x 12 m overhead walk, 40 kg

Ingen tid, da en anden var i gang med at bruge uret .. Jeg havde først overvejet kun at lave 10 runder, fordi 15 virkede voldsomt. Men da jeg nåede dertil syntes jeg faktisk, at workouten var så sjov, at jeg ikke var klar til at stoppe endnu ... :tongue:

God opvarmning til loglift på lørdag!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 17-12-2011

Power Challenge

Min første strongwoman konkurrence .. weeee!

Jeg har engang i forbindelse med FAF for to år siden haft en diskussion med Rasmus Marquard angående realistiske målsætninger vs. en indstilling om, at alt kan ske i konkurrencesituationer. Jeg burde have læst vores korrespondance fra dengang som forberedelse til stævnet eller haft ham der i person for at sætte mig på plads. Min indstilling kostede mig desværre en god placering i går :unhappy:

Deltagerfeltet hos kvinderne var ret giftigt - kvinden, der vandt for eksempel, var en 45-årig bodybuilder med veludviklet kæbeparti og dyb stemme :blink:

1. Disciplin: Loglift 30 kg - flest reps på 60 sekunder

Mit bedste resultat da jeg tidligere prøvede denne var 19, så jeg havde sat mig som mål at få 20.

Score: 20

Rasmus ville have rystet sit hoved her :nonono: Jeg nåede mit mål, men jeg burde have sat det højere. Med lidt mere ooomph, ville der have været til 1 rep mere, og jeg ville have ligget på en delt 2. plads. Vinderen (BB'eren) fik 27 reps, hvilket er helt vanvittigt hurtigt .. hun havde heller ikke behov for at lave C&J som alle os andre, loggen røg bare lige op og ned. Imponerende!

Placering: 3

2. Disciplin: Farmer´s walk - 45 kg i hver hånd, 45 meter på tid

Det var den disciplin jeg frygtede mest .. der er stadigvæk nogle øvelser, der kan få mit knæ til at gøre ondt, og FW er en af dem. Og fordi min krop husker det, kan jeg ikke få mig selv til at løbe selvom det burde være muligt. Det kunne alle de andre piger i hvert fald. BB'eren løb faktisk, som om hun havde Netto poser i hænderne. Endnu en gang imponerende! Tidsforskellen mellem hurtigste og langsomste tid var kun lige 5 sek, så det er oven i købet småting, der gør en forskel i den slags konkurrence.

Tid: 0:25:xx

Placering: 6

3. Disciplin: Prowler Medley

Prowler-skub 60 kg

Løb med blok ca. 55 kg

Prowler-træk med reb ca. 115 kg

Grundet min dårlige placering i 2. disciplin besluttede jeg mig for at lege lidt med ilden for at kunne få en rigtig god tid. Så i stedet for at sætte blokken kontrolleret ned på prowleren, som jeg gjorde alle de gange jeg havde prøvet medley'en før, kastede jeg den på bumperplates'ene på prowleren og håbede på, at den ville blive liggende. Det gjorde den så desværre ikke, så jeg blev nødt til at bruge kræfter og tid på at rykke den ordentligt på plads igen.

Tid: 0:56:xx

Placering: 4

Surt show - med min tid fra sidste uges træning havde jeg vundet disciplinen :unhappy:

Men det var en 50/50 chance og jeg må alligevel klappe mig selv på skulderen for at turde at risikere noget, fordi jeg normalt bare ville "play it safe".

4. Disciplin: Crucifix, statisk hold - ca. 6 kilo i hver hånd

Det var så den mest random af alle discipliner, og den vandt jeg :blink:

Tid: 0:56

Placering: 1

5. Disciplin: Trap-bar deadlift 85 kg - flest reps på 60 sekunder

Med en hurtig hovedregning kom jeg frem til, at jeg med en god præstation og selvfølgelig afhængig af de andre pigers resultater stadigvæk kunne komme på en 2. eller 3. plads. Ved sidste træning fik jeg 20 reps, men det var med DOMS i benene og to pauser. Så jeg gik efter 25 reps. De dårligst placerede piger startede først - så de piger, jeg skulle have slået løftede først efter mig, hvilket var skidt, når jeg nu laver målsætninger som en kylling ..

Score: 27 :w00t:

Endnu en gang ville jeg have fået en :nonono: fra Rasmus her. Ifølge min målsætning var det vist rx'ed plus .. teknikken var rigtig flot, og jeg holdt ingen pauser. De tre piger efter mig holdt dog heller ingen pauser, og så løftede de bare meget hurtigere, så de fik hhv. 30, 31 og 35 reps. Og havde jeg bevæget min røv noget hurtigere fra starten af, ville jeg også have kunnet nå flere ..

Placering: 4 :unhappy:

Samlet placering: 4

Aaaarghh! :crazy:

Lesson learned: Min CrossFit mantra "Slow is smooth, and smooth is fast" holder ikke en meter i en strongman konkurrence. Enten er turboen slået til fra første sekund, ellers går man hjem med en 4. plads.

Og jeg er egentlig klog nok til at jeg selv kunne have regnet det ud. Så den var absolut selvforskyldt.

Næste Power Challenge er til forår. På det tidspunkt har jeg lært at vække bæstet, som jeg ved sover i mig, og slippe det løs i samme øjeblik stopuret startes :devil:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Søndag 18-12-2011

Open Gym hos Strøyer i Kirken

Opvarmning

Z-health

Wendler Week 2 - Day 1 (4. cycle)

Press

5 x 15 kg

5 x 20 kg

3 x 25 kg

3 x 30 kg

3 x 35 kg

5 x 40 kg

Press

10 x 30 kg

10 x 30 kg

10 x 30 kg

10 x 30 kg

10 x 30 kg

Weighted chinups

5 x BW

1 x BW + 5 kg

1 x BW + 12 kg

1 x BW + 16 kg

1 x BW + 20 kg

1 x BW + 21 kg (PR)

Weighted dips

5 x BW

1 x BW + 8 kg

1 x BW + 12 kg

1 x BW + 16 kg

1 x BW + 20 kg (PR)

1 x BW + 22 kg (PR)

Bar rollouts

10 x

10 x

10 x

10 x

10 x

Hyggelig søndagstræning! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Godt gået, bro. Og konkurrence-erfaring, kan man ikke få for meget af. Nu genfinder du lige din GRRRRR inden FAF, hvor du skal rive lortet i stykker med LasseBBro og SMG! smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Godt gået, bro. Og konkurrence-erfaring, kan man ikke få for meget af. Nu genfinder du lige din GRRRRR inden FAF, hvor du skal rive lortet i stykker med LasseBBro og SMG! smile.gif

Enig bro!

DaisyBro! Op med hovedet. Du var med garanti den flotteste deltager og du havde med sikkerhed den bedste dagsform! Mon det i virkelig var så skidt endda - jeg tror det ikke.

Du er sej bro!

Link to comment
Share on other sites

Flotte stærke bros og friends .. mange tak for jeres søde ord :wub:

Og jeg lover, at GRRRRRR og OOOOOOMPH er tilbage til FAF. I skal bare love mig I holder øje med, at jeg forbereder mig i god Team BROmance ånd dagen inden.

I stedet for at carbloade, strække ud, forberede mig mentalt og være en smule nervøs, valgte jeg jo at lakere mine negle og lave mit hår i fredags. Så kunne det jo egentlig kun gå galt. Duh! :wacko:

Men jo, flot var jeg :4winkkiss:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Mandag 19-12-2011

Opvarmning

500 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 2 - Day 2 (4. cycle)

Dødløft

5 x 40 kg

5 x 50 kg

3 x 65 kg

3 x 75 kg

3 x 85 kg

Jeg har fundet ud af, at mit repout i dødløft altid bliver godt, når jeg har en, der råber mig i hovedet. I går fik Vesti æren. Og det virkede endnu en gang! :tongue:

15 x 95 kg (Rep PR) Weeeeeee!

Dødløft

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

7 x 60 kg*

Og så sagde det "knæk" omme bagved :crazy: Ironisk nok ca. 5 sekunder efter jeg tænke, hvor let det dog føles at trække de 60 kg, når man er spændt godt op og har god teknik. Jeg vidste ikke, hvad det var, men siden det gjorde ondt, stoppede jeg der ..

Jeg havde egentlig planlagt at køre Filthy Fifty som finisher. Men efter jeg havde prøvet at tage en airsquat og det heller ikke kunne lade sig gøre uden smerter, valgte jeg at sætte mig tilbage på kontoret med en ispose proppet i træningsbukserne og få arbejdet i stedet for. Øv!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 20-12-2011

Stadigvæk ondt ... men Coach Thor var vendt tilbage fra sin miniferie i Aalborg. Han konstaterede med det samme, at der måtte være noget galt med SI leddet og ordinerede et-benede glute bridges. Smerterne blev bagefter mindre og mindre med hver time, der gik. Og da det var frokosttid aka. træningstid turde jeg godt kaste mig ud i noget træning. Yay!

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 2 - Day 3 (4. cycle)

Bench press

5 x 30 kg

5 x 40 kg

3 x 45 kg

3 x 55 kg

3 x 60 kg

10 x 70 kg

Speed bench press

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

supersettet med

DB rows

10/10 x 25 kg

10/10 x 25 kg

10/10 x 25 kg

10/10 x 25 kg

10/10 x 25 kg

Skånekost finisher:

Filthy Twenty Five

På tid:

25 Box stepus

25 Pull-ups (unbroken!!!)

25 KB-swings, 12 kg

25 Lunges

25 K2E

25 Push press, 15 kg

25 Back extensions

25 Wall Balls

25 Burpees

25 Double unders

Tid: 8:56

Som altid var K2E den øvelse, jeg brugte allermest tid på. Super fedt, at ryggen havde det helt fint bagefter. Oven i købet er det første gang jeg laver DUs uden at knæet gør ondt bagefter. Mine Z-health øvelser, som jeg fik fra Kenneth Jay, virker!

Link to comment
Share on other sites

Ferietræning

Torsdag 22-12-2011

3 timers hiking i skoven og regnvejr :wub:

Fredag 23-12-2011

Opvarmning

10 min på CrossMasteren

&

Z-Health & mobilitet

Wendler Week 2 - Day 4 (4. cycle)

Squat

5 x 30 kg

5 x 40 kg

3 x 45 kg

3 x 55 kg

15 x 70 kg (Rep PR)

Incline leg press

10 x slæde + 70 kg

10 x slæde + 70 kg

10 x slæde + 70 kg

Hamstring curls

10 x 36 kg

10 x 42 kg

10 x 42 kg

10 x 42 kg

supersettet med

Leg extensions

10 x 36 kg

10 x 36 kg

10 x 36 kg

10 x 36 kg

Seated calf raises med lækker squeeze i toppen

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

Weighted situps på decline bænk

15 x 15 kg

15 x 15 kg

15 x 15 kg

Hanging leg raises

10 x

10 x

10 x

supersettet med

Cable crunches

15 x 56 kg

15 x 66 kg

15 x 66 kg :gal:

Eftersom både sekretæren hos min tandlæge hernede og en af trænerne i fitnesscenteret i dag har kommenteret på, at jeg vist har tabt mig siden sidste gang jeg var i Tyskland i september, hoppede jeg på mine forældres badevægt. Og rigtigt nok vejer jeg nu kun 65 kg :blink:

Det giver ingen mening! Men det morede mig nu lidt, at de to tøser holder så nøje øje med min krop, når jeg ikke engang selv kan se forskellen.

Senere

3 timer sauna :w00t:

For de af jer, der ikke ved det, her lidt info om saunaer i Tyskland: I saunaer i Tyskland er man splitternøgen, og de er fælles. Ja, sådan er vi nemlig så uhæmmede her i Tyskland. Og det lyder umiddelbart meget mere spændende end det egentlig er, fordi gennemsnitsalderen i sådan en tysk sauna nok er omkring 50. Meeen det er noget af det sjoveste jeg kender. Netop fordi folk smider hæmningerne sammen med tøjet og de fleste kommer der regelmæssigt og kender derfor hinanden, så snakker folk jo bare i øst og vest og driller hinanden. Og det er virkelig morsomt at overvære.

Til min anden saunagus i dag havde gusmesteren forberedt en overraskelsesduft. Og den, der gættede, hvad den bestod af, fik så lov til at åbne den 23. dør af saunaens julekalender. Nøj et spektakel, når 40 nøgne uhæmmede mennesker gætter sig frem til en mystisk duftkombination og senere spekulerer over, hvad der kunne være gemt bag døren. :laugh: Det er længe siden jeg har grinet så meget!!

Og noget af det bedste ved den her sauna er, at man efter en lækker dukkert i koldtvandsbassinet kan slappe af i hvilerummet med store panoramavinduer og udsigt til bjergene og skoven. Sååå smukt!!

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Godt arbejde i squatten!

Iøvrigt, hvor ligger den sauna? :-)

Tak for det Sølling! Det går virkelig fremad med squatten :bigsmile:

Den ligger jo alt for langt væk til at det kan betale sig. Men så gælder det vist bare om at få indført konceptet i Aalborg! :wink: Da jeg var i Haraldslund svømmehal, var der næsten ingen mennesker i saunaen der. Jeg tror virkelig, at de ville kunne booste deres besøgertal med sådan et tiltag :tongue:

SMG og undertegnede vil også nøgen i sauna med Daisybro. Måske kan vi tage HesteBro og PowerPrinBro med?

Jeg foreslår en MOL weekendtur til et tysk spahotel næste gang du gæster Danmark. Så er der flotte dagsforme up and down the ying yang ... :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share