Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

All in all - hvad skal alt dette ende med? :) What's your goal, your target and your ambition?

Det skal gerne ende med at jeg bliver drønstærk, så jeg suser igennem Challenge Copenhagen 2012 i fin stil. Når jeg mener stærk, så er det ikke som i stor og stærk. Næ nej, jeg vil være sej og have råstyrke :bigsmile:

Jeg havde i øvrigt lidt af en optur på job i dag. Jeg havde en kortærmet overdel på, og på et tidspunkt - sådan lige ud af ingenting - siger min ene kollega: "Jannie, du har sgu da fået muskler"..... Taget i betragtning af at det kom fra en kvindelig kollega, så må det da være et kompliment :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Spinning around

Efter en møgkedelig dag på job, hvor jeg rent erhvervsmæssigt ikke fik en skid fra hånden, drog jeg i centret til lidt spinning. Nothing special, bare et par timer som deltager på en kollegas timer.

Tid: 1 time 41 min

Puls: 81% af max

Mine ben var godt stegte. Det bliver sikkert kun værre imorgen, hvor den først står på svømning, så BB og sidst men ikke mindst spinning :blink::crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde en kortærmet overdel på, og på et tidspunkt - sådan lige ud af ingenting - siger min ene kollega: "Jannie, du har sgu da fået muskler"..... Taget i betragtning af at det kom fra en kvindelig kollega, så må det da være et kompliment :4thumbup:

Bum! Sådan har du aldrig fået den før? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kan du så se at komme ud på landevejen. Der er lidt sensommer i luften, og det er sgu sjovere end et fitness center

Forår i luften? ikke i Vejle....

Men jeg har en aftale med en makker om en 90 km´s tur på søndag, så der SKAL jeg afsted!

Bum! Sådan har du aldrig fået den før?

Nope. Blev sgu da også helt mundlam.... Men hun har ret, jeg har nemlig fået en lille bitte smule mere masse på armene. Men også kun en lille bitte smule :wink:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en morgen hvor jeg vågnede 5 min før vækkeuret. Top nice!!

Jeg var derfor både frisk og veloplagt til at give den en skalle i vandet, så jeg fik pakket tasken og kom afsted. Det gjorde jeg desværre ikke skide godt, for da jeg stod nede i omklædningsrummet, erfarede jeg at mit håndklæde ikke var i tasken :mad:

Ud i receptionen, ned på mine grædende knæ og 3 min senere havde jeg lånt mig et håndklæde. Tak DGI :4thumbup:

Da jeg endelig kom i vandet og først fik fundet flowet, gik det fint. Jeg var lidt busted i armene, men jeg fik mig svømmet varm, så alt i alt blev det et godt pas.

Distance: 2000 m

Link to comment
Share on other sites

Efter nogle temmelig travle uger, sidder jeg nu hjemme i sofaen og slapper af. For første gang i 100 år har jeg en hjemmeaften, og den har jeg tænkt mig at nyde på langs i et meget mageligt tempo :bigsmile:

Dagen i dag har nu også været pænt hektisk, så lidt afslapning er velfortjent.

Først tidligt op til svømning, så en travl dag på job og til sidst træning i centret.

Træningen bestod først og fremmest af ugens sidste BB træning, og derefter havde jeg en enkelt instruktørtime i spinningsalen.

Styrketræningen så således ud:

Lidt forskellige mave/coreøvelser

Biceps

3 x 10 @ pumpstang + 7,5 kg

Triceps OH rope

4 x 12 @ 20 kg

Squat

5 x 20 kg

5 x 25 kg

5 x 25 kg

5 x 30 kg

3 x 40 kg (de blev ikke så dybe som håbet, men det skulle prøves)

BB Rows

5 x 8 @ 27,5 kg

Bænk

5 x 20 kg

4 x 5 @ 25 kg

Jeg er episk svag i bænk, når jeg har svømmet om morgenen :blink:

Kunne knap nok få de sidste op :crazy:

Derefter spin. Det blev en time der bare skulle overståes, og det blev den så.

Tid: 52 min

Gns. puls: 82% af max

Ovenpå nogle hårde træningsdage er kroppen ved at være lidt slidt, så jeg snupper en off day imorgen, inden søndagens planlagte cykeltur.

Link to comment
Share on other sites

Efter nogle temmelig travle uger, sidder jeg nu hjemme i sofaen og slapper af. For første gang i 100 år har jeg en hjemmeaften, og den har jeg tænkt mig at nyde på langs i et meget mageligt tempo :bigsmile:

Dagen i dag har nu også været pænt hektisk, så lidt afslapning er velfortjent.

Først tidligt op til svømning, så en travl dag på job og til sidst træning i centret.

Træningen bestod først og fremmest af ugens sidste BB træning, og derefter havde jeg en enkelt instruktørtime i spinningsalen.

Styrketræningen så således ud:

Lidt forskellige mave/coreøvelser

Biceps

3 x 10 @ pumpstang + 7,5 kg

Triceps OH rope

4 x 12 @ 20 kg

Squat

5 x 20 kg

5 x 25 kg

5 x 25 kg

5 x 30 kg

3 x 40 kg (de blev ikke så dybe som håbet, men det skulle prøves)

BB Rows

5 x 8 @ 27,5 kg

Bænk

5 x 20 kg

4 x 5 @ 25 kg

Jeg er episk svag i bænk, når jeg har svømmet om morgenen :blink:

Kunne knap nok få de sidste op :crazy:

Derefter spin. Det blev en time der bare skulle overståes, og det blev den så.

Tid: 52 min

Gns. puls: 82% af max

Ovenpå nogle hårde træningsdage er kroppen ved at være lidt slidt, så jeg snupper en off day imorgen, inden søndagens planlagte cykeltur.

Ser rigtig godt ud! Et lille spørgsmål: kan du spænde ordentligt op i bækken/core, når du lægger ud med at træne core?

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Ser rigtig godt ud! Et lille spørgsmål: kan du spænde ordentligt op i bækken/core, når du lægger ud med at træne core?

Tak :bigsmile:

Ja, det synes jeg egentlig godt at jeg kan. Min faste rutine har altid været at lægge ud med mave/core, så jeg har faktisk aldrig tænkt nærmere over det. Men måske jeg skulle prøve at udskyde det til sidste øvelse.

Link to comment
Share on other sites

En forårsdag i september

Netop som jeg fik shoppet mig en ny vinterjakke samt et par lune trøjer, begynder vejret atter med at vise sig fra sin pæne side. Lidt ironisk, men dog ikke værre end at vinterjakken bare får lov til at blive hængende i skabet lidt endnu :innocent:

Her til formiddag hookede jeg op med formanden for tri-klubben, til det han på forhånd kaldte en lille rulletur. Han skal køre IM i Barcelona om et par uger, så han er i nedtrapningsfasen og overordnet set bare i super skarp form.

Allerede på vejen ud af Vejle fik jeg da også det hårde tempo at føle. Høj fart op af Fredericia bakken fik pulsen helt op :crazy: Og mens jeg sled i pedalerne for at holde trit, ja så sad Thomas roligt i sadlen og pumpede afsted på stor klinge (55T :blink:)

Det høje tempo passede mig rigtig skidt. Ugens squattræning sad dybt i lårene, så jeg syrede til så let som ingenting. Desuden er cykelformen bare ikke så skarp som den har været, da jeg har haft lidt for travlt med alt andet end landevejen.

Men eftersom det var min første tur med Thomas, så havde jeg for meget stolthed til at slå ud og give op, så jeg bed tænderne sammen og figthede det bedste jeg kunne.

Thomas, der er en garvet triathlet, var sød til at give mig nogle råd med på vejen vedr. min position i bøjlen og mit tråd. Min udfordring lige nu er, at jeg simpelthen ikke træder watt nok til at holde det konstante tråd. Jeg skifter alt for ofte gear, og kører nok bare generelt lidt for høj kadance til TT - en følge af manglende styrke. For at lege lidt med en lavere kadance, kørte vi derfor nogle intervaller på strækninger med rullende bakker.

Idéen var at finde et gear og så ellers blive der, selv når bakken ramte og presset sted. Husker jeg ikke helt galt, så minder det vist om noget som Kermit også har leget lidt med.

Med ca. 30 km til Vejle spurgte Thomas mig og jeg ville prøve hans TT cykel. Vi har nogenlunde samme mål, og kører tilmed begge med Look Keo pedaler, så et skifte var lige til.

Jeg var selvfølgelig helt klar på idéen, da det nærmeste jeg har været på en TT´er, er min egen Wilier m. bøjle :blink:

Vi fik skiftet, og jeg kom i sadlen på Thomas´s temmelig fede Isaac m. 80 mm carbon hjul.

Buuuuum for en position man får på sådan en racer :devil:

Der er ingen tvivl om at der er sekunder at hente ved at have en fuldblods TT´er - også uden at øge watt outputtet. Sådan en MÅ jeg simpelthen have mig :cool:

Tid: 2 timer 41 min (inkl. pause da jeg glemte at stoppe uret)

Distance: 79,9 km

Gns. tempo: ca: 31 km/t

Puls: 84% af max (Ufffff)

Nå nu skal stængerne op i vandret position, mens VM kører på fjerneren.

Kan man komme tættere på den perfekte søndag???

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Lyder som en god tur og at det også har været et utroligt lækkert vejr i Vejle området.

Det med at finde et gear og så holde det på rullende bakker er i den grad noget jeg har haft fokus på, specielt når man ikke har en TT cykel med skiftere ude foran. Hvis du har styrken til det er det absolut en måde at gøre det på, men har man ikke styrken tror jeg simpelthen at man syrer for hurtigt til ved at køre en lavere kadance. Er du et stort skrummel som Motta er det oplagt at køre lavere kadance fordi der simpelthen er så meget power i hvert tråd, og med længere pedalarme giver det simpelthen mest mening. Er man klein vil jeg til hver en tid mene at det er bedre at holde en kadance omkring de 90-100 stykker for at udnytte ens egne forcer. Det der faktisk også er en fordel ved en højere kadance er at man åbenbart kører syren lidt ud for hvert tråd. Det er selvfølgelig noget der skal eksperimenteres med :smile:

Og jeg glæder mig allerede til at se din kommende TT'er. Sjovt at han kører på en Isaac, for jeg sad i går og kiggede på den her:

P1000013.JPG

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror helt sikkert, at du har fat i noget mht. kadancen. Min fysik er og bliver aldrig til det helt tunge Ulrich tråd, det har jeg simpelthen ikke styrken til. Men selvom man kan komme rigtigt langt med høj kadance, så kan intervaller i tunge gear sikkert give lidt ekstra - bare man ikke overgør det :smile:

Thomas´s Issac er faktisk magen til den du postede.

Det var i øvrigt helt vildt så stiv sådan en cykel føles. Den føles helt anderledes i styringen og meget mere tung når jeg stod op. Da jeg kom tilbage på min racer igen, føltes den jo nærmest fjerlet og aggressiv :blink:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Squatter 75kg? Nie ins leben.....

Efter at have set afslutningen på vm drog jeg afsted mod svømmehallen. Jeg var opsat på et solidt træningspas, men det blev desværre ikke helt som forventet.

Der var rigtig mange fremmødte, så der var godt pakket i banerne. I min bane lå en bla. en gut i våddragt, som var noget hurtigere end mig. Hele 5 gange formåede han nærmest at svømme hen over mig. Prøv lige at spørg om jeg var sur....

Faktisk blev jeg til sidst så irriteret, at jeg endte med at gå op af vandet. Ikke nok med at der blev møffet i banen, så har jeg også klart den langsomste og det triggede mit ego...

Lortetræning!

I alt 1200 m.

Slut!

Link to comment
Share on other sites

Ugens første BB

En ny uge er i gang og jeg er gået ind i week 4 i mit BB program. Indtil videre har kroppen responderet godt på træningen, og jeg føler at der er noget mere "pump" i musklerne i forhold til week 1. Jeg løfter også mere og mere, men det er nok ligeså meget pga. tilvænning.

Dagens træning kom til at se således ud:

Squat:

5@20 kg

5@25 kg

5@30 kg

5@32,5 kg

5@35 kg

Det gik lidt trægt i starten, men jeg fandt rytmen og kørte de tunge sæt med god stil:-)

Dødløft:

15@40 kg

Ingen pauser ml løftene - bare en lang køre, der fik sveden til at springe frem:-o

Næste gang øger jeg vægten!

Pull ups:

2x12@BW +25 kg hjælp

2x12@BW +20 kg hjælp

Bænk:

5@20 kg

5@25 kg

5@25 kg

5@27,5 kg

5@27,5 kg

Hypers:

12@BW +5 kg

Til sidst mave/coreøvelser og en masse stretching:-)

For lige at give en status på min fod, så er der helt klart fremgang at spore. Ømheden er nu væk, med mindre jeg vrider i foden eller belaster den med stød - som fx. ved løb. Jeg skal til fys igen på torsdag, og går alt vel så regner jeg med at skulle løbe en kort test på løbebånd, så han kan se min fodstilling in action. Selvom testen skulle gå godt, regner jeg dog forsat med at holde et par ugers pause, før end jeg genoptager løbet. Jeg vil nemlig IKKE risikere en længere unødvendig pause, når jeg nu har tiden til at give foden ro!

Link to comment
Share on other sites

Inflammation i akillessenen: Been there, done that. Og med afsæt i egne erfaringer kan jeg kun sige: Tag hellere lidt for lang end lidt for kort pause med løb. Det er en satan at slippe af med, hvis den får bidt sig fast. Men alt det er du jo selv inde på. Det er virkelig held i uheld, at den melder sig nu, hvor du har lidt "frikvarter" fra den helt stramme struktur.

Link to comment
Share on other sites

Inflammation i akillessenen: Been there, done that. Og med afsæt i egne erfaringer kan jeg kun sige: Tag hellere lidt for lang end lidt for kort pause med løb. Det er en satan at slippe af med, hvis den får bidt sig fast. Men alt det er du jo selv inde på. Det er virkelig held i uheld, at den melder sig nu, hvor du har lidt "frikvarter" fra den helt stramme struktur.

Bare rolig, den får godt med hvile. Jeg har jo heldigvis masser af andre motionsformer, som jeg kan kaste mig over, hvilket fjerner det meste af rastløs og utålmodigheden :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hygge cykling

Vejret indbød atter til cykling i dag. Sikke skønt det er at vi endelig får lidt solstrejf på kinderne igen :4thumbup: Jeg hookede derfor op med en kollega, som netop er startet op med lidt cykling på hyggeniveau. Vi mødtes oppe på jobbet kl. 17, og så stak vi ellers afsted med en 50 km tur i kikkerten. Tempoet var meget stille og rolig, så derfor gider jeg ikke berette alverdens om turen.

Hyggeligt var det dog, og rent faktisk så tror jeg mine ben havde godt af lidt let restitutionscykling ved lav puls - de mange ugentlige squatpas sidder nemlig tungt i stængerne.

Tid: 1 time 57 min

Distance: 49,79 km

Gns. fart: 25,5 km/t

Gns. puls: 72% af max

Link to comment
Share on other sites

Endnu et kryds er sat i ugens BB kalender:-)

Dagens træning kom til at se således ud:

Dips:

4x12@BW +20 kg

Pænt hårdt, men er også gået 5 kg ned i vægt:-)

SS med:

Goodmornings:

12@30 kg

12@30 kg

12@30 kg

12@35 kg

Squat:

5@20kg

5@25kg

5@25kg

5@30kg

5@32,5kg

DB press:

3x5@10kg

2x5@9kg

SS med:

Triceps rope:

3x12@20kg

Biceps curl (the usual):

3x12@pumpstang + 7,5 kg

Mave/coreøvelser:

3 sæt @ 12 reps - 4 forskellige øvelser

BUM!

Derefter 1,5 times massage/knæk og bræk:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share