Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

De seneste dage har været noget hektiske for mit vedkomne, hvilket har betydet at jeg har følt mig konstant bagud. Den primære årsag er spøjst nok min ex :blink: Han "valgte" nemlig at komme til skade under en fodboldkamp, og endte derfor på operationsbordet med en overrevet lårmuskel. Det er som sådan ikke rigtigt mit problem, og så dog.... For vi har jo en lille dele hund, som er hos ham i hverdagene og hos mig i weekenderne, og ham står jeg nu med alene.

Jeg elsker at have ham hos mig, men det kræver bare en hel masse koordinering for at få mine dage til at hænge sammen. Jeg kan ikke bare tage hjemmefra tidlig morgen og komme hjem sen aften, da Homer jo så sidder alene uden selvskab i lejligheden. Og med mit motionsprogram og undervisningstimer i centret, så er det ofte svært at undgå - med mindre jeg kan trække på venner og bekendte som hundepasser.

Nå, ikke mere piv fra min side......

Hunde pulsespillet gik nemlig op igår, så jeg kunne tage i centret direkte efter job med god samvittighed :smile: Og jeg havde virkelig set frem til lidt spinning, så jeg kunne få løsnet mine hårdt plagede lårmuskler lidt op. Ganske som ventet, blev det en kamp at komme på cyklen og få gang i benene. En kamp der faktisk varede fra første til sidste minut :crazy: Det lykkedes mig nemlig aldrig rigtigt at få kørt liv i benene, så det blev to lange og mentalt hårde timer.....

Tid: 1 time og 40 min

Puls: 80% af HR

Som det kan ses på min puls, så var der ikke alverdens at skyde med. Benene ville simpelthen INTET.... Alligevel var det fedt at få lidt sved på panden, og effekten at den forholdsvis lette træning kom da også straks efter sidste time, hvor mine lår pludselig føltes noget mindre spændte :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ny udfordring forude

Der er nok ikke mange af jer derude som ikke har opdaget, at jeg er gået hen og er blevet noget bidt af det der triatlon :w00t: Jeg ridder vist på lidt af en bølge og tror at træerne vokser ind i himlen, så selvom jeg først lige har debuteret, er jeg klar med endnu en ny udfordring.

Silkeborg Tri - Distance 1/4 Ironman

40015162.jpg

Selve løbet er dog pt. ikke den største udfordring.... Næ nej, var det bare så simpelt. Løbet er nemlig udsolgt, så jeg skal vist både være kreativ og heldig for at få fat i et startnummer.

Skulle nogen af jer have kendskab til en, der kunne være interesseret i at sælge et nummer, så sig endelig til.

Link to comment
Share on other sites

Ny udfordring forude

Der er nok ikke mange af jer derude som ikke har opdaget, at jeg er gået hen og er blevet noget bidt af det der triatlon :w00t: Jeg ridder vist på lidt af en bølge og tror at træerne vokser ind i himlen, så selvom jeg først lige har debuteret, er jeg klar med endnu en ny udfordring.

Silkeborg Tri - Distance 1/4 Ironman

40015162.jpg

Selve løbet er dog pt. ikke den største udfordring.... Næ nej, var det bare så simpelt. Løbet er nemlig udsolgt, så jeg skal vist både være kreativ og heldig for at få fat i et startnummer.

Skulle nogen af jer have kendskab til en, der kunne være interesseret i at sælge et nummer, så sig endelig til.

Sejt! :superman:

Den der håber jeg at blive klar til næste år. Jeg så på et andet forum, at én havde haft held til at blive presset ind af arrangøren, kan dog ikke huske hvilken distance det var på. Så hvis du kun har set "udsolgt" på hjemmesiden, vil mit forslag være at kontakte arrangøren og høre om de har nogen afbud. Og ellers bemærker jeg, at der stadig er ledige pladser i stafetten, så i princippet kunne du jo godt tilmelde dig der, og så bare køre alle tre discipliner selv?

Hvis alt fejler, så kom til Herning dagen inden og tag mini-tri sammen med Stine og mig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den der håber jeg at blive klar til næste år. Jeg så på et andet forum, at én havde haft held til at blive presset ind af arrangøren, kan dog ikke huske hvilken distance det var på. Så hvis du kun har set "udsolgt" på hjemmesiden, vil mit forslag være at kontakte arrangøren og høre om de har nogen afbud. Og ellers bemærker jeg, at der stadig er ledige pladser i stafetten, så i princippet kunne du jo godt tilmelde dig der, og så bare køre alle tre discipliner selv?

Hvis alt fejler, så kom til Herning dagen inden og tag mini-tri sammen med Stine og mig.

Tak for tippet :4thumbup:

Jeg prøver først lige at skrive til arrangøren, og hvis det fejler så prøver jeg stafettricket :innocent:

Jeg ville rigtig gerne deltage i den kvindetri i Herning, men jeg har desværre weekendvagt på jobbet, så jeg kan ikke forlade Vejle :unhappy: Det kunne ellers være helt oplagt, da jeg så kunne få hilst på jer, og samtidigt få lidt opbakning fra familien i Herning.

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra min egen log - ang saddelrails som ikke kan være i saddelbeslag:

Mht. sadlen, så tro jeg at et nyt beslag kan gøre det. Jeg skiftede på et tidspunkt fra en SLR til en SLR carbonio. På sidstnævnte er rails'ne lidt breddere, og de passede derfor ikke i mit gamle beslag. Via smeden fik jeg fat i et nyt, som bare kostede mig 70 kr, så det var no big deal:-)

Kan du huske hvor du købte det henne?

Nu har jeg været rundt i diverse cykelshops uden held.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Trænings update:

Der har været lidt stille i min log de sidste par dage, hvilket ikke skyldes dovenskab, men derimod travlhed.

En håndfuld instruktørtimer i centret samt en del ting og sager derudover, har nemlig tyvstjålent alt min tid.

En kort opsumering af de fysiske aktiviteter siden torsdag ser således ud:

Spinning fredag

Tid: 50 min

Gns puls: 81% af HR

Feelgood factor: 0 (mega dårlige ben)

Spinning lørdag

Tid: 1,30 time

Gns puls: 83% af HR

Feelgood factor: 2 (en smule bedre end igår)

Derudover er det blevet til lidt coretræning samt lidt hyperextensions.

Link to comment
Share on other sites

Jeg købte det af en makker som rodder lidt med cykler. Men skriv mig din adresse, så skal jeg sende dig mit beslag. Jeg kommer ikke til at bruge det, så jeg sender det gerne din vej;-)

Det ville være super lækkert - du får selvfølgelig betaling for stumpen og porto.

Inden vi involverer posten, så tænker jeg lige at sikre at det er det samme vi tænker på :smile:

Selve beslaget med en umbraconøgle i den ene af de railshuller der er for små.

post-1580-064287600 1313930632_thumb.jpg

- og med det der skal ned over saddelrøret/rammen

post-1580-067055000 1313930646_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Svømmetræning med træner

Jeg var meget tæt på at disse søndagens svømmepas med tri-klubben, til fordel for lidt "open water" svømning i Fuglsang Sø ved Herning. Heldigvis endte jeg med at vælge svømmehallen, hvilket resulterede i en masse trænertid :4thumbup:

Til mit held var der nemlig et meget sølle fremmøde, så der var god plads i bassinet. Samtidigt valgte formanden at bruge en masse tid på kanten, hvor han gav mig en masse råd, tips og øvelser, som helt sikkert kan hjælpe mig videre rent teknisk.

Faktisk endte træningen med at blive lidt af en åbenbaring for mig :4thumbup:

Jeg følte virkelig at op til flere brikker faldt på plads, og bedst af alt, så har jeg nu også noget at arbejde med de næste par uger :bigsmile:

Jeg har ikke helt styr på hvor langt jeg fik svømmet i går. Inden træneren kastede sig over mig, havde jeg tilbagelagt 1200 m. Derefter mistede jeg fokus på at tælle baner, men jeg vil gætte på at jeg samlet set endte på ca. 2500 m.

Jeg var sidste mand oppe af bassinet, og var sammenlagt i vandet i 1 time og 15 min. En stor del af denne tid var effektiv svømning, kun afbrudt af lidt instruktion.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er status på Silkeborg - er det lykkedes dig at skaffe et startnummer?

Nej, desværre ikke. Der er helt vildt mange som søger numre, så jeg er bare endnu en i rækken. Men jeg lever stadigvæk i håbet :dry:

Løb:

Jeg glemte helt at logge min lille løbetur fra i går :nonono:

Det blev bare til en forholdsvis rolig tur rundt i Vejle C, så egentlig er der ikke så meget spændende at fortælle om.

Jeg døjer stadigvæk med spændte lægmuskler - sikkert en følge af mit skoskifte - men ellers gik det ok.

Tid: 32 min

Distance: 6,08

Fart: 5,29 min/km

Gns. puls: 72% af HRR

Link to comment
Share on other sites

Alle mand skal igennem alle discipliner....så medmindre du sidder på ryggen, kan jeg ikke tage din svømning :smile:

Så ville i i hvert fald blive nævnt i formiddagspressen hvis i lavede det stunt. Cyklingen kunne jo så passende foregå på tandem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share