Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Hurtig update fra mobilen

Sidder i skod DSB tog på vej hjem fra Næver. Cyklede derned lørdag da jeg folte mig frisk, og klar. Trillede de 88km fra min hoveddør til mine forældres på 2.53. Supertid, vind og det hele taget i betragtning.

Lørdag aften kunne jeg godt mærke at jeg nok skulle have taget dsb derned. Igår lå jeg så hele dagen og var ynkelige på sofaen med touren, og en kasse chokoladefroer. Nå, dopet op på panodil gik jeg kold ved 20tiden, og vågnede forst kl 7.30. Rimelig tiltrængt. Marmotten har sat sig dybere end forst antaget.

Motta

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Planen var at få gang i løberiet igen efter alt for lang tid uden pga LM og restitution. Jeg følte mig nogenlunde frisk, så smuttede over og tog 30min styrketræning inden turen med FDK drenge og pigerne gik til østerbro stadion

Squat

2x10@60kg

Chins/Pulls

8, 8, 8

KB Series

10x Two-Handed Swing

10x One-Arm Swing

10x One-Arm Swing

10x Two-Handed Swing

@16kg

Dips

2x10

DB Curls + DB Shoulder

[email protected] + [email protected]

Løberi:

Baah, ikke noget imponerende. Fint tempo derned, derefter tog vi 3x100M sprints efter opvarmning, og første 1000M interval var ok. Men så ramte hammeren, og jeg fik voldsomt ondt i venstre side. Lidt for højt til at være sidestik, så stoppede med det sammen og gik tilbage til start. Her sad jeg i 20min og snakkede med en af de andre, og så besluttede jeg at løbe hjem igen. I alt 5.5Km på 45min. W0W!

Men bedre end ingenting. Tager løbeskoene på imorgen igen, og lunter en tur

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Stod tidligt op imorges og brugte 2timer på at give lejligheden en større omgang rengøring - derefter på job til kl 17.30, så videre forbi Thorhauges nye Crib og bære verdens største skab op, for at finde ud af det ikke kunne komme ind på værelset, og så bære lortet ned igen :dry: . Nå lidt bedre gik det med en vaskemaskine, men er du sindssyg :blink: hvor er sådan en tung! Tænkte lige et øjeblik, den tager jeg, men blev groft pwnet af det lort :devil: . Nå, en mand forfra, en mand bagfra :w00t: , og så fik vi kantet den op også.

Hjem, spise, konstatere man var blevet brændt af af en bro, der åbenbart var for træt til at tage en pils i solen. I stedet blev der lavet mad, og efterfølgende var der lidt uforløst krudt tilbage fra igår, der lige skulle rykkes af.

I bedste Forrest Gump stil tog jeg løbeskoene på, og så begyndte jeg bare at løbe. Først løb jeg ned til Svanemøllen, derefter til Hellerup, videre op til Charlottenlund Fort, ud af strandvejen til Skovshoved og videre op til Bellevue. Her tænkte jeg det var en god ide at vende, så det gjorde jeg, og løb samme vej tilbage.

Løb: 16Km

Tid: 1t39min (6.11/Km)

Glad nok for distancen, tiden kan diskuteres, men i denne omgang galdt distancen. Lavede lidt intervaller undervejs hvor jeg øgede tempo i takt med musikken og forskellige punkter på ruten!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Dagens WOD - Nej det er ikke Crossfits

Inspireret af dagens TdF, så stod den på stenhårde intervaller på spinningcyklen. Og som den triatlet jeg tillader mig at føle mig som, så kan man ikke cykle uden bagefter at løbe. Derfor stod den på tempo løb efterfølgende. Sko + sokker var stillet klar, så jeg kunne hoppe direkte fra FDK, hjem, skifte og afsted. Mine naboer (to gamle krager) gloede lidt da jeg kom svedende hjem fra træning og to sekunder senere havde ny T-shirt på og var på vej afsted igen. "Nu må du ikke slå dig selv ihjel" råbte den ene, hvorefter den anden stemmede i "Pas nu på, det jo ikke normalt". Til dette svarede jeg hurtigt "Tak for bekymringerne de damer". Og afsted var jeg.

Dagens tal:

Spinning

10min Opvarmning (Dobbelt takt stigende intensitet - arbejdede pulsen op fra 65% til 80-82%)

8min Stenhårdt interval med 3 indlagte spurter af 30sek (Puls 88-92%)

2min backoff

8min Ditto, denne gang 4 intervaller (88-94%)

2min backoff

8min Ditto, 3x30sek + 1x60sek (88-97%)

2min trille-rulle uden belastning

Total 40min

Transission: 5min

Løb:

1.5Km løb til Østerbro stadion

12x400M - 1.51-2.20/omgang. Lavede lidt progressivt halløj efter min egen plan. Døede lidt til sidst.

1.5Km hjem

Total: 8.11Km

Tid: 42.59 (5:18/Km)

Nizzle!

Nå ja, fik man sagt at man skal til Take That Koncert imorgen! Hva be' har'!!

Link to comment
Share on other sites

Take That Tribute WO

En hurtig tur i FDK for lige at løse op på det hele og få lidt beachwork overstået. Ikke noget specielt, men lidt tal blev det da til:

Squat

8x20kg

8x60kg

5x80kg

2x100kg

3x80kg

3x80kg

KB Swings/Snatch

En masse blandet arbejde med 12-16-20kg!

Pulls

12, 10, 8

Skulder Tri-Set

2set

BISP + TRISP

3 set

10min Foam Roll

Link to comment
Share on other sites

Dagens Workout

Dagen stod egentligt på en lang kedelig cykeltur med en masse kilometre og ikke så meget sexyness! Men da jeg trillede ud til Tuborgvej for at mødes med de andre tosser, blev jeg overtalt til en interval tur i stedet. Og hvilken en! 7 mand fandt vi sammen, og trillede så rundt i det nordsjællandske landskab, med en masse indlagte spurter, sprints og temposkift! Helt igennem eminent. Normalt når man kører med FDK, så er der altid nogen der trækker rytmen ud af gruppen, ved enten ikke at kunne følge med, eller ved at lave ryk etc etc. Men denne her gang fandt vi en helt ideel gruppe, hvor alle forstod at køre på cykel! Awesome.

Dagens Tal

103Km

Tid (m pauser): 3t47

Puls Gennemsnit 77%

Puls Max 94% :devil:

Link to comment
Share on other sites

Lækker træning. Hvordan klarede du dig egentlig med intervallerne når de er så korte og hidsige?

Overraskende godt i starten - Vi tog slotsbakken et par gange, og lå i toppen på de første 2. I løbet af turen kunne jeg godt mærke Marmotten ahvde sat sig, og på de små ryk der er når man ligger og kører i gruppe skulle jeg virkelig bide tænderne sammen for at holde på. Men det er super godt at få denne slags træning med frem mod CC. Der for mange triatleter der bare ligger og banker 150-180Km af, uden tanke på hastighed. Jeg ved jeg kan køre den distance, så jeg vil gerne arbejde med farten i stængerne og pulsen.

Link to comment
Share on other sites

Stod tidligt op imorges og brugte 2timer på at give lejligheden en større omgang rengøring - derefter på job til kl 17.30, så videre forbi Thorhauges nye Crib og bære verdens største skab op, for at finde ud af det ikke kunne komme ind på værelset, og så bære lortet ned igen :dry: . Nå lidt bedre gik det med en vaskemaskine, men er du sindssyg :blink: hvor er sådan en tung! Tænkte lige et øjeblik, den tager jeg, men blev groft pwnet af det lort :devil: . Nå, en mand forfra, en mand bagfra :w00t: , og så fik vi kantet den op også.

Hjem, spise, konstatere man var blevet brændt af af en bro, der åbenbart var for træt til at tage en pils i solen. I stedet blev der lavet mad, og efterfølgende var der lidt uforløst krudt tilbage fra igår, der lige skulle rykkes af.

I bedste Forrest Gump stil tog jeg løbeskoene på, og så begyndte jeg bare at løbe. Først løb jeg ned til Svanemøllen, derefter til Hellerup, videre op til Charlottenlund Fort, ud af strandvejen til Skovshoved og videre op til Bellevue. Her tænkte jeg det var en god ide at vende, så det gjorde jeg, og løb samme vej tilbage.

Løb: 16Km

Tid: 1t39min (6.11/Km)

Glad nok for distancen, tiden kan diskuteres, men i denne omgang galdt distancen. Lavede lidt intervaller undervejs hvor jeg øgede tempo i takt med musikken og forskellige punkter på ruten!

/Motta

Nu er jeg også kommet på nettet i min nye crib og kan vist meget passende sige tak for hjælpen! Det holdt hårdt, men vi klarede den... både op og ned igen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens første træning

En våd og kold morgen, som jeg stod op til. Dagen igår bød på hård restitution ovenpå cykel turen, kroppen var helt slukket og jeg rystede. Ret vildt, men tror det var de sidste krampe-trækninger af min forkølelse efter Marmotten der blev rystet ud. Gik forholdsvis tidligt i seng, og sov ellers bare igennem, kun afbrudt af en tur i køkkenet for at få et stort glas Nesquick :4mewantfood: !

Nå, som sagt var morgenen våd og kold, og den aftalte løbetur med FDK drengene var langt væk fra al motivation. Men som tidligere erfaret, så handler det om ikke at tænke så meget, og bare gøre det man har planlagt. En masse afbuds-sms'er senere var jeg dog sikkker på at jeg bare ville blive hjemme, men en hurtig SMS til Oliver hvor jeg tilbød at køre os ind til start området fik ham overtalt. Da vi kom derind stod Søren klar, og 3-mand løb vi afsted. Jeg satte tempo som gruppens langsomste, og ved vendepunkt 1, fik de 2 andre lov til at løbe igennem. Jeg prøvede så godt jeg kunne at holde snor i dem, men de er begge habile løbere!

Nå, jeg fokuserede og kom igennem mine 10Km.

10Km

Tempo 5.18/Km

Awesome!

Link to comment
Share on other sites

Nogen gange bliver man nød til at handle før man har lyst, og dette har været tilfældet for mit næste mål. Igår blev jeg gjort opmærksom på at hvis jeg ville deltage i IM Lanzarote, så var det ved at være nu, at der skulle købes startnummer. Så et hæftigt overtræk senere, så ser udfordringen ud som følger:

post-5949-010587500 1310899526_thumb.jpg

Det værste er klart cykel-turen som er små 3000 højdemeter, samtidigt med en temperatur på 30-35grader! :devil:

Konkurrence er 21. Maj 2012, så det giver lidt forberedelses tid og mulighed for et form dyk efter CC. Derefter skal formen holdes ved lige henover vinteren, med blandt andet en eller to ture til Club La Santa for at se på udfordringen!

Mere om IM Lanza, efter CC - Men nu er den annonceret i loggen.

For de interesseret er her den officielle homepage http://www.ironmanlanzarote.com/

/Motta

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Dagens anden træning

Eller hvad man nu skal kalde den. Havde en aftale med Chefen om at komme ud og teste hans våddragt i havet frem mod CC. Han har endnu ikke svømmet ude, så det må siges at være på tide. Prøvede at lave lidt follow-the-leader agtig træning, men han svømmer uhyre langsomt, så selvom jeg lå og virkelig gjorde mig umage for at svømme roligt, så blev han sat.

Nå,

Dagens Tal

Distance: 1000M ish

Tid: Baah

Egentligt fint tilfreds med at komme i havet igen.

Link to comment
Share on other sites

Fedt, fedt, fedt! Hvornår ser vi dig så på Hawai? :wink:

Well, vi får se! Hawaii er jo det ultimative, men man skal aldrig sige aldrig....Tror dog lige der skal noget økonomi og træning til :innocent: !

Tri vandt altså over BB.... Godt valg, IMO :4thumbup:

Til dels

Link to comment
Share on other sites

Var der mange gobler i havet i dag?

Vejle Fjord var tyk af dem i går. Er det tilfældet d. 12/8, så kommer jeg aldrig i baljen :blink:

Så ikke en eneste, faktisk kunne jeg slet ikke se noget som helst. Sigtbarheden var lig nul. Men svømmeruten er inden i lagunen på amager, og der kommer ikke gobler ind. Tror desuden ikke der er så mange gobler generelt i øresund? Ihf ikke de år jeg har badet/svømmet her :smile: .

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Har døjet lidt med højre skinneben der ulmer. En smule inflammation, som gør jeg ikke vil forcere træningen på nuværende tidspunkt. Det plejer at falde til ro efter et par dage. Så jeg er fortrøstningsfuld. Hvad der er lidt uheldigt er at jeg har utrolig meget gang på mit arbejde, og kan mærke at en hel dag hvor jeg går på trapper etc etc giver lidt smerter i benene :dry: ! Må se om jeg kan holde mig mere i ro i morgen.

Nå, dagens træning var først planlagt til lidt spin og så styrke, men ved eftertanke kan tung kadence godt provokere underbenene, så sprang spinning over. I stedet var det ren BB :wub: !

Opvarmning

BW Squats, Træk Balance, OH Squat

Squat

8x40kg

5x60kg

3x80kg

3x80kg

3x80kg

Chins/Pulls

3x (2x8)

Military

12x30kg

8x40kg

3x5@50kg

SL DL

2x8@50kg

KB Circle

10xKB Swing Two-handed

10xKB Swing One-handed

10xKB Swing One-handed

10xKB Swing Two-handed

@16kg

10 KB Snatches @ 12kg

10xKB Swing Two-handed

10xKB Swing One-handed

10xKB Swing One-handed

10xKB Swing Two-handed

@20kg

BB Curls

2x12@30kg

2x8@40kg + Dropset 1x10@30kg

OH Trcps Ext

4x12@30kg

Pushdowns

4set

10min Foam Roll

10min Stræk

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Thx BB friend.

Vil mene det sagtens kan kombineres med BB. Kør lidt spinning igennem vinteren. 2-3000km landevej fra tidlig forår til juni, kombiner med lidt Sveriges ture eller traningsture til frankrig, så er du stærkt kørende

Det kan selvfølgelig godt kombineres, men det vil betyde at jeg kommer til at nedprioritere BB - og det har jeg ikke lyst til, da det er pisse sjovt og hyggeligt (og man bliver flot!) :smile: Vil også gerne løbe marathon igen, men det bliver også først ude i fremtiden, selvom jeg tidligere har kombineret det med BB (dog trænede jeg kun 2-3 gange/uge dengang).

Lysten er ellers forholdsvis stor nu (stadig ikke stor nok til at prioritere det over BB), men jeg er sikker på den falder hurtigt igen ligeså snart touren er færdig, vejret bliver koldt og vejene glatte - så vil jeg meget hellere bodybuilde :smile:

Desuden kræver det også en investering på 20k+ (cykel, udstyr, tøj, medlemsskab til endnu et center, evt. træningsture samt selvfølgelig tilmeldingsgebyr og rejse til selve La Marmotte).

Link to comment
Share on other sites

Morgenfrisk?

Tidligt op og afsted til morgensvømning. Første gang i lang tid, pga ferie, lort i vandet og en masse andre dårlige undskyldninger. Dejligt gensyn, og en fantastisk flot morgen, som kun sætter ekstra energi ind på overskudskontoen :superman:

2000M

Lidt leg med sprint og armtag.

Link to comment
Share on other sites

Aften-klar?

Dagens anden træning stod på interval cykling med de håprde Elite_Drenge fra FDK. Vores mål var Tyren i Farum, hvor den stod på 3 omgange fordelt på følgende måde:

2 runder: 6min 80-90%, 4min 70-80% indtil mål

1 runde: All-Out

Vi bragede derud med en god gennemsnitsfart på 36km/t. :devil: . Fik samtidigt overhalet en masse af de sjællandske Tri-klubber, og cykel-klubber på vejen derud. Awesome!

Mht intervallerne, så fattede jeg ikke helt budskabet i første omgang, og det var der vist 2-3 andre der heller ikke gjorde, hvilket betød vi kørte væddeløb hele vejen rundt første omgang. Benene føltes rigtig gode, så den fik alt hvad der var at skyde med.

1. Omgang blev kørt på 17min55sek ~39.5km/t over 11.6Km

Anden omgang blev kørt lidt mere behersket, omend jeg lå og kørte parløb med Oliver hele vejen med 2-3meters regel hvis vi lå for tæt. Her blev alt presset ud af stængerne, og ingen af os ville backe-off! :devil: Tiden har jeg ikke helt styr på, men den ligner nok meget godt første omgang.

Tredje omgang, som så skulle være all-out, blev mere en lala omgang. Der var intet tilbage at skyde med, så gjorde alt for bare at holde tempo. Omgangen klikkede ind på 20min10sek. Ok.

Så var det ellers bare hjem. Jeg lagde mig som en anden Jens Voigt forrest og trak FDK-toget sammen med en af de andre tri-drenge. Der blev trådt igennem for at holde gennemsnitshastigheden oppe.

Alt i alt blev det til 75km kvalitet, og total 88Km.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share