Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Swimming Like a Boss!

Santa-Clausing-like-a-BOSS.jpg

Chefen lokkede med en tur til Amager - Et sted jeg sjældent kommer. Men blev overtalt, så vi pakkede golfen med Latex-Smokings, og løbeskoene. Målet for dagen var en fuld CC-rute og derefter lidt løb på stranden.

Omklædt og i bølgen. Jeg svømmede med ur for at få en fornemmelse af hvor lang tid jeg skal regne med at bruge. Og tog lidt tider undervejs til mål for dagen. Vandet var en smule bølget, så der skulle kæmpes, især efter sidste vending, hvor man svømmer mod strømmen. Der blev slugt lidt vand - Yumme!

Dagens Tal:

3.8Km Svømning

1t8min

Transition

3.8Km Løb

4.58/Km

Transition til bilen og så afsted til Nørrebro og nå SMAG! inden de lukkede. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg havde en wattmåler havde jeg smidt den på din cykel, for jeg tror du træder seriøst mange watt. Fuck watt/kg!!!

Nu er jeg ikke den store matematiker - men kan man ikke regne den slags ud?? Jeg tænker der må være en ligning for den slags?

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke den store matematiker - men kan man ikke regne den slags ud?? Jeg tænker der må være en ligning for den slags?

Principielt jo, men det er bare ikke særlig præcist, da det ikke kan tage højde for elevation og vind. På en lige strækning uden vind kan man sikkert gøre det ud fra hvor mange watt det kræver for at holde en given hastighed.

Link to comment
Share on other sites

Principielt jo, men det er bare ikke særlig præcist, da det ikke kan tage højde for elevation og vind. På en lige strækning uden vind kan man sikkert gøre det ud fra hvor mange watt det kræver for at holde en given hastighed.

Tænker bare at en tur på Tyren, eller en anden rundstrækning, der har du elimineret elevation i det du er i samme højde når du er tilbage. Vinden er selvfølgelig mere tricky, men med samme antagelse om at du køre rundt, så vil vindmodstanden være lig 0, i det du også har medvind?

Man kan altså kun udregne gennemsnitswatt, men stadig sjovt? Der må være en fysiker et sted der kan den slags?

Link to comment
Share on other sites

Uden helt at kunne gennemskue det, så vil jeg tipse på at det øgede tidsforbrug i modvind og på stigninger vil ødelægge regnskabet hvis man blot går ud fra fladland uden vind.

Da du jo ikke en lille nipsting, så tror jeg altså også at du får trykket nogle watt ud :worship:

Link to comment
Share on other sites

Tænker bare at en tur på Tyren, eller en anden rundstrækning, der har du elimineret elevation i det du er i samme højde når du er tilbage. Vinden er selvfølgelig mere tricky, men med samme antagelse om at du køre rundt, så vil vindmodstanden være lig 0, i det du også har medvind?

Man kan altså kun udregne gennemsnitswatt, men stadig sjovt? Der må være en fysiker et sted der kan den slags?

Slår mig i øvrigt også lige at der jo lige er et par andre faktorer man ikke kan regne med. Der tages jo heller ikke højde for din position på cyklen. Hvis jeg f.eks. kunne køre lige så hurtigt som dig på en rundstrækning, men havde en mere aerodynamisk position som gjorde at jeg rent faktisk trådte færre watt, så ville der skulle endnu en faktor til i regnestykket for at finde ud af hvor mange watt man har trådt.

Der er vidst ikke andre muligheder end at være på en cykel hvor wattene kan blive målt.

Link to comment
Share on other sites

Kan det passe at jeg at jeg er blevet målt til 1500 watt peak power i en wingate test? Eller er det meget / lidt?

Jeg lavede omkring 1000 watt som max - godt nok siddende og med flade ben. Men jeg vejer så også kun 75 kg. Så vidt jeg husker er du noget større? Men under alle omstændigheder er 1500 watt ret højt.

Alex Rasmussen træder f.eks. lige omkring 1600 watt - og han er banesprinter :laugh:

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede omkring 1000 watt som max - godt nok siddende og med flade ben. Men jeg vejer så også kun 75 kg. Så vidt jeg husker er du noget større? Men under alle omstændigheder er 1500 watt ret højt.

Alex Rasmussen træder f.eks. lige omkring 1600 watt - og han er banesprinter :laugh:

Thorhauge er, som du selv siger, noget større end dig, og da han var stærkest/størst squattede han omkring de 140kg. Når du ser hvor lange hans ben er (har vel også en betydning?), så tror jeg ikke det er en umulighed at han i et kort øjeblik kan banke 1500W afsted. Men hey, kunne være fedt atprøve. Det må da kunne sættes op et eller andet sted?

Link to comment
Share on other sites

Dagens Tal:

3.8Km Svømning

1t8min

Skarp svømmetid - især bølgerne taget i betragtning!

At du træder mange watt, kan man næppe sætte spørgsmålstegn ved. Det er jo fx. også pænt sygt at du kører LM på 9 timer med en 54/39 + 12/25 gearing. Den gearing benyttes af dem der fræser ruten igennem på sub 8 timer, så det understreger bare hvor meget power output der er i stængerne på dig.

Link to comment
Share on other sites

At du træder mange watt, kan man næppe sætte spørgsmålstegn ved. Det er jo fx. også pænt sygt at du kører LM på 9 timer med en 54/39 + 12/25 gearing. Den gearing benyttes af dem der fræser ruten igennem på sub 8 timer, så det understreger bare hvor meget power output der er i stængerne på dig.

Puha, jeg var nede i 34-29, da jeg kørte Mont Ventoux. Er ikke sikker på jeg havde klaret den med 39-25 som laveste. Men LaMotta er jo også et beast på en cykel!

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

Skarp svømmetid - især bølgerne taget i betragtning!

At du træder mange watt, kan man næppe sætte spørgsmålstegn ved. Det er jo fx. også pænt sygt at du kører LM på 9 timer med en 54/39 + 12/25 gearing. Den gearing benyttes af dem der fræser ruten igennem på sub 8 timer, så det understreger bare hvor meget power output der er i stængerne på dig.

Thx - Var egentligt meget godt tilfreds. På dagen hvor man ikke selv skal orientere sig så meget, og der samtidigt er mulighed for drag, så håber jeg på at komme under timen. Har en ide om at jeg svømmede mange "skæve" meter pga det var svært at orientere sig i bølgerne! :blush:

Puha, jeg var nede i 34-29, da jeg kørte Mont Ventoux. Er ikke sikker på jeg havde klaret den med 39-25 som laveste. Men LaMotta er jo også et beast på en cykel!

Haha, dit slappe dyr. Jeg kørte Ventoux på min gamle Variado med 39/25 sidste år, hvor jeg vejede 103kg! BUM!

Plus Motta kører lavere kadance :wink:

Tungt tråd er vejen frem!

Link to comment
Share on other sites

Efter en lang dag på arbejdet, hvor de sidste 3 timer blev brugt foran den fælles fladskærm, og tæt på kaffe-automaten, var det tid til selv at komme i sadlen. Men sådan som regnen har overtaget den danske sommer, var det småt med begejstring for at komme ud. Det er nu ikke så slemt, for jeg døjer stadig med lidt inflammation i højre skinneben, som ikke bliver bedre af at jeg har utrolig meget gang på mit arbejde for tiden. Har prøvet at begrænse det, og tage "fornuftige" sko på, men lige lidt hjælper det. :unhappy:

Nå, enough med tuderiet. Jeg besluttede at i stedet for at tage interval træning på vejen, så måtte det blive til intervaller på spinning-cyklen. En time i selskab med Traf og et mega varmt og svedigt lokale var planen. De første 35-40min gik fint, men kunne så mærke højrebenet brokke sig lidt, så backede off på sidste set. Fed time med god kadence hele vejen.

Dagens Tal

52min Spin

Puls 75%

Derefter 1.5times Yoga.

Imorgen var det meningen der skulle svømmes igen, men det massive regnvejr, samt et meget dårligt planlagt tidspunkt for svømningen (lige oven i TdF) gør nok at vi skubber svømningen til Søndag!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Fredag fik jeg slappet god og grundigt af - Endte på sofaen med benene opppe hos en af de andre Tri-deltagere, og fik ellers nørdet gear, grej, setup og udstyr til den 14. august. Desuden fik vi talt om forventninger, og udvekslet erfaringer i forhold til klargøring op til løbet, transitions, etc etc.

Idag stod den så på Le Tour, men først lidt MOL hygge med Spoer, SALT, Mambo, Hansen og MC i The Gym. Fint gensyn med stedet, og lækker træning i godt selskab.

25min Spin

15min Løb

Herefter noget af det sædvanlige BB gøjl, og core træning.

Mest vigtigt et stort Dropset i DB Curls! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Er vist menneskelig, for røg et smut ud igår og fik lidt Cocktails med en veninde. Det var tæt på at gå galt, da jeg fik invites til at kigge forbi en Polterabend på The Office, men holdt mig i skindet og kom hjem i god behold. Dog alligevel så ramt at løbeturen kl 0800 med de andre prospects blev skubbet til fordel for en gang brunch på Phoenix! Kan klart anbefales, masser af gode proteins, og masser af pancakes! :4mewantfood:

Nå, trænes skulle der, og med vejret in mente, var det klart at træningen skulle foregå indendørs. Så et smut i FDK, og en tur på Spinning cyklen blev det til. Dog ikke mere end 30min, da jeg røvkedede mig. I stedet tog jeg en tur på løbebåndet i IM pace, mens jeg så optakt til Le Tour! Den kommer vi til at savne! I min verden slutter sommeren, når Touren slutter. :dry: .

Dagens Tal:

Spin: 30min - 10min Opvarmning, 8min Enkeltstart, 12min Kadence

Løb: 30min - 5.45-6.00min/Km

Derefter hjem og spise, og så til Kokkedal for at hente et 46" Tv for en af FDK drengene. Det viste sig så at være den vildeste Bandidos prospect vi skulle op til. Han havde lige købt et 68" Samsung, og skulle bare af med det andet lort - han var træt af at se på det. Og hans lille Pitbull Terrier var da i øvrigt meget sød lige at hilse på.... :crazy:

Dagens anden træning var tæt på at blive aflyst, men lysten til at komme ud og føle naturens rasen overmanede mig alligevel. En hurtig SMS til Chefen, og så røg vi mod amager strandpark for at plaske lidt. Målet var først at tage CC ruten, men da vi kom derud kunne vi godt se at der var liv i søen. Vi svømmede afsted og rundede de to første broer 1200M, og svømmede så tilbage mod land, uden at tage den sidste. Så i alt blev det vel til 2500M. De første 1200M blev svømmet på lige omkring 20min, hvorimod de sidste tog 30min længere. Der var hård modstrøm på hjemvejen :wink: !

2400M Svøm.

post-5949-029105300 1311532018_thumb.jpg

På vejen hjem fik jeg lige et 7/11 sæt - En Nutramino Prot. Bar og En Nutramino Prot Shake til 40kr :devil: BUM!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share