The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Nu er det jo bare et tal jeg har sat ind i et regneark. Det eneste mål der betyder noget for mig lige pt. er til Nordland 2014. Indtil da står den bare på at blive stærkere og (naturligvis) slå PRs til træning/konkurrence.

Jens? Hvem er det?

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Nu er det jo bare et tal jeg har sat ind i et regneark. Det eneste mål der betyder noget for mig lige pt. er til Nordland 2014. Indtil da står den bare på at blive stærkere og (naturligvis) slå PRs til træning/konkurrence.

Jens? Hvem er det?

Ok, nu spørger jeg så lige af oprigtig interesse..... Du synes ikke det er relevant, om du rent faktisk kan løfte de kg, du bruger som max i dit regneark?

Og så synes jeg sgu det er en lidt vild træningsplanlægning frem til Nordland 2014 - altså det er jo ikke ligefrem OL vi snakker om? smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Ok, nu spørger jeg så lige af oprigtig interesse..... Du synes ikke det er relevant, om du rent faktisk kan løfte de kg, du bruger som max i dit regneark?

Nej. Jeg synes det er relevant at kunne gennemføre de workouts, som mit regneark giver mig. Når faderen til cyklussen har fortalt mig at man med fordel kan skrue lidt på enten det indsatte 1RM eller på %, da det ellers kan være lidt for let, tjah så ser jeg ikke anledning til at lade være med det. Det indtastede 1RM er jo bare et tal - det er ikke en vægt jeg på noget tidspunkt skal løfte. Det er de 5x1x227,5kg i næstsidste workout derimod.

På samme måde som Jim Wendler anbefaler at man starter 5/3/1 med et lavt sat max, anbefaler TJ det modsatte for hans DL-cyklus. Det er vel ikke ligefrem russisk?

Mht langsigtet planlægning, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at gøre det. Jeg har over de sidste ca. 5 år arbejdet med både lang- mellem- og kortsigtede planer både for min træning, men også for min karriere(/uddannelse) og få min personlige udvikling. "failing to plan is planning to fail" som man siger.

Det er temmelig svært at navigere, hvis man ikke ved hvor man gerne vil hen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender ingen Jens, jeg kender kun Yod Manuth, og jeg græder hvis han flytter gym.

Dagens træning.

Var en smule uoplagt, selvom min nakke så småt er ved at være i orden. Pikken mærker jeg ikke rigtig noget til andet end den føromtalte stivhed i ballen. Good times.

Pres:

Noget opvarmning

1x90kg

1x100kg (video)

Fx105kg

Tid til at spise en masse, så jeg kan lave 102,5 i slutningen af ugen.

3x5x87,5kg - droppede at reppe ud (der var nok heller ikke til mere end måske 6).

Chins:

2xBW

7xBW+32kg - Måås tribute. <3

TJ DL:

10x1x192,5kg

Omkring 2:30 pause. Det gik fint.

Link to comment
Share on other sites

Flot med 100 kg over hovedet :devil: Det ser jo ikke engang sådan virkelig tungt ud, så mon ikke de 102.5 kunne have været der i dag eller i hvert fald meget snart.

Takker.

Jeg er selv fortrøstningsfuld, da der er et par småting jeg kan blive bedre til. Primært omkring opspænd i undervognen.

Link to comment
Share on other sites

I dag tog træningen tusind år, selvom jeg næsten ikke lavede noget. Min krop er ved at være lidt brugt og en lille uges deload ville slet ikke være en dårlig idé. Jeg kan dog ikke helt tage mig af den slags svaghedstegn.

Bænkpres:

Op til

5x120kg

5x120kg

6x120kg

Der var nogle gode og nogle mindre gode reps imellem, men fornuftig styrke.

Jeg burde nok begynde at mikroloade, men jeg bliver så træt inde bag øjnene af de små lorteskiver.

Squat:

Op til

5x152,5kg

5x152,5kg

5x152,5kg

En stram højre balle gjorde at jeg følte alt for meget på repsne, men som Lærlingen så klogt sagde, så betyder det jo i virkeligheden bare at jeg ejer vægten endnu mere. Som altid føles det tungt at stå med, men så snart jeg kommer i gang føles stangen som papir.

Derefter masser af SMR med LaX bold på især min højre røv. Det havde den godt af.

Dagens træk blev sprunget over da jeg stadig har lidt Swan i nakken. Sikke en elendighed.

Som sagt, et par småtterier som jeg ikke engang vil kalde skader, men som alligevel taler et tydeligt sprog - jeg har kørt hårdt og tungt på i omkring halvanden måned og har også trænet gennem og udenom småskader, og det er ved at være tid til lidt hvile. Måske næste uge? Jeg har alligevel den her 14-dages opgave hængende over hovedet, så det ville måske være en god idé.

Link to comment
Share on other sites

I dag pressede jeg.

Allerede i fredags stod det klart at jeg var nødt til at tage mig sammen hvis vi (Butchers) ikke skulle tabe ansigt i BBDK challenge. Århus løb med en stensikker sejr grundlagt på Maj Rames' rå 95kg bænkpres, men der var masser af kamp om 2. pladsen. Kirken havde lavet 173kg totalt, mens vi i Butchers havde lavet 70kg (bænk for kvinder) og 100kg (mit pres fra forleden). Det stod derfor rimelig klart at jeg ikke havde andre valg end at være stærk.

De sidste par dage har jeg kcallet mig max op med 3-5L mælk/kakao dagligt plus mad etc. Absolut minimum 5k kcal om dagen. Good times.

I dag var det så tid til at skyde raketten af, jeg havde besluttet mig for at presse 103,5kg, således at vi ville slå Kirken med 0.5kg.

http://www.youtube.com/watch?v=Nrra1F1I_Zk&feature=channel_video_title

Det gik jo meget godt.

Bagefter det hang jeg ud med Maxer-drengene i nogen timer. Det er altid good times.

I dag mødte jeg den flotte Quantanamo. Han er om muligt mere i stykker end Yod Manut (der mente at Q og jeg har nogenlunde lige meget ego) og var fint pakket ind i neopren fra top til tå.

Link to comment
Share on other sites

Flot presset!

I dag mødte jeg den flotte Quantanamo. Han er om muligt mere i stykker end Yod Manut (der mente at Q og jeg har nogenlunde lige meget ego) og var fint pakket ind i neopren fra top til tå.

Og hyggeligt var det. Du er velkommen til at låne en knækoger, hvis det er.

Link to comment
Share on other sites

Q: Jeg har selv 3 par forskellige knækogere (no shit) så jeg er god. Måske albuekogere skal være det næste jeg kaster mig over... :superman:

Dix: Fame Boy har meldt fra, men dukker alligevel op med festivalstol, boonie, raybans og kolde øl. Jeg kommer muligvis også til at afløse Satah en smule på mikrofonen - som om jeg har brug for en mikrofon. :laugh:

PS: Du begynder at spille op med det der DL - det er jeg ikke fan af.

PPS: Jeg laver den der finisher næste gang jeg har en pres-dag. :devil: Hvis alt andet glipper kan jeg slå dig i gok.

Link to comment
Share on other sites

Dix: Fame Boy har meldt fra, men dukker alligevel op med festivalstol, boonie, raybans og kolde øl. Jeg kommer muligvis også til at afløse Satah en smule på mikrofonen - som om jeg har brug for en mikrofon. :laugh:

PS: Du begynder at spille op med det der DL - det er jeg ikke fan af.

PPS: Jeg laver den der finisher næste gang jeg har en pres-dag. :devil: Hvis alt andet glipper kan jeg slå dig i gok.

Meldt fra? Ikke fan.

Spiller op? Absolut ikke...

Finisheren er rigtig sjov, lavede den for et par år siden. Den er fra CF Football.

Du får bare gok med det samme af mig. Værsgo'!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så var jeg endelig tilbage til en computer.

Der er temmelig hektisk aktivitet in the life of the Legend for tiden. Flytning, oprydning, IKEA, nyt (ekstra) job, semesterstart - you name it. Så ved man at man lever.

Det bliver også til lidt træning, og det går ganske forrygende.

Dagens træning foregik i The Gym med Patkassen og Onkel B - senere kom Dixen og Nils også.

Bænk:

3x125kg

4x3x110kg - rigtig god fart på sæt 1 og 4 og måske også 3? Sæt 2 var lort.

Jeg ligger meget mere stabilt på bænken end for et par måneder siden.

BOR:

5x80kg

3x5x90kg

Langsomme og kontrollerede - fokus er på skulderbladene.

Squat:

2x5x160kg

7x160kg - gik i lidt stå halvvejs på rep 3 og 4 vist nok? Lidt bizart. Det skal jeg arbejde på. Fint topsæt ellers.

Hanging legs raises:

3x8

GHR:

4-5 sæt af 5 reps, sidste 2 sæt med bagenden på 2 25ere.

Lidt pullaparts og band rows og face pulls undervejs.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I går lavede jeg spontant ben foran. Det var fordi det var international ben foran dag i The Gym.

Jeg lavede 140 uden bælte og 150 med. Specielt på de 150 var der fint overskud. Det er vist en slags PR.

Jeg lavede også en 3er på 165 i ben bagpå og noget liggestem og kropshævninger. Det var dejligt.

Jeg starter på noget Sheiko snart, så indtil da træner jeg bare pr instinkt.

Link to comment
Share on other sites

Benbøj m.m. feat GUNNAR!

Ben foran:

Op til

5x6x100kg

Stille og roligt. Nemt.

Pres:

5x81kg

5x81kg

8x81kg

Det var dejligt.

Chins+FGz:

3xBW

3x3xBW+16kg

3x Prowler suicide med prowler+60kg. Det satte ild til mine calves og hammies.

Under træning spiste jeg 1½ cookie og drak en liter sødmælk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share