Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Træning med Potentials

Tirsdag er blevet fast træningsdag med de seriøse drenge/piger fra FDK, og denne gang havde vi sat hinanden stævne ved Cafe Jorden Rundt ude ved Fortet. Derfra skulle det gå i march tempo mod Humlebæk, hvorefter der skulle køres IM-Pace 20min, og 1/2IM pace 20min gennem landet til Kongevejen. Som sagt så gjort, derefter trillede vi mod Sandholm, og videre mod Hørsholm og så Rungsted, hvorefter en lille gruppe rev sig løs og kørte højt tempo ned mod Klampenborg Skiltet. Fedt med en masse spurt og hårdt tråd! :devil:

Dagens tal:

20Km Transport

80Km Træning

Tid - Dunno - skal se GPS loggen.

Derefter i løbeskoene, og lunte lidt på Strandvejen - kendt område idet vi luntede på ØC ruten. Programmet bestod af 7min IM Pace ud, for derefter at vende og løbe samme distance på 6min = 15% oveni IM Pace :devil: ! Ramte rimelig ppænt med 13.06. Stod over i andet heat.

13min løb - 3.86Km

Nu står den på "8-egg Omelet with Bacon, Tomato and Onions" BAM!

MOtta

Link to comment
Share on other sites

Det ser godt ud!! :4thumbup:

Både mht din egen træning og forberedelse til CC, og så med dit lobbyarbejde i forhold til at omvende andre (især Jannie) til Tri og åbentvand :laugh:

Hvad siger du til 10 km åbentvand næste år i Silkeborg?

Thx

Træningen er hvor den skal være - Idag er jeg møg træt, så holder mig i skindet, måske lidt BB! Og ja, hende Jannie skal ikke lokkes særligt meget før hun nærmest har købt alt udstyret. Mon hun har købt en Tri-cykel til den 12?

10Km - Yikes, tror jeg kommer til at røv-kede mig. Synes allerede de 3.8Km er kedelige.

Link to comment
Share on other sites

Træningen er hvor den skal være - Idag er jeg møg træt, så holder mig i skindet, måske lidt BB!

Ingen undskyldninger i morgen. Hvis du sidder med op over Geels så kører vi ned på Strandvejen og finder et par stejle knolde og battler på i stedet for :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er fandme stærkt løbet! Især når du været ude på en lille cykeltur inden :smile:

Hvad er din IM pace i de forskellige discipliner? Det står måske et sted (og kan sikkert også regne det ud), men det er nemmere at spørge :tongue:

Thx - Nu bliver jeg helt i tvivl om det var så langt. Kigge kun lige hurtigt på Garmin igår - så måske det kun var 2.86km :blush: ? Anyways - mit IM pace er et sted mellem 11.5Km/t-12Km/t (5.10-5.20min/km)

Ingen undskyldninger i morgen. Hvis du sidder med op over Geels så kører vi ned på Strandvejen og finder et par stejle knolde og battler på i stedet for :wink:

Waaah Waaaah - Du vinder sikkert alligevel. Skal nok lige have kørt dig mør inden vi rammer Hr. Geels :devil:

Link to comment
Share on other sites

Thx - Nu bliver jeg helt i tvivl om det var så langt. Kigge kun lige hurtigt på Garmin igår - så måske det kun var 2.86km :blush: ? Anyways - mit IM pace er et sted mellem 11.5Km/t-12Km/t (5.10-5.20min/km)

Ja ok, hvis jeg også lige havde tænkt mig om, kunne jeg nok have regnet ud du havde skrevet forkert. Det andet havde svaret til 3'23"/km eller 17.7 km/t ca. Men man kan jo aldrig vide hvad dine LM/IM-ben og -lunger er i stand til :tongue:

Det ændrer dog ikke på det stadig er nogle solide træninger du får fyret af! Og imponerende med alle de tidligere træninger, det ville jeg fandme selv have svært ved.

Edit: Btw. held og lykke om 11 dage! Glæder mig til at læse en beretning derfra :smile:

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

10Km - Yikes, tror jeg kommer til at røv-kede mig. Synes allerede de 3.8Km er kedelige.

Kan godt se hvad du mener - man kan nå at tænke meget over livet når man ligger alene i vandet. Til gengæld må marathon-svømning være en af de største mentale udfordringer der findes :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja ok, hvis jeg også lige havde tænkt mig om, kunne jeg nok have regnet ud du havde skrevet forkert. Det andet havde svaret til 3'23"/km eller 17.7 km/t ca. Men man kan jo aldrig vide hvad dine LM/IM-ben og -lunger er i stand til :tongue:

Det ændrer dog ikke på det stadig er nogle solide træninger du får fyret af! Og imponerende med alle de tidligere træninger, det ville jeg fandme selv have svært ved.

Edit: Btw. held og lykke om 11 dage! Glæder mig til at læse en beretning derfra :smile:

Lige præcis - Lavede også lige en hurtig udregning, så blev det lige vildt nok.

Tak for det Champ, jeg glæder mig også til søndag aften / mandag formiddag, hvor jeg ligger på sofaen med compressionsbukser på og glor non-sense tv og serier!

Kan godt se hvad du mener - man kan nå at tænke meget over livet når man ligger alene i vandet. Til gengæld må marathon-svømning være en af de største mentale udfordringer der findes :laugh:

Hold op jeg har haft mange øhmm "interessante" samtaler med mig selv undervejs :blush::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Aktiv restitution

Igår eftermiddag med et par af FDK'erne tog vi ned og svømmede lidt hygge. Trænede dog lidt position, drafting og en enkelt sprint. Nedturen var at vandet er godt plumret ved Svanemøllen, og der åbenbart er et eller andet kloak-afløb eller lignende i nærheden, for hold op hvor lugter vandet dårligt. Desuden var der lidt mere aktivitet i går aftes efter sådan en svømmetur :innocent::blush: .

1500M

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Hold op jeg har haft mange øhmm "interessante" samtaler med mig selv undervejs :blush::laugh:

Ja, de værste er dem der: 'det her er egentlig lidt kedeligt, hvorfor var det lige jeg valgte havsvømning som min sport?' :tongue:

Man forstår ikke helt de der buddhistiske munke, som kan sidde på en sten og meditere i 14 dage uden at snakke med nogen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, de værste er dem der: 'det her er egentlig lidt kedeligt, hvorfor var det lige jeg valgte havsvømning som min sport?' :tongue:

Man forstår ikke helt de der buddhistiske munke, som kan sidde på en sten og meditere i 14 dage uden at snakke med nogen :smile:

Det er da fordi i ikke nyder selve oplevelsen i at svømme i åbentvand. Ligge og kigge efter fisk, krabber og alt det andet liv der nu er i vandet, samt at se en flot solopgang eller solnedgang og lysets spil i vandet, alt imens man ligger og fyrer den af.

Link to comment
Share on other sites

Det er da fordi i ikke nyder selve oplevelsen i at svømme i åbentvand. Ligge og kigge efter fisk, krabber og alt det andet liv der nu er i vandet, samt at se en flot solopgang eller solnedgang og lysets spil i vandet, alt imens man ligger og fyrer den af.

Du har ret - det er jo fantastisk at svømme i åbent vand. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du har ret - det er jo fantastisk at svømme i åbent vand. :smile:

Bestemt, og så er det sjovt at lege i bølgerne.

En ting er dog sikkert, når man føler sig tryg i vandet, svømmer man stærkere og hvis man mentalt er forberedt på at svømme mod strømme hele vejen er man også nået langt.

Link to comment
Share on other sites

>Stine og Johnas: Get a room

Dagens Træning med Frøen

Havde teamet up med en MOL-Celeb aka Mr. Frog aka The Calf aka Kermit! Menuen stod på en tur ud over stepperne på den berømte CC-rute. Vi mødtes ved Kermits hoveddør, og så stod den ellers på snak ud til strandvejen. Efter Klampenborgskiltet fik den gas, og vi aftalte at køre rulle-skift frem imod "Mallorca", hvor vi ville tage et skarpt venstre-højre sving for så at give den gas med en bakke-spurt! Frem mod stigningen havde jeg trukket det korte strå og lå forrest, og da vi rammer bunden af stigningen giver jeg den fuld skrue mod svinget, før det lange lige stræk til toppen. Halvvejs oppe kan jeg mærke Frøens ånde, og han træder forbi uden mulighed for at svare. 1-0.

Nå tilbage på strandvejen, nordpå mod Humlebæk, hvorinden vi lige tager en flad sprint - som jeg bliver fuldstændig overrumplet på :laugh: ! Geez. Nå, ind på CC ruten, og så går der ellers snak i den henover landet, indtil vi rammer Gunderød stigningen, som er meget mere uortodoks. Her stikker jeg 100M før bunden, og får slået et hul som jeg så kæmper alt for at holde. Om frøen resignere, eller ikke har noget at træde med vides ikke, men ihf vinder jeg bakkespurt 2. 1-1.

Herefter går der taktik i den frem mod den sidste og afgørende stigning "Geels Bakke". Kermit trækker hurtigt skades-kortet, og fingere en krampe i læggen, hvorefter jeg forøger med syre-i-lårbasserne-kortet og en næse-der-er-stoppet-kortet. Intet bider på ham. Vi rammer stigningen lidt skævt, da lyset skiftet i præcis det øjeblik hvor man tænker jeg når den her, og vi bremser op. Lyset skifter til grønt, og vi koldstarter op ad bakken, hvor Kermit lægger sig i front. Jeg afventer, indtil 250M før toppen, hvor jeg så træder an, kommer udenom og føler jeg er på rette vej, indtil The Calf træder uimodståeligt forbi, og jeg må resignere 100M før toppen. Pis! 2-1.

Resten af vejen er det bare rul og snak!

Godt med selskab, og fedt at være ude med en cykelrytter i stedet for Tri-drengene.

Dagens Tal:

92Km

3t12min

-Varierende Tempo!

Link to comment
Share on other sites

Tak for turen champ. Det var sgu en fornøjelse, og jeg er sikker på det nok skal nok skal gå ganske fortrinligt i næste weekend :smile:

I lige måde mester, det må gentages!

Jeg er forresten helt radbrækket ovenpå igår, tror alligevel den har fået lidt gas i modvinden!

Link to comment
Share on other sites

I lige måde mester, det må gentages!

Jeg er forresten helt radbrækket ovenpå igår, tror alligevel den har fået lidt gas i modvinden!

Haha, jeg har det faktisk nogenlunde, men for hulen min højre læg er spændt. Men den trak i den grad tænder ud den modvind i går. Blæste altså noget mere end det lige umiddelbart virkede som om. Og ingen tvivl om at vi må tage et par ture igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Aften Svøm

Tog til fællestræning med FDK - har haft en smule hovedpine hele dagen og været lidt off, så tænkte en tur i bølgen ville hjælpe. Ikke rigtigt, så nu nupper jeg aftensmaden om lidt, og så på hovedet i seng. Baah. Tror det hænger lidt sammen med min carb-fattige kost idag, og de næste par dage. Hmmm....

2500M

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share