Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Højdepunktet på turen var ind igennem Hillerød, hvor jeg så en overlegen Brian Holm (uden hjelm) komme kørende med en halsende Rolf Sørensen på hjul :laugh: ! Brian ser ud til at være knivskarp og i form, hvorimod Rolf ligner en der har nydt lidt for mange flasker god rødvin siden hans stop.

Hi hi hi :laugh: Var ved at spytte min kaffe ud da jeg læste det! Men ja, det er helt vildt med ham Rolf... Kan huske da han var på vej i mål til CC2010, og ham speakeren gik jo helt amok, og jeg tænkte niiiice, ham skal jeg se løbe i mål! Men det var så ikke nice at se alligevel :unhappy: Fedt han stadig kører, men han er slet ikke all that mere.

Link to comment
Share on other sites

Du giver da virkelig gas!

Men få lidt ro på fra nu af, så du ikke tirrer dine småskavanker alt for meget. Formen er jo lige præcis der hvor den skal være :4thumbup:

Tjek i øvrigt dette link: http://ekstrabladet.dk/kup/loeb/article1592563.ece

Måske det var noget....

Tricolore? Det er sgu da for usselt for en mand af din kaliber :nonono:

Oh yes, den får fuld hammer! Jeg kan mærke hvor grænsen er, og presser kun lige op til den. Det eneste der provokeres lidt er mit højre skinneben, men det er moderat - og jeg tror (læs: håber) at den sidste uge uden decideret træning vil gøre at det kommer sig helt og ikke genere mig den 14. August.

Tak for linket :smile: , vi har selv en stor Info aften i FDK der, så jeg får alle de sidste inputs der. Samtidig skal vi til foredrag med Rasmus Henning den 11. August. Hvis du er kommet herover der, kan du måske snige dig med?

Og du kender åbenbart ikke til livets goder :nonono: - Min gode ven, og trænings-filosof, MamboMads :superman: , som forresten har boxen!, efterlod meget venligt en pakke Tricolore i min fryser! Den har jeg nu spist :4mewantfood: !

Link to comment
Share on other sites

Hallo nu skal du ikke spille smart, når man stopper sin karriere bør man være bedre end når man er igang med den, kan du så forstå det!

Im with Mambo :wink:

Bare se Armstrong, som forresten har ønskeformen, han foldede sig ud under synonymet Juan Pelota og vandt næsten en IM swim distance i tiden 49.12 :devil: !

Hvor var Rolf?

Link to comment
Share on other sites

Swimming with The Boss!

5545895.jpg

Burresø - Fantastisk område! :superman:

Jeg var blevet inviteret i Sommerhus hos Chefen igår, som jo også går med lidt CC-drømme. Han er dog så multiskadet, at bare den mindste bevægelse gør ondt, og han har endnu ikke cyklet +80Km uden at få meget ondt i knæet. Nå, hans drøm lever - og igår inviterede han på svømning i Burresø oppe ved Farum. Efterfølgende var planen at øve lidt skift, og så løbe en tur.

Vi havde valgt ikke at tage cykler med, da ingen af os følte for mere cykling i denne omgang, men istedet bare simulere skiftet til cyklen, og dernæst cykel til løb.

Svømmeturen var helt igennem suveræn, fandt min padlende stil frem, hvor armene nærmest går som en kajak-pagaj, og man bare ryger afsted. Turen ud, var nemmere end hjem, da vi havde en smule medstrøm.

Gårsdagens tal:

Swømning: 4000M

Løb:

10Km

1t05min

(Her var jeg træt og løb desuden forkert, og måtte flere gange stoppe op for at finde ud af hvor jeg var. Med til historien hører at jeg var blevet sat af Chefen, og derfor løb lidt på må og få :laugh: - hvorom alt er, så var det fint at få klokket lidt distance på den konto.)

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Dagen igår blev lige afbrudt træningsmæssigt, da min mor ringede og fortalte at min morfar havde fået en blodprop, og var blevet haste indlagt. Med beskeden om, vi ved ikke om det går over eller det snart er slut, tænkte jeg at det smarte træk var at tage ned forbi og sige hej til ham og se hvordan han havde det. Stakkels gamle mand, der lige er blevet 10år ældre på 2uger (sidste gang jeg så ham). :unhappy: . Well, jeg fik set ham, og han virkede til at have humøret i orden. Dog kunne man godt se at han var meget træt, og nok selv var klar over hvilken vej det gik. Shit det var hårdt, især da man skulle sige "vi ses".

Håber det bedste.

Link to comment
Share on other sites

Mini-Tri Ishøj

post-5949-022220600 1312030035_thumb.png

Endnu engang havde en masse FDK'er sat hinanden stævne, og denne gang var location: Ishøj :crazy: ! Nå, med lidt forbehold og frygten for tyveri mm. :innocent: pakkede jeg Golfen og kørte til Ishøj Havn/Strand og mødtes med de andre. Der var lidt uenighed om distancerne, men vi endte efter lidt diskussion på 1000M Svømning, 33Km Cykling og 10Km løb. Det sidste havde jeg ikke fattet - den kommer vi tilbage til.

Formålet med træningen var at øve skift, og få de sidste detaljer på plads. Så jeg forberedte min Transission Zone efter alle kunstens regler, og fik super T1 + T2 tider.

Svømningen gik langs kysten 500M ish ned, og 500M hjem. Det første syn der ramte os var en helvedes masse Røde-alger i vandet, og til at starte med var jeg ikke meget for at hoppe ud i det :crazy: . Ikke nok med det så klamt ud, det havde også en virkelig krads lugt. Nå, jeg blev overtalt, og sørgede for at indtage så lidt af vandet som muligt. Jeg har så efterfølgende fået googlet mig til at man i vikingetiden spiste denne slags alger, og at man nu om dage bruger det i visse sushi former. Javel, ja!

Svømningen gik fint, intet satset der, og kom op som nr 3 - Her fulgte så lige 400M strandløb i sand med våddragt på, da vi havde en Transission zone et stykke væk :devil: ! Nå, hurtigt på med cykelskoene, på med hjelm og briller, en sportsbar i kæften og så afsted på cyklen - som nr 2. Jeg kendte godt ruten lidt, og var i sin enkelthed 15km sydpå ad Ishøj Strandvej, og 15km nordpå samme vej tilbage. Afsted afsted, da vi nærmede os første vendepunkt fik jeg øjenkontakt med den førende rytter, og kunne se jeg var hurtigere end ham. Masser af selvtillid i benene og så bankede jeg forbi ham. Jeg vidste dog godt at han er en bedre løber end mig, så det var her der skulle tages tid. De 33Km blev kørt med et snit på 33.9Km/t (med lyskryds og hele lortet :devil: ) og jeg hørte først at nummer 2 var kommet ind i T2 da jeg var ude på løberuten.

Her laver jeg så den størtste fejl, idet jeg regnede med at vi kun skulle løbe 5Km, så jeg lukker fuldt op for sluserne og tænker jeg kan holde ham bag mig. Jeg løber ned til vendepunktet og ligger stadig 1'er - Her kan jeg se at han er 200-300M bag mig, og vi får lige smilet til hinanden. Jeg tænker nu skal den bare have, og holder farten oppe. Da jeg er ved at være i mål (tror jeg) er jeg helt færdig, og kæmper med at komme over stregen. Her får jeg så at vide at jeg lige mangler en omgang mere. FUCK! De første 5Km har jeg ellers løbet med 4.20/Km i snit - og tænker det kan jeg ikke holde til igen. Lettere detroniseret begiver jeg mig afsted, og her får nr. 2 så overtaget. Han henter mig ude ved vendepunktet, og vi prøver lidt at stikke til hinanden, men han har klart overtaget. Efter 500M i voldsomt opskruet tempo (3.45/KM) må jeg give fortabt og finde mit eget niveau. Han kommer i mål 10sek før mig, men vi havde en fed dyst - selvom det ikke var meningen med dagens tri :cool: !

I alt tog det 2t06min

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Dagen igår blev lige afbrudt træningsmæssigt, da min mor ringede og fortalte at min morfar havde fået en blodprop, og var blevet haste indlagt. Med beskeden om, vi ved ikke om det går over eller det snart er slut, tænkte jeg at det smarte træk var at tage ned forbi og sige hej til ham og se hvordan han havde det. Stakkels gamle mand, der lige er blevet 10år ældre på 2uger (sidste gang jeg så ham). :unhappy: . Well, jeg fik set ham, og han virkede til at have humøret i orden. Dog kunne man godt se at han var meget træt, og nok selv var klar over hvilken vej det gik. Shit det var hårdt, især da man skulle sige "vi ses".

Håber det bedste.

Sådan noget er aldrig rart :unhappy: Men op med hovedet bro - hvis han har bare en lille smule af din vilje/udholdenhed skal han nok klare den!

Link to comment
Share on other sites

Dagen igår blev lige afbrudt træningsmæssigt, da min mor ringede og fortalte at min morfar havde fået en blodprop, og var blevet haste indlagt. Med beskeden om, vi ved ikke om det går over eller det snart er slut, tænkte jeg at det smarte træk var at tage ned forbi og sige hej til ham og se hvordan han havde det. Stakkels gamle mand, der lige er blevet 10år ældre på 2uger (sidste gang jeg så ham). :unhappy: . Well, jeg fik set ham, og han virkede til at have humøret i orden. Dog kunne man godt se at han var meget træt, og nok selv var klar over hvilken vej det gik. Shit det var hårdt, især da man skulle sige "vi ses".

Håber det bedste.

Puh det er ikke rart. Sørg for at få set ham så meget som muligt. Det hjælper på hans humør og hvis det skulle ske at blive værre med ham, vil du efterfølgende ikke være irriteret på dig selv over at du ikke fik set nok til ham.

Link to comment
Share on other sites

Sådan Motta :devil:

Det var sgu et seriøst pas med masser af fart på.

Det kan kun være sundt for dig, engang imellem at blive 'uventet' presset :wink:

Jep - Det var fedt! Og ja, godt at blive presset!

Sådan noget er aldrig rart :unhappy: Men op med hovedet bro - hvis han har bare en lille smule af din vilje/udholdenhed skal han nok klare den!

Det har han, tror faktisk det er omvendt. Hans positive indstilling til tingene skal nok bære ham igennem!

Puh det er ikke rart. Sørg for at få set ham så meget som muligt. Det hjælper på hans humør og hvis det skulle ske at blive værre med ham, vil du efterfølgende ikke være irriteret på dig selv over at du ikke fik set nok til ham.

Thx - Har godt nok haft det svært med situationen. På afstand kan jeg godt tackle det, men at sidde overfor ham det var satme ikke nemt. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Update - 2 Weeks Out

2 uger - Nu nærmer vi os! Sidste uge var træningsmæssigt den største jeg har haft siden Juni måned, og kroppen er også godt mærket. Dog ikke mere end at jeg føler mig i god form. Af mine skavanker, har jeg stadig lidt ømhed/irritation i højre skinneben - men det hæmmer mig ikke i løbet. Jeg skal have en gang massage, og så bliver det ellers holdt i skak med foam rolling, og en masse fokus på at få det eleveret så tit som muligt. Desuden skal jeg knækkes imorgen hos Dr. Causa.

Træningsmæssigt bliver denne uge noget ala sidste uge, dog med lidt mindre volumen og desuden fokus på ikke at blive skadet - Dvs ingen sats, ingen foceringer, grundig opvarmning etc etc. Jeg forestiller mig lidt programmet ser således ud:

Mandag: 2timer Spinning - Evt lidt foaming inden, Info aften om CC i FDK

Tirsdag: Svømning Morgen - Interval Cykling m. Esben Hovgaard på CC Ruten, Herefter løb

Onsdag: Hvis kroppen føles ok tager jeg nok 100-140Km IM Pace Cykling - Fokus på at spise

Torsdag: Svømning Morgen - Løb 10Km

Fredag: Fri

Lørdag: Fri

Søndag: Fri

Kosten begynder nu også for alvor at spille ind - Lørdag/Søndag/Mandag vil jeg endnu engang prøve at deplete musklerne for kulhydrat inden sidste uges Loading.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Det begynder at komme tæt på nu, hva? :bigsmile:

Er det egentlig kompressionsstrømper du har på til jeres mini-tri? Og hvad er det egentlig det hjælper på?

Yeah - Blir godt!

Og yes, det er kompressionsstrømper, eller rettere Power Tubes :devil: ! De holder muskulaturen stram, og siden jeg har haft lidt bøvl med skinneben mv, så har jeg taget dem i brug. Om det hjælper eller ej, er så det næste spørgsmål, men ihf giver de støtte.

Link to comment
Share on other sites

1 Times Spinning

God høj puls, masser af sprints i tunge gear - Burde gøre godt når nu Kermit tror han skal lege med på Geels Bakke Torsdag :superman: !

Skulle egentligt have været to timer, men cykling imorgen, onsdag og så torsdag med frøen, gjorde at jeg holdt mig lidt tilbage.

/Fino

Link to comment
Share on other sites

Morgenfrisk?

Ja tak - Måske den smukkeste morgen ved Svanemøllebugten i år. Helt tåget, og umuligt at se en hånd for sig, indtil solen stille og roligt kom op og fik brændt duggen væk. Vandet var helt perfekt temperatur, og blikstille.

Der var træner på idag, og vi lavede lidt forskelligt:

30min Teknik - Frem og tilbage langs molen. Fik et par pointers.

15min Drafting - Lå 3 og 3, og svømmede først på stribe, derefter i trekants-formation

15min Sprint - 3x 150M Sprints med strand-start :devil:

Herefter kaffe (no thank you caffeine) og en masse kæwen! :4thumbup: Så dejligt at stå og snakke om alle små detaljer, man lige skal høre hvad andre gør og hvad andre har oplevet.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Causa Fys Update

Mærkede en smule i mit venstre knæ i går morges, og samtidigt har jeg mit issue med højre skinneben, så jeg besluttede mig for at tage forbi Dr. Causa. Fik forklaret ham problemerne, og vi gik i gang med at manipulere højre fod, da den højest sandsynligt har påvirket min muskel-irritation i højre skinneben. Foden, og specielt svangen føltes mere stiv end venstre, og derfor prøvede vi med lidt hiv og bræk at få den knækket. Umiddelbart var der ikke noget at komme efter, så resultatet blev en masse mobilisering, indtil der lige pludselig løsnede sig noget inde i anklen :4thumbup: ! Desuden mente fyssen at der var en smule stivhed omkring højre hoftebøjer, så nu har jeg fået lidt stræk jeg kan lave på arbejdet og inden jeg skal ud og løbe/cykle. Fedt!

Konklusionen blev desuden, at der er en lille smule irritation omkring ledbåndet der går fra læggen, ned til foden, og det nok er den der provokere smerten. Men nu er der løsnet op for det meste, og givet konstruktive råd til hvordan også denne skade kan overkommes! Fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

15min Drafting - Lå 3 og 3, og svømmede først på stribe, derefter i trekants-formation

Newbie som jeg er, så har jeg lige brug for at få sat et par begreber på plads.

Hvad betyder drafting og drag?

Finder man noget ved at "ligge på hjul" i svømning? For jeg antager at det har noget med det at gøre :blush:

Link to comment
Share on other sites

Newbie som jeg er, så har jeg lige brug for at få sat et par begreber på plads.

Hvad betyder drafting og drag?

Finder man noget ved at "ligge på hjul" i svømning? For jeg antager at det har noget med det at gøre :blush:

OMG n00b

Yes, præcis som på cyklen - bare tilladt ved svømning. Der er forskellige test der viser, at det man ligger lige bagved en anden svømmer reducere vandmodstand og energiforbrug med mere end 20%. At svømme i trekants-formation skulle efter sigende være endnu bedre, men her er det lidt tricky da man skal ligge skulder mod hofte, og samtidig risikere at få lidt slag af frontmanden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share