The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Jeg har de røde sko derhjemme.

Pragtfuld træning. Standard.

Pres:

3x40kg

3x60kg

1x70kg

5x82,5kg

5x82,5kg

9x82,5kg.

Føltes tung i dag.

Chins:

5xBW

5x+20kg

6x+40kg

6x+40kg

Jepsen.

DL:

2x70kg

1x100kg

1x130kg

1x150kg

1x175kg - PR 2OH greb.

5x175kg

Meget uimponerende. Pga min irriterede lysken, som dog næsten ikke kunne mærkes under DL, blev det noget konservativt. Jeg er desuden træt af at lave 10+ reps i DL. Måske man skulle prøve kræfter med TJ's DL cyklus? Tanker/kommentarer?

Assistance:

Lidt bradford pres, lidt laterals, lidt curls, lidt TRX facepulls og a whole lot of slædetræk. Byggede langsomt op til 160kg på slæden. Det skulle gerne give lidt swoletrophy i stængerne.

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Måske man skulle prøve kræfter med TJ's DL cyklus? Tanker/kommentarer?

Jeg lavede TJ's single cyklus for maaaaa-aaaa-aaaange år siden. Dengang var jeg SlapManGuru (slappere that is), men kan huske, at jeg syntes godt om det. Tror heller ikke det ville være dumt for dig med lidt specifik arbejde på singles ift. SL - du er jo allerede et rep out bæst!

Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede TJ's single cyklus for maaaaa-aaaa-aaaange år siden. Dengang var jeg SlapManGuru (slappere that is), men kan huske, at jeg syntes godt om det. Tror heller ikke det ville være dumt for dig med lidt specifik arbejde på singles ift. SL - du er jo allerede et rep out bæst!

Det er klart at jeg på et tidspunkt skal arbejde med lidt lavere rep sæt. Jeg gør mig en del tanker om hvordan jeg skal strukturere min træning for tiden, og en anden af ideerne er at bruge Wendler 5/3/1 til DL, hvor jeg havde fin fremgang sidst.

Dagens træning:

Bænk:

5x112,5kg

5x112,5kg

10x112,5kg

KB rows:

2x10x60kg->10x40kg->10x20kg

DL:

Op til

1x180kg 2OH - igen noget PR. Vist også uden bælte.

11x180kg - første sæt med KV DL, hvor jeg har overgået mit bedste sumo (+1rep på samme vægt). Dette sæt var for øvrigt en god del nemmere end de 10x180 jeg lavede sumo.

Crossgok feat Æ og Kristoffer:

500m row

3 runder af:

10 HSPU

20 Hand realease PU

30 16kg KB snatch

2 runder af:

10 60kg ground to overhead

40m løb

10 60kg BOR

30 burpees

Mine skuldre og min nedre ryg var pumped to all hell.

Link to comment
Share on other sites

Kroppen sagde egentlig til mig at jeg burde tage en hviler i dag, men jeg havde lavet en aftale med Brolice, så afsted kom jeg.

Det var en fejl.

Pres:

Op til

5x85kg

5x85kg

6x85kg - F på 7.

De sidste par uger har jeg grundet min gode styrkefremgang i pres spændt skruen lidt ekstra. Med det mener jeg at jeg til dels typisk har presset 2x om ugen (i stedet for 1½ som programmet foreskriver) og til dels har øget med 2,5kg fra træning til træning (og ikke 1kg som programmet foreskriver). Med andre ord har jeg gjort alt hvad jeg kunne for at ramme en mur, endda i ekstra høj grad i dag med gårsdagens træning i baghovedet. Jeg har dog ikke ramt den mur endnu, og jeg har naturligvis tænkt mig at være endnu mere awesome og bestialsk næste gang, når jeg skal presse 87,5kg. Jeg kommer til at lave absolut minimum 3x5 på 90kg før jeg må resette, men mon ikke jeg får sneget mig op på 6 reps i sidste sæt? Jeg vil allerede nu begynde at visualisere sætte og sætte mig op til at brænde 87,5kg af næste gang og derefter 90kg.

Chins:

3xBW

2x+20kg

4x+42,5kg

4x+42,5kg

4x+42,5kg

De er lige pludselig blevet ret tunge og det er nu tid til reset. Jeg har i noget tid haft lyst til at lege lidt med en variant, og tror jeg er blevet enig med mig selv om at jeg går ned på BW+20 og starter en cyklus med towel chins. Mine underguns kunne godt tåle en 7-8cm.

Jeg sluttede af med at trække lidt slæde primært for at få lidt blod rundt i benern.

Min lysken driller stadig for meget til at jeg kan squatte, men prøvede alligevel lidt med noget BW squat, lidt let squat og lidt forskellige hurdles for at løsne lidt op. Jeg er temmelig sikker på at jeg kan squatte på fredag. About fucking time.

I morgen påtænker jeg at starte med Jagdens DL cyklus med en lille ændring (som jeg har fået lov til at lave af TJ :lol: ).

Jeg har tænkt lidt over hvordan jeg skal strukturere min træning fremadrettet, og er kommet frem til noget i den her stil:

Mandag: Squat (3-3-3+), Bænk (3-3-3+)

Tirsdag: Off

Onsdag: TJ tung DL, pres (5-5-5+), Chins.

Torsdag: Off

Fredag: Squat (5-5-5+), Bænk (5-5-5+)

Lørdag: TJ DE DL, squat teknik.

Noget i den stil.

Der kommer altså lidt mere fokus på bænkpres (fremfor pres) og både squat og bænk kommer til at køre med to seperate progressioner. Ideen med det er naturligvis at få lidt flere kg på stangen om mandagen, så det ikke kun bliver sådan noget højrep-cirkus. Jeg føler ikke det store behov for at køre et peaking-forløb op mod TSK i år - som det ser ud lige nu kører jeg bare noget solid grundtræning og prøver at smide lidt kød på rammen, så jeg kan sidde lidt bedre i min nye vægtklasse. Mit topniveau er desuden ikke højt nok endnu til at jeg for alvor kan være med hvor det er sjovt, så målsætningen er at blive ved med at forbedre mig. Det eneste deciderede mål jeg har lige for tiden omhandler Nordland 2014, så fokus er på den lange bane.

Alle disse ord.

Træning i morgen. Jeg glæder mig.

PS: Jeg er ked af at jeg ikke kommer så meget i The Gym for tiden, men jeg opholder mig en del i Valby, hvilket betyder ganske kort transporttid til Garagen.

Link to comment
Share on other sites

vil man gerne ramme "en mur" eller er du ironisk, eller?

Nej det vil man ikke. :)

Jeg kunne også have skrevet at jeg har presset citronen eller forsøgt at malke koen for alle de gains der nu var.

Essensen er at jeg stik imod sund fornuft har presset et løft op temmelig aggressivt og at bukserne har holdt indtil videre. I dag var dog ikke heeeelt efter planen, men stadig godkendt (sidste pres-pas var 9x82,5kg mod 6x85kg i dag).

Make sense?

Link to comment
Share on other sites

Nej det vil man ikke. :)

Jeg kunne også have skrevet at jeg har presset citronen eller forsøgt at malke koen for alle de gains der nu var.

Essensen er at jeg stik imod sund fornuft har presset et løft op temmelig aggressivt og at bukserne har holdt indtil videre. I dag var dog ikke heeeelt efter planen, men stadig godkendt (sidste pres-pas var 9x82,5kg mod 6x85kg i dag).

Make sense?

Læg nu egoet på hylden for en gangs skyld! Du skriver selv hvorledes du har presset citronen og mere til. Fint. Så fortsætter du med at skrive hvorledes du vil presse den en tand mere ved at hoppe på 87,5 kg og derefter 90 kg. Du har ikke travlt. Begynd dog at micro loade den med 1 kg i stedet, så kan du formentlig drive den længere en 90 kg.

Bare et velmenende råd...

Link to comment
Share on other sites

Nej det vil man ikke. :)

Jeg kunne også have skrevet at jeg har presset citronen eller forsøgt at malke koen for alle de gains der nu var.

Essensen er at jeg stik imod sund fornuft har presset et løft op temmelig aggressivt og at bukserne har holdt indtil videre. I dag var dog ikke heeeelt efter planen, men stadig godkendt (sidste pres-pas var 9x82,5kg mod 6x85kg i dag).

Make sense?

Ja okay :smile:

tak for forklaring.

Link to comment
Share on other sites

Læg nu egoet på hylden for en gangs skyld! Du skriver selv hvorledes du har presset citronen og mere til. Fint. Så fortsætter du med at skrive hvorledes du vil presse den en tand mere ved at hoppe på 87,5 kg og derefter 90 kg. Du har ikke travlt. Begynd dog at micro loade den med 1 kg i stedet, så kan du formentlig drive den længere en 90 kg.

Bare et velmenende råd...

I know....

Tak for lige at losse mig tilbage på sporet.

PS: hvad er det for noget med ego - jeg har da ikke noget ego. :D

PPS: Brolice spurgte mig i dag hvad jeg lavede i 1RM pres, og jeg kunne stolt sige at det er over et halvt år siden jeg sidst har lavet en 1er. Faktisk kan jeg måske komme op og lave 5ere med mit tidligere 1RM (92,5) hvis jeg tænker mig lidt om. :)

Kan du egentlig godt lave human flags?

Jeg tror det ikke, men har dog ikke prøvet i laaaang tid, hvorfor?

(Bare lige til info, så vejer jeg på den anden side af 100kg :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes faktisk man burde kunne lave human flags hvis man har sin egen fan side, det synes jeg bare lige jeg ville sige. :nonono:

Og som JAAB sagde til mig da hun var på besøg for noget tid siden, og jeg snakkede om at jeg lige når jeg havde tabt mig lidt mere ville begynde at træne chinups: "Jannie det handler ikke om hvor lidt man vejer, men hvor stærk man er! Vejer man mere, skal man bare være stærkere! :superman: "

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes faktisk man burde kunne lave human flags hvis man har sin egen fan side, det synes jeg bare lige jeg ville sige. :nonono:

Og som JAAB sagde til mig da hun var på besøg for noget tid siden, og jeg snakkede om at jeg lige når jeg havde tabt mig lidt mere ville begynde at træne chinups: "Jannie det handler ikke om hvor lidt man vejer, men hvor stærk man er! Vejer man mere, skal man bare være stærkere! :superman: "

God pointe og af samme grund har jeg bygget mine chinups op til at jeg lavede 6ere med +40kg forleden. :tongue:

Flag er cool, ingen tvivl om det, men anvendeligheden af dem begrænser sig lidt til cool feriebilleder (hvilket man slet ikke skal nedgøre).

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Bænkpres:

Op til

5x115kg

5x115kg

9x115kg

TJ DL:

Op til:

15 singles @165kg

Pause lige over et minut.

160m farmwalk @2x32kg

43m overhead carry @70kg

Derudover en masse sludder.

Nu står den på standard pushups/pullaparts på arbejdet hele natten og hviledag i morgen.

Fredag squatter jeg og lørdag regner jeg med at dødløfte i Gym.

Link to comment
Share on other sites

Længe siden friends.

Det sker at jeg ikke rigtig får opdateret loggen i mine friuger for tiden, da jeg typisk ikke opholder mig i nærheden af min internetforbindelse. Det betyder dog ikke at jeg ikke træner.

Jeg har blandt andet lavet 8x117,5kg i bænk, 6x86kg i pres og en nem 9er på 150i squat, hvilket især var dejligt, da jeg har døjet lidt med spontan erektion og deraf følgende nedisning af penis. Jeg er også gået i gang med TJs dødløft-cyklus og har med min standard ydmyghed sat mit max på et konservativt 255kg - det bliver spændende at se om jeg kan pløje mig gennem 5 sæt på 227,5 den sidste uge. TJ sagde dog at procenterne godt kunne være sat lidt lavt hvis man ikke er en eksplosiv løfter. Jeg ved egentlig ikke om jeg er det ene eller det andet, men jeg tog det som en undskyldning til at skrue op for blusset. FLERE COWBOYTOAST!

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Tak for støtten og din altid positive tilgang bro. Jeg har hørt at nej-hatten er den hurtigste måde at blive stærk på. ;)

Så bed fisken på krogen...... tongue.gif

Det skulle nu opfattes som F*** dig SMG din "!#!€#%€&!!#R%€&(/ - motivation, så du går Kauf på vægten og repper 255, mens du synger best of Roxette! Jeg har din ryg on this one, bro! superman.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share